مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 93/1/27
نظر

ولادت حضرت زهرا,تولد حضرت زهرا,میلاد حضرت زهرا

ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 93/1/27
نظر

منبع : معبر سایبری فندرسک

رئیس جمهور گرامی، من یک جوان جویای شغل می خواهم از یارانه انصراف بدهم برای کشورم برای آبادانی آن برای تخصیص این یارانه به بخش تولید و شکوفایی کشور. اما آیا شما از اسراف 7 میلیاردی تعویض دکوراسیون و ساخت جکوزی و سونا و استخر در دفتر ریاست جمهوری انصراف می دهید؟

گفتم از یارانه انصراف بدهم برای آنکه شاید پول آن در راه ساخت بیمارستانی خرج شود. اما چرا خرج بیمارستانی کنیم که راه درمان را خودمان در آن بسته ایم؟ آخر بیش از 50 بیماری توسط غنی سازی 20 درصد معالجه و درمان می شود.

می خواهم از یارانه انصراف بدهم تا بخش اقتصاد و ساخت نیروگاه ها و کارخانه ها روند رو به رشد بگیرد اما این نیروگاه ها و کارخانه ها برای فعالیت نیاز به سوخت دارند که این سوخت در سال های نه چندان دور تمام خواهد شد و برای بقا نیاز به انرژی هسته ای دارند.

انصراف از یارانه به شرط انصراف از تعلیق غنی سازی

کمی اندیشیدم اگر از یارانه انصراف بدهم دولت می تواند از پول آن برای بهبود وضع کشاورزی کشور قدمی بردارد اما در اکثر کشور های دنیا برای رشد و شکوفایی کشاورزی از انرژی هسته ای استفاده می کنند و ما ...

پس آیا شما حاضرید از تعلیق غنی سازی 20 درصد انصراف بدهید؟ هرگاه شما از تعلیق غنی سازی 20 درصد انصراف بدهید بنده هم از گرفتن یارانه انصراف خواهم داد برای رشد و شکوفایی کشورم.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 93/1/26
نظر


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 93/1/25
نظر
نونهالان مهد قرآن موسسه قرآنی نورالزهرای اردکان و تکریم از مادر شهید

در روز وفات حضرت ام البنین و روز تکریم از مادران شهدا ، نونهالان مهد قرآن موسسه قرآنی نورالزهرای اردکان در منزل یکی از شهدای اردکان حاضر و به مقام مادر این شهید ادای احترام کردند.

بنا به دعوت موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان ، جمعی از مسئولین شهرستان و نونهالان مهد قرآن این موسسه در روز وفات حضرت ام البنین (س) در محل منزل سردار شهید ، آقا محمد افخمی حاضر شدند و نسبت به مقام والای این مادر گرانقدر ادای احترام کردند.

در این برنامه ، حجت الاسلام حسینی پور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اردکان ، تکریم مادران شهید را مصداق واقعی عمل به برخی آیات قرآنی دانست و از این ابتکار عمل موسسه قرآنی نورالزهرا(س) تشکر نمود.

در ادامه حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان به بیان مفهوم شهید و شهادت با زبان کودکانه پرداخت و تاکید کرد نونهالان باید از همان سنین کودکی با مفاهیم و ارزشهای اسلامی و دینی آشنا شوند.

در این جلسه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان گزارشی از فعالیتهای موسسات قرآنی وابسته به این اداره را بیان نمود.

قابل ذکر است در این برنامه روسای ادارات بهزیستی و بیناد شهید اردکان نیز حضور داشتند.

در پایان این مراسم نونهالان قرآنی با قرائت و همخوانی قرآن کریم و اشعار معنوی برای علو درجات شهدای گرانقدر دعا کردند و با بوسیدن دست مادر شهید مقام والای این مادر گرانقدر را مورد تکریم قرار دادند.

گفتنی است این مراسم صبح روز یکشنبه 24 فروردین ماه برگزار شد. 

