مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/6/8
نظر
 وجود انتشار خبرهای بسیاری درباره لابی های نادرست برای تاحت تاثیر قرار دادن رای نمایندگان مجلس برخی از عوامل این گونه اقدمات از پا ننشسته و هم چنان به لابی های نادرست خود ادامه می دهند.

به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خبرنگار جهان، در ادامه مهمانی های شبانه دولت مردان و نمایندگان افطاری امشب به دعوت یکی از نمایندگان سیستان و بلوچستان و در باشگاه وزارت کار واقع در چهار راه پارک وی برگزار خواهد شد. در این مراسم ده ها تن از نمایندگان و برخی از وزرای پیشنهادی حضور خواهند داشت. این دعوت و دعوت هایی از این قبیل اعتراض نمایندگان شاخص اصولگرای مجلس را به همراه داشته است.

این نماینده که خواست نامش فاش نشود ادامه داد: افطاری دیگری به همین منظور در رستوران میثاق واقع در عباس آباد روبروی مصلای بزرگ امام خمینی برگزار خواهد شد.

هر چند هیات رئیسه مجلس طی پیامک هایی به نمایندگان از آنان خواسته تا برای حفظ شان نمایندگی در چنین مجالسی شرکت نکنند اما این توصیه نادیده گرفته شده است.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/6/8
نظر
میرحسین موسوی، کاندیدای شکست خورده انتخابات که در هفته‌های اخیر کوشیده تا با برگزاری دیدارهایی سیاسی و رسانه‌‌ای ارتباطهای سیاسی خود را حفظ کند، به تازگی ادعای جدید و جالب دیگری را مطرح کرده است.

"انتشار روزنامه‌های تقلبی" با آرم روزنامه های اصلاح طلبی چون "اعتماد" و "اعتماد ملی" ادعای تازه‌ای است که موسوی این روزها آن را برای توجیه سخنان دوستانش در دادگاه مطرح کرده است.

در این زمینه یک منبع آگاه به خبرنگار شبکه ایران خبر داد که میرحسین موسوی در دیدار اخیر خود با تعدادی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب و فعالین سیاسی این طیف که هفته گذشته انجام شده، این ادعای جدید را مطرح کرده است.

در این دیدار برخی از حاضرین توجه موسوی را به افشاگری‌های اخیر متهمان کودتای مخملی و تاثیر آن بر فضای عمومی کشور جلب کرده و بر این مبنا طرح بحث "تقلب" را بی فایده دانسته اند.

حاضرین همچنین با اشاره به اعترافات و افشاگری اشخاصی مانند محمد علی ابطحی، سعید حجاریان، محمد عطریانفر، عبدالله رمضان‌زاده و دیگر نزدیکان موسوی، از آخرین نخست وزیر کشور درباره میزان فایده مندی این ادعا برای مقابله با دولت سوال می‌کنند.

موسوی اما در پاسخ به سوال حاضران، ادعای جدیدش را مطرح کرده است.

او در اظهاراتی تامل‌برانگیز مدعی ‌شده که مسئولان قضایی و بازپرس‌ها،برای انجام عملیات روانی بر روی متهمین، آرم روزنامه "اعتماد" و "اعتماد ملی" را بر روی روزنامه هایی که محتوای متفاوتی دارند، جعل کرده اند.

مطابق ادعای موسوی در این روزنامه‌ها، تیترهایی درباره عقب نشینی او از ادعاهایش درباره تقلب به چاپ رسیده است تا زندانیانی که برمبنای ادعای او "به هیچ منبع خبری دسترسی ندارند" آن را باور کنند و از پافشاری بر تقلب دست بکشند.

این، تمام توجیه موسوی برای سخنان پیاپی دوستانش در دادگاه علیه تقلب بوده است.

در این جلسه البته موسوی در حالی بار دیگر مسئولان قضایی را "متهم" به چاپ روزنامه جعلی کرده که همانند ادعاهای گذشته‌اش هیچ سندی برای اثبات این ادعایش ارائه نکرده است.

بر اساس آنچه میرحسین و همراهانش در ماه‌های اخیر پیشه کرده‌اند، مدعیان، هرگز نیازی به ارائه سند و دلیل ندارند؛ بلکه این متهمان هستند که باید با ارائه سند، خود را تبرئه کنند.

این ادعای جدید موسوی البته پیش از این نیز از سوی برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب و اپوزیسیون مطرح شده بود. آن‌ها مدعی بودند که این روش به دلیل مسدود بودن تمامی راه‌های ارتباطی زندانیان با بیرون، موثر واقع شده است.

این در حالی است که محمد علی ابطحی، یکی از متهمان شناخته شده آشوب‌ها که افشاگری‌های تکان‌دهنده‌ای علیه موسوی هم کرده، مطابق گفته های خود و نزدیکانش نه تنها به مجلات مختلف دسترسی دارد که حتی تلویزیون و اینترنت هم در اختیار او قرار گرفته است.

ابطحی حتی دو روز پیش برای بار دوم وبلاگ شخصی‌اش را به روز کرد تا ارتباط خود را با مخاطبانش حفظ کند. این شرایط البته درباره دیگر دوستان ابطحی نیز صادق است.

علاوه بر این، ارائه استدلال های عقلانی پیاپی در جهت رد "امکان تقلب"، آن هم در این ابعاد، که در سخنان متهمین و علی الخصوص ابطحی و عطریانفر مرتبا به کار می رفت، مشخص می کند که تشکیک درباره اعتقاد واقعی گویندگان به مردود بودن "امکان تقلب"، تشکیک درباره "عاقل" بودن آن هاست.

با این همه هنوز معلوم نیست چرا میرحسین دست به طرح ادعاهایی می‌زند که حتی پیش از رسانه‌ای شدن ماهیت کذب خود را برای همه نمایان می‌کنند.

علت این موضوع البته شاید گرفتاری موسوی به همان "توهمی" است که ابطحی، شهاب‌الدین طباطبایی و دیگر نزدیکان میرحسین در سخنانشان به آن اشاره کرده‌اند.
  

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/6/8
نظر
 گزارش خبرگزاری فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه کروبی که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته است، آمادگی خود برای دریافت مستندات کروبی اعلام کرد.
بر این اساس متن کامل پاسخ توکلی به به کروبی به این شرح است:

"باسمه تعالی "

برادر ارجمند جناب آقای مهدی کروبی

با عرض سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات؛

پاسخ مورخ 3/6/88 جنابعالی به نامه مورخ 30/5/1388 اینجانب حاوی مطالب متنوعی بود که اکثراً ناظر بر نامه بنده نبود. به همین دلیل ذکر چند نکته ضروری می‌نماید:

1. قصد من ارزیابی کل ماجراهای پیش و حین و پس از انتخابات نبود. انتخاباتی که با فضای باز رقابتی استثنایی خویش، نمایش اقتدار و آبروی سیاسی ایران اسلامی بود و با جلب مشارکت 85 درصدی مردم، می‌توانست طمع دشمنان را به تغییر نظام به یاس تبدیل کند و راهبرد براندازی را به تمکین در برابر اراده ملت ایران مبدل سازد. ولی در اعتراض به نتیجه، با عدم تمکین به روشهای قانونی و توقعات فرا قانونی، همراه با عوامل زمینه ساز دیگر، به تلخ‌ ترین حادثه سیاسی بعد از انقلاب تبدیل شد، که حوادث بعدی بسیار بر تلخی آن افزود.
اگر کاوش در این پدیده‌ها هدف بود، باید از کارهایی یاد میشد که پیروز و ناپیروز انتخابات یا عاملان نارضایتی‌های متراکم سال‌های متمادی، کردند که نمی‌بایست می‌کردند و کارهای زیادی که نکردند و می‌بایست می‌کردند. آنگاه سهم هر کدام در آن شیرینی‌ها و این تلخی‌ها به عنوان محرک یا مسبب یا مباشر معلوم می‌گردید.
2. قصدم به وضوح، این هم نبود که شما را به تسلیم در برابر مظالم بر مردم دعوت کنم؛ بلکه خود چنین نکرده ام و صریحاً شما را نیز از سستی در این راه بر حذر داشتم. در نامه خویش سعی کردم راه درست اعتراض به عملکردهای حاکمیت و پیگیری حقوق مردم یا حقوق شخصی را هدیه کنم و تذکر دهم که وقتی دشمنان قسم خورده بر امواج حاصل از کار من و شما سوار می‌شوند و کشتی خود را می‌رانند، چگونه باید از حق دفاع کرد؛ که اولاً به اجزاء سالم و صاحب قدرت حاکمیت برای اصلاح نقاط سیاه بیدار باش داد و آنها را تشویق و تقویت کرد؛ ثانیاً بهره برداری دشمنان را محدود ساخت. ظاهراً به رغم صراحت نامه، غفلت صورت گرفته است. خود نیز پیش از گفتن به جنابعالی چنین کرده‌ام و بحمدا... بی‌تاثیر نیز نبوده است.
3. از نقدهای صریح بنده به دولت برای توجیه کار خود شاهد آورده بودید. فرق است بین نقادی مستند کارکرد یا رویکردهای دولت، که هر چه صریحتر و البته منصفانه‌تر باشد، نشانه بالندگی، آزادگی و مردمسالاری است، گر چه مستمسک دشمن واقع شود، و بین متوجه کردن کثیفترین نسبت‌های قابل بررسی نه اثبات شده، به حاکمیت که ننگ بزرگی را متوجه تمام نظام می‌کند. زیرا نامه شما به یک سیاستمدار صاحب منصب که خود جزء گله‌مندان و معترضان است نوشته شده بود نه خطاب به ارکان رسیدگی کننده قانونی به سلسله مراتب. این فرق چندان به استدلال محتاج نیست، تصورش موجب تصدیق است. اولی ممدوح است و لازم حتی اگر از آن سوء استفاده شود، و دومی مذموم است و محکوم، حتی اگر با انگیزه حق‌مدارانه باشد. در این صورت فرقی نمی‌کند که زمینه حمله به نظام، امام، رهبری و مردم را مهدی کروبی فراهم کرده است یا احمد توکلی؛ هر کس باشد محکوم است و اگر امام رحمتا... علیه در قید حیات بود، همان برخوردی را با آن کس می‌کرد که با حاصل عمرش یا با اصحاب ثمانیه در قضیه مک فارلین کرد. حالا مدارا بیشتر شده است و باید قدر دانست.
4. برای اینکه نامه نگاری‌ها در این باب، که معلوم نیست دیگر نفعی برای کشور و مردم داشته باشد ادامه نیابد، اینجانب نیز به عنوان نماینده شما در خانه ملت آماده‌ام اگر مستنداتی از تعدیات مورد ادعا وجود دارد از جنابعالی دریافت و با همه توان شخصی یا حقوقی‌ام آن‌ها را پیگیری کنم. امیدوار به نتیجه گرفتن هم هستم. می‌دانم، با لطفی که به بنده دارید، در این ادعا تصدیقم میفرمایید.
بـرادر شما
احمد توکلی

