مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 94/3/27
نظر

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 94/3/27
نظر

به نام عشق رفت تا عاشقی را درس اخلاص بیاموزد ...

 با سر بند یا زهرا ( س) رفت تا همچون مادر نهان از چشمه زمنیان و آشنای آسمانیان شود ...

به غواصی عشق و معرفت در دل خروشان اروند و فاو رفت تا گوهر صلابت و پایمردی را از دل آتش

 و خون به میراثی ماندگار برای آیندگان گذارد.

جسم خود را سپر کرد تا تیر کینه و تفرقه ی شیطان صفتان،  سرزمینش را آلوده ی نگاه های هوس و

هرز جدایی دیو سیرتان نکند و پرچم میهنش مرزهای غرور و اقتدار ایران را با افتخار پوشش سر بلندی دهد .

دل به دریای عشق زد و در جنون رهیدگی گمنام گشت تا ما نام و نشان خود را گم نکنیم...

به هویت غواص ، مجهول پلاک شد تا هویت خود را در آشوب ترفند های فتنه گم نکنیم ...

پس از سالها از دریای مرزهای خون به دریای پر تلاطم افکار بر گشت ، با نشان پر افتخار گمنام

تا خود را در دریای اندیشه های پوچ گم نکنیم و آرامش مسیر خود را از راه سبزشان سوغات بیداری بگیریم ...

هویت عشق خود را بعد از سالها زنده بگور شدن  ، باز به دل میهنش بر گرداند تا در فشارهای اقتصادی زمانه هویت عزت خود را در ازای لبخندی از سراب ارزانی به بیگانه نفروشیم ...

با دست های بسته ،  زجر لحظه لحظه جان کندن در زیر خروارها خاک عناد و زبونی دشمن را به جان

لحظه های درد خرید ولی عزت و شرف خود را در سرباز میهن بودن حفظ کرد تا

 با دست های باز خود بر چشم ، چشم بند غفلت نزنیم وبه بهای نانی ارزانتر عزت و شرف خود را چوب حراج نزنیم .

به لباس غواص عشق آمد تا فراموش نکیم از همان نسل هستیم  که باید با لباس غواصی ِ تدبیر راه هجمه ی نهنگ های خون آشام را که از راه موج های تخریبگر و دل فریب بی صدا و پر شتاب سر زمین فکرمان را نشان رفته اند ببندیم .

پس از سالها باز گشت تا تلنگری بر وجود خفته ی ما زند که دشمن اگر در لباس گوسفند هم آید باز هم گرگ است و درنده خوی که رذیلانه ترین اعمال را در خفای روزگار انجام می دهد و سر پوشی از فریب و نیرنگ بر آن می نهد ...

نکند در خواب دلها فریب نیرنگ زرافشانشان را بخوریم و پرچم سلطه ی افکار شومشان را بر جان دلها بکشیم که آینده بر ملا خواهد کرد زرهای خونین شومشان را ...

گمنام و بی نام اما پر نشان و با افتخار،  پس از سالها دوری از وطن با لباس عشق به دریای افکار بر

 گشتند با دست های بسته ، تا ما نام و نشان خود را و عزت و شرف میهن را به بهای اندکی از نان

سوخته به  دشمن نفروشیم ...

با دست های بسته از کینه ی دشمن آمدند تا ما دست های خود را در روبان زربافت پر فریب اهریمنان

 ننهاده و خود خواسته دست بسته ی نیرنگشان نشویم .

در بازگشت پر افتخارشان از سفر عشق دفاع از میهن را فریاد کردند تا عزت و اقتدار میهن خود را فدای فکرهای بسته و بدن های برهنه نکنیم ...  

نویسنده : وبلاگ م . ز


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 94/3/26
نظر

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص خودداری رئیس جمهور از ابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: «طبق پیگیری‌های انجام شده معلوم شد که با توجه به امتناع دولت از ابلاغ قانون مذکور، رئیس مجلس در 20 خرداد از طریق روزنامه رسمی این قانون را به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرده است.»

اصل 123 قانون اساسی در خصوص وظایف رئیس جمهور می گوید: «رییس جمهور موظف است مصوبات مجلس یا نتیجه همه‏ پرسی را پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ به وی امضاء کند و برای اجرا در اختیار مسئولان بگذارد.»

با توجه به اصل فوق چرا رئیس جمور از ابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف امتناع کرده است؟!

برای اینکه رئیس جمهور ملزم به اجراء قانون اساسی باشد در محضر قرآن و سایر مسئولین قانونی سوگند یاد می کند و می گوید: «من به عنوان رییس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم.» آیا آقای روحانی سوگند خود را نشکسته است؟!

چرا رئیس جمهور بر خلاف سوگند به قرآن و قانون اساسی عمل نموده و از اجراء قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر می ترسد؟ برای پاسخگویی به ترس دولت از اجراء فریضه امر به معروف و نهی از منکر به بررسی تعدادی از مواد . تبصره های تصویبی این قانون می پردازم تا علت ترس و لرز دولتیان که "بدنبال یک جای گرم"می گردند بیشتر مشخص و همچنین گوشه ای از قانون گریزی آنان به تصویر کشیده می شود "تا سیه روی شود هر که در او غش باشد"!!!

تبصره ماده 5 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید دارد: «اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست.»

ماده 7- مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی‌باشد.

 ماده 12- وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط موظفند اتباع خارجی را قبل و حین ورود به کشور نسبت به قوانین و مقررات و رعایت شئون اسلامی آگاه کنند.

 ماده 17- سازمان بسیج مستضعفین موظف است با به‌کارگیری آحاد بسیجیان در چارچوب قوانین نسبت به فرهنگ‌سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه زبانی اقدام کند.

تبصره 1- مفاد این ماده نافی مسئولیت ضابطان قضایی بسیج در مواردی که در قانون پیش‌بینی شده است، نمی‌باشد.

تبصره 2- تبصره (3) ماده (1) قانون حمایت قضایی از بسیج مصوب 1371.10.1 به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره 3- ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری سازمان بسیج مستضعفین برای مرتبه عملی امر به معروف و نهی از منکر موضوع ماده (4) قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برای افراد مورد نیاز از سازمان بسیج مستضعفین به‌عنوان ضابطان امر به معروف و نهی از منکر دوره آموزشی برگزار کند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 94/3/17
نظر

اگر 10 سال قبل ادعایی می شد مبنی بر اینگه سقوط رژیم اسرائیل کاملاً وابسته به سقوط آل سعود است، کسی آن را باور نمی کرد، اگر گفته می شد در سوریه انقلابی روی نداده حتی هاشمی رفسنجانی آن را باور نمی کرد و علیه رژیم مستقر سوریه نظرات ناحقی را که در ورای آن حمایت از داعش و النصره و در یک کلام حمایت از عربستان سعودی بود، بر زبان جاری می ساخت. اگر به رئیس جمهور زندانی انقلاب مصر آقای مرسی گفته می شد که دوستی با عربستان و وهابیت تو را به زمین می زند، باور نمی کرد و در برابر این سخن موضع گیری می کرد!!!

خمینی کبیر زنگ خطر جبهه تروریسم وهابیت آل سعود را در سال 67 به صدا درآود و فرمودند: «مسلمانان نمی‌دانند این درد را به کجا ببرند که آل سعود و «خادم الحرمین» به اسرائیل اطمینان می‌دهد که ما اسلحه خودمان را علیه شما به کار نمی‌بریم! و برای اثبات حرف خود با ایران قطع رابطه می‌کنند. واقعاً چقدر باید رابطه سران کشورهای اسلامی با صهیونیستها گرم و صمیمی‌شود تا در کنفرانس سران کشورهای اسلامی مبارزه صوری و ظاهری هم با اسرائیل از دستور کار آنان و جلسات آنان خارج شود.»

اگر با دقت صحنه پیچ بزرگ تاریخی را بنگریم به خوبی درخواهیم یافت که جبهه تروریسم وهابیت سعودی، با هدایت دنیای استکبار و جریان صهیونیسم، مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشد و اگر این رژیم سعودی را که سفاک تر از صهیونیستها است در یمن به اهداف خود دست یابد، آنگاه آهنگ تعدی و تجاوز به سرزمینهای دیگر و حتی جمهوری اسلامی را در سر خواهد پروراند و لذا جبهه تروریسم سعودی -داعش بر اساس استراتژی آمریکا و اسرائیل در حال نزدیک شدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند و اهداف مشخص شده واعلامی "خلافت اسلامی داعش" از لیبی تا شرق ایران است که بی شباهت به اهداف صهیونیستها از نیل تا فرات نیست!

