مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 90/12/27
نظر

متن پیام  نوروزی فرماندار اردکان به این شرح می باشد :
  بهار خاطره نشاط ،تکاپو و نو شدن است که نوروز با قلم زیبای خود در دفتر طبیعت آن را می نگارد وآغاز سال ،شروع یک حیات و بهانه ای برای بیداری است .
  این انقلاب قلوب و تحول حال ، عیدانه خدای مقلب القلوب و محول الاحوال ونشانه دیگر برای تدبر در ذات مدبر اللیل و النهار است .فرارسیدن عید سعید باستانی را به محضر مردم نجیب شهرستان اردکان ومجموعه خدمتگزار در بخشهای دولتی و خصوصی تبریک عرض نموده و اوقاتی خوش را برای همه از درگاه ایزد منان خواهانم .
  در پایان سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی )به سال جهاد اقتصادی موسوم گردید با تلاشهای صورت گرفته در تمامی بخشهای شهرستان اردکان آغاز یک نهضت جهادی را مشاهده و امیدوارم با همراهی و همدلی مردم و همت مضاعف همه مسئولین در ادامه این روند تحولات بزرگ و تاثیر گزار را در راستای رفاه عمومی و خدمترسانی هرچه بیشتر شاهد باشیم .
  انشالله این بهار بیداری به مدد الهی و با بهره گیری از رهنمودهای ولایت ،خزان زود هنگام استکبار را رقم زده و با محو کامل ظلم و استبداد در دنیا و استقرار عدالت بر زمین همراه باشد .

برگرفته از سایت خبری فرمانداری اردکان


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 90/12/25
نظر

استاد عزیز در وبلاگ تریبون مطالبی نگاشته اند در موضوع : کبریت بی خطر : (اینجا کلیک کنید) جملاتی از کبریت بی خطر :

- و بگذریم که برخی پس از سی و سه سال تازه به جمهوری اسلامی رأی دادند!

-جفای به جریان اصلاح‌طلبی، پشت پا زدن به نقطه آغاز قدرت سیاسی و به تعبیر دیگر نمک خوردن و نمکدان شکستن است.

- (1313) رندی عدد آن را در ذهن همشهریان ما ماندگار کرده است.

- فتنه شناس نیستم.

-یعنی به درستی دریافته بود که هرگونه دفاع از فتنه سبب ریزش رأی او خواهد شد.

-از موکت کردن خوابگاه‌های دانشجویی شهر در آستانه انتخابات گرفتن تا مصافحه و معانقه صمیمانه (یا تظاهر به صمیمانه) با مخالفان خونی خود!

- و شاید باروتی باشد که نم کشیده...


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/12/24
نظر

وبلاگ پابرهنگان در تحلیلی ساده و بررسی وقایع امروز مجلس پرداخته است که با هم می خوانیم:
سرانجام جلسه سوال از رییس جمهور هم برگزار شد تا تابوی بزرگی که مدت هاست بر سر جامعه سایه انداخته و مردم را بیچاره کرده بود، بشکند!!!!!! 
جلسه ای که ماه هاست برخی نمایندگان مجلس هشتم خود را برای ترتیب دادنش به آب و آتش می زدند تا حضرت تابو را بشکنند برگزار شد. 
البته آنطور که حداقل من پیش بینی می کردم نشد. پیش بینی حقیر این بود که احمدی نژادی که چند ماه است فشارها و فحش ها و توهین ها را تحمل کرده حالا فرصتی پیدا می کند تا پته خیلی از نمایندگان را روی آب بریزد و دوباره تشنج تازه ای به همین بهانه در کشور ایجاد شود. 
اما مثل اینکه خیلی خویشتن داری کرد. البته برخی پاسخ های احمدی نژاد بی معنا و گنگ بود. مثلا اینکه در مورد جایگاه مجلس مطلبی را با استدلال مطرح کردم و شما هم با استدلال جواب بدهید، یا اینکه درمورد خانه نشینی: این وصله‌ها به دولت نمی‌چسبد اما زندگی من نشان می‌دهد که با عمل، بیان درست و منطقی از ولایت دفاع کنم و ... اصلا پاسخ به سوال نبود، پاک کردن صورت مساله بود. 
درمورد سوال حجاب و عفاف هم می توانست پاسخ قوی تری بدهد. 
بزرگترین عیب پاسخگویی احمدی نژاد هم نوع ادبیات و بخصوص اصرار بر شوخی کردن بود. درباره مدرک گرفتن با شاسی هم گرچه واقعیتی تلخ است { و بنده بشدت حال کردم!!} اما مطرح کردنش در صحن علنی مجلس اصلا کار جالبی نبود و اتفاقا همین مساله پیراهن عثمان داغدیدگان از پاسخ های احمدی نژاد خواهد شد! 
نکته دیگر، سکوت آن دسته از نمایندگانی است به دور دوم انتخابات رفته اند و به احتمال زیاد برای از دست ندادن رای خود، فعلا سکوت را بر فحاشی ترجیح می دهند! و البته آنهایی که رای نیاورده اند شیپور توهین و فحاشی را علیه رییس جمهور راه خواهند انداخت. 
در کل امروز نمایشی بی محتوا پخش شد که بزرگترین متضررش مردمی هستند که علاوه بر تحمل بداخلاقی های چندماهه هردو طرف، وقتی را که نمایندگان و مسئولین و بخصوص شخص رییس جمهور باید برای رسیدگی به امور مملکت در ایام نزدیک به عیدنوروز صرف می کردند، صرف تهیه و تدارک این نمایش کردند تا باز هم مثل همیشه قربانی بداخلاقی ها و سیاست بازی های حلقه ای از سیاسیون ناآگاه، مردم باشند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/12/23
نظر

