مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/9/2
نظر

در سال 1386 سید کاظم وزیری هامانه در مراسم تودیعش مواردی را در خصوص وزرات نفت بیان نمود که قابل تامل می باشد:

در این مراسم همچنین سیدکاظم وزیری ‌هامانه ـ وزیر سابق نفت ـ با اشاره به این که دوران مسوولیتش در دو سال اخیر در وزارت نفت به عنوان یک دوره شاخص است که با توجه به سابقه 36 ساله در صنعت نفت یکی از منسجم‌ترین و همدل‌ترین ایام برای کارکنان صنعت نفت بوده است، یادآور شد: حاصل این همدلی عملکرد مطلوب وزارت نفت در تمام زمینه‌ها بوده است که قطعا در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد، زیرا به دلیل وجود من نبوده، بلکه به دلیل عشق کارکنان صنعت بوده است.

وی افزایش تولید نفت خام به میزان 100 هزار بشکه در روز را گوشه‌ای از تلاش‌های صنعت نفت دانست و گفت: با برنامه‌ریزی که انجام شده این رقم تا پایان سال با همت کارکنان به بیش از 250 هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند که منجر به ثبت رقم جدیدی از تولید نفت پس از انقلاب خواهد شد. در این راستا تولید گاز نیز بیش از 100 میلیون مترمکعب افزایش یافته و با ثبت رکوردی جدید به بیش از 460 میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

وزیری هامانه در بخش بین‌الملل تاکید کرد: کار‌های اولیه قرارداد انتقال گاز به هند و پاکستان با وجود شیطنت‌های انجام شده تمام شده و یکی از معتبرترین توافقاتی است که به امضا رسیده است. در این راستا مجوز صادرات گاز به اروپا در یک ماه گذشته از کشور ترکیه گرفته شده و هم اکنون گروه ترکیه برای ادامه مذاکرات در ایران حضور دارند.

وی در خصوص اساسنامه صنعت نفت که پس از انقلاب در سال‌های مختلف در کتاب بودجه بوده است، گفت: این اساسنامه در آخرین روز‌های سال 84 به هیات دولت تقدیم شد که با مسوولیت دکتر داوودی کارگروه کارشناسی تشکیل شد و در حال حاضر در هیات دولت ارائه، تصویب و آماده تقدیم به مجلس شورای اسلامی‌ است.

مشاور رییس جمهور درباره نظام هماهنگ پرداخت حقوق و اجرایی شدن آن در صنعت نفت خاطرنشان کرد: در این راستا در سطوح مختلف کشور مکاتباتی شد و در نهایت مشخص شد که این برنامه در صنعت نفت قابل اجرایی شدن نیست و همان طور که رییس جمهور نیز تاکید کرد این مجموعه شامل نظام هماهنگ پرداخت نمی‌شود؛ همان طور که دیوان محاسبات نیز موکدا بر عدم اجرای این قانون بر صنعت نفت تاکید کرد، زیرا اجرای آن به صلاح صنعت نفت نیست و همه مقامات کشور می‌دانند که اجرای نظام هماهنگ پرداخت در صنعت نفت سرنوشت خوبی ندارد.

وی با تاکید بر این که روش من تعامل با بخش‌های بالادستی و پایین دست بوده است و از روش‌های چکشی و ضربتی امتناع کرده‌ام، توضیح داد: در صنعت نفت بحث‌های مختلفی از جمله وجود مافیا مطرح می‌شود که در این راستا فشار‌های گروه‌های نظارتی در حداکثر خود بوده و حتی انتقام قبلی‌ها را هم از ما گرفته‌اند!

وزیر سابق نفت درباره پرداخت‌های میلیونی به کارکنان صنعت نفت توضیح داد: پرداخت‌های صنعت نفت با شرایط محیط کار در مقایسه با سایر کشور‌ها رقم بسیار ناچیزی است، ولی نمی‌دانم چرا اگر 10 برابر آن در سایر صنایع پرداخت شود کسی توجه نمی‌کند، ولی توجه و حساسیت در این صنعت زیاد است! به نظر می‌رسد این ذهنیت نیز از ذهنیت قبلی ناشی می‌شود.

وی درباره مناقصه 17 بلوک اکتشاف و توسعه، در حال حاضر این مناقصه‌ها در حال باز کردن پاکت‌های مالی و فنی است. همچنین قرارداد بلوک گرمسار منعقد شده و قرارداد دو بلوک دریای خزر در مراحل نهایی قرار دارد.

وی در زمینه تولیدات پتروشیمی‌ به افزایش حجم محصولات از 15 به 18 میلیون تن اشاره کرد و گفت: این حجم تا پایان سال به 30 میلیون تن خواهد رسید. همچنین چندین واحد پتروشیمی‌ آماده افتتاح است که برخی از آن‌ها به دلیل مشکلات گوناگون امکان افتتاح نداشته و باقی مانده‌اند، ولی پس از این هر ماه یک واحد پتروشیمی‌ افتتاح خواهد شد. ارزش صادرات محصولات پتروشیمی‌ نیز از 3.1 میلیارد دلار در سال 83 به 6.1 میلیارد دلار در سال 85 افزایش یافته است.

