مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 93/8/28
نظر

ماسک «فرعون نیکوکار» یکی از فراعنه - مصر زیبایی و قدرت ملوکانه را به تصویر کشیده اما تحقیقات باستان شناسی این حقیقت را عیان ساخته است که «توتان خامون» دندان هایی برآمده داشته، پاچنبری بوده و با کمک عصا راه می رفته است.

به گزارش دیلی میل، این را باستان شناسانی که بر روی بقایای جسد فرعون مصر کار می کنند، کشف کرده اند.

بر خلاف تصویری که از او به عنوان پادشاهی جوان و شیفته ارابه رانی ترسیم کرده اند، توتان برای راه رفتن نیازمند استفاده از عصا بوده است.

ترکیب بیش از دو هزار اسکن کامپیوتری و ارزیابی مخزن ژنی خانواده توتان خامون این فرضیه را نیز ثابت کرده که پدر و مادر او خواهر و برادر بوده اند.

این فرعون مصر در قرن 14 پیش از میلاد مسیح زندگی می کرد.

به گفته دانشمندان، خویشاوند بودن پدر و مادر توتان، او را به لحاظ غیرقابل درمانی، نامتعادل کرده بود و همین هم عامل مرگ زودرس او در اواخر دوره نوجوانی بوده است.

برخی افسانه ها حکایت از آن دارد که او به قتل رسیده یا در تصادف با یک ارابه کشته شده است، اما اکنون دانشمندان به این باور رسیده اند که او در اثر یک بیماری ارثی فوت کرده است. علاوه بر این، نقص پای او به این فرعون اجازه شرکت در مسابقه ارابه رانی را نمی داده است.

یافتن 130 عصا در مقبره این فرعون گواه دیگری بر این مدعا است.

قرار است جزییات بیشتری از این تحقیقات در یک برنامه مستند تلویزیونی در غرب به تصویر کشیده شود.

«هوتن اشرفیان» یکی از اعضای تیم جراحی امپریال کالج لندن گفت: بسیاری از اعضای خانواده این فرعون از نوعی معلولیت رنج می بردند که ریشه اش اختلالات هورمونی بوده است. او گفت، اسلاف این فرعون تا کهنسالی زندگی کردند ولی نسل های بعدی، مرگشان زودتر بوده است.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 93/8/25
نظر

همه ی رسانه های کشور از هر جناحی که هستند، آماده ی آنند که توافق هسته ای در سوم آذر به امضا برسد. همه ی جناح های سیاسی فرض را بر توافق گذاشته اند و مقامات سیاسی و سران قوا این گونه از نظراتشان بر می آید که جاده ای بی دور برگردان در حال حرکت به سمت توافق وجود دارد، اما حقیقت خزنده ای دیگر در کنار این همه اظهارات امید بخش به توافق وجود دارد. جریانی که بسیاری از رسانه های غربی آن را پی می گیرند و تحلیل گران ایرانی از ان غافل شده اند. چرا غربی ها دم از تمدید مذاکرات می زنند، سوالی است که برای تحلیل گران ایرانی غریبه و بی معنا می نماید؛ اما چرا این گونه است؟

تیم مذاکره کننده ی ایرانی در اسفند 91، پیشنهادی را روی میز برای غربی ها گذاشت و آن پیشنهاد این بود که در ازای تعلیق غنی سازی بیست درصد و چند فعالیت هسته ای دیگر، تمامی تحریم ها برداشته شود؛ این طبیعی می نماید دولت بعدی هم با یک درصد نزدیک به تیم قبلی، مذاکره کند و در همان حد یا کمی بیشتر بتواند در بحث هسته ای بازی کند و تن به تعلیق یا تعطیلی قسمت هایی دهد و بیش از آن برایش مقدور نیست.

با توجه به مطلب بالا، اگر به واکاوی توافق ژنو بپردازیم به این می رسیم که تیم مذاکره کننده تقریباً هر انچه می توانسته بدهد را داده است و خیلی توان بازی در این دور از مذاکرات را ندارد، یقیناً تیم مذاکره کننده برای فرار از توافقی که بیش از گذشته باشد راهکارهایی دارند که یکی از آن راهکارها این است که برای فردای عدم توافق دنبال مقصری بگردند. تجربه ی آن که یکبار فرانسه به عنوان گناهکار شکست مذاکرات شناخته شد ان قدر شیرین بود که مجدد تیم مذاکره کننده دنبال آن باشد.

نکته ای که ما در همه ی رسانه های داخلی و خارجی می شنویم این است که درباره ی مسائل تکنیکی توافق شده است. یا به عبارت ساده تر هر آنچه غربی ها توانسته اند از ایران گرفته اند و ایران هم پذیرفته است که کوتاه بیاد، اما نکته ای که باقی مانده است بحث تحریم های علیه ایران است که درباره ی نحوه ی برداشته شدن ان ها توافق نشده است و یا به عبارت ساده تر ایران نرمش نشان داده است و حاضر به بر طرف کردن نگرانی غربی ها شده است ولی غربی ها حاضر نیستند تحریم های ایران را بردارند و این یعنی آن که اگر مذاکرات شکست بخورد، متهمی به نام تحریم کننده خواهد داشت.

این اتفاق به ایران این فرصت را خواهد داد که نشان دهد اولاً در پی سلاح هسته ای نبوده و حسن نیت خود را ثابت کرده است، ثانیاً متهمی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات پیدا کند و نشان دهد موضع هسته ای غرب بهانه جویی بوده است، ثالثاً اجماع جهانی را علیه خود تضعیف کند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 93/8/25
نظر

بی سواد های گرسنه که چند وقتی است ساندیس گیرشان نیامده است باید توجه داشته باشند که آبگوشت یکی از غذاهای اصیل و مقوی و پرانرژی ایرانی است که با دقت و توجه می توان آن را با طعم بسیار مطبوع تهیه کرد .

آبگوشت بزباش – برای 6 نفر (5+1)

مواد لازم:
1-    گوشت ماهیچه یا سردست با استخوان( دقت کنید که گوسفندش در کشتارگاه فوق صنعتی کامل مکانیزه ذبح شده باشد!!!)  (گوسفندی و کمی دنبه) 750 گرم

2-    سبزیجات تره و جعفری و کمی شنبلیله نیم کیلو
3-    لوبیا قرمز یا چشم بلبلی 150 گرم
4-    لیمو عمانی 4 تا 5 عدد
5-    روغن کنجد 3 تا 4 قاشق سوپ خوری
6-    پیاز متوسط یک عدد

7-    سیب زمینی 5 عدد ( سیب زمینی های رایگان توزیع شده در دوران کوران سابق قابل مصرف نیست)
8-    نمک و فلفل به مقدار کافی
9-    زردچوبه یک قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه:

گوشت را می دهید به ظریفی که تکه تکه کند و بشوید .

سپس آن را به دور از چشم مردم و نمایندگان ملت ، با لوبیا و پیاز خرد شده و 5 تا 6 لیوان آب در حرارت ملایم قرار دهید تا کمی بپزد .

بعد اشتون بانو با ترشرویی هسته های لیمو را بیرون می آورد که داخل گوشت بریزد .

سپس فرد نوبختی را به شستن و خرد کردن سبزی ها ترغیب می کنیم .

سبزی ها را که شست با کمی روغن شرکت های سعودی سرخ می نماییم و داخل قابلمه می ریزیم .

بعد از دو سال و اندی هیئت محترم دولت 5 عدد سیب زمینی پوست کنده ، با کمی نمک و فلفل و زردچوبه ( موجود در سبدکالا ) به  مخلفات اضافه می کند .

در آخر اگر یک آدم گرسنه و جهنمی و بی سواد پرسید : «پس چه شد این نتایج؟»

همگان پاسخ می دهیم : «هنوز آبگوشت بزپاش ، خوب جا نیفتاده است. »

اوباما نیز با متانت و ادب در تمام مدت نظاره گر است و اجازه می دهد گوشت بیشتر بپزد .


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 93/8/20
نظر

" الهام حیدری" استاد حوزه علمیه نورالزهرا(س) و حوزه علمیه بانو امین است. سال‌ها زندگی مشترک با سردار شهید حسن طهرانی مقدم و چهار فرزندی که در بودن‌ها و نبودن‌های او به ثمر رسانده است حرف‌ها و خاطرات زیادی برایش به جا گذاشته است. او حالا همانند همسرش سرگروهی جمعی از همسران شهدای اقتدار را بر عهده گرفته است که سه سال پیش در 21 آبان ماه سال 90 با انفجار پادگان شهید مدرس به شهادت رسیدند. همسر این سردار شهید حالا در سخنانش از یک ایران ارادتی می‌گوید که نسبت به شهید طهرانی مقدم هر ساله ابراز می‌شود و جریان مقاومتی که به خاطر زحمات او حالا در منطقه جان گرفته است. حیدری در سخنانش با حسرت به روایت زندگی سردار شهیدی می‌گوید که توانست حتی قلب ولایت زمان خویش را تسخیر کند و مستقیم ترین روایت را از حال و هوای امام خامنه‌ای در روز شهادت نقل می‌کند. گفتگوی تفصیلی او در ادامه می‌آید:

وقتی همسر حضرت آقا مهمان خانه شهید طهرانی مقدم شد

ادامه مطلب...