مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/3/31
نظر

سرکرده گروهک تروریستی منافقین در اظهارنظری دیگر و با هدف حمایت از اغتشاش گران گفت: این اقدامات شجاعانه مثل یک زلزله سیاسی پایه های جمهوری اسلامی را فرو خواهد ریخت. به گزارش کلمه، مریم رجوی ، مدعی شد رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه، در اقدامی غیر قانونی از احمدی نژاد حمایت کرده و اغتشاش گران مخالف وی را تهدید به سرکوب توسط نیروی نظامی کرده است!

سرکرده گروهک تروریستی منافقین در اظهارنظری دیگر و با هدف حمایت از اغتشاش گران گفت: این اقدامات شجاعانه مثل یک زلزله سیاسی پایه های جمهوری اسلامی را فرو خواهد ریخت.
به گزارش کلمه، مریم رجوی ، مدعی شد رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه، در اقدامی غیر قانونی از احمدی نژاد حمایت کرده و اغتشاش گران مخالف وی را تهدید به سرکوب توسط نیروی نظامی کرده است!
سرکرده گروهک منافقین در اظهار نظری عجیب ضمن حمایت از آشوب های خیابانی، مدعی شده رژیم ایران مخالف دموکراسی است و سخنان دیروز آیت الله خامنه ای، حق مشروع جوانان را برای حضور در خیابان ها از آنها سلب کرده است و این در تناقض آشکار با اصول دموکراسی است. وی تنها راه نجات ملت ایران را برگزاری انتخابات آزاد و نظارت قدرت های خارجی بر انتخابات دانسته است.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/3/31
نظر
1- «آیا صندلی ریاست جمهوری اینقدر ارزش دارد که ما بیاییم و به مردم دروغ بگوییم؟»

این جمله تاکیدی آقای مهندس موسوی خطاب به احمدی‌نژاد در مناظره با آقای کروبی بیان شد (17خرداد) مناظره‌ای که بیشترین حجم آن به نقد و حمله به کاندیدای رقیب (احمدی‌نژاد) و البته غایب گذشت.

جمله فوق را آقای مهندس موسوی خطاب به مردم و احمدی‌نژاد گفت.

امروز زمان زیادی از آن فضا و بیان نمی‌گذرد. اعتراض به رای اکثریت مردم و وجود برخی شبهات و احیانا برخی تخلفات به جای پیگیری از مجراهای قانونی به کف خیابان‌ها کشیده شده است و تا به حال علاوه بر خسارت‌های مالی و خون‌های ریخته شده و احساسات جریحه‌دار شده مردم شاهد شادمانی دشمنان تاریخی این انقلاب و مردم هستیم.

آقای موسوی!


شما که راه‌های قانونی را زیر پا نهاده‌اید و در میان شعله‌های خشم و آتش و دود دنبال آرای گم شده! خود می‌گردید، آیا به مردم حق می‌دهید از شما بپرسند:

آقای موسوی صندلی ریاست جمهوری چقدر می‌ارزد؟

2- شورای نگهبان از 3 نامزد معترض (آقایان کروبی، موسوی و رضایی) دعوت کرده بود در جلسه فوق‌العاده دیروز این شورا که با حضور فقها و حقوقدانان عضو تشکیل می‌شود، شرکت و دلایل، توضیحات و مستندات خود را با اعضای شورا مطرح نمایند تا این شورا در تصمیم نهایی همه دیدگاه‌ها، مدارک و مستندات ارائه شده را مورد توجه قرار دهد.

با کمال تاسف آقایان کروبی و موسوی در این جلسه حاضر نشدند و تنها آقای محسن رضایی با حضور در جلسه دیدگاه‌های خود را مطرح و در نتیجه مقرر شد صندوق‌های مورد نظر ایشان با حضور نماینده وی مورد بازشماری قرار گیرد.

از سوی دیگر عدم حضور آقایان موسوی و کروبی چند معنا می‌تواند داشته باشد:

الف: عدم قبول ساز و کار قانونی و عدم پذیرش مرجعیت شورای نگهبان برای رسیدگی به شکایت‌ها

ب: نداشتن مدارک و مستندات قابل ارائه و عدم امکان دفاع منطقی از ادعاهای مطرح شده

ج: علاقه‌مندی به تداوم فشارهای سیاسی از طریق تجمعات غیرقانونی و تشدید خشونت‌ها و متهم کردن نظام به برخوردهای تند

د: پافشاری در درخواست غیرقانونی ابطال انتخابات براساس درخواست خود

هر کدام از دلایل فوق که باشد مسیر در پیش گرفته شده نه در چارچوب قانون و نظام بلکه به نوعی خروج از نظام می‌تواند تعبیر و تفسیر شود.

آقایان موسوی و کروبی در سرنوشت‌سازترین آزمون خود پس از انقلاب قرار دارند؛ سرنوشتی که تنها به دست خود آنان رقم خواهد خورد. حضور در جبهه انقلاب یا خروج از این جبهه.