آیا جمهوری اسلامی ایران می تواند در مقابل این جبهه تروریسم سکوت کند؟ امروز مثلث صهیونیسم، آمریکا و ارتجاع عرب، شرایطی را در منطقه به وجود آورده اند، تا بتوانند نظام سیاسی کشورهای محور مقاومت را یکی پس از دیگری به مرز سقوط برسانند و در نهایت هم نظام جمهوری اسلامی ایران را که طی 36 سال در مقابل همه توطئه ها ایستاده گی نموده از پای درآورند و لذا سرگرم شدن دولت بی تدبیر به مذاکرات بی حاصل و گاهاً خطرناک هسته ای خبر از یک توطئه پیچیده می دهد.


تت

رهبر معظم انقلاب وقتی از جنگ نیابتی علیه کشورمان سخن به میان آوردند، دولتی که خود را صاحب لوای تدبیر می داند، با این هشدار کشتی بان انقلاب بلافاصله می بایست بازی مسخره بُرد-بُرد را تعطیل و برای اینکه مردم ایران و کشورهای مورد هدف دشمنان تصور نکنند، که وزارت خارجه ایران، برای رضایت کدخدا(آمریکا) به کشورهای محور مقاومت سفر نمی کنند! وزیر خارجه کشورمان جهت عصبانیت شیطان بزرگ و مرتجعین عرب بلادرنگ به عراق، سوریه، لبنان و یمن سفر می کرد، تا جریان مقاومت که زیر سخت ترین بمبارانها و حملات وحشیانه آمریکائی، سعودی و داعشی-تکفیری مقاومت می کنند به حمایت ایران بیش از گذشته دلگرم شوند!

چرا دولت تدبیر! خطر جنگ نیابتی را درک و کشور و ملت را از عواقب آن مطلع نمی کند؟ آیا چشمان خود را بسته و عمداً به بیراهه می رود؟ آیا وضعیت امروز کشورمان همانند روزهای قبل از 31 شهریور سال 59 نیست؟ آیا برگشت تابوت شهداء مدافع حرم را نمی بینند؟ آیا به خواب رفته و یا خود را برای رضایت کدخدا(آمریکا) بخواب زده اند؟! نکند دولت تدبیر برای رسیدن به آمال و آرزوهای پدرخوانده دولت، وزارت خارجه را به مفهوم واقعی تعطیل نموده و تنها از وزارت خارجه، مذاکرات هسته ای که آن هم اسمش را جناب روحانی بازی بُرد-بُرد گذاشته است، می داند؟!

رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ نیابتی دشمن فرمودند: «بنده خبرهایی دارم که دشمنان ما با همراهی برخی مسئولین سفیه منطقه خلیج فارس در صدد هستند که جنگ‌های نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند.»

بعد از این هشدار رهبری غفلت و بی تحرکی رئیس جمهور و وزارت خارجه کشورمان نه تنها بی معنی است، بلکه در صورت ادامه این وضعیت، خیانت بار محسوب خواهد بود!!!


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 94/3/10
نظر

علی اسلامی پدر 5 حافظ قرآن کشور گفت: خدارا شاکرم که فرزندانم در مسیر قرآن قرار گرفته و هرکدامشان خادم این کتاب نورانی شده و تلاش های من در جهت علاقه مند کردن بچه هایم به قران مثبت ثمر شده است.

علی اسلامی به باشگاه خبرنگاران گفت : من از همان کودکی فرزندانم را به همراه خودم به جلسات قرآنی برده تا اینها با قرآن کریم خو گرفته که الحمد الله همین هم شد و الان با عنایت پروردگار و محبت اهل بیت علیهم السلام هرکدام شان یک حافظ و استاد قرآنی به حساب می ایند.