هسته مرکزی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان تشکیل جلسه داد

اعضای موسسه قرآنی نورالزهر(س) اردکان به منظور برنامه ریزی و هماهنگی فعالیتهای آتی این موسسه در جلسه ای شرکت کردند.

به دنبال راه اندازی کلاسهای قرآنی ترم بهاره و به منظور هماهنگی بیشتر بین اعضای این مرکز ، هسته مرکزی موسسه با حضور مشاورین میهمان برگزار شد.

در این جلسه تعدادی  از اساتید قرآنی و مدیران مراکز آموزشی اردکان به عنوان مشاور فعالیتهای آموزشی این موسسه معرفی و از تجارب و طرح های آنها استفاده شد.

این  موسسه با تشکیل کلاسهای عمومی و تخصصی فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر با بهره مندی از نیروهای مجرب قرآنی حجم وسیعی از فعالیتهای قرآنی ویژه بانوان را تحت پوشش خود دارد.

قابل ذکر است عصر روز یکشنبه 24 فروردین ماه در جلسه ی اعضای هسته مرکزی این موسسه تصمیماتی در خصوص اجرای طرح های جدید قرآنی اتخاذ شد.

اولین جلسه ستاد اعتکاف اردکان

ستاد اعتکاف اردکان با هدف برنامه ریزی برگزاری این مراسم معنوی با حضور اعضا تشکیل شد.

اولین جلسه ستاد اعتکاف اردکان با حضور اعضای این ستاد ، در محل دفتر امام جمعه اردکان تشکیل شد . در ابتدای این جلسه حجت الاسلام حسینی با اشاره به تاثیرات معنوی برگزاری این مراسم دینی در سطح جامعه گفت : جوانانی که برای پاکسازی روح و جان خود ، سه شبانه روز را در مسجد معتکف می شوند ، با حضور در جامعه و در بین مردم ، روحیه معنوی و مذهبی را برای همگان ترویج می کنند.

ایشان افزود : یکی از راههای تقلیل آسیبهای اجتماعی حضور جوانان در محافل معنوی است و باید زمینه های جذب بیشتر تمامی اقشار مردمی را در این مراسم معنوی فراهم کنیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنانش گفت : جلب مشارکت های مردمی و تامین هزینه های جانبی اعتکاف ، امری است که باید توجه بیشتری به آن بشود و اگر در مساجد و مراکز دینی مردم توجیه بشوند ، می توان مساعدت های مردمی را به امر اعتکاف سوق داد.

در ادامه این جلسه قانعی اردکانی به ارائه گزارشی از برگزاری اعتکاف در سال گذشته پرداخت . مسئول اجرایی  ستاد اعتکاف اردکان با اشاره به برگزاری اعتکاف در 10 مسجد شهر ی و روستایی با حضور بالای 1000 نفر در شهرستان اردکان ، خواستار توجه بیشتر مسئولین به کیفی سازی برنامه های معنوی اعتکاف شد.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیز در ادامه جلسه بر به کارگیری امکانات و توانمندی های ادارات و نهادهای شهرستان برای پیشبرد برنامه های ستاد اعتکاف تاکید کرد.

گفتنی است این جلسه در روز شنبه 23 فروردین ماه سال جاری در محل دفتر امام جمعه اردکان برگزار شد.

آغاز دوره های تربیت معلم قرآن در اردکان

جلسات آموزشی دوره های تربیت معلم قرآن کریم در اردکان شروع شد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اعلام این خبر گفت : با هدف تربیت نیروی متخصص در زمینه آموزش قرآن کریم ، طرح تربیت معلم قرآن کریم در زمینه روخوانی و روانخوانی و تجوید ، در سطح موسسات قرآنی اردکان در حال برگزاری است.

قانعی اردکانی ادامه داد : در حال حاضر همزمان 4 دوره تربیت معلم قرآن کریم با حضور 115 نفر فراگیر در 3 موسسه قرآنی سطح شهرستان در حال برگزاری است .

