مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 94/2/31
نظر

برای مقاوم‌سازی اقتصاد، باید نسلی را تربیت کنیم که با کار اُنس بگیرد. ضروری است والدین کودکان خود را علاوه بر تحصیل، با کار و تلاش نیز آشنا نمایند و با مهارت‌آموزی و مشارکت دادن آن‌ها در فعالیت‌های اجتماعی، افرادی مسئولیت‌پذیر تربیت کنند.


نیروی انسانی در هر جامعه‌ای به عنوان باارزش‌ترین سرمایه محسوب می‌شود؛ به طوری که شاهدیم در نظام بین‌الملل کشورهایی که دارای جمعیت بیشتری هستند، در رشد اقتصادی گوی سبقت را از سایر ملل ربوده‌اند. از آن جمله می‌توان به کشورهای چین، هند، مالزی و... اشاره کرد.نیروی انسانی سرمایه‌ای است که می‌تواند با تخصص و دانش خود علوم و دانش را بومی کند و رشد اقتصادی را در هر زمینه‌ای که کشور به آن نیاز دارد ارتقا دهد و به خودکفایی برساند.

در این میان، آنچه نیروی انسانی را باارزش‌ترین سرمایه می‌کند، تخصص و دانش و در کنار آن تعهد و وجدان کاری است که باعث می‌شود کار مفیدی در جامعه صورت گیرد. اما به‌کارگیری افراد در کاری که با توانایی‌ها و اطلاعات ایشان همخوانی ندارد یا تغییر در فعالیت کاری او می‌تواند زمینه‌ی ناخشنودی و کارگریزی را در فرد ایجاد نماید. همچنین کارگریزی در بسیاری از افراد به یک امر طبیعی تبدیل شده است و بیشترین دلیل آن تنبلی و فرار از مسئولیت است. در واقع عدم مسئولیت‌پذیری، خود یکی دیگر از عوامل کارگریزی محسوب می‌شود. خصوصیات روانی، از جمله تنبلی و آزمندی، در کنار سازگاری با ناامیدی، سبب می‌شود افرادی خسته و عبوس و غمگین در جامعه حضور داشته باشند که با شادی و کار بیگانه‌اند و از فعالیت و خلاقیت روی‌گردان هستند.

ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 94/2/21
نظر

برای اخرین نفس بخون ترانه ای

که باید از تو بگذرم به هر بهانه ای

که میشه از تو رد شدو نظر به جاده کرد

که میشه این غما رو از دلم پیاده کرد

بخون دوباره خوندنت برام مقدسه

بیا دوباره دیدنت برای من بسه

بدون که باید از تو رد شدو دلد ندید

باید بریدو پر زدو به آسمون رسید

صـــدا بــزن منــــو

کــه بــار آخـــره

بـــذار ببـــینمـــت

قـــراره آخـــره

برای بار آخرم شده

فقــــط بخنـــــد

بخنـــدو چشـــمای قشنگتـــو به روم ببــــند

بیا به جرم عاشقی بکش منو نرو

نگاه کن این تن نحیفو زار و خسته رو

تو رو به جون خاطرات خوبمون بمون

تو رو به جون خاطرات تلخمون نرو

بیا و راحتم کن از نگاه آدما

نذار بگیره دامنم رو آه آدما

بگو چرا باید بسوزه لحظه های من

به خاطر نگاه اشتباهه آدما

برای اخرین نفس بخون ترانه ای

که باید از تو بگذرم به هر بهانه ای

که میشه از تو رد شدو نظر به جاده کرد

که میشه این غما رو از دلم پیاده کرد

ایــــــن آخـــریـــن قــــــدم.....


 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 94/2/19
نظر

فایل صوتی مداحی (فارسی و عربی) در "حمایت از مردم مظلوم یمن" و "علیه رژیم آل سعود" که با نوای حاج میثم مطیعی اجرا شده است را در ادامه دریافت کنید 

 

شمیم رحمان از یمن می آید
تأتینا رائحة الرحمن من الیمن

دم اویس است از قرن می آید
ویأتینا نفس أویس من القرن

رسد دوباره بانگ یا علی
یعلو نداء یا علی من جدید

یمن هماره بوده با علی
والیمن کان دائما مع علی

به اهل خیبر
إلی أهل الخیبر

بگو که دیگر
أخبرهم

مرگتان رسید
بأنه وصل یوم هلاککم

نور مصطفی دمید
قد شعّ نور المصطفی

شور حیدری رسید
قد بان حماسة حیدر

ادامه  متن شعر ...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 94/2/2
نظر

کمتر از 10 روز  دیگر رویدادی در اردکان و دیگر شهرهای کشور اسلامیمان رخ خواهد داد ، رویدادی که شاید برای شهرمان بزرگترین رویداد فرهنگی ، معنوی و اجتماعی تلقی خواهد شد.

رویدادی که بر اساس مضمون فرمایشات ولی امرمان ،علامت یک حکومت الهی است که در دنیا نظیر ندارد.

   رویدادی که در آن ، دربیش از 15 مکان مقدس و جمعی کثیر از جوانترین و تاثیر گذارترین همشهریان اردکانی ، مهمان خداوند کریم و سبحان خواهند شد تا پس از این رویداد بزرگ معنوی برکات این مهمانی را در جامعه اردکان و به تبع آن جامعه اسلامی ایران بسط وگسترش دهند .

و قطعا از برکات همین رویدادهای بزرگ معنوی است که انقلابمان از گزند دشمنان داخلی و خارجی در امان است .

آری کمتر از 10 روز   به برگزاری این رخداد عظیم معنوی و فرهنگی در شهرمان مانده است و آن رویداد ضیافت عشق است .

ایام البیض ماه رجب المرجب در سراسر کشورمان شور و هیجانی وصف ناپذیر دارد ، اوج بندگی در محضر حق را نشان می دهد.

قطعا برکات عظیم این رویداد بزرگ بر کسی پوشیده نیست و از این دریای بی کران دو نمونه زیر از بیانات ولی امرمان را یادآور می شویم:

*در ایام اعتکاف در ماه مبارک رجب، در بسیاری از مساجد سراسر کشور، جوانان ما، زنان و مردان از قشرها و سنین مختلف، رفتند و در مسجد ماندند؛ سه روز روزه گرفتند و با خدا مأنوس شدند. بعد از آن هم با گریه و اشک و آه، مسجد را وداع گفتند و بیرون آمدند، تا برای سال آینده آماده شوند. عزیزان من! این برای یک جامعه، علامت خوبی است. "الّذینَ إنْ مَکّنّا هُمْ فِی‌الأرْضِ أقامُوا الصّلوةَ " علامت یک حکومت الهی، علامت یک حرکت صحیح و دارای جهت‌گیری صحیح است. این را جدّی بگیرید و تقویت کنید.

امام خامنه ای در دیدار طلاب و مردم قم به مناسبت 19 دی ماه 19/10/1375

*ایام اعتکاف، دانشگاه‌ها و مساجد و سرتاسر کشور و مساجد جامع، مملو از معتکفین است؛ چه کسانی؟ پیرمردها؟ پیرزن‌ها؟ نه، همین جوان‌ها، جوان‌ترین‌ها.این دیگر در دنیا نظیر ندارد. این نسل جوان امروز ماست. امروز گرایش به دین و ارزش‌های انقلابی، وجه غالب جامعه است.

امام خامنه ای در دیدار مردم گرمسار 21/8/1385

و اما…

این رویداد بزرگ فرهنگی از سوی چه کسانی و با مدیریت کدام ارگانی برگزار می شود:

ستاد اعتکاف :

ستادی متشکل از نیروهای مردمی و جوانان و نخبگان فرهنگی و دینی شهرستان می باشد  که کلیه برنامه های این رویداد فرهنگی و دینی را سیاست گذاری و اجرا می نماید و  این ستاد  با خط گیری از ستاد عالی فصل نیایش که زیر نظر مقام معظم رهبری تشکیل شده است و با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی فعال است .

ستاد اعتکاف اردکان ، برای تشکیل جلسات و برنامه ریزی ها هیچ محدودیتی برای اعضا ندارد و هر یک از همشهریان عزیز که در خود آن توانمندی را می بیند که در ارتقاء سطح کمی و کیفی این رویداد فرهنگی می تواند موثر باشد ، آغوش این ستاد به روی او گشوده است .

ستاد اعتکاف شهرستان اردکان از هم اکنون با تشکیل جلسات متعدد سعی در ارتقا سطح کیفی این رخداد عظیم خواهد داشت و اینجاست که اهل فن و خبره در حوزه های فرهنگی و معنوی و اجتماعی بایستی احساس وظیفه نمایند تا این بار عظیم به نحوی احسن و شایسته و در خور شان شهرمان به سر منزل مقصود برسد.

ستاد اعتکاف ، ستادی کاملا مردمی بوده و مجریان اعتکاف نیز جوانان اردکانی می باشند و هر یک از همشهریان عزیز که توانی در امور برنامه ریزی ، اجرایی ، پشتیبانی و … برای اعتکاف دارد ، را با آغوش گرم پذیراست .

از کلیه عزیزانی که برای فرهنگ شهرمان به نحوی دل می سوزانند و دغدغه فرهنگی و اجتماعی دارند ، درخواست می شود هرچه در توان دارند در این راستا تقدیم نموده و از ارائه هر گونه نظر ،پیشنهاد وانتقاد دریغ نفرمایند.

امید است با همکاری و همراهی همه صاحبان فکر و اندیشه این رویداد عظیم فرهنگی و معنوی در شهرمان هر چه پربارتر برگزار شود.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 94/2/2
نظر
ثبت نام اعتکاف اردکان