هر چند آرزو می‌کنیم بتوانیم آقایان را در جبهه انقلاب ببینیم و صد البته امروز و هر لحظه این مرز در حال باریکتر شدن است.

3- همزمان با انتخابات در ایران، انتخاباتی دیگر در لبنان برگزار شد. حامیان سید حسن نصرالله (گروه 8 مارس) در یک سو و گروه 14 مارس در سوی دیگر.

نتیجه انتخابات با وجود همه فشارها به حزب‌الله و حمایت‌های خارجی از گروه 14 مارس به زیان حزب‌الله لبنان تمام شد.

سیدحسن نصرالله با حضور در تلویزیون ضمن پذیرش شکست احترام به دموکراسی را یادآور شد. او البته حرف‌های خود درباره عوامل موثر در پیروزی رقیب را نیز برشمرد که کمک خارجی حداقل آن بود.

سیدحسن نصرالله در تحلیل شکست حزب‌الله و نحوه مواجهه با آن گفت: «وقتی نتایج روشن شد دچار تزلزل نشدیم زیرا ما آن را یک مرحله می‌دانیم نه پایان دنیا یا تاریخ، واقعیت‌هایی را از انتخابات در لبنان خواهیم گفت که البته بدان معنا نیست که نتایج انتخابات را قبول نداریم.»

اگر سید حسن نصرالله همواره ایران را به عنوان الگو معرفی می‌کند، کاش امروز ما و نامزدهای معترض محترم می‌توانستند این شجاعت را داشته باشند و به او تاسی و اقتدا کنند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/3/31
نظر
به گزارش پایگاه جنبش عدالتخواهی، برآوردی که آقای موسوی از شرایط امروز دارد، ‌این است که اگر با مطالبات توده مردم امروز مقابله نشود و جریان ضداشرافیت سرکوب نشود، ‌خیلی بعید است که به این زودی‌ها این فرصت‌ در اختیار جریان روشنفکری مؤتلف با سرمایه‌داری جهانی و داخلی قرار بگیرد.

«اگر تقلب بشه، ‌شنبه قیامت می‌شه». ستاد آقای موسوی از حدود ‌یک هفته مانده به انتخابات به میلیشیای خود دستور داده بود ‌این شعار را در خیابان‌هاجیغ بزنند .

‌از نوع این ‌رفتار‌ها می‌شد ‌دریافت جریانی که آقای موسوی نمایندگی‌اش را به عهده گرفته است ‌به انتخابات فراتر از انتخابات نگاه می‌کند و اهداف دیگری را در سر دارد.

اگر چه ‌در ایام انتخابات تا حدودی چهره روتوش شده و فرو رفته در هاله‌ای از نور آقای موسوی برای مردم آشکار شده بود که به آن رأی بی‌سابقه و بی‌نظیر در تاریخ انقلاب به رقیب ایشان انجامید، اما شنبه هم ‌قیامت شد: «یوم تبلی السرائر»!

معجزه 22 خرداد جریان پشت‌سر موسوی را وادار کرد ‌باطن خودش را روز به روز آشکارتر کند. اگر چه تحرکات ‌غیر‌قانونی ‌آنها مشکلاتی ‌را ‌پیش آورد، اما ملت ‌ما تجربیات مهم و حافظه تاریخی الهام‌بخشی ‌در این زمینه دارند و همین تجربه تاریخی خیلی کمک می‌کند که این مسائل اخیر هم به راحتی حل بشود.

‌مردم ما مشابه این رفتارها را درسال‌های نخست بعد از پیروزی انقلاب تجربه کرده‌اند. به طور مشخص در 17شهریور و 14 اسفند 59، ‌مردم ما میتینگ‌های پرهیاهوی بنی‌صدر را و پروپاگاند‌ای سیاسی بعد از آن را به یاد دارند.

اما اینکه چرا آقای موسوی حاضر است برخلاف هرآنچه که در ابتدای ورودش به انتخابات گفته عمل کند و ادعاهایی را که در این مدت مطرح کرد، ‌خودش خلافش را انجام بدهد قابل تحلیل است. آقای موسوی از ابتدا اعلام کرده بود که من برای حفظ «قاعده بازی» به میدان آمده‌ام.

وی، آقای احمدی‌نژاد را متهم کرد ‌که اهل کرنش در برابر قانون نیست و قانون را دور می‌زند و مهم‌ترین دغدغه مهندس موسوی در سخنرانی‌ها و بیانیه‌هایش اینگونه اعلام می‌شد ‌که او آمده است تا قاعده بازی و روال‌ها و همچنین احترام و اعتبار نهادهای قانونی کشور حفظ بشود. ‌هم در جریان تبلیغات انتخاباتی و هم بخصوص در جریانات روز انتخابات و بعد از اعلام نتایج، ‌به وضوح می‌توان ‌دید ‌که موسوی ‌در ادعایش ‌چقدر صادق بود.

جدای از بحث‌های روشی، ‌امروز دیگر بخش‌های مهمی از محتوای اندیشه سیاسی آقای میرحسین موسوی و نظام ایده‌آل سیاسی ایشان هم آشکار شده است.

