مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 89/1/31
نظر

فخرالسادات محتشمی همسر مصطفی تاج زاده در مطلبی که در وبلاگ شخصی خود نوشته با لحنی آمرانه گفته الان زمانی است که علما باید آغوش باز کرده و حق آسیب دیدگان و معترضین را انذار داده و جبران کنند!

وی در این مطلب خود از یک سو مدعی شده که مردم نوع دوست ما درصدد حل گرفتاری زندانیان حوادث بعد از انتخابات بوده اند اما در فراز بعدی ادعای خود نوشته است بی اطلاعی مردم از مسائل و مشکلات زندانیان مانع یاری رساندن مردم به آسیب دیدگان شده است.

به گزارش رسالت، همسر تاج زاده در بیانی گستاخانه علمای حوزه و دانشگاه، اندیشمندان، هنرمندان و حقوقدانان را به عافیت طلبی و دنیا خواهی متهم کرده و مدعی شده هنوز خیلی ها زندانی هستند. چرا بزرگان و علمای حوزه و دانشگاه و اندیشمندان و هنرمندان و حقوقدانان به داد مظلومان نمی رسند. آیا دنیا این قدر ارزش دارد که بی تفاوت باشید؟

همسر تاج زاده در مطلب خود هیچ اشاره ای به طراحی های جریان فتنه، حزب مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب و رفتارهای ضد قانون و خودسرانه موسوی و کروبی و... که با لجاجت های خود باعث اغفال جوانان و به وجود آمدن حوادث تلخ و کشته و زخمی شدن ده ها نفر و وارد شدن خسارات هنگفت مالی و جانی به مردم و حیثیت نظام در داخل و خارج شد نکرده و یک طرفه به حمایت از محکومان حوادث اخیر پرداخته است.

آمرانه و گستاخانه خطاب کردن علما و مراجع، خاطره ای است که از سخنرانی ها و تریبون های جناح حاکم اصلاحطلب، در یادها مانده است. گرچه آنان دیگر در مسند قدرت نیستند و دیگر توان آنگونه یکه تازی ها و حملات به دین و اعتقاد آحاد ملت را ندارند ولی گاهی یادی از آن ایام می کنند.

هنوز پژواک خطاب ها و عتاب هایشان در ذهن ها مانده است:

تفکر شیعه گری موجب انحطاط ایران است
غلامرضا سالاربهزادی: تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است. ای کاش سوابق حاکمیت های مردمی صدر اسلام، مورد توجه قرار می گرفت.
(صبح امروز، 23/8/78)

معصومین هم در معرض انحرافند
عزت الله سحابی: آدم ها و حتی معصومین (ع) خودبه خود بدون نظارت مردم و به طور اصولی در معرض انحراف هستند!
(عصر آزادگان، 16/10/78)

موسیقی و رقص و سکس باید شرعی شود
جهانبخش محبی نیا: در بعد مسائل فرهنگی سه مشکل هست که حوزویان باید آن را حل کنند، یکی موسیقی به نحوی که انسان هر وقت دلش خواست ضبط را روشن کند و یکی هم رقص و دیگری ماهواره به نحوی که در فیلم به زنان از زانو به بالا عریان هم بتوان نظر انداخت. (آفتاب امروز، 3/7/78)

به قرآن نمی توان استناد کرد
محمد خاتمی: این سخن عبدالکریم سروش و مجتهد شبستری که وحی الهام بر پیامبر بوده و ماهیت قرآن بر ما آشکار نیست و نمی توان به آن استناد کرد، درست است! در حال حاضر مطالب قرآن با برخی دریافت های بشری سازگار نیست؛ چرا که احکام آن متناسب با زندگی قبیله ای است و اگر بپذیریم احکام کتاب آسمانی مسلمانان قطعی و جاودانه است، باید بگوییم که زندگی مورد نظر اسلام زندگی قبیله ای است! در زمان حاضر بنا بر ادله ای که ذکر کرده، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست.
(کیهان، 12/6/87)

لقب پیامبر حاکی از غلبه فرهنگ جاهلی است
مرضیه آذر افرا: اینکه پیامبر را ابوالقاسم لقب داده اند نه ابوفاطمه حاکی از غلبه فرهنگ جاهلی مردسالاری است.
(پیام هاجر، 13/7/78)

کف و سوت زدن کمتر از سینه زنی و عزاداری نیست
مدیر آموزش و پرورش استان مازندران: ثواب کف و سوت زدن برای تقویت یکی از نخبگان جامعه کمتر از سینه زنی و عزاداری برای امام حسین (ع) نیست.
(کیهان، 10/3/79)

آزادی، مقدم بر دین است
محمد خاتمی: اگر دین در برابر آزادی قرار بگیرد؛ این دین است که باید محدود شود نه آزادی!
(دانشگاه تهران، 2/3/87)

حسین (ع) همان سیاوش ایران باستان است
فاطمه گوارایی: عاشورا نماد زنده در آتش افتادن سیاوش است. داستان عاشورا در ایران، داستان دمیدن روح اسطوره سنت شده سیاوش در تن اسطوره زنده و پویای حسین (ع) است.
(پیام هاجر، 23/1/79)

حجاب عقب افتادگی است
مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان، نماد عقب افتادگی است.
(ماهنامه جامعه سالم، تیر 77)

هیئت های مذهبی منشأ خشونتند
محمد قوچانی: هیئت های مذهبی منشأ خشونتند و بسیجی ها اعضای تشکیل دهنده این هسته ها می باشند.
(عصر آزادگان، 20/1/79)

هنرمند به فضای ابتذال نیاز دارد
بهروز افخمی: هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای زنده و البته آمیخته به ابتذال نیاز دارد و در یک فضای پاکیزه شده و تحت سانسور از دل و دماغ می افتد. (کیهان، 2/8/79)

خمینی متعلق به موزه تاریخ است
اکبر گنجی: ما تلاش می کنیم خمینی را به گونه ای تفسیر کنیم که مخالف با دموکراسی نباشد!!!؟ خمینی دیگر وجود ندارد آنچه وجود دارد فقط برداشت های ما از سخنان اوست. اما او به هر حال یک روزی در موزه خواهد رفت و هیچ کس نمی تواند جلوگیری کند این یک تکامل تاریخی است.
(کیهان، 24/1/79)

ما پیشرفت نمی کنیم چون هنوز خدا نمرده است
علیرضا علوی تبار: جامعه ایران فاز سنتی خود را پشت سر گذاشته و می خواهد مدرن و صنعتی شود، اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است. بنابراین ما چگونه می توانیم به این وضعیت چیره شویم. (یالثارات، 4/3/79)

بعد از پیامبر ولایت خاتمه یافته است
عبدالکریم سروش: ولایت، منحصر در شخص نبی اکرم است و با رفتن او ولایت نیز خاتمه می یابد؛ او خاتم نبوت و خاتم ولایت بود، ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده است. (ماهنامه کیان، بهمن 77)

در مقابل اهانت به پیامبر باید سکوت کرد
فرهاد بهبهانی: حکم «سب النبی و الائمه» قتل نیست بلکه باید آن را تحمل کرده، مقابله به مثل نکرد. (آبان، 10/7/78


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 89/1/31
نظر
دیدار چهره‌های موثر جبهه دوم خرداد با یکدیگر و ارتباط گیری با سایر شخصیت ها، شدت گرفته است.
به گزارش«جوان آنلاین»، صبح روزگذشته سید محمد خاتمی به مجمع تشخصیص مصلحت نظام رفته و با هاشمی رفسنجانی دیدار داشته است.
از محتوای این دیدار که ساعت 9 صبح روزگذشته برگزار شده جزئیاتی بدست نیامده اما اخبار بدست آمده دیگر حکایت از آن دارد که خاتمی بعداز ظهر دیروز نیز باتعدادی از نمایندگان اقیلت مجلس نیز دیدار و گفتگو کرده است.
گفتنی است طی روزهای گذشته هاشمی رفسنجانی با تعدادی از چهره های دیگر همچون شیخ یوسف صانعی و سید حسن مصطفوی و نیز دیدار هایی داشته است.
برخی منابع آگاه معتقدند دیدارهایی که با هاشمی رفسنجانی صورت گرفته در راستای مجموع رایزنی‌هایی برای ترسیم خطوط جدید فعالیت های جریان اصلاحات بوده و برخی دیگر از کارشناسان نیز بر این باورند مجموعه این رایزنی‌ها برای تعریف بلوک جدیدی از مدیریت در میان اصلاح طلبان و آینده سیاسی برخی چهره ها می باشد.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/1/30
نظر
قال الله فی محکم کتابه:

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُواْ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لاَ یَسْتَکْبِرُونَ

(بطور مسلّم، دشمنترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهى یافت؛ و نزدیکترین دوستان به مؤمنان را کسانى مى‏یابى که مى‏گویند: «ما نصارى هستیم»؛ این بخاطر آن است که در میان آنها، افرادى عالم و تارک دنیا هستند؛ و آنها (در برابر حق) تکبّر نمى‏ورزند.)(سوره مبارکه مائده آیه 82)
با توجه به بحث روز اسلام و دشمنی آشکار یهودیان و اسرائیل با اسلام و مسلمین بر آن شدیم تا پستی را به بحث هایی برای آشنایی بیشتر نسبت به یهود ترتیب دهیم . تا بتوانیم این دشمن دیرینه اسلام و مسیحیت را به خوبی بشناسیم و با افکار و عقائدشان آشنا شویم .
ادامه مطلب...
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/1/30
نظر

همسر رضا خاتمی دیروز در ستون "آخرین پیشنهاد" یک روزنامه صبح از برنامه های اوقات فراغت خود نوشته است و اینکه در کنار پروژه هایی که دارد(!) فراغت خود را با دیدن فیلم هالیوودی و خواندن دو کتاب از مسعود بهنود گذرانده است.

فیلمی که زهرا اشراقی دیدن آن را به مخاطبان پیشنهاد کرده‘ از سینمای تخیلی 2009 هالیوود است و جدا از داستان آن که همچون دیگر تولیدات هالیوود به شدت در خدمت تفکر اومانیسم است‘ از نوعی تصویر سازی بهره می برد که بازیگران آن با بدن های برهنه کامل دیده می شوند.

مسعود بهنود‘ دیگر پیشنهاد همسر خاتمی به مخاطبان سالهاست که در خارج کشور در خدمت رسانه های بیگانه و مخالفان نظام است و در اغتشاشات اخیر نیز در شبکه بی بی سی‘ پروژه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را در دست گرفته بود. اشراقی که دخترعمه سید حسن مصطفوی نیزاست در پایان پیشنهادش به مخاطبان گفته که ورزش کردن و دیدن این جور فیلم و آن جور کتابها می تواند این روزها را برایمان قابل تحمل کند.