ایشان گفت : پس از برگزاری آزمونهای ورودی و برگزاری دوره های پیش نیاز ، قبولشدگان در کلاسهای دوره که شامل روش تدریس قرآن کریم ، کارورزی قرائت به سه روش ، کاربرد مهارتهای تدریس و روانشناسی آموزش قرآن ، آشنایی با علوم قرآن و رسم المصحف ، احکام قرآنی ، اخلاق معلمی ، شرکت می کنند که این کلاسها به مدت 3 ماه به طول خواهد انجامید و در پایان با برگزاری آزمونهای پایانی به قبولشدگان ، مدرک تربیت معلم قرآن کریم از سوی دار القرآن الکریم کشور اعطا می شود.

گفتنی است مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جلسه آغازین این دوره ها که عصر روز شنبه 23 فروردین ماه سال جاری در محل موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان برگزار شد ابراز امید واری کرد که با برگزاری این دوره ها و تربیت معلمین قرآنی ، طرح های آموزش قرآن توسط این معلمین اجرا خواهد شد.

بازدید سرزده فرماندار جدید اردکان از اداره تبلیغات اسلامی

فرماندار اردکان در بازدیدی از اداره تبلیغات اسلامی با روند فعالیتهای دینی و مذهبی در این اداره آشنا شد.

حسین اسماعیلی ، فرماندار اردکان ، هفته گذشته در بازدیدی سرزنده از این اداره بخشهای مختلف اداره تبلیغات اسلامی را مورد بازدید قرار داد.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی در این بازدید به تشریح فعالیتهای هر یک از واحدهای این اداره پرداخت و در نشستی که بین ایشان و فرماندار اردکان انجام شد ، بر لزوم توجه بیشتر به مقوله فرهنگ در شهرستان تاکید شد.

در این جلسه فرماندار اردکان با اشاره به بهره گیری همه ظرفیت شهرستان برای پیشبرد اهداف فرهنگی بر بومی سازی برنامه های دینی و تبلیغی تاکید کرد.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ادامه این جلسه ، خواستار توجه جدی تر مسئولین به امر تبلیغ دین برای کاهش اثرات تهاجم فرهنگی شد.

گفتنی است این بازدید هفته سوم فروردین ماه سال جاری انجام شد.

برگزاری آزمون طرح های مفاهیم قرآن در اردکان

شرکت کنندگان در طرح های مفاهیم قرآن کریم در اردکان در آزمون متمرکز این طرح شرکت کردند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، آزمون های متمرکز طرح های مفاهیم قرآن کریم صبح روز جمعه گذشته در محل مجتمع فرهنگی تبلیغی شهرستان اردکان برگزار شد.

در این آزمونها 84 نفر از شرکت کنندگان در کلاسهای طرح مفاهیم سطح 3 حضور داشتند که به 40 سوال از کتابهای آموزش مفاهیم مجلدات 5و6 پاسخ دادند.

قابل ذکر است شرکت کنندگان در این آزمونها ، نخبگان کلاسهای طرح آموزش مفاهیم موسسات قرآنی شهرستان اردکان هستند که پس از طی دوره آموزشی و شرکت در کلاسهای حضوری مفاهیم قرآن ، مجوز شرکت در آزمونهای نهایی را کسب نموده اند.

موسسات قرآنی ، نورالزهرا(س) ، آذین کوثر و نورالسماء اردکان مجری طرحهای مفاهیم قرآن کریم بوده اند.

قرار است به قبولشدگان این دوره ها مدرک آموزشی مفاهیم قرآن سطح 3 اعطا شود.

گفتنی است آزمون متمرکز این طرح در روز جمعه 22 فروردین ماه سال جاری برگزار شد.

نشست مجمع عمومی موسسه قرآنی بینات اردکان

مجمع عمومی موسسه قرآنی بینات اردکان تشکیل جلسه داد و تغییراتی در اساسنامه و ترکیب هیئت موسسه و هیئت مدیره را به تصویب رساند.

اعضای مجمع عمومی موسسه قرآنی بینات اردکان ، در نشستی به بررسی و تصویب تغییرات اساسنامه پرداختند.