مصاحبه بسیار مهم روشنفکرترین زن ایران! و نزدیک‌ترین همکار سیاسی آقای میرحسین موسوی یعنی خانم رهنورد با شبکه ‌انگلیسی بی‌بی‌سی یک گفت‌وگوی تاریخی است و مفادش قابل توجه و تحلیل است. ایشان می‌گوید من لُر هستم و آقای موسوی داماد لرستان است. ‌لرها موسوی را نمی‌گذارند و به آقای احمدی‌نژاد رأی بدهند.

بعد می‌گوید ایشان ترک‌زبان است و آذربایجانی‌ها هیچ وقت فرزند خودشان را نمی‌گذارند و به کس دیگری رأی بدهند. ببینید بعد از 150سال سابقه روشنفکری در ایران، ‌جریان روشنفکری، معیار انتخاب سیاسی ایده‌آل خودش را چگونه طرح می‌کند. ‌کانه ما در دوره ملوک‌الطوایفی هستیم و مردم باید به شکل قبیلگی رأی بدهند و اگر به این شکل رأی ندهند مایه تعجب روشنفکرترین زن ایران و نزدیک‌ترین و پرسابقه‌ترین همکار آقای موسوی می‌شود!

اگر به این نکات توجه کنیم، ‌می‌بینیم که در اندیشه میرحسین و همراهان روشنفکر او نوعی ارتجاع به مناسبات همگون با تفکر قبیلگی مشاهده می‌شود و مردم خیلی خوب ذات این جریان را شناخته‌اند.

امروز میرحسین موسوی برای حذف یک چهره سیاسی نمی‌جنگد و درگیری او برخلاف آن ادعایی که می‌گفت من آمده‌ام تا قاعده بازی سیاسی را حفظ بکنم یک درگیری سیاسی نیست.

‌میرحسین امروز مهمترین دغدغه‌اش سرکوب یک جریان عظیم و عمیق اجتماعی است که به میدان آمده است تا از استحاله انقلاب و نظام جلوگیری کند.

24 میلیونی که به ضرر اشرافیت سیاسی رأی داده از نگاه جریان روشنفکری و سلطنت‌طلب و غرب‌زده که امروز با هم ائتلاف کرده‌اند، ‌باید در همین نقطه سرکوب شود.

‌برآوردی که آقای موسوی از شرایط امروز دارد، ‌این است که اگر با مطالبات توده مردم امروز مقابله نشود و جریان ضداشرافیت سرکوب نشود، ‌خیلی بعید است که به این زودی‌ها این فرصت‌ در اختیار جریان روشنفکری مؤتلف با سرمایه‌داری جهانی و داخلی قرار بگیرد.

آقای موسوی ‌دارد می‌بیند که امروز این جریان عظیم و عمیق اجتماعی در فضای سیاسی کشور، ‌نماینده جدی ندارد. همه به میدان آمده‌اند تا مردمی که پایشان را از گلیم‌شان درازتر ‌کرده‌اند، ‌سرجایشان بنشانند.

دلیل دیگر سراسیمگی آقای موسوی به عنوان نماینده مجموعه مناسبات غلط، این است که اینها همواره تلاش می‌کردند تا مترسکی را به نام اکثریت خاموش به رخ نظام بکشند و ادعایشان این بود که ما می‌توانیم اکثریت خاموش را به صحنه بیاوریم و از آن طریق مطامع مناسبات اید‌ه‌آل خودمان را حفظ بکنیم، ‌ولی معجزه 22خرداد نشان داد که اتفاقاً اکثریت خاموش آنهایی بودند که دغدغه عدالت داشتند و وقتی که ببینند جریان سرمایه‌داری جهانی برای حمایت یک چهره ظاهراً موجه به صحنه آمده‌اند آنها هم تشجیع و تحریک می‌شوند که به صحنه بیایند و از انقلاب خودشان و آرمان عدالت دفاع بکنند.

بنابراین در انتخابات‌ آینده هم دیگر اکثریت خاموشی ‌که جریان چپ لیبرال بتواند به آن امید ببندد، ‌وجود نخواهد داشت.

‌با وجود این، جریان اشرافیت سیاسی تصمیم گرفته است که در این مقطع با به‌کارگیری همه ابزارهای جنگ روانی از این جهش تکاملی انقلاب اسلامی جلوگیری کند و جریان ارتجاعی را به جامعه تحمیل بکند.

در این زمینه هم در روزهای آینده خواهیم دید که چگونه جریان اجتماعی عظیم و عمیق برآمده از انقلاب اسلامی جریان متوهم، ‌خودشیفته و ساختارشکن را مثل کفی خواهد شست و برگ زرین دیگری بر حافظه تاریخی ملت انقلابی ایران افزوده خواهد شد.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/3/31
نظر
بیژن نوباوه وطن" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آقای هاشمی به عنوان فرد موثر در نظام، وظیفه سامان دادن به اوضاع کشور، جلوگیری از اغتشاشات و ممانعت از بهانه دادن به دست دشمن را دارد. 