*اگر بخواهیم اوضاع بهتر شود نخستین کاری که باید انجام بدهیم این است که باید مجلس آقای رییس‌جمهور را بیاورد سرخط قانون، خب این لزوما به آن معنا نیست که فقط از طریق اعمال ابزارهای نظارتی این کار را انجام بدهیم و مدام قصد داشته باشیم سوال کنیم و برویم به سمت استیضاح، باید اصل را بر این بگذاریم که گفت‌وگو بیشتر بشود.
* تا پایان دوره آقای احمدی‌نژاد هم 13 ،14 ماه بیشتر نمانده است و خدا کند طوری طی مسیر شود که خدمت ایشان نیمه‌کاره نماند.
*ما باید بار دیگر این مورد را آزمایش کنیم که ببینیم آیا با ایشان برای اداره این یک ساله کشور تفاهم می‌شود، تا بدون اینکه بخواهیم هزینه جابه‌جایی زودرس را بپردازیم، این یک سال هم بگذرد یا نه؟ در غیر این صورت مجلس وظایفی را دارد. استراتژی تحمل احمدی‌نژاد که به نظر می‌رسد علی‌الاصول کار خوبی است.
*جابه‌جایی یک رییس‌جمهور در سال آخر صدارت وی کم هزینه نیست. برای همین همه تلاش می‌کنند که این اتفاق نیفتد باز می‌گویم که بار دیگر آزمایش کنیم تا اینکه خدمات ایشان افزایش پیدا کند و اشتباهات و خطاهایشان کاهش پیدا کند تا کشور بتواند این یک سال را هم با هزینه کمتری طی کند. اما اگر نشد، نباید بیش از این درباره جابه‌جایی ایشان تعلل کرد.

مطالب فوق بخشی از مصاحبه توکلی است با روزنامه اعتماد


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/12/23
نظر

16 تا 21 فروردین ماه 91 اردکان میزبان دانشجویان ممتاز قرآنی منطقه 4 کشوری است . قرار است جشنواره قرآنی دانشجویان کشور در اوایل سال آینده به همت وزارت آموزش عالی در محل مراکز آموزش عالی اردکان برگزار شود.

مرکز آموزش عالی شهرستان اردکان به عنوان متولی برگزاری این جشنواره قرآنی آمادگی کامل در خصوص برگزاری این اتفاق پربرکت قرآنی در شهرستان اردکان را کسب نموده و انشاء الله پذیرای 280 تا 300 نفر از دانشجویان ممتاز دانشگاههای کشور می باشد.

سال گذشته این جشنواره در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شده است .

  در جلسه ای که به منظور   هماهنگی برگزاری این جشنواره در محل فرمانداری اردکان برگزار شد ، دبیر برگزاری این جشنواره آقای غفوری از زحمات اقای دکتر خواجه سروی در انتخاب اردکان به عنوان محل برگزاری این جشنواره تشکر و قدر دانی نمود.

قرار است افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره در محل تالار فرهنگ اردکان برگزار و مسابقات خواهران در فرهنگسرای خاتمی و مسابقات برادران در سالن اجتماعات دانشکده منابع طبیعی برگزار گردد/

در این جشنواره دانشجویان در رشته های مختلف قرآنی اعم از قرائت ، حفظ ، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.

برپایی محافل قرآنی در مساجد و مصلای اردکان ، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهرستان ، برپایی کلاسهای تخصصی با حضور اساتید برای قاریان شهرستان  از جمله برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود.

قرار است دانشجویان مهمان به صورت ویژه از اماکن تاریخی اردکان دیدن نموده و هدایا و سوغات اردکان به جهت معرفی این شهرستان به آنها اعطا شود.

 

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/12/23
نظر

از ابتدای  آذر ماه 1390 دراردکان 3 دوره تربیت معلم قرآن کریم باشرکت 50 نفر خواهر و 20 نفر برادر ازسوی موسسات قرآنی اردکان آغاز شده بود .

کلاسهای مهارتهای تدریس قران کریم ، اخلاق معملی ، رسم المحصف ، روانشناسی تدریس ، شیوه های جذاب سازی کلاسهای قرآن ، احکام جلسات قرآنی و اداب تلاوت قرآن ، ... از جمله مواردی بود که در این دوره ها تشکیل گردید و شرکت کنندگان در این کلاسها پس از پایان یک دوره 3 ماهه در آزمونهای کتبی و شفاهی این دوره شرکت نمودند. آزمونهای شفاهی شامل تدریس عملی قرآن کریم و کارورزی آموزش قرآئت به 3 روش بود.

دراین دوره ها 9 نفر ازبرادران و 25 نفر از خواهران در مرحله اول و با معدل های بالای 17 قبولشده اند و مابقی به عنوان تجدید از دوره پس از گذراندن یک دوره کوتاه تقویتی در اردیبهشت ماه سال آینده مجددا در آزمونهای شفاهی شرکت نموده و انشاء الله موفقبه قبولی در این دوره ها خواهند شد.

قبولشدگان در این دوره ها  مدرک معلمی قرآن کریم ازسازمان دار القرآن الکریم کشور دریافت می نمایند.