در جلسه ای که در محل مجتمع فرهنگی تبلیغی شهرستان اردکان و با حضور اعضای این مجمع برگزار شد ، قانعی اردکانی مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی ضمن عرض تشکر از فعالیتهای قرآنی موسسات ، ماهیت راه اندازی موسسات را ، اجرای طرح های قرآنی با مشارکت و حضور بیشتر مردم عنوان کرد.

ایشان در ادامه سخنانش توصیه هایی در خصوص نحوه اجرای طرح های قرآنی ارائه کرد.

در ادامه این جلسه اساسنامه جدید موسسه قرآنی بینات اردکان قرائت و مورد تصویب اعضا قرار گرفت همچنین بر اساس رای گیری در مجمع عمومی ، آقایان  حجت الاسلام مهدی رفیع ، حجت الاسلام ولی الله هاتفی و علی حیدری به عنوان هیئت موسس و هیئت مدیره جدید و آقایان محمود مجاور و مرتضی طهماسبی پور به عنوان بازرسین برای مدت 2 سال انتخاب شدند.

گفتنی است این جلسه صبح روز جمعه 22 فروردین ماه سال جاری برگزار شد.

ثبت نام حافظان قرآن اردکانی در آزمون اعطای مدرک به حفاظ

تعدادی از حافظان قرآن کریم شهرستان اردکان در آزمون کشوری اعطای مدرک به حفاظ قرآنی ثبت نام کردند.

بنا به اعلام  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، شرکت کنندگان در طرح های حفظ قرآن کریم در کلاسهای موسسات قرآن شهرستان اردکان ، در طرح اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم ثبت نام کردند.

طرح اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم که یک طرح ملی و با هدف تشویق و ترغیب حافظان قرآن کریم و بهره مندی آنها از مزایای مدرک این طرح می باشد ، همه ساله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود .

در این طرح حافظان 5 – 10 – 20 جزء و حفظ کل می توانند شرکت کنند و از مزایای آن بهره مند گردند.

ثبت نام در این طرح از طریق مراجعه به سایت تلاوت با نشانی www.telavat.com انجام می شود و تا 30 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد. 

توزیع تقویم مذهبی سال 93 از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان

تقویم مذهبی سال 1393  به منظور رعایت اعیاد و وفیات و نگهداری حرمت ایام مذهبی و ملی در بین اماکن عمومی شهرستان اردکان توزیع شد.

با توجه به اهمیت رعایت ایام و مناسبتهای ملی و مذهبی به ویژه در برگزاری برنامه های عمومی و خانوادگی و تطابق برنامه های مردمی با مناسبتهای ملی و مذهبی اداره تبلیغات اسلامی اردکان اقدام به چاپ و انتشار تقویم مذهبی سال 1393 نموده است که در این تقویم از مردم شریف اردکان خواسته شده است که برنامه های عروسی و جشنهای خود را همزمان با مناسبتهای میلاد و اعیاد اسلامی و ملی برگزار نمایند. و مراسم روضه خوانی و سوگواریهای خود را در ایام شهادت و رحلت برپا نمایند.

گفتی است پوستر های این تقویم در سطح مراکز دینی و فرهنگی و ادارات  بویژه اماکنی که به نحوی با برگزاری مراسم عمومی دخیل هستند توزیع شد.

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 93/1/24
نظر

حضرت امام علی (ع) پس از شهادت حضرت زهرا (س)، به مشاورت برادرشان عقیل که از علمای نَسَب‌شناس بود و خاندان‏های عرب را به خوبی می‌‏شناخت، با فاطمه کلابیه ملقب به ام‌البنین (مادر پسران) ازدواج کردند. عقیل، طایفه بنی‌کلاب را در شجاعت، کم‌نظیر می‌دانست.
این بانوی بزرگوار از امام علی (ع) چهار پسر به نام‏های «عباس»، «جعفر،» عبداللَّه «و» عثمان «آوردند. این چهار برادر به سفارش مادر، فدائی حضرت اباعبدالله‌الحسین بودند و در واقعه خونین کربلا و در رکاب مولای خویش به شهادت رسیدند.
ام‌البنین از نخستین کسانی بودند که بر سوگواری برای واقعه عاشورا مداومت داشتند.
نقل است که این بانوی مخدّره همه روزه عبیداللَّه، فرزند حضرت عباس (ع) را همراه خود به قبرستان بقیع می‌‏بُردند و اشعاری در رثای شهدای کربلا می‌‏‌خواندند.
سوگواری ایشان، مردم مدینه را در قبرستان بقیع گردهم‌ می‌آورد و آنان نیز با ندبه‌های این بانوی بزرگوار می‌‏گریستند. ام‏ البنین سه سال پس از عاشورای سال 61 ق در مدینه دارفانی را وداع کردند. مزار آن بزرگوار در بقیع است.
به مناسبت رحلت این بانوی بزرگوار، این روز را روز تکریم مادران و همسران شهدا دفاع مقدس نامگذاری شده است.
تصویر ذیل قبرستان شریف بقیع در مدینه منوره و موقعیت قبر مطهر منسوب به حضرت ام البنین را به نمایش گذاشته است.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 93/1/22
نظر

کاروان زائران صلح سوریه در حالی پس از 6 روز حضور در ایران تهران را به مقصد دمشق ترک کرد که 15 چهره برجسته ایرانی در این کاروان حضور دارند.

به گزارش فارس، این کاروان پس از حضور شش روزه در تهران، ساعت 8 دیشب تهران را به مقصد دمشق ترک کرد.
بنا بر این گزارش این کاروان حامل 150 میلیون تومان کمک‌های مردم ایران جمع‌آوری شده توسط اتحادیه امت واحده است.
علاوه بر این اعضای این کاروان شامل زائران صلحی از چندین کشور از جمله استرالیا، ایرلند شمالی، هند، پاکستان، کانادا و ... هستند که در بین آنها برنده جایزه صلح نوبل و رهبران مذهبی مسیحی چون پدر دیوید اسمیت و مادر مریم اگنس دیده می‌شوند.
از ایران نیز هنرمندان متعددی کاروان را به ریاست سیدسلیم غفوری مستندساز همراهی می‌کنند.
بهروز افخمی، محمدحسین جعفریان، ناصر فیض، رضا امیرخانی، محسن اسلام‌زاده، محسن مؤمنی، ابوالقاسم طالبی، علیرضا قزوه، محمدرضا شهیدی‌فر، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، محمدرضا مرندی، مولوی‌یعقوب حسین‌بر و خانم‌ها فروز رجایی‌فر و فرشته روح‌افزا فرهیختگان همراه کاروان هستند.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 93/1/20
نظر

20 فروردین : در تقویم به نام روز ملی فنآوری هسته ای نام گذاری شده است... و روز شهادت استاد قلم و ایثار ، شهید آوینی ... دیگر این روزها کسی از علم و فن آوری و اقتدار و ایثار و شهادت حرفی به میان نمی آورد ... این روزها روزهای گذشتن از همه داشته هایمان است ، روزهای گذشتن از حق های مسلم ...

روزی فریاد می زدیم : انرژی هسته ای حق مسلم ماست ، ولی ... دیپلماسی تاریخی دولت تدبیر و امید تن به پلمپ بخشهایی از  تاسیسات هسته ای بر اساس توافق نامه ژنو داد و ملت ایران را مجبور به گذشتن از بخشی از حق مسلم خود کرد...

این روزها شاید نام اشتون و میزهای شامش ، بیشتر از نام آوینی و نوشته هایش در قاب های رسانه ها به مردم نشان داده می شود ، آخر اشتون و 5+1 ، آب سنگین را تعلیق کنند یا نکنند ،  برای برخی ها که نان و آب دارد ...

و امروز 20 فروردین : روز شروع گذشتن از حق مسلم دیگر ... هفته هاست که همه رسانه ها ، سریالها ، زیر نویسها ، تریبونها ، پیامک ها و ... از مردم ایران،عاجزانه در خواست می کنند که از دریافت یارانه ها انصراف دهند...