مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/5/2
نظر

سید حمید شریفی آل هاشم در گفت وگو با شبکه ایران گفت: امروز برای مراسم ختم باقر آشتیانی به همراه جمعی از هنرمندان آماده حرکت بودیم که مطلع شدیم عده ای شب گذشته با حمله ور شدن به حوزه هنری و تخریب اموال و ساختمان حوزه، 30 سال هنر پایداری و انقلابی را ربوده اند.

وی با بیان اینکه تمام ساختمان را آسیب رسانده و درب ها را شکسته اند، اظهار داشت: جالب تر اینکه نگهبانی می گوید از ماجرا بی خبر است.

این استاد هنرگرافیک با عنوان این مطلب که سوال ما از آقای خاموشی رئیس سازمان تبلیغات این است که مگرچه کاری انجام داده ایم که اینگونه با ما رفتار می کنید؟، تصریح کرد: اکنون بسیاری از هنرمندان جلوی حوزه تجمع کرده اند تا پاسخ این سوال را بگیرند.

آل هاشم با بیان اینکه جرم ما عدم وابستگی به جریان خاص مورد نظر آقایان است، گفت: ساحت هنر چیزی نیست که بتوان به راحتی به آن توهین کرد و یا با سیاست آلوده ساخت اما مدت هاست که دارند این کار را می کنند.

وی افزود: هفته گذشته آمدند و درب ها را پلمپ کردند و بعد هم دوربین مخفی کار گذاشتند وقتی هم که به این کارها راضی نشدند رفتند پلیس آوردند الان هم که تمام اموال حوزه را غارت کرده اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به دیدار هنرمندان حوزه هنری با رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: ما تصور می کنیم آقایان از دیدار ما با حضرت آقا ناراحت هستند چرا که ما خدمت ایشان ازدردهایمان گفتیم و از جفاهایی که به ما و هنر شده است.

شریفی ادامه داد: در دیدار بعدی خود با رهبری طرح هایی را هم ارائه دادیم و گفتیم که عده ای دوست ندارند هنر انقلاب احیا شود و دست های پنهان و آشکار در این قضیه نقش دارند.پ


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/5/2
نظر
شب گذشته عده ای با حمله ور شدن به حوزه هنری اقدام به تخریب اموال آن نموده و تمامی آثار هنرمندان را به غارت بردند.

به گزارش شبکه ایران شب گذشته عده ای با حمله ور شدن به حوزه هنری اقدام به تخریب اموال آن نموده و تمامی آثار هنرمندان را به غارت بردند.

خبرنگار ما از حوزه هنری خبر می دهد که اکنون بسیاری از هنرمندان در محل حوزه  تجمع کرده اند.

حوزه هنری که این روزها با آتش سوزی درانبارخود و سوختن آثار گرانبهای دوران انقلاب به صدر اخبار رسانه ها مبدل شده بود و اخبار ضد و نقیضی را به همراه داشت اکنون با اتفاقی که شب گذشته برای آن رخ داد نشان داد که این حوزه با حاشیه هایی ناخواسته مواجه شده است.

گفتنی است بعد از انقلاب هنرهای تجسمی، نمایشی، موسیقی، ادبیات، طنز، پویا نمایی، عکاسی و معماری با افتتاح حوزه هنری به صورت تخصصی در این مکان هنری آموزش داده می شود و نشریات و کتب مختلف هنری نیز منتشر می شود.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/4/30
نظر
به نقل از شبکه خبردانشجو، «عبدالمحمد شعرانی»، معلم مدرسه شهید رجایی روستای کالوی استان بوشهر است که به عنوان کوچکترین مدرسه دنیا شهرت جهانی دارد.

این جوان که دومین وبلاگ‌نویس برتر دنیاست، در سال 87 به عنوان سربلندترین چهره ایران، از سوی رادیو ایران برگزیده شد.

شعرانی همچنین کتابی با عنوان قصه کوچکترین مدرسه دنیا از خاطرات مدرسه‌اش به چاپ رساند که با استقبال چشمگیری مواجه شد و این کتاب تاکنون به چاپ چهارم رسیده است. 

وی در سخنانی با اشاره به طرح نوین مجتمع‌های آموزشی روستایی که قرار است از ابتدای سال تحصیلی آینده در سراسر کشور اجرا شود، اظهار ‌داشت: امیدوارم فرزندان ایران هیچگاه از تحصیل باز نمانند.

شعرانی مدرسه کالو را سمبل پیشرفت و توسعه مناطق محروم از طریق توسعه امکانات آموزشی ‌دانست و ‌گفت: آموزش‌های نوین با استفاده از فرهنگ بومی در دل و جان دانش‌آموزان نهادینه خواهد شد. 

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/4/30
نظر
درحالی فائزه هاشمی دلیل عدم حضور پدرش را در نماز جمعه "جلوگیری از آسیب دیدن مردم" خوانده بود، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه امروز علت دیگری را برای شرکت نکردن آقای هاشمی در نمازجمعه بیان کرد.

به گزارش شبکه ایران، تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، درباره علت عدم حضور آقای هاشمی در نماز جمعه را به نقل از وی "سوءاستفاده برخی افراد از این موضوع" دانست.

آقای تقوی امروز در پاسخ به این سئوال که چرا هاشمی نماز جمعه را اقامه نمی کنند، گفت: طی تماسی که من با ایشان داشتم آقای هاشمی اعلام کردند که عده‌ای می‌خواهند از نماز جمعه من سوءاستفاده کنند که بر این اساس من نمی‌آیم.

البته آنچنان که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت، رئیس مجمع تشخیص توضیح نداده است که منظور وی از آنچه "عده ای" نامیده، چه کسانی هستند اما به نظر می رسد آنچه مد نظر آقای هاشمی است، استفاده سیاسی از حضور و سخنان او باشد.

این اظهارات در حالی بیان شده که روز گذشته فائزه هاشمی گفته بود پدرش برای "جلوگیری از آسیب دیدن مردم"، دیگر به نماز جمعه نمی‌آید.

البته برخی فعالان سیاسی معتقدند که بخش بزرگی از افکار عمومی از خطبه‌های آقای هاشمی در آخرین نمازجمعه وی در 26 تیر 88 که در راستای حمایت از آشوبگران تعبیر شد، خاطره خوشی ندارند؛ موضوعی که در شرکت نکردن آقای هاشمی در نماز جمعه موثر است.