خاطره ای از پدر خانواده

اسلامی با ذکر خاطره ای افزود: من در شب عید پدرم را از دست دادم و در ایام عید در آن سالها به فرزندانی که یتیم بوده عیدی نمی دادند که همین امر من خلا نداشتن پدر را از کودکی حس کرده ام، لذا سعی کردم برای بچه ها با اینکه کارمندی بیش نبودم بهترین امکانات را تهیه کنم که حتی من دو پسرم را از پایین شهر به دبیرستان البرز و دخترانم را به دبیرستان شهید مطهری می بردم تا از منظر آموزشی هیچ کم و کسری نداشته باشند.

در ادامه مادر این 5 حافظ ادامه داد: فرزندانم هم قرانی بوده و هم بازیگوشی خاص زمانشان را انجام می دادن به طوری که دو پسرم بر سر مباحث قرآنی و حتی مسائل حفظ قران دعوا کرده اند اما چون قرآن در خانواده ام حکم فرما بود آرامش زیادی در بین اعضای خانواده دیده می شد.

وی بیان کرد: تاثیر قرآن در زندگی فرزندانم به قدری زیاد است که زمانی که من شیر آشپزخانه را باز می گذاشتم، فرزندانم آیه ای از قرآن را که خداوند اسراف کاران را دوست ندارد تلاوت می کردند.

در ادامه محمد علی اسلامی حافظ کل قرآن کریم گفت: من حفظ قرآن را از سال 85 شروع کرده و در عرض یک سال کل آنرا حفظ شدم و به برکت همین قرآن من در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم و قران حدیث در دانشگاه علامه طباطبایی مشغول به تحصیل هستم.

فاطمه اسلامی حافظ کل قرآن ابراز داشت روز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام، روز جوان نامیده شده و در ایات قرآن دوست مناسب تعیین کننده مسیر افراد بوده که انتخاب درست بسیار مهم بوده و در آیه 28 ال عمران خداوند فرموده که افراد با ایمان سراغ افراد کافر نرفته و آنها را به عنوان دوست انتخاب ننمایند زیرا که اگر این کار را انجام دهند انگار رابطه خود را با خدای خویش قطع کرده اند.

وی بیان کرد: وقتی که ما به تلاوت و حفظ قرآن می کنیم این کار سبب آرامش و زیاد شدن برکت دنیوی و اخروی ما شده و به برکت همین کتاب نورانی من در دانشگاه قبول شده و همسر با ایمانی نصیبم شده است.

خانم اسلامی ادامه داد: به کسی جوان گفته می شود که اصول جوانمردی را رعایت کند که در قرآن این مسئله 10 بار در سوره های انبیاء و یوسف آمده است.

محمد هادی اسلامی جوان حافظ قرآنی کشور افزود: من در سال 85 همراه با برادرم قرآن را در عرض یک سال حفظ کرده و لذتی که در قران و جلسات ان می بینم در هیچ محفل دیگری نمی بینم و من در زمان تلاوت قرآن آرامش خاصی دارم.

وی ابراز داشت: بنا بر فرمایش حضرت علی علیه السلام ناتوانی افت، شکیبایی شجاعت، پارسایی ثروت و پرهیزگاری صفت است و همه اینها در حفظ قرآن که نوعی عبادت به حساب می آید گنجانده شده و سببب نزدیکی خلق به خالق خویش است.

محمد هادی اسلامی عنوان کرد: حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند که بر شماست که حواستان به جوانان باشد زیرا که این قشر آمادگی شان برای یادگیری سریع تر از سنین دیگر بوده است.

زهرا اسلامی حافظ کل قرآن افزود: در آیه 21 سوره روم، در مورد ازدواج سفارش ویژه ای شده و خداوند متعال فرموده که ازدواج ها را سخت نگیرید زیرا که هرچه این امر خیر آسان تر باشد آرامشش بیشتر خواهد بود.

سارا اسلامی دیگر حافظ این خانواده عنوان داشت: در سوره لقمان ایه 17 در نصیحت های لقمان به فرزندش آورده که نماز را که از امور واجب و ستون دین به حساب می اید اول وقت به جا اورید و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکرده و از انچه که به ما می رسد صبر پیشه کنید که این کار راه گشای همه امور ما افراد است.




نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 94/3/10
نظر

وبلاگ وزنه سیاسی نوشت :

حجت‌الاسلام حسن روحانی در یک معرکه تدبیری، در همایش فرمانداران سراسر کشور که فکر می کرد آنان را به جبهه جنگ با داعش اعزام می کند در سخنرانی حماسی، هیجانی و کذبی خود، با تعرض به حکم رهبر معظم انقلاب مطالب موهنی را بر زبان جاری کرد و گفت:«می‌گویند اسرار کشور باید محفوظ بماند. مگر کسی به این چیزها شک دارد؟ حالا یک وقتی یک نصیحتی رهبری معظم انقلاب که رهبر هستند و باید نصیحت و ارشاد کنند، نصیحت می‌کنند. حالا همه راه می‌افتند و توصیه دارند و می‌گویند ای دولت وقتی تشنه‌ای باید آب بخوری. والا ما خودمان می‌دانیم وقتی تشنه شدیم باید آب بخوریم. همه توصیه می‌کنند دولت اکسیژن لازم است و چند دقیقه بیشتر نمی‌شود تحمل کرد. والا ما خود می‌دانیم.»لل

-اولاً جناب روحانی بداند؛ امام خامنه ای ایشان را نصیحت نکرده اند، بلکه دستور و حکمی صادر شده و فرموده اند: «من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند.» ولذا در صورت تخطی دولت که در رأس آن رئیس جمهور است، نیروهای مؤمن به اسلام و انقلاب، تکلیف اجراء آن حکم را به عهده خواهند گرفت و اجازه نمی دهند هر فرد لیبرالی که آمریکا را کدخدا می داند چوب حراج به دستاوردهای انقلاب بزند.

-ثانیاً جناب روحانی تا کنون تشنگی را احساس نکرده اند و شهیدی برای پاسداری از کیان انقلاب و هسته ای کشور تقدیم ننموده است و تنها هنر آقای روحانی فرزندی بوده که بدلایل نامعلوم در دهه 70 خودکشی نموده و بصورت مخفیانه در حرم امام خمینی دفن شده است! و لذا قدر زر، زرگر شناسد قدر گوهر، گوهری!!!

-ثالثاً آمریکائیها ادعا نموده اند که اذن بازرسی از تأسیسات نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای را از شما دریافت کرده اند و معاون تیم مذاکره کننده شما هم اذعان نموده که بازرسی مدیریت شده از اماکن نظامی را پذیرفته اند، پس چرا خود و همکارانتان را دولت راستگویان! لقب می دهید؟!تتا

-رابعاً در لابلای سخنان آقای روحانی مطالبی دال بر استهزاء و بی اهمیت دانستن حکم رهبری به چشم می خورد و لذا این بی حرمتیها نشان دهنده عصبانیت رئیس جمهور از شکست مذاکرات هسته ای است و به نوعی هم تلاش می کند رضایت کدخدا(آمریکا) را با این سخنان بدست آورد! زهی خیال باطل!!!

خامساً رهبر معظم انقلاب بارها شما را نصیحت کردند؛ ولی به بیراهه رفتید! مگر رهبری نفرمودند: «کلید حل مشکلات اقتصادی در نیویورک و لوزان و ژنو نیست، در داخل است.» مگر امام خامنه ای بیان نکردند: « من به مذاکرات خوشبین نیستم» آیا توجه کردید؟! رهبری عزیز فرمودند: «مسئولان نظامی کشور به هیچ عنوان ماذون نیستند که بازرسان را به مراکز و تاسیسات نظامی راه دهند.» چرا آقای روحانی بعنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی هیچ اقدام مؤثری انجام ندادند؟! و صدها نصیحت دیگر که آقای رئیس جمهور و همکارانش تنها با اطاعت زبانی و بدون هیچ عمل مثبتی تلاش کرده اند که خود را مطیع امر ولایت جا بزنند، تا اقدامات ساختار شکنانه خود را در پشت پرده تزویر و نفاق و دروغ پنهاننمایند!!! تا

 به جناب آقای روحانی که دارای مدارک عالی حقوقدانی، متخصص امنیتی و راستگویی و با تدبیر است، باید گفت: ...  شهدا دعا داشتند، ادعا نداشتند نیایش داشتند، نمایش نداشتند حیا داشتند، ریا نداشتند رسم داشتند، اسم نداشتند و ما تا ابد به آنها که قمقمه ها را دفن کردند تا هوس آب نکنند مدیونیم... باید خجالت بکشیم خیلی بی معرفت شدیم.

پس آقای روحانی شما به غیر از کدخدا دانستن آمریکا چه چیزی برای عرضه نمودن دارید؟! آنچه شما تاکنون عرضه کرده اید؛ کلکسیونی از ادعا، ریا، نمایش، اسم و هوس موج میزند و لیبرالیسم را در ابعاد مختلف آن به آسانی می شود مشاهده کرد!!!

والسلام   

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 94/3/2
نظر

رسانه ها نوشتند: با وجود برخی مخالفت‌ها و سیاست‌های مسئولان کشور مصر، «محمود شحات‌انور» قاری برجسته مصری برای حضور در سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 30 اردیبهشت‌ماه وارد ایران شد.

«محمود شحات انور» شب گذشته پس از رقابت حافظان و قاریان راه‌یافته به فینال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، در سالن اجلاس سران حضور یافت. پس از ورود وی به سالن اجلاس، جمع کثیری دور او حلقه زدند و مشتاق اجرای برنامه توسط وی بودند.

این قاری برجسته مصری زمانی که در سالن برگزاری مسابقات حضور یافت، شوری خاص بر سالن حاکم شد؛ پس از آن «محمود عبدالباسط» نماینده کشور مصر در رشته قرائت سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به استقبال وی رفت و آن‌ها یکدیگر را در آغوش گرفتند.

در این لحظه سایر شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به آنها خیره شده بودند و برخی نیز با دیدن این صحنه اشک از چشمان‌شان جاری شد.

زمانی که «محمود شحات‌انور» برای تلاوت پایانی ششمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در جایگاه حاضر شد، جمع کثیری از مردم در سالن حضور یافتند به طوری جایی برای نشستن نبود. هنگام تلاوت وی فضای خارج از سالن مسابقات نیز خالی شده بود.

با آغاز تلاوت این قاری مصری تمامی حاضران در سالن حس خاصی داشتند و منتظر اجرای تلاوتی متفاوت از وی بودند.


فیلم را از اینجا دانلود کنید...


شحات‌انور این‌بار هم تلاوت زیبا و معنامحور ارائه داد و باعث به وجد آمدن مردم شده بود به طوری که هنگام تلاوتش بسیاری از افراد از صدای محزونش اشک می‌ریختند.

تحریر‌ها و تکرارهای این قاری برجسته مصری جذابیت خاصی به تلاوتش داده بود تا جایی که برخی دیگر از اساتید قرآن هم از صدای این قاری جوان مصری مبهوت شده بودند و پیوسته او را تشویق می‌کردند.

پس از اینکه تلاوت «شحات‌انور» به پایان رسید در کم‌تر از چند دقیقه جمعی از حاضران در سالن دور او جمع شدند تا عکس یادگاری بگیرند.

حضور وی در این مسابقات به دشمنان اسلام ثابت کرد که هر چه برای تفرقه‌افکنی مسلمانان برنامه‌ریزی و توطئه کنند، باز هم مسلمانان در هر نقطه از جهان با محوریت قرآن کریم دور هم جمع می‌شوند و با اتحاد مشتی بر دهان استکبار خواهند زد.

در ادامه شما را به دیدن تلاوت بسیار زیبا و متفاوت «محمودشحات‌انور» قاری برجسته مصر که ساعاتی پیش در سالن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اجرا شد، دعوت می‌کنیم.

«محمود شحات‌انور» فرزند مرحوم استاد «شحات محمد انور» است که از کودکی با تشویق پدر به فعالیت‌های قرآنی روی آورد.

وی در سن 12 سالگی حفظ قرآن کریم را به پایان رساند و توانست در همان سال مقام اول مسابقات بین‌المللی «لیلة القدر» مصر را از آن خود کند. توفیقات وی در این راه مرهون زحمات پدرش و نیز برادر بزرگش «انور شحات انور» است.

صدای رسا، پرطنین، انعطاف‌پذیر به همراه تبحر و تسلط فراوان شیخ در پیاده‌سازی مقام‌ها و دستگاه‌های موسیقیایی قرآن آن ‌هم با حزن و ملاحتی که خاص خود اوست، هر شنونده‌ای را به سوی زیبایی‌های این کتاب آسمانی جذب می‌کند.