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/5/28
نظر
وزیران زن کابینه دهم که به گفته ریس جمهور از دو زن به سه زن یعنی فاطمه آجورلو وزیر رفاه پیشنهادی، مرضیه وحید دستجردی ، وزیر بهداشت پیشنهادی و سوسن کشاورز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزایش پیدا خواهد کرد در اولین اقدام و قبل از معرفی رسمی مجلس مخالفت های بسیاری را بر انگیخت.

به گزارش جهان، پس از آنکه بسیاری از نمایندگان حتی فراکسیون زنان مجلس نسبت به گزینه هایی که برای تصدی وزارتخانه توسط زنان در نظر گرفته شده با دیده شک و تردید به اظهار نظر پرداختند اما با این حال یکی ازمراجع تقلید قم به انتقال نگرانی های خود در این باره پرداخت.

این مرجع تقلید که پیش از این نیز نسبت به وزیر شدن زنان معترض بود این بار با ارسال نامه ای به مقامات عالی رتبه نظام ناراحتی و دلایل مخالفت خود با این اقدام را بیان داشته است.

انتقادات این مرجع تقلید سبب شده تا روز گذشته هیاتی از سوی دولت به دیدار علما و بزرگان حوزه علمیه قم شتافته و آنان را در جریان دلایل و جزئیات این اقدام رئیس جمهور قراردهند. 

تا بدین لحظه خبری از نتایج ارسال این هیات که حرکتی مثبت در راستای تعامل و برخورد اقناعی و منطقی دولت و مرجعیت محسوب می شود به دست نیامده است.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/5/28
نظر
حداد عادل، ولایتی، مظفر، باهنر و عسگراولادی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ملاقات کردند.

به گزارش خبرنگار ثانیه نیوز، دکتر غلامعلی حداد عادل، دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر مظفر، باهنر و عسگراولادی با حضور در مجمع تشخیص مصلحت با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت در مورد رابطه‏اش با رهبری توضیحاتی داد و مطالبش که در گذشته در دانشگاه شریف گفته بود را تکرار کرد.

وی در ادامه افزوده است: من هیچ مشکلی با رهبری بزرگوار ندارم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت در خصوص عدم حضور در مراسم تنفیذ، موضوع اسفندیار مشایی را بهانه قرار داد و اظهار داشت: به خاطر عملکرد احمدی‏نژاد در قصه مشایی در مراسم روز تنفیذ، نیامدم.

در این جلسه گزارشی از عملکرد نزدیکان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حضور آنها در ساماندهی اغتشاشات و هزینه‏های میلیاردی در این مورد و استفاده از امکانات متروی تهران برای انتخابات و بعد از آن، التهاب آفرینی‏ها و.. ارایه شد.
در این زمینه یکی از حضار خطاب به رییس مجمع تشخیص مصلحت می‏گوید:‏ مهدی، فرزند شما در جریان انتخابات، 18 روزنامه سراسری را خریداری کرد که […]
وی افزوده است: در روزهای پس از انتخابات و در جریان فتنه‏انگیزی‏ها نیز ایشان(مهدی) با پرداخت مبالغ قابل توجه به سایت‏ها و برخی خبرنگاران شبکه‏های ماهواره‏ای، شایعاتی را علیه برخی چهره‏ها مطرح ساخته است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ابتدا این موارد را دروغ‏های منتقدین‏اش ذکر می‏کند که در ادامه با برخی اسناد و قرائن مواجه می‏شود.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/5/28
نظر
تازه‌ترین اطلاعات درباره فهرست وزرای احتمالی کابینه دهم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در آستانه معرفی وزرای پیشنهادی کابینه دهم به مجلس، تازه‌ترین اطلاعات درباره گزینه‌های کابینه دولت دهم بدین شرح مشخص شد:

* وزارت علوم تحقیقات و فناوری: کامران دانشجو
(دانشجو که دارای دکترای مکانیک با گرایش هوافضا است، پیش از این در دولت نهم قائم مقام و معاون سیاسی وزارت کشور، رئیس ستاد انتخابات کشور و استاندار تهران بوده است.)

* وزارت کشور: مصطفی محمدنجار
(محمدنجار که دارای مدرک مهندسی مکانیک در رشته طراحی جامدات و فوق لیسانس در رشته مدیریت اجرایی با گرایش مدیریت استراتژیک است، پیش از آنکه در دولت نهم به عنوان وزیر دفاع منصوب شود، فعالیتهای متعدد مدیریتی در سپاه پاسداران و وزارت دفاع داشته است.)

* وزارت امور خارجه: منوچهر متکی
(متکی که دارای کارشناسی علوم اجتماعی از دانشگاه بنگلور هندوستان و کارشناسی ارشد روابط بین الملل دانشگاه تهران است، در دولت نهم نیز وزیر خارجه بوده و پیش از آن نمایندگی دوره‌های اول و هفتم مجلس شورای اسلامی و سفیر ایران در آنکارا و توکیو بوده است.)

* وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: سیدمحمد حسینی
(حسینی که دارای دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران است، در دولت نهم معاون پارلمانی و قائم مقام وزارت علوم بوده و پس از علیرضا علی‌احمدی ریاست دانشگاه پیام نور را نیز بر عهده داشته و پیش از آن نیز نمایندگی مجلس پنجم و مدیر عاملی انتشارات سروش و معاونت سازمان صدا و سیما در زمان ریاست لاریجانی را در کارنامه خود دارد.)

* وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: محمد سلیمانی یا رضا تقی‌پور (تقی‌پور که در دولت نهم معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور بوده است. مدیریت عامل صنایع مخابرات ایران و مدیریت کلان پروژه ماهواره‌های کوچک، از جمله سوابق مدیریتی رضا تقی پور در سال های اخیر است.) (سلیمانی نیز در دولت نهم وزیر ارتباطات بوده است)

* وزارت کار و امور اجتماعی: عبدالرضا شیخ‌الاسلامی
(شیخ‌الاسلامی که دارای دکترای مهندسی عمران است، ابتدا در دولت نهم به استانداری استان هرمزگان منصوب شد اما در پی وزیر شدن الهام، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و با حفظ سمت به ریاست گروه مشاوران جوان رئیس‌جمهور منصوب شد و چندی پیش نیز به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در سازماندهی نیروی انسانی منصوب شده است.)

* وزارت آموزش و پرورش: سوسن کشاورز
(خانم کشاورز که دارای دکترای فلسفه تعلیم و تربیت است، از سومین سال دولت نهم تاکنون معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بوده است.)

* وزارت نفت: سیدمسعود میرکاظمی
(میرکاظمی که دارای دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس است، در دولت نهم وزیر بازرگانی بود و پیش از آن نیز رئیس دانشگاه شاهد و رئیس مرکز مطالعات بنیادی سپاه از جمله سوابق وی است.)

* وزارت نیرو: محمد علی‌آبادی
(علی‌آبادی که دارای مهندسی عمران است، معاون عمرانی شهردار سابق تهران بود و در دولت نهم نیز معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان تربیت بدنی را بر عهده داشت)

* وزارت بازرگانی: صادق خلیلیان
(خلیلیان که دارای دکترای اقتصاد منابع طبیعی ازدانشگاه تربیت مدرس است در دولت نهم معاون وزیر جهاد کشاورزی بود که استعفا داد. وی در 2 دهه گذشته به عنوان استاد اقتصاد کلان و اقتصادسنجی در دانشگاه تربیت مدرس مشغول تدریس بوده است)

* وزارت مسکن و شهرسازی: علی نیکزاد
(نیکزاد که دارای کارشناسی ارشد عمران است در دولت نهم معاون عمرانی وزیر کشور، رئیس سازمان شهرداری‌ها و استاندار اردبیل بود و پیش از آن نیز در دولت هشتم معاونت عمرانی استانداری لرستان را بر عهده داشت)

* وزارت راه و ترابری: حمید بهبهانی
(بهبهانی که دارای دکترای تخصصی عمران با گرایش حمل و نقل و ترافیک از دانشگاه کینزول فلوریدا است، در دولت نهم پس از رحمتی به عنوان وزیر راه منصوب شد و پیش از آن نیز به عنوان معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل در همین وزارتخانه مشغول بکار بوده است)

* وزارت دادگستری: منتظری
(منتظری پیش از این در دادستانی کل کشور بوده است.)

* وزارت جهاد کشاورزی: حبیب‌الله بوربور
(بوربور که در دولت نهم مدتی به عنوان معاون عمرانی وزارت کشور و پس از آن نیز در همین معاونت مشغول به کار بوده است، پیش از آن نیز ریاست سازمان نوسازی مدارس و معاونت عمرانی آموزش و پرورش را بر عهده داشت.)

* وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: احمد وحیدی
(وحیدی که در دولت نهم جانشین وزیر دفاع بوده و با حکمی از سوی رئیس جمهور به عنوان نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم منصوب شده بود، در دوران وزارت دفاعی شمخانی معاونت طرح و برنامه این وزارتخانه را بر عهده داشت.
ریاست کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص و مسئولیت معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع نیز از دیگر مسئولیت‌های وی به شمار می‌رود.)

رئیس جمهور پیش از این مرضیه وحید دستجردی برای وزارت بهداشت، فاطمه آجرلو برای وزارت رفاه، حیدر مصلحی برای وزارت اطلاعات، علی‌اکبر محرابیان برای وزارت صنایع، سیدشمس‌الدین حسینی برای وزارت اقتصاد و محمد عباسی را برای

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/5/28
نظر
ساعاتی پس از انتشار نامه سیدحمید روحانی عضو سابق مجمع روحانیون مبارز به مهدی کروبی که در آن اقدامات کروبی را هم ارز اقدامات باند مهدی هاشمی معدوم دانسته بود، میرحسین موسوی با انتشار نامه ای خطاب به کروبی از شجاعت وی تشکر کرد.
به گزارش ایرنا میرحسین موسوی در این نامه با انتقاد نسبت به آنچه اهانت های صورت گرفته به وی در روزهای اخیر عنوان کرده، آورده است: اینجانب به سهم خویش از شجاعت و تعهد شما تشکر می‌کنم و امیدوارم تلاش‌های شما با همصدایی دیگر استوانه‌‌های روحانیت مبارز تقویت شود.
موسوی در ادامه این نامه اظهار داشت:جای تاسف است که در نظام اسلامی ما متصدیان چندان بی‌طاقت شده‌اند که حتی تذکر را تاب نمی‌آورند.
میرحسین موسوی در این نامه بر خلاف اظهارات رییس ستاد انتخابات خود ، تعریف جدیدی از اصل نظام ارائه کرد و نوشت:"«اصل نظام» مردمند و حکومت بخش کوچکی از نظام و دولت بخش کوچکی از حکومت و مجموعه افرادی که رفتارهای غیر انسانی را مرتکب شده‌اند تنها بخش کوچکی از کارگزاران اجرایی کشورند."
گفتنی است میرحسین موسوی در حالی "اصل نظام" را "مردم" معرفی می نماید که قربان بهزادیان نژاد رییس ستاد انتخاباتی وی در تاریخ 23 فروردین 88 و در جمع خبرنگاران گفته بود:"اصل نظام همان قانون اساسی، رهبری و تمامیت ارضی کشور است."