وزیری هامانه با ابراز امیدواری از علاوه بر پنج فاز قبلی که با ظرفیت کامل و حتی بیشتر در مدار تولید قرار دارند، پنج فاز دوم یعنی فاز‌های 6 تا 10 در مراحل راه‌اندازی قرار دارند و امیدوارم مجموعه آن‌ها تا پایان سال در مدار تولید قرار گرفته و با ظرفیت کامل تولید کنند.

وی درباره پارس شمالی توضیح داد: قرارداد اولیه با چینی‌ها برای تولید LNG و توسعه امضا شده و امیدواریم به زودی قرارداد نهایی نیز امضا شود. همچنین در خصوص میادین گلشن و فردوس قرارداد اولیه امضا شده و مذاکرات در حال انجام است که امیدواریم به زودی نهایی شود. زمین برای توسعه این سه میدان تهیه و با محیط زیست هماهنگ شده که آماده حصارکشی و انجام عملیات خاکی هستند.

وی در بخش گاز به اجرایی شدن خطوط لوله اصلی اشاره کرد که مراحل نهایی این خطوط انجام شده است؛ به طوری که در خطوط 5 و 6 ایستگاه‌های تقویت فشار در حال ساخت هستند و در این صورت علاوه بر ایجاد امکان انتقال گاز فاز‌های 6 تا 8 برای تزریق به آغاجاری، امکان انتقال گاز‌های فازهای 9 و 10 نیز محقق می‌شود.

مشاور رییس جمهور در امور نفت‌و گاز همچنین به آغاز عملیات اجرایی فاز 12 پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: عملیات طراحی فاز‌های 15، 16، 17 و 18 پارس جنوبی انجام شده و کار‌های اجرایی آن آغاز خواهد شد. مذاکرات انتخاب فازهای 19 تا 21 نیز در حال انجام است و با ترکیه نیز مذاکره شده و MOU (تفاهم‌نامه اولیه) امضا شده که آماده سرمایه‌گذاری است.

وی درباره انتقال شرکت‌ها به مناطق عملیاتی توضیح داد: براساس مفاد قانون برنامه چهارم توسعه و مصوبه دولت به جز دو شرکت نفت فلات قاره و مناطق مرکزی که به دلیل وسعت هنوز موفق به انتقال نشده‌اند 13 شرکت باقی به شهرستان‌ها منتقل و مستقر شده‌اند.

وزیر نفت همچنین در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که استعفا ندادم و برای ادامه فعالیت توان کار داشتم، دارم و خواهم داشت،‌ افزود: من اصلا استعفا ندادم و توان کار داشتم و خواهم داشت، و کسی که توانایی کار دارد استعفا نمی‌دهد؛ تشخیص آقای رییس جمهور به جابه‌جایی بود، بنده هم مطیع امر هستم؛ در نظام جمهوری اسلامی خدمتگزاری کوچک هستم و دستورات را اجرا می‌کنم.

وزیر سابق نفت در پاسخ به این که چرا در دوران وزارت خود نسبت به فاجعه‌ها و بحرانی که امروز اشاره کردید هشدار ندادید؟ گفت: بارها به صورت مکتوب نوشتم و امروز نیز آخرین روزی بود که می‌توانستم با بیان رسا این موضوع را مطرح کنم. سرعت مصرف انرژی در کشور ما با سرعت تولید تطبیق ندارد و بالاخره ذخایر روزی به پایان می‌رسد، و باید به هر طریق موجود مصرف را کم کنیم.

هامانه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار سرپرست جدید قرار خواهید داد، تاکید کرد: حتما. ایشان از بهترین دوستان من هستند و حتما اگر بتوانم کاری کنم نه تنها اطلاعات خود را در اختیار می‌گذارم، بلکه به صورت اجرایی و عملی هم در خدمتشان هستم.

بر اساس این گزارش پرویز داوودی - معاون اول رییس جمهور - با بیان این که هیچ ذهنیت منفی نباید نسبت به جابه‌جایی‌ها داشت، تاکید کرد: جابه‌جایی‌های صورت گرفته برای اصلاح ساختار و به‌کارگیری عزیزان در جایی است که بشود بهترین استفاده را از آن برد.

معاون اول رییس جمهور افزود:‌ اگر جابه جایی صورت بگیرد در جهت افزایش کارآیی است و با توجه به حرکت‌هایی است که این صنعت در آینده باید انجام دهد.

داوودی تصریح کرد: بحث جابه‌جایی که پیش آمده است در راستای اصلاح ساختار و اصلاح تشکیلاتی است که دولت نهم در کنار سیاست‌ها به عمل می‌آورد. ما اصلاح ساختار را در سازمان مدیریت اجرا کردیم و اصلاح ساختار بعدی ما در نظام بانکی خواهد بود که به زودی عملیاتی خواهد شد؛ و بعد نوبت به اصلاح ساختار مدیریت‌ها خواهد رسید که البته این به معنی ضعف مدیریت موجود نیست، بلکه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است.

وی در ادامه گفت: حجم 37 میلیارد دلار قرارداد قطعی امضا شده نفتی رقم کمی برای دو سال نیست و 38 درصد افزایش سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی که ما را به سطح برداشت قطر از این میدان مشترک رسانده نیز از مسائلی است که در دو سال گذشته به آن رسیده‌ایم .

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش به مساله صادرات گاز به کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: باید به مجموعه منابع به صورت کارا و بهینه نگاه کنیم و به این سوال توجه کرد که آیا می‌توان بدون در نظر گرفتن فاکتورهای تاثیرگذار، تنها بر اساس اصول اقتصادی تصمیم‌گیری کنیم. در مرز سیستان و بلوچستان اشرار و مواد مخدر وجود دارد که مشکلات زیادی برای مردم منطقه ایجاد کرده که آثار و تبعات آن در آینده به مرکز نیز خواهد رسید؛ آیا اگر با انتقال گاز و ایجاد صنایع و رونق بخشیدن به اقتصاد آنجا، تولید شرارت را کم کنیم از توجیه فنی و اقتصادی خارج شده‌ایم؟ آیا توجیه فنی و اقتصادی تنها به مسائل ریالی ختم می‌شود؟ آیا بحث امنیت مهم نیست؟

وی ادامه داد: بنابراین اگر بحث خط لوله صلح مطرح شده می‌تواند آثار و تبعات مثبتی برای امنیت آتی حتی در پارس جنوبی داشته باشد، بنابراین سیاست دولت نهم برای گسترش و تعمیق روابط با همسایگان، سیاست‌هایی است که برای ایجاد فضاها صورت گرفته که بتوان کار اقتصادی بیشتری انجام داد، و در این میان نفت نیز یکی از ابزارهای مهم ماست که دیدگاه ما به آن محدود به دلار موجود در بازار نیست، و علاوه بر فواید اقتصادی به عنوان اجرای سیاست‌های کل نظام مطرح است.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگر اظهارات خود به مساله سهمیه‌بندی بنزین اشاره کرد و افزود: مساله مصرف بنزین مربوط به الان نیست و این درد مزمن ماست؛ ولی به هر علتی که بوده اجرای راهکار در این خصوص تاکنون به تعویق افتاده بود و بالاخره الان دولتی پیدا شده مثل دولت آقای احمدی‌نژاد که شانه‌هایش را زیر درد این بار گذاشته تا این مساله را حل کند.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به سرپرست وزارت نفت عنوان کرد: سهمیه‌بندی و کارت هوشمند یکی از مسائلی است که از آقای نوذری خواهم خواست که توجه مستقیم و دقیقی برای حل مشکلات آن داشته باشد.

وی در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد: با توجه به این‌که بسیاری از فعالیتهای صنعت نفت در زمان مدیریت نوذری در شرکت ملی نفت بوده است، سرپرست وزارت نفت تلاش کند مشکلات کارت هوشمند را حل کند تا کارایی سهمیه‌بندی از طریق استفاده از کارت هوشمند بیشتر شود.

غلامحسین نوذری سرپرست وزارت نفت نیز در این مراسم در سخنانی گفت: به همه‌ی مدیران صنعت نفت اعتماد دارم و مدیر را کسی می‌دانم که تصمیم بگیرد و ریسک‌پذیر باشد و من مسوولیت تمام ریسک‌هایی را که در رابطه با تولید و فعالیت نفتی است، می‌پذیرم.
نوذری ادامه داد: مجموعه‌ی بزرگ نفت مانند دریاست؛ دریا ممکن است چیزهایی را درون خود بپذیرد، ولی وقتی فساد پیدا می‌کند، همه‌ی آنها را به ساحل پرتاب می‌کند.

سرپرست وزارت نفت در تشریح برنامه‌های خود برای این مسوولیت عنوان کرد: کشور ما بسیار وسیع است و هنوز خیلی از مناطق آن را نشناختیم، به طوری که چند وقت پیش مشخص شد که یک مخزن گازی با حداقل ظرفیت 11 تریلیون فوت مکعب گاز کشف شده و قطعا ذخایر کشور بیش از اینهاست.

نوذری ادامه داد: اولویت اول ما شناسایی و کشف ذخایر و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های اکتشافی است. هم‌چنین حفظ ظرفیت تولید و افزایش آن در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی افزود: افزایش سهم گاز در سبد انرژی کشور از دیگر برنامه‌های ماست و هم‌چنین توسعه همکاری‌های بین‌المللی و ارتقای آن در کنار توجه به ساخت داخل و سازماندهی و کمک به پیمانکاران داخلی نیز مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن که از فعالیت در مجلس فارغ شدم، مسوولیت‌های گوناگونی به من پیشنهاد شد ولی علاقه داشتم که در نفت
حضور داشته باشم، چرا که خود را در نفت صاحبخانه می‌دانم و صاحبخانه در هر جای منزل که حضور داشته باشد صاحبخانه است و اعلام می‌کنم چه امروز به عنوان سرپرست وزارت نفت و چه از روزی که کارم را برای نخستین بار در جنوب کشور شروع کردم احساسم فرقی نمی‌کند، جز این که با عشق و مسوولیتی سنگین‌تر فعالیت می‌کنم.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 90/8/29
نظر

حجت‌الاسلام مهدی طائب شامگاه شنبه در نشست آموزشی طرح هادیان بصیر ویژه معلمان و مدیران شهرستان ساری و میاندرود و بخش‌های مرکز مازندران گفت: هرکس از جریان انحرافی انتقاد کند فورا" برکنار می‌شود و به دنبال این هستند که مجلس خوب و درستی تشکیل نشود.
 گزیده سخنان وی به این شرح است:
مواضع لیدر جریان انحرافی در دولت واضح است و در کشور کسی جز رئیس جمهور او را قبول ندارد. مشایی نیامده تا مورد قبول کسی باشد بلکه آمده تا نظام جمهوری اسلامی را تخریب کند. متاسفانه احمدی‌نژاد فکر می‌کند این فرد نیروی امام زمان(عج) است.
چرا احمدی‌نژاد محمدباقر لنکرانی، فتاح و صفار هرندی را برکنار کرد؟ رئیس جمهور حتی داوود احمدی‌نژاد مسئول بازرسی ریاست جمهوری را نیز به علت انتقاد از جریان انحرافی کنار زد، یعنی هرکس از این جریان انتقاد کند خیلی زود برکنار می‌شود.
به تدریج نیروهایی که اطراف رئیس جمهور بودند در حال جداشدن از او هستند، حتی رحیمی معاون اول سابق رئیس جمهور که علامت سوال بزرگی در مقابلش ایجاد شده است نیز جزو این افراد است.
 آقایان بازی راه انداخته‌اند، می‌گویند جریان انحرافی در حالی‌که خودشان با انحراف بوده‌اند. هدف از این جریان راه انداختن‌ها جلوگیری از ورود افراد به عرصه انتخابات است. لیدر جریان انحرافی در دولت نمی‌‌خواهد مجلسی خوب و درست تشکیل شود.
مجلس آینده از حساسیت خاصی برخوردار است و اینکه چه کسانی باید به این عرصه ورود پیدا کند بسیار حائز اهمیت است.
به زودی ماهیت چپ، راست و اصلاح طلب برای مردم اثبات می‌شود. در پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در سیستم بانکی کشور پروژه‌ای با هدف آلوده‌سازی و سرنگون‌سازی طراحی شده بود که پای خیلی‌ها را قبل از اینکه متوجه شوند به این پروژه کشانده است.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 90/8/29
نظر

فراخوان پرسش از نماینده مردم محترم اردکان در مجلس شورای اسلامی 

    ***** 

امام خمینی (ره) : مردم ولی نعمت مسئولین هستند. 

مقام معظم رهبری: باید روح پرسشگری در ذهن ملت ایران زنده بشود، و مسئولین احساس کنند در مقابل مردم باید پاسخگو باشند. 

---------------------------------------------------------------------------------- 

بر اساس آموزه های دینی و اسلامی و بر مبنای اصول اولیه نظام جمهوری اسلامی

و به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران  حضرت امام خمینی(ره)

و تاکیدات فراوان ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای ، مسئولین می بایست در قبال  ولی نعمتان خود پاسخ گو باشند .   

در همین راستا یکی از وبلاک نویسان اردکانی  سنت حسنه ی سئوال از مسئولین شهرستان اردکان

را در جامعه وبلاگ نویسی اردکان پایه گذاری نموده

و چندی است به این امر خطیر می پردازد.

از آنجا که در اصول اخلاقی نیز داریم که  از کارهای خوب  درس گرفته و از آن پیروی کنید ،

اردکان نیوز به دور از تایید یا رد  بنیانگذار این امر خیر ، قصدآن را دارد که در اجرای این رویه ی حسنه  مشارکت نماید.  

بر اساس این  طرح از کلیه مخاطبین گرامی ، شهروندان  صبور و انقلابی اردکان و دیگر مسئولین شهرستان دعوت می شود 

سئوالات خود از نماینده  مردم محترم اردکان در مجلس شورای اسلامی ، را به طرق زیر برای اردکان نیوز ارسال نموده  

تا پس از جمع بندی به دفتر نماینده ارسال و جوابهای صادره توسط ایشان در همین وبلاگ درج گردد. 

مهلت ارسال سئوالات مردم  و مسئولین از نماینده مردم محترم اردکان در مجلس شورای اسلامی: 15 آذر ماه 1390  

طرق دریافت سئوالات : 

1-      بخش نظرات همین وبلاگ ( عمومی یا خصوصی) 

2-      ارسال به ایمیل :mobinardakan@yahoo.com      

3-      پیامک به شماره    :       09133527054 

4-      ارسال پستی به صندوق پستی : ( اردکان  ص پ 366/89515)


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 90/8/26
نظر

اخبارفرهنگی و قرآنی اردکان هفته آخر آبان


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 90/8/26
نظر

فراخوان پرسش از نماینده مردم محترم اردکان در مجلس شورای اسلامی

 

    *****

 

امام خمینی (ره) : مردم ولی نعمت مسئولین هستند.

 

مقام معظم رهبری: باید روح پرسشگری در ذهن ملت ایران زنده بشود، و مسئولین احساس کنند در مقابل مردم باید پاسخگو باشند. 

---------------------------------------------------------------------------------- 

بر اساس آموزه های دینی و اسلامی و بر مبنای اصول اولیه نظام جمهوری اسلامی

و به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران  حضرت امام خمینی(ره)

و تاکیدات فراوان ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای ، مسئولین می بایست در قبال  ولی نعمتان خود پاسخ گو باشند .  

 

در همین راستا یکی از وبلاک نویسان اردکانی  سنت حسنه ی سئوال از مسئولین شهرستان اردکان

را در جامعه وبلاگ نویسی اردکان پایه گذاری نموده

و چندی است به این امر خطیر می پردازد.

از آنجا که در اصول اخلاقی نیز داریم که  از کارهای خوب  درس گرفته و از آن پیروی کنید ،

اردکان نیوز به دور از تایید یا رد  بنیانگذار این امر خیر ، قصدآن را دارد که در اجرای این رویه ی حسنه  مشارکت نماید. 

 

بر اساس این  طرح از کلیه مخاطبین گرامی ، شهروندان  صبور و انقلابی اردکان و دیگر مسئولین شهرستان دعوت می شود 

سئوالات خود از نماینده  مردم محترم اردکان در مجلس شورای اسلامی ، را به طرق زیر برای اردکان نیوز ارسال نموده

تا پس از جمع بندی به دفتر نماینده ارسال و جوابهای صادره توسط ایشان در همین وبلاگ درج گردد. 

 

مهلت ارسال سئوالات مردم  و مسئولین از نماینده مردم محترم اردکان در مجلس شورای اسلامی: 15 آذر ماه 1390 

طرق دریافت سئوالات : 

1-      بخش نظرات همین وبلاگ ( عمومی یا خصوصی) 

2-      ارسال به ایمیل :mobinardakan@yahoo.com      

3-      پیامک به شماره    :       09133527054 

4-      ارسال پستی به صندوق پستی : ( اردکان  ص پ 366/89515)


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/8/25
نظر

به دنیال برخی  اتفاقات و فعل و انفعالات کوچک و بزرگ  سیاسی و اجتماعی اخیر در شهرستان اردکان ، به ذهنم ناقص و ناتوانم خطور نمود تا نکاتی را برای خودم ، برخی دوستان ، خوانندگان خاص ، خواص و بزرگان شهر و ...  و از باب "" عاقلان را اشارتی کافی است ..."" متذکر شوم ...

نکته 1:

زاهدان کین جلوه در محراب و منبر می کنند        چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند

-------------------------------------------------------------------------------------------------

نکته 2:

در فتنه 88 (که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای بارها و بارها در سخنانشان ابعاد آن را تببین و تشریح کرده اند) موارد زیر قابل تامل بود که باید همیشه سر لوحه افکار و اعتقادات مردم ایران باشد و همواره یادآوری شود:

الف:عده ای که خود  دیکتار بودند و دیکتاتور مآبانه رفتارمی کردند  شعار علیه دیکتاتوری را سرلوحه کار خود قرار دادند و منسوبین به نظام را دیکتاتور خوانند. جالب است همین افراد حاضر به تمکین رای مردم که نشانه بارز دموکراسی است ، نبودند. و جالب است شعار زنده باد مخالف من را سر می دهند و با شنیدن کوچکترین انتقاد و صدای مخالفتی از سوی شهروندی، تاب نمی آورند و  به طرد و حذف منتقد و مخالف  می پردازند.

ب: در فتنه 88 برخی که خود اهل هتک حرمت و هتاکی و افترا و دروغ و تقلب بودند و همیشه فضای جامعه را با اعمال ننگین خود آلوده می سازند ، ""برای عوامفریبی""، رقیب را به این گونه صفات خطاب کردند وشعارهایشان را بر همین مبنا تنظیم نمودند.( این طرفند شیطانی  هنوز هم در طیف طرفدار و حامی فتنه اجرا می شود ،چنانچه برخی دوستان که خود داعیه دار فرهنگند و در نوشتار و گفتارشان هیچ خط قرمزی را رعایت نمی کنند و بارها و بارها مسئول و غیر مسئول ، روحانی و غیر روحانی ، پیر وجوان ، حقیقی و حقوقی ، زن و مردو ... از تیغ زهر آگین افترا و هتک حرمت و توهین این دوستان بی بهره نبوده اند، نقاب مظلومیت بر چهره افکنده ایند ، تاجایی که در مجالسی فرمایشی جانماز آبکشان خود را زاهد دهر می پندارند و دیگران را به هتک حرمت و افترا  و توهین و التهاب آفرینی متهم می کنند...)

ج: توهم  پیروزی ناشی از فکری محدود آنها را بر آن داشت تا  رقیب را هیچ دانسته و جامعه را بی نیاز از همه جز خود فرض بنمایند در حالی که مردم و نظام عقیده اشان بر آن است که نیازی به این متوهمان فریب خورده نیست . و مثال آنها چونان مورچه ای است که در گودال کوچکی از آب افتاده و می پندارد دنیا را سیل برده است.

د:اهل فتنه فراموش کردند ، هنگامی اجازه حیات سیاسی دارند و هنگامی مورد حمایت عامه مردم خواهند بود که در دایره نظام و دردایره و محدوده و خط قرمزهای نظامی گام بردارند که مردم این کشور هم به این دایره معتقد و مقیدند. ( پس یادمان باشد حامیان فتنه ( و کسانی که هنوز هم در گفتار و نوشتارشان فتنه گران درصدرند و تصاویر و مطالب مربوط به مطرودین نظام و ملت  در نوشتارشان حرف اول را می زند ) در حال حاضر هم  از این موضوع مستثنی نخواهند بود) تا جایی که هنوز هم بارها و بارها مسئولین رده بالای کشوری ، برای حامیان فتنه و کسانی که در فتنه نقشی ولو کم داشته اند حق حیات سیاسی قائل نیستند و ورودشان به سیاست در دایره نظام را ممنوع اعلام می دارند ... البته بر اساس سعه صدر نظام ، بازگشت به آغوش نظام و تبری از فتنه و فتنه گران و شفاف سازی مواضع راهی است برای بازگشت ... بگذریم که در برخی مناطق و بر اساس برخی مصلحت اندیشی های باطل عده ای از مطرودین نظام و ملت موجبات انفعال برخی متصدیان امر را فراهم آورده است.

ه:مردم فهیم ، انقلابی و ولایتمدار  ایران اسلامی  ، همانگونه که با درایت و وسعت فکر و اندیشه و متابعت از فرامین ولی امر مسلمین جهان  ، بر آزمون بزرگ فتنه 88 ، مقتدرانه فائق آمدند، فتنه گران ، حامیان فتنه ، ساکتین درامر فتنه را به خوبی میشناسند و رویه  ""منفعلانه"" یا ""مقتدرانه "" خواص و بزرگان  در برابر این طیف را هم به خوبی تشخیص خواهند داد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

نکته 3:

( متن زیر مختصری از متن مقاله ای با عنوان " اخلاق سیاسی امام علی(ع) /با تکیه بر نامه مالک اشتر" می باشد که از سایت حوزه دات نت گرفته شده است)

چه خوب است تعریفی جامع از مصلحت سنجی و مصلحت اندیشی در امور سیاسی و اجتماعی ارائه شود... "مصلحت" واژه ای است که اندیشمندان مختلف در باب آن نظر داده اند و هر اندیشمندی در ذهن خود معنای ویژه ای را قرار می دهد و بر اساس آن داد سخن سر می دهد؛ در این میان از گفتار و کردار امیرمؤمنان بر می آید که وی به سه صورت "مصلحت" را مدنظر قرار می داند.

الف) اولین صورت، به مصلحت سنجی کرداری امام در برخی وقایع اختصاص دارد.به عنوان مثال امام علی(ع) در مسأله حکومت پس از فوت پیامبر(ص) مصلحت را در سکوت می دید،...

ب)فرمان های امیرالمومنین (ع) به رعایت مصلحت، یکی دیگر از صُور مصلحت سنجی وی به حساب می اید. یکی از این فرمان ها موظف نمودن کارگزاران سیاسی به احقاق حق هر یک از اقشار جامعه بر اساس مصلحت آنان است...

ج) آخرین صورت مصلحت سنجی جانشین بر حق پیامبر(ص)، به آموزه های مصلحت محور وی تعلق دارد. این آموزه ها در مفاهیمی چون چشم پوشی، صبر، راستی و درستی به چشم می اید. مصلحتی که در چشم پوشی نهفته است، چنان اثری دارد که گاه خلافکاری را از عمل خود باز می دارد. به علاوه صبر و تحمل، مصلحت خود را با روشن شدن واقعیت ها در گذر زمان به اثبات می رساند. از این رو حضرت معتقد است که از شتاب زدگی در امور باید پرهیز نمود. درنهایت راستی و درستی والاترین مصلحتی است که توجه مولای متقیان را به خود جلب نمود. به این خاطر، حضرت هیچ مصلحتی را فراتر از حق و عدالت نمی داند و هیچ مصلحت بینی دروغینی را بر نمی تابد.در این راستا وی برای رسیدن به عالی ترین اهداف هم به ابزارهای غیراخلاقی متوسل نمی شد و هیچ مصلحت اندیشی نیز نمی توانست کوچک ترین انحرافی در حرکت او از جاده حق به وجود آورد. از این رو آن حضرت مصلحت حکومتش را در گرو عدالت و خودداری از ستم گری می داند و در سیاستش هیچ جایی برای نیرنگ، مجامله یا پیروی از ستم، عوام فریبی، اغتشاش و برادرکشی قرار نمی دهد.به هر روی می توان این گونه نتیجه گرفت که مصلحت سنجی یکی از مؤلفه های اخلاقی کردن سیاست در حکومت علوی بود که هیچ تضادی با حق طلبی نداشت.

انشاء الله ادامه خواهد داشت...


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 90/8/21
نظر

مراسم شبی باقرآن کریم در ترک آباد اردکان

 به مناسبت دهه ولایت اهالی ترک آباد اردکان در مراسم شبی با قرآن کریم شرکت نمودند.

به مناسبت گرامی داشت دهه ولایت و همزمان با ایام ولادت دهمین امام شیعیان حضرت امام هادی(ع) محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم درمحل مسجد جامع ترک آباد اردکان برگزار شد.تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان قرآن و اجرای برنامه   همخوانی قرآنی از برنامه های این محفل نورانی خواهد بود.اجرای مسابقه ای فرهنگی به صورت حضوری از دیگر برنامه هایی است که همراه با اهدا جوایز می باشددر این مراسم مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مباحثی پیرامون ولایت در قرآن کریم ایراد نمود.حجت الاسلام والمسلمین حاجی اسماعیلی ریس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در سخنانی واقعه غدیر خم را تشریح و ولایت حق را بر اساس آیات قرآنی از آن خدا و رسول و ائمه و فقهای جامع الشرایط دانست و رهبری جامعه اسلامی را ولی امر مسلمین اعلام نمود.این مراسم با همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همکاری موسسه قرآنی بینات اردکان و خانه قرآنی طه برگزار شد.

برگزاری آزمون ورودی  تربیت معلم  قرآن در اردکان

متقاضیان شرکت در دوره تربیت معلم قرآن کریم در آزمونهای ورودی این دوره که از یکشنبه 22 آبان برگزار میشود شرکت خواهند نمود.

از سوی  موسسه قرآنی نورالزهرا(س) وبینات اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای تربیت نیروی متخصص در آموزش قرآن کریم و پس از اعلام و ثبت نام از متقاضیان ، آزمونهای ورودی دوره تربیت  معلم قرآن کریم از یکشنبه 22 آبان تا عصر چهار شنبه 25 آبان ماه برگزار شد.

محتوای این آزمونها شامل آزمونهای کتبی مبانی روخوانی و مفاهیم قرآن کریم و آزمونهای قرائت قرآن کریم بود .

گفتنی است بیش 110 نفر از خواهران و 30 نفر از برادران  در این آزمونها شرکت نموده اند که 22 نفر از آنها در قالب دوره آموزشی تربیت معلم  قرآن در سطح روخوانی و روانخوانی پذیرفته خواهند شد. آزمونهای کتبی راس ساعت 3 عصر 22 آبانماه و آزمونهای شفاهی طبق برنامه زمانبندی شده طی 3 روز برگزارمی شود.دوره های  مذکور از ابتدای آذر ماه آغاز و تا پایان سال ادامه خواهدداشت.

آموزش مفاهیم قرآن در مؤسسه قرآنی بینات اردکان آغاز شد

 طرح آموزش مقدماتی مفاهیم قرآن در مؤسسه قرآنی بینات اردکان آغاز شد.

مدیر مؤسسه قرآنی بینات اردکان با بیان این خبر گفت: طرح آموزش مقدماتی مفاهیم قرآن کریم در محل این موسسه آغاز شد.ایشان با بیان اینکه این دوره به آموزش کتاب های مفاهیم قرآن کریم تألیف مسعود وکیل می‌پردازد اظهار کرد: در این طرح بالغ بر 150 نفر از نوجوانان قرآن پژوه در 10 گروه 15 نفره شرکت دارند.وی تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی که در روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته برگزار می‌شود.ایشان هدف از برگزاری این طرح را نشر و گسترش آموزه‌های قرآنی و به تبع آن عمل به آن تعالیم دانست .

بازدیدازمراکزقرآنی شهرستان اردکان

مسول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ازمراکزقرآنی اردکان بازدیدوباقرآن آموزان این مراکز دیداروگفت وگوکرد.

مسول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان دربازدید روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ازمراکزقرآنی مردمی نور الزهرا(س) و بینات ازبرگزاری کلاسهای قرآنی وفضاهای آموزشی موجودبازدیدبه عمل آورد.این خبرمی افزاید:بازدیدمراکز قرآنی باهدف نظارت بر حسن اجرای فعالیتهای قرآنی این مراکز انجام می پذیرد.گفتنی است:درحال حاضربیش از   200 قرآن آموزدرمراکزقرآنی فوق الذکرمشغول فراگیری دروس قرآنی می باشند.در شهرستان اردکان 2 موسسه 6 خانه قرانی روستایی در حال فعالیت هستند .

طرح های قرآنی موسسه قرآنی بینات اردکان

موسسه قرآنی امام بینات اردکان طرح های آموزش قرآن کریم خود را از ابتدای آذر ماه  آغاز خواهد نمود.

 بنا به اعلام موسسه قرآنی بینات اردکان طرح های آموزش مکاتبه ای تربیت مربی قرآنی کریم , آموزش احکام فقهی و مسائل دینی , آموزش  قرآن نونهالان , طرح های اموزش قرآن کریم برای سنین مختلف , طرح آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن کریم ، وتداوم طرح های تفسیر برگزیده و نور الرحمن  از جمله برنامه های این مرکز در فصل زمستان عنوان شده است.نشریه ( غدیریه ) در اردکان توزیع شد

 

 

جزوه غدیریه بامحتوای معرفی هفته ولایت و عید سعید غدیر منتشر شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان جزوه ( غدیریه ) به مناسبت فرارسیدن هفته ولایت منتشر شد.

در این جزوه به تشریح موضوع ولایت از دیدگاه علمای اهل تسنن و تشیع اشاراتی شده است .

بیان وقایع تاریخی آخرین سال زندگانی پیامبر اسلام ، واقعه حجه الوداع و خطبه شریف غدیر ، دلایل اثبات ولایت امیر مومنان علی(ع) از دیگر مطالب این جزوه می باشد.در بخشهای دیگری از این نشریه اعمال روز عید غدیر بیان شده است.این نشریه در بین نمازگزاران مساجد اردکان توزیع شد.