این نماینده مجلس گفت: دشمنان قسم خورده ما به خصوص آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در انتظار فرصتی هستند تا نظام ما را بی ثبات جلوه دهند به همین دلیل ضروری است که آقای هاشمی در مجامع عمومی ظاهر شده و این درگیری و اختلاف نظرها را یک اختلاف نظر خانوادگی اعلام کند و البته که همین طور هم است. 

نوباوه وطن تصریح کرد: هر فردی که ادعای بیشتری در خصوص انقلاب و نظام داشته باشد، مسوولیت بیشتری شامل حال وی می شود. 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، آقای هاشمی دارای سابقه طولانی انقلابی است، تصریح کرد: در حال حاضر هر چند ممکن است اختلاف نظرهایی بین وی و رییس جمهور باشد اما این نشان دهنده اختلاف با حاکمیت نیست.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/3/31
نظر
وضعیت متشنج و اوضاع نابسامان سیاسی درکشور نیروهای تازه نفس و کماندوهای زن را برای سامان بخشی به شرایط فعلی وارد عمل کرده است.

نقش آفرینی کماندوهای زن در اغتشاشات اخیر


به گزارش جهان، چندی پیش میرحسین موسوی که با بیانیه های آتشین خود نقشی فراموش نشدنی در دامن زدن به اغتشاشات دارد با توجه به صدمات و لطماتی که از بابت تشنج های انتخاباتی اخیر و در لوای حمایت از وی رخ داده است چراغ سبزی برای سکوت و پیگیری آرام نتیجه انتخابات از خود نشان می دهد که بنا بر اظهارات منابع آگاه، با سرسختی و مخالفت زهرا رهنورد مواجه شده و وی حتی تهدید می کند که اگر موسوی کناره گیری کند وی حاضر به کوتاه آمدن و فرونشاندن التهابات نیست و در این صورت راه خود را از میرحسین جدا خواهد کرد.

برخی کارشناسان معتقدند، مصاحبه چندی پیش زهرا رهنورد با تلویزیون بهائیان، آتش اصلی اغتشاشات تهران را برافروخت.

از سوی دیگر، همان طور که میلیون ها ایرانی در بخش های خبری سیما دیدند فائزه هاشمی، دختر جنجالی آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از اصلی ترین عوامل برپایی و مدیریت آشوب های اخیر می باشد که برخلاف پدرش که این روزها و با وجود برخی ناراحتی ها سکوت را پیشه خودکرده است با همکاری چند تن دیگر از بستگان مادری اش به برپایی و دامن زدن به آتش اعتراضات و تشنجات مشغول است.

جمیله کدیور، همسر عطاء الله مهاجرانی و مشاور کروبی هم در دیگر سوی اردوگاه اصلاح طلبی به میدان آمده و در صدد جبران کارهای ناکرده مردان هم جبهه ای خود است!

زهرا شجاعی، همسر سید مصطفی تاج زاده و دختر علی اکبر محتشمی پور هم در حواشی ماجرای اغتشاشات اخیر به مسافرت ها و دیدارهای سیاسی و مشکوکی مشغولند که هر از چندگاهی و با بالا گرفتن مناقشات و اختلافات درون گروهی پرده از این اقدام ها بر می افتد.

همسر محمد رضا خاتمی و خانم فاطمه کروبی هم از دیگر اعضای این اجتماع از هم گسسته زنانه هستند.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد با توجه به ارزش نظام جمهوری اسلامی به زن و حفظ حرمت آنان، در غیاب مردان اصلاح طلب، خط مقدم اغتشاش آفرینی و هرج و مرج طلبی در حالی این روزها در اختیار زنان کماندو قرار گرفته است و معلوم نیست چرا هیچ اثری از مردان، همسران و وابستگان مرد این زنان در صحنه کشور دیده نمی شود. چرا که با ادامه اوضاع فعلی کشور و اصرار برخی بر هرج و مرج بیشتر باید حتی کسانی که در ظاهر امر خود را از صحنه کنار کشانده اند به مقابله و مبارزه با نزدیکان به خصوص زنان و دختران خود رفته و آنان را از عمله و آلت دست دشمنان شدن دور نگهدارند.

هر چند که به نظر می رسد با اصرار میرحسین موسوی و مشاورانش بر ادامه رخدادهایی که خون های بیشتری را خواهد ریخت باید تدابیری برای کنترل مهندس موسوی و حتی در صورت لزوم برخورد قانونی با وی در نظر گرفته شود.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/3/31
نظر
شبیه‌سازى میرحسین موسوی؛ ?? خرداد ?? در خرداد ?? منافقین جدید، خروج بر حاکمیت را کلید زدند
- شبیه‌سازى میرحسین موسوی؛ ?? خرداد ?? در خرداد ??
اتفاقات اخیر طی چند روزگذشته بی شک هرچه نباشد یا نشان دهنده سیاست ورزی میرحسین است یا الگوگیری از تحرکات 30 خرداد سال 60.

پایان خاتمی
- پایان خاتمی
پنهان کردن پنجمین شکست پی در پی سید محمد خاتمی که مهمترین ابزار جناح موسوم به اصلاح طلب برای جمع کردن ظرفیت اجتماعی در انتخابات است، یکی از مهمترین استراتژی‌های اتاق فکر این طیف سیاسی است.

پاسخ به 8 شبهه انتخاباتی میرحسین موسوی
- پاسخ به 8 شبهه انتخاباتی میرحسین موسوی
چرا از ساعت 9 تا 14 روز 23 خرداد وزارت کشور آمار جدیدی ارائه نکرد؟

دزدان آشکار صندوق ذخیره اعتماد عمومی
- دزدان آشکار صندوق ذخیره اعتماد عمومی
دستگاه قضایی و سازمان به اصطلاح بازرسی، جنایتکاران جدید را به حال خود رها کرده و آنقدر که صندوق ذخیره ارزی را می‌کاویدند، ‌از محاکمه سریع و به‌موقع دزدان آشکار صندوق ذخیره اعتماد عمومی و راهزنان شرف ملی حدت و شدت نداشته‌اند.

حلقه‌هایی از گذشته فتنه‌گران
- حلقه‌هایی از گذشته فتنه‌گران
?? تیر ?? کودتای نوژه خنثی شد. کارشناسان مسائل امنیتی معتقدند که‏ کودتای ??مرداد ?? در مقایسه با کودتای نوژه بازی کودکانه‌ای بیشتر نبوده‏ و نمونه‌های بسیار کوچکتر از این کودتا، رژیم‌های بسیاری را در سراسر‏ جهان سرنگون کرده است.

پاسخ به برخی شبهه‌های انتخابات دهم
- پاسخ به برخی شبهه‌های انتخابات دهم
در تمامی دوره‌های انتخابات شاهد این هستیم که در برخی حوزه‌ها نظیر شهرستان ورزقان و مُهر در تمامی دوره‌ها مشارکت بالای صددرصد را داشته‌ایم و در شهرهایی که در این دوره مشارکت بیش از 95 درصد بوده است تا حدودی همان شهرهای دوره‌های گذشته بوده‌اند.

هاله نور آقای موسوی
- هاله نور آقای موسوی
اتفاقاً اکثریت خاموش آنهایی بودند که دغدغه عدالت داشتند و وقتی که ببینند جریان سرمایه‌داری جهانی برای حمایت یک چهره ظاهراً موجه به صحنه آمده‌اند آنها هم تشجیع و تحریک می‌شوند که به صحنه بیایند و از انقلاب خودشان و آرمان عدالت دفاع بکنند.

نظر رئیس جمهور به نظر بنده نزدیکتر است رهبر حکیم انقلاب اسلامی:
- نظر رئیس جمهور به نظر بنده نزدیکتر است
میان آقای هاشمی و رئیس جمهور نیز از سال 84 اختلاف نظرهای متعددی درباره مسائل خارجی، نحوه اجرای عدالت اجتماعی و برخی مسائل فرهنگی وجود دارد که البته نظر رئیس جمهور به نظر بنده نزدیکتر است.

یادداشتی از محمد حسین صفار هرندی/ در خنکای دانه‌های باران
- یادداشتی از محمد حسین صفار هرندی/ در خنکای دانه‌های باران
جمعه 29 خرداد، 14.20 دقیقه، دانشگاه تهران، اینجا آسمان دیده‌ها بارانی است.

سندروم «خودمرکزبینی»
- سندروم «خودمرکزبینی»
«سندروم تهرانیت» ابتلای مزمن سیاستمداران مرکز‌نشین ماست. عیب ما این است که تهران را همه ایران می‌دانیم، آن هم فقط تهران بالاتر از میدان ولی‌عصر را!

آمار تفکیکی شعب اخذ رای انتخابات دهم ـ 2 از سوی وزارت کشور منتشر شد؛
- آمار تفکیکی شعب اخذ رای انتخابات دهم ـ 2
برای اولین بار در طول 30 سال برگزاری انتخابات، آمار تفکیکی صندوق‌های اخذ رای در استانهای مرکزی، همدان، کردستان، سمنان و خراسان شمالی اعلام شد

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/3/31
نظر

? علت برگزار نشدن جلسه غیرعلنی مجلس

? انتقاد کواکبیان از عدم صدور مجوز برای آشوبگران

? کشته شدن 10 نفر در تهران توسط منافقین

? خون مردم بی‌گناه به گردن موسوی است

? یک حقوقدان:آقای موسوی! شما مباشر یا معاون در ارتکاب جرائم و آشوب ها هستید

? شکایت جمعی از کسبه تهرانی از موسوی

? فاتب: خسارت دیدگان ناآرامی ها شکایت کنند

? دانشگاه تهران آرام است

? کمک‌های پزشکی برخی سفارتخانه‌های خارجی به اغتشاشگران

? اختلاف میان مجمع روحانیون و موسوی بالا گرفت

? آیت‌الله یزدی:موسوی دارد جوهره خود را معرفی می‌کند

? شباهت اغتشاشات اخیر با انقلاب نارنجی

? دستگیری تعدادی از منافقین در اغتشاشات تهران

? فاتب بمب گذاری در تهران را تکذیب کرد

? رئیس اسبق‌کنیست :اسرائیل"شیطان بزرگ" است

? اعتراف برژینسکی به مدیریت مقام معظم رهبری

? پاسخ‌های غلط کنکور نمره منفی دارد

? اکبر ترکان برکنار شد

? راه‌اندازی وبلاگ وزیر خارجه انگلیس درباره آشوبهای خیابانی تهران

? مصلحی:اشرافی گری بار دیگر رایج نخواهد شد


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/3/31
نظر

میرحسین موسوی و یارانش گویا مسیر درگیری را برای بیان اعتراضات خود به نتیجه انتخابات برگزیدند.

درحالیکه انتظار می‌رفت با توجه به بیانات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر پایان یافتن اردوکشی‌های خیابانی، "قانون گویان ‌قانون ستیز" ماشین اعتراضات خود را به خیابان قانون بازگردانند اما رفتار رسانه‌ای – انتخاباتی آنان رگه‌های جدیدی مبنی برعدم تمکین آنان به قانون نمایش گذاشت.

درعرصه رسانه‌ای، «لجاجت سیاسی» یا شاید«تمرد غیرقانونی» اینان در سایت «قلم» متعلق به مهندس موسوی ظهور و بروز یافت. درج خبری در روز جمعه، ‌ تنها چند ساعت پس از بیانات رهبر انقلاب مقارن ساعت«22:24:55»، ‌ شکی باقی نگذاشت که میرحسین همچنان برسیاق «احساسات» و« هیجانات» شانه خاکی را ارجح برقانون می‌داند. بی تردید اگر جز این بود درخبرمورد اشاره تصریح نمی‌کرد: «مردم پس از اجحاف آشکار! در حقشان به شکل خودجوش تصمیم گرفتند تا هر شب با ذکر مبارک الله اکبر اعتراض خود را به مدنی ترین شکل ممکن اعلام کنند. اگرچه این اعتراض مدنی را هم برنتابیدند و سیل انتقادات به سوی آنها روان است. این هفتمین شبی است که حامیان میرحسین موسوی در اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات و بی پناهی شان ندای الله اکبر سرمی دهند تا شاید خدای بزرگ به یاری شان بیاید.»

تحلیل محتوای این خبر چندان سخت نمی‌نمایاند. سایت موسوی با این انتشاراین خبر نشان داد که :

1- در حالی که انتظار می‌رفت وی با اقدامی بهنگام راهپیمایی روزشنبه را مورد انتقاد قرار دهد، اشاره‌ای به این مساله نکرده و همچنان با عدم موضع‌گیری، راهپیمایی مردم را به انتظار بشیند.

2- میرحسین و یارانش به‌رغم سخنان رهبری مبنی برسلامت انتخابات، ‌ ‌همچنان بر تقلب درانتخابات تأکید‌ کرده و همچنان سبیل گذشته خود را ادامه می‌دهند.

گرچه این خبر، رویه اتخاذی موسوی و حامیانش را به وضوح برجسته ساخت، اما اخباردریافتی دیگر بیانگرآن است که بحث‌های جدی در ستاد وی شکل گرفته است. مهمترین این بحث‌ها درخصوص اتخاذ موضع در برابر ادامه اعتراضات خیابانی بوده است. از قرار معلوم دراین جلسه دو دیدگاه مطرح شده است. یک دیدگاه براین باور بوده که با بیانات رهبری، عملاً این جریان در مسیری قرارگرفته که یا باید به مسیر قانون بازگردد یا باید به جبهه اپوزیسیون ملحق شود. این دیدگاه معتقد به پایان دادن به اعتراضات با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه بوده است. به باور حامیان این دیدگاه، ندادن بیانیه در این زمینه به معنای پایان عمر سیاسی جریان مزبور وحذف همیشگی در عرصه سیاست است.

دیدگاه دیگر اما نظری دیگر در این خصوص داشته است. اینان براین باور بودند که با حفظ رویه موجود باید نیروها را به عنوان یک پایگاه اجتماعی حفظ کرده و فشارها را افزایش داد. اینان معتقد بودند با توجه به اجتماعات خیابانی فراوان، ترس نیروها از برخوردها ریخته و امکان مقاومت وجود دارد. حامیان این دیدگاه همچنین تصریح کرده اند با توجه به حساسیت کشورهای خارجی در این زمینه هرگونه درگیری به نفع آنها تمام شده و می‌توان فشارهای خارجی را برای ابطال انتخابات به صحنه آورد.

دراین میان اما نظر نهایی با توجه به جمع بندی‌های نظرات حاضرین به این شکل اتخاذ شد که

1- تا ساعات آخر هیچ صحبت و بیانیه‌ای در خصوص راهپیمایی مطرح نشود.

2- با توجه به این که دعوت کننده مجمع روحانیون مبارزبوده باید پاسخگویی دراین زمینه را به زمین خود آنها انداخت. همچنین چون ما اظهار نظری مبنی بر لغو نکرده‌ایم، ‌ ‌قاعدتا نیروها در صحنه حضور خواهند یافت.

3- با اعلام اینکه بیانیه مهندس موسوی تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد، ‌منتظروضعیت راهپیمایی خواهیم شد. پس از بررسی صحنه راهپیمایی و بررسی وضعیت اقدام به انتشار بیانیه با توجه به شرایط مطلوب و نامطلوب خود خواهیم کرد.

دراین میان اما روزگذشته نوع اطلاع رسانی مجمع روحانیون مبارزدرخصوص لغو راهپیمایی نیز نشان داد مسیری جریان دوم خرداد به سوی آن پیش می‌رود، ‌ ‌مسیری جز انتخاب تنش و افزایش اصطکاک‌ها نبوده است چرا که ساعت 13و 59 دقیقه دیروز این تشکل اعلام کرد که مجوز لازم را کسب نکرده و راهپیمایی در مسیر تعیین شده برگزار نمی‌شود. این در حالی است که صدور این بیانیه درآستانه برگزاری این راهپیمایی صرفاً یک تاکتیک زیرکانه برای فرار از پاسخ‌گویی بوده است.

بی‌تردید اتخاذ این رویکرد توسط میرحسین و سایر همپیمانانش در این زمینه نشان داد که وی چندان برپایه خرد و قانون _ آنچه که وی ادعایش را داشت- حرکت نکرده و او نیز همچون سایرگروه‌های سیاسی ابتدای انقلاب که 30 خرداد جلوه‌گر رفتارآنان بود به ویروس«وهم» مبتلا شده است؛ وهمی که آن روزها موجب شد مجاهدینی هااسلحه بر روی مردم کشیده و انتقام ناکامی‌های خود را ازملت بگیرند.

اتفاقات اخیر طی چند روزگذشته بی شک هرچه نباشد یا نشان دهنده سیاست ورزی میرحسین است یا الگوگیری از تحرکات 30 خرداد سال 60.

مروری بر روش‌ها واتخاذ مواضع از سوی موسوی بی تردید بیانگر آن است که

الف- گفتمان او پیرامون‌ منطق‌ دوانگاری‌ متضاد Binary opposition سامان‌ یافته است. گفتمانی‌ که‌ به‌ چنین‌ منطقی‌ مسلح‌ است‌، ‌ بی تردید همواره‌ هویت‌ خود را در برابر «دگر» خود تعریف‌ می‌کند، ‌ اما این‌ «دگر» خود لزوماً نباید واقعی‌ باشد، ‌ بلکه‌ «دگرهای‌ خیالی» و دگرهایی‌ که‌ برساخته‌ خیالواره‌ها و شبکه‌های‌ اطلاعاتی‌(رسانه‌ای‌) اند، ‌ نیز می‌توانند تأمین‌کننده‌‌ اهداف‌ و منافع‌ پدیدآورندگان‌شان‌ باشد. تعلق گرفتن رای اکثریت به وی و نیز تقلب در انتخابات از جمله محورهای گفتمان او طی این مدت بوده است. مضاف براین که «مطلق انگاری» نیزنقطه ثقل کنش‌ها و واکنش‌های وی می‌باشد.

شاید، ‌ این‌ بندگان‌ خدا هم‌ به‌ همان‌ ویروسی‌ مبتلا شده‌اند که «ویروس‌ غرض‌ و مرض‌ سیاسی‌ ـ جناحی‌» می‌نامندش‌. ویروس‌ عجیبی‌ است‌. جسم‌ و روح‌ سرش‌ نمی‌شود. در هر زمینه‌ای‌ قابلیت‌ رشد و گسترش‌ دارد. گاه‌ دیدگان‌ آدمی‌ را در معرض‌ بیماری‌ قرار می‌دهد و او را شدیداً نزدیک‌ بین‌ و محدود بین‌ می‌کنند و گاه‌ در گفتار او رخنه‌ می‌کند و هرگونه‌ «تحلیل» و «تعلیلی» را به‌ آلاینده‌های‌ خود می‌آلاید و گاه‌ نیز در منزلگه‌ کردار و رفتار وی‌ سکنی‌ می‌گزیند و آنان‌ را سخت‌ «دگر»پرداز و «دگر» آزار می‌سازد. ب- میرحسین دراین توهم بود که چرخ‌ در گردش‌ «جامعه‌» و «سیاست» ‌اسیر هوش‌ و اراده ‌او و یارانش است. اینان براین باور بودند که‌ جمع‌ را چون‌ شمع‌اند و مردمان‌ در همه‌ حال‌ گرد وجود ذی‌جود آنان‌ پروانه‌وار ترانه‌ عشق می‌سرایند. اینان‌ خویشتن‌ را در اختیار ادراک‌ تخیلی‌ از نوع‌ وهمی‌ آن‌ می‌نهند و همواره‌ شبح‌ و صورت‌ وهمی‌ شی‌ء را به‌ جای‌ شی‌ء واقعی‌ می‌گیرند و مهم‌تر آن‌که‌ گمان‌ می‌کنند حقیقت‌ را یافته‌اند.

«وهم» بی شک نوعی‌ ضد خرد است‌؛ ضد خردی‌ که‌ چونان‌ کودکی‌ در دنیایی‌ از شبح‌‌ها می‌زید. این‌ دنیای‌ وهم‌ به‌ تصویرهای‌ ذهنی‌ خود اعتماد می‌کند. صاحب‌ چنین‌ معرفتی‌ هرگز نمی‌پرسد که‌ آیا این‌ تصویرها با چیزی‌ از امور واقعی‌ در انطباق است‌ یا نه‌. عالم‌ ادراک‌ وهمی‌ در نهایت‌ خود دنیایی‌ است‌ ضد خرد که‌ تا بی‌نهایت‌ مرزهای‌ خود را می‌گسترد. دنیایی‌ است‌ که‌ فقط‌ «وهم» در آن‌ جای‌ دارد و تا آن‌جا که‌ امکان‌ دارد، ‌ هرگونه‌ راه‌جویی‌ و ورود به‌ واقعیت‌ را ناممکن‌ می‌سازد.

بی تردید براساس همین وهم است که میرحسین زمانی که تجمع حامیان خود در خیابان‌ها را به رویدادهای اول انقلاب تعبیرکرد، ‌ باید شک می‌کردیم که شاید مراد اواز ابتدای انقلاب شاید همان 30 خرداد سال 60بوده است.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/3/31
نظر

به گزارش "خدمت"؛ سید حسن نصرالله که چهارشنبه شب در باره پیامدهای انتخابات اخیر پارلمانی لبنان و سیاست های آتی حزب الله در این زمینه سخنرانی می کرد در بخشی از اظهاراتش به بروز برخی ناآرامی ها و خرابکاری ها در ایران بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت : کسانیکه در لبنان به این وضعیت چشم دوخته اند و امید دارند بدانند که از وضعیت ایران آگاهی ندارند.

وی که سخنانش از تلویزیون " المنار " رسانه تصویری حزب الله پخش می شد افزود : شما ( سران گروه 14 مارس ) انتخابات ایران ومسایل حاشیه ای آن را رها کنید زیرا امام خامنه ای تاکید کرده که خرابکاران و آشوبگران وابسته به هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری نیستند.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت : در کجای دنیا شاهد بوده ایدکه 85 درصد مردم یک کشور در انتخابات آن شرکت کنند و این دلیلی بر آگاهی مردم ایران از اوضاع سیاسی کشورشان است .

این مقام حزب الله گفت : من اطمینان دارم جمهوری اسلامی ایران این مرحله حساس را نیز پشت سر خواهد گذاشت .

نصرالله سپس بار دیگر به مساله انتخابات اخیر پارلمانی لبنان اشاره کرده و افزود : کسانی در مبارزان انتخاباتی اخیر موضوع اعتقاد ما به ولایت فقیه را مطرح کرده و از آن به عنوان حربه ای برای ترساندن مردم سوء استفاده کردند.

وی گفت : این در حالی است که ولایت فقیه جزوی از اعتقادات ما محسوب می شود اما ربطی به مساله انتخابات لبنان ندارد و کسی نیز حق ندارد به اعتقادات ما توهین کند .
نصرالله اضافه کرد در قانون اساسی لبنان آزادی اعتقادات دینی و احترام گذاشتن به ادیان و طوایف پذیرفته شده است .

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد برخلاف تبلیغات برخی طرفها در لبنان که سلاح مقاومت را عاملی برای تاثیر منفی گذاشتن بر انتخابات اخیر لبنان قلمداد می کردند باید تاکید کرد که این انتخابات در سایه تهدیدها و فشارهای رژیم صهیونیستی ، آمریکایی ، غربی و عربی برگزار شد .

وی به دیگر حربه گروه 14 مارس برای کسب اکثریت پارلمانی اشاره کرد و گفت سران این گروه پول های هنگفتی را برای آوردن لبنانی های خارج نشین برای رای دادن در برخی حوزه های حساس و با رقابت جدی هزینه کردند.

این مقام حزب الله موضوع خرید آرای شهروندان از سوی گروه 14 مارس را از دیگر تخلف های جدی این انتخابات دانست و گفت بسیاری از لبنانی ها از جمله در زحله شرق لبنان شاهد پرداخت رشوه برای خرید رای بودند.

دبیرکل حزب الله تحریک های طایفه ای و مذهبی را نیز جزو تخلفات انتخاباتی گروه 14 مارس دانست و گفت متاسفانه طایفه شیعه و طایفه ارامنه که بیش از 100سال است اصالت لبنانی دارند بیشتر از بقیه مورد ظلم قرار گرفتند بگونه ای که برخی سران گروه 14 مارس ارامنه را جزو لبنانی ها و یا مسیحیان نمی دانند.