مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 92/7/21
نظر

زهرا اشراقی در گفتگو با بخش فارسی الشرق الاوسط:

در ایران بسیاری از چیزها از جمله حجاب قانون محکمی وجود ندارد. من نمی توانم این موضوع را رد کنم. هر چیزی در جمهوری اسلامی ممکن است رخ بدهد. حتی زمانی می گفتند "مصلحت نظام” را که تشکیل دادند بر همین اساس بود. مثلا یک زمانی حج را تعطیل کردند، مصلحت نظام این بود که امر واجبی مثل حج را تعطیل کنند.

صدای خواننده های زن گوش نمی دید؟
چرا، ولی نمیشه گفت که گوگوش رو دوست دارم. سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده . مثلا "علی ای همای رحمت” هایده بسیار زیبا است. هایده و مهستی از زیبایی های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می پسندم، امابرخی از آهنگهای جدید را نه. بچه های من هم مثل خودم هستند و سلیقه نزدیکی داریم. بالاخره زندگی بدون موسیقی معنی ندارد. به نظرم زندگی اساسا بدون هنر و موسیقی بی روح است.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 92/7/20
نظر

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 92/7/17
نظر

جنگ قدرت در مصر به سمت و سویی حرکت کرده که دیگر هیچ حد و مرزی نمی شناسد و همه مقدسات، ارزش ها و آرمان های دینی هم زیر پا گذاشته می شود.در همین راستا فعالان حوزه فضای مجازی تصویری را در صفحات سایت های اجتماعی به ویژه فیس بوک منتشر کرده اند که در آن با هدف تخریب وجهه جنبش اخوان المسلمین، سوره ای از قرآن کریم را تحریف کرده و به اخوان نسبت داده اند.در این اقدام که به نظر می رسد توسط ملحدان و سکولارها انجام شده، سوره مبارکه "یس" را تحریف کرده و آن را "سیسی" یعنی هم نام رئیس ارتش مصر نامیده اند.این سوره تحریف شده، آیات خود را آغاز کرده است: س س * ویل لإخوان الشیطان والنجیس* الذین اختالوا بالإسلام علی الناس* وإذا جاءوا بمرسی ...ترجمه: س س* وای بر اخوان شیطان و نجس ها* کسانی که با سوء استفاده از اسلام بر مردم تسلط یافتند* و مرسی را روی کار آوردند...گفتنی است انتشار تصویر این سوره تحریف شده، که به سرعت هم در حال گسترش و انتشار است، در فضای مجازی جهان عرب جنجال آفریده و حرف و حدیث های زیادی را به دنبال داشته است.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 92/7/17
نظر

روزی رسول خدا به خانه علی وارد شد، مشاهده کرد دختر و دامادش با محبت در کنار هم نشسته و با همکاری یکدیگر به آرد کردن «جو» مشغولند.
پیامبر خطاب به آنان فرمود: «کدام یک از شما خسته‏ تر هستید، تا من به جای او نشسته، کارش را انجام دهم؟»
حضرت علی پاسخ داد: «ای رسول خدا! دخترت فاطمه، خسته ‏تر است.»
پس آن حضرت کنار دامادش نشست و با هم به دستاس کردن مشغول شدند.( بحارالانوار، ج 43، ص 50 و 51)

توصیه های پیامبر برای کمک در کارهای خانه
حضرت امیرالمومنین(ع) می فرماید: « یک روز پیامبر اسلام وارد منزل ما شد. در آن موقع فاطمه در حال پخت غذا کنار ظرفی بود و من برای او عدس ها را تمیز می کردم.
پیامبر فرمود: بشنو از من آن چیزی را که به امر پروردگار می گویم. هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند مگر اینکه ثواب این کار او به اندازه هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد و به اندازه یک سال عبادتی است که همه روزهایش را روزه گرفته و همه شب هایش را برای عبادت، شب زنده داری کرده باشد. خداوند به چنین کسی پاداشی می دهد که به پیامبران صابر خود مانند حضرت داود، یعقوب و عیسی (ع) عطا کرده است.
اباالحسن! یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از هزار سال عبادت و هزار حج و هزار عمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عبادت از هزار بیمار و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و سیر کردن هزار گرسنه و پوشاندن هزار برهنه و هزار اسب در راه خدا دادن و بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زیور و قرآن و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر و بخشیدن هزار شتر به فقیران است.
مرد خدمتکار به همسر از دنیا بیرون نمی رود مگر اینکه جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند. اباالحسن! کسی که رویگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش، بدون حساب وارد بهشت می شود.»(بحار الانوار، جلد 13 )
مشارکت حضرت علی و حضرت فاطمه برای انجام کارها
امام صادق(ع) در این باره می‏ فرماید: ««امام علی برای منزل هیزم جمع کرده و خانه را تمیز می کرد و حضرت فاطمه آرد را آسیاب کرده و آن را خمیر می کرد و نان می پخت.»(کافی، ج 5، ص 86)