شب ولادت امام هادی (ع) شهر اردکان غرق نور و شادی شد

در شب ولادت امام هادی(ع) جشنهای مذهبی در اماکن دینی اردکان برگزار شد.

همزمان با دهه ولایت و در شب میلاد مسعود دهمین امام شیعیان  جشنهای مذهبی در مساجد و اماکن دینی اردکان برگزار شد

در این جشن ها که در بیشتر مساجد شهر اردکان برگزار گردید سخنرانان و وعاظ به بیان فضائل و مناقب حضرت امام علی النقی (ع)  پرداخت

دراین شب نورانی معابر و میادین شهر اردکان با چراغانی آذین بود و جوانان هر محله بابرگزاری جشن و سرور در مساجد این شب گرانقدر را گرامی خواهند داشت.

اعزام روحانیون به اماکن مذهبی اردکان به مناسبت هفته ولایت

به منظور برپایی مراسم وعظ و سخنرانی در هفته ولایت روحانیون بومی و غیر بومی به مناطق مختلف شهرستان اردکان اعزام شدند.

باهماهنگی و همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان تعدادی از روحانیون و مبلغین امور دینی همزمان باآغاز دهه ولایت به مناطق شهری و روستایی از توابع شهرستان اردکان اعزام شدند. روحانیون اعزامی ضمن اقامه نماز جماعت ، به برگزاری مراسم جشن و سرور مذهبی اقدام می نمایند. برگزاری مراسم سخنرانی و تبیین واقعه غدیر و مباحث مربوط به ولایت  از جمله برنامه های تبلیغی روحانیون اعزامی می باشد.گفتنی است بیش از 15 نفر مبلغ در این امر همکاری دارند.

برگزاری کارگاه آموزشی گفتمان دینی ( نحله های انحرافی در دین) در موسسه قرآنی نورالزهرا(س)  اردکان

در کارگاه آموزشی گفتمان دینی که پنجشنبه عصر برگزار شد 70 نفر از موربیان قرآنی و والدین نونهالان مهد شکوفه های قرآنی موسسه نور الزهرا  اردکان شرکت داشتند.

با همکاری  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان پنجشنبه 19 آبان ماه کارگاه آموزشی با موضوع نحله های انحرافی در دین برگزار شد

در این کارگاه آموزشی یکی از اساتید حوزه علمیه اردکان ضمن بیان نمونه هایی از انحرافات دینی و فکری در بین مسلمانان به تشریح مکاتب فکری اسلامی پرداخت.بیان نمونه هایی از انحرافات فکری و اعتقادی از دیدگاه قرآن کریم در ملل و اقوام گذشته ، تصریحات قرآن کریم بر راسخ بودن در امر توحید و نبوت و ولایت توسط مومنین ، معرفی برخی فرقه های انحرافی در جامعه و ... از مباحث مطرح شده در این برنامه بود.

در این کارگاه آموزشی بیش از 70 نفر از برنامه های آموزشی بهره مند شدند.

جشن میلاد حضرت امام هادی (ع) در موسسات قرآنی اردکان

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و بینات اردکان جشن های جداگانه ای در مناسبت میلاد امام هادی(ع) برگزار نمودند.

با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان روز چهارشنبه 18 آبان ماه مراسم جشنی در محل مهد شکوفه های قرآنی موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد در این مراسم مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع والدین نونهالان با ذکر حدیثی از امام علی النقی (ع) انس با قرآن را ازتوصیه های موکد ائمه علیهم السلام اعلام نمود.همچنین در مراسم جشنی که در محل موسسه قرآنی نور الزهرا(س) به همین مناسبت برگزار شد یکی از خواهران طلبه به مولودی خوانی و بیان فضائل امام هادی(ع) در جمع مربیان و اعضای این موسسه پرداخت.

جشن هفته ولایت در موسسه قرآنی نورالزهرا(س)

محفل قرآن و ولایت در موسسه قرآنی نورالزهرا(س) برگزار شد.

با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان وهمزمان با هفته پربرکت ولایت جشن قرآن و ولایت عصر روز چهارشنبه 18 آبان ماه در محل موسسه قرآنی نور الزهرا(س) برگزار شد.در این مراسم جشن که جمعی از مربیان قرآنی و اعضای این موسسه حضور داشتند ، یکی از اساتید حوزه مباحثی پیرامون ولایت در قرآن کریم بیان نمود.در این مراسم نورانی مسابقه فرهنگی ولایت برگزار و به 5 نفر از برگزیدگان جوایزی اعطا شد.

برگزاری آزمونهای دوره پرسش های اعتقادی پرسنل دولت در اردکان

20 نفر از پرسنل ادارات مختلف در اردکان در آزمونهای دوره های پرسش ها و پاسخ های اعتقادی  قبول شدند

آزمونهای دوره های ضمن خدمت  ویژه پرسنل دولت با عنوان دوره پرسشها و پاسخهای اعتقادی از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.
در این آزمونها بیش از 25 نفر از پرنسل ادارات مختلف شهرستان شرکت نمودند.قبولشدگان در این آزمون گواهینامه ضمن خدمت کارکنان دولت را در یافت می نمایند