مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 91/9/20
نظر

خیلی ها عقیده دارند در برابر  خطاهای بزرگ و کوچک ، باید چشم بند بر چشم گذارد...

مجلس ، دولت ، وزیر باکفایت!!! و حاضر جواب!!! و مسئولیت پذیر!!! و همه کسانی که ولی نعمت های خود را فراموش کرده اند...

و آنان که در ردای  مسئولیت بودند و می خواهند باشند...

فقط برای نمونه در حوادث زیر تامل بفرمایید...

آبان 1383 / روستای سفیلان

دانش آموزان روستایی محروم در لردگان استان چهارمحال بختیاری صبح زود وارد کلاسی می شوند که بخاری نفتی در کنار در ورودی آن تنها منبع گرمایشی برای 13دانش آموز آینده ساز مملکت است.

13دانش آموز آینده ساز مملکت با آموزش و پرورش خداحافظی می کنند .دفترها،کتابها،نیمکت ها و دانش آموزان و آموزگارشان خاکستر می شوند.

رسانه ها خبر آتش سوزی روستای سفیلان را منتشر می کنند.رییس جمهور وقت ایران در سفر به آفریقا بسر می برد و مخالفانش به او حمله ور می شوند که چرا دانش آموزان در آتش فقر و نبود امکانات بسوزند و رییس جمهور با پول بیت المال در سفر باشد!
دولت اصلاحات لایحه‌ای تقدیم مجلس هفتم می کند که بر اساس آن چهار میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای نوسازی و تجهیز مدارس برداشت شود و در اختیار سازمان نوسازی و تجهیز مدارس قرار گیرد در عین حالی که وزیر آموزش و پرورش وقت خم به ابرو نمی آورد و ...
آخرین ماه های عمر دولت اصلاحات است و مجلس تصویب آن لایحه را 2سال به تاخیر می اندازد تا لایحه بنام دولت هشتم و به کام دولت نهم باشد.
ولی ، دانش اموزان دبستان روستای سفیلان هنوز پس از سالها صحنه در آتش سوختن دوستانشان را به یاد می آورند.

آذر 1385/درودزن
در چندکیلومتری تخت جمشید.جایی که روزگاری اسکندر مقدونی آن را به آتش کشید،دانش آموزان کلاس دوم دبستان در کلاسی در مدرسه شهید رحیمی "درودزن" با یک بخاری علاالدین به جدال با سرمای سوزان زمستان رفته اند.8 دانش آموز در آتشی می سوزند که پیش از این وقتی در "سفیلان" شعله ور شده بود،بازی های سیاسی آن را رنگی دیگر زده بود.خبر در آتش سوختن 8دانش آموز در درودزن تا 15روز رسانه ای نمی شود.نخستین وزیر آموزش و پرورش دولت نهم که 7آذر 85 یعنی یک هفته پیش از در آتش سوختن 8دانش آموز در درودزن، گفته بود " اگر حادثه‌‏ای مانند مدرسه "سفیلان" در کشور رخ دهد، استعفا می‌‏دهم"،ماراتن وعده های دور از عمل دولت نهم را کلید زد و استعفا نداد تا انکه یکسال بعد به دلیل اختلاف با محمود احمدی نژاد ناچار به استعفا شود.کلاس دومی های مدرسه شهید رحیمی با پیکری سوخته تا سالها نتوانستند قلم به دست بگیرند.آموزش و پرورش دولت عدالت محور هم تا 5سال بعد از پرداخت دیه آنها امتناع کرد.
2ماه پیش خبر واریز دیه دانش آموزان در آتش سوخته درودزن از سوی مسئولان آموزش و پرورش اعلام شد.

آبان 89/چاه رحمان
سالنی 12در4متر مکانی ست که خوابگاه بیش از 90دانش آموز سیستان و بلوچستانی شده است.در استانی که هنوز پس از سالها مسئولین آن را "محروم" می خوانند.در چاه رحمان نصرت آباد.ساعت 2نیمه شب کابل های پوسیده برق حادثه می آفرینند.
آتش زبانه می کشد و خواب و خوابگاه را خاکستر می کند.در آن میان اما آنچه بیش از همه در آتش بی توجهی سوخت "قانون" بود و وظیفه مسئولین.دانش آموزی در آتش سوخت و 14نوجوان معصوم دیگر که در آن سانحه دچار مسمومیت شدند.

آبان 90/ چابهار

یکسال پس از فاجعه خوابگاه چاه رحمان بازهم در خوابگاهی در سیستان و بلوچستان.پس از اذان صبح اتصال یکی از کابل های برق خوابگاه دبیرستانی وابسته به دانشگاه علوم دریانوردی چابهار را به آتش کشید.
دو دانش آموز به نام های "قاسم حیرتی" و "قنبر قریب" در خواب به خاکستر بدل شدند و سه همکلاسی دیگر آنها یعنی "برهان الدین بلیده" ، "فرشید درزاده" و "جمال رئیسی" دچار سوختگی بسیار شدید شدند.بعدها مشخص شد که اینان از دانش آموزان "نخبه" کشور بودند.

اما : حاجی بابایی شانه از بار قبول مسئولیت با "غیردولتی" خواندن خوابگاه دچار حریق خالی کرد اما دانش آموزان در آتش سوخته را هم آیا می توان "غیردولتی" دانست؟

و آذر 91/ شین آباد
روستایی محروم در پیرانشهر که همگان ماجرای غم انگیز آتش سوزی اخیر در این روستا را می دانید و وزیری که این گونه فجایع در قاموس او یک حادثه است فقط یک حادثه!

آری :

عصر دیروز و در پنجمین روز از حادثه وقوع آتش‌سوزی، سیران یگانه، دخترک دانش‌آموزی که ریه‌هایش آسیب شدیدی دیده بود، برای همیشه چشمانش را بست تا آموزش و پرورش را که طی ماه‌های اخیر با حوادث تلخی مواجه بوده است، دوباره سیاهپوش کند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی‌ ‌آذربایجان غربی نیز شب گذشته عنوان کرده است که «هفت نفر از دانش‌آموزان اعزامی به تبریز دارای حال عمومی مناسبی نیستند و احتمال فوت تعدادی از آنها وجود دارد.»

سکوت احمدی نژاد در شرایطی است که وزیر آموزش و پرورش ، نتوانسته است افکار عمومی را در قبال واقعه آتش سوزی متقاعد کند و از رئیس جمهور انتظار می رود با متهمان دولتی این رویداد مرگبار برخورد کند ... اما احمدی نژاد ، حتی از صدور یک پیام همدردی نیز خودداری کرده و کوشیده است لااقل تا بدین جای کار ، با سکوت و بی اعتنایی از کنار این اتفاق که در دولتش افتاده ، بگذرد!

در این دنیا شاید بتوان با چشم بند زدن از زیربار مسئولیت شانه خالی کرد.اما نگاه کودکان سفیلان،درودزن،چاه رحمان،چابهار و ... در دنیایی دیگر چشم انتظار پاسخ "مسئولین" است.

منبع : جمع آوری شده از سایتهای خبری

آخرین تصویر از مرحومه سیران یگانه :


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 91/9/20
نظر

اینجا کلیک کنید :  از استدلال تا فحش...!!!


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/9/18
نظر

پنجشنبه و جمعه (16و17 آذر91) برای برگزاری آزمونهای انتخابی معلمین قرآنی دوره های ترببت معلم قرآن کریم برگزار شده در سه سال اخیر ، شهرستان طبس در قالب یک تیم 5 نفره داوری به شهرهای طبس و عشق آباد اعزام شدیم .

 در این سفر فشرده کاری و معنوی که  با خاطرات بسیار شیرینی همراه بود،بیش از همه ،عشق و انس به قرآن و ولایت ، مهمان نوازی ، نجابت و صبوری مردمان شهرها و روستاهای این منطقه برایمان به یاد ماندنی شد.

با توجه به اینکه از اواسط روز تا غروب جمعه در شهر عشق آباد بودیم ، مهمترین امری که نظرمان را به خود جلب کرد حضور پرصلابت مردم  و مواضع بسیار شفاف در خطبه های نماز جمعه بخش دستگردان طبس (شهر عشق آباد) بود، البته چون تیم داوری قرآنی اردکانیها در بین خطبه اول وارد مصلی شدند ، مورد تفقد و استقبال کلامی امام جمعه موقت در بین خطبه ها قرار گرفته و لحظه ای نظر نمازگزاران به این تیم جلب و با صلواتی از ما پذیرایی شد.

حجت الاسلام علیپور ، امام جمعه موقت این بخش ، جوان و پرشور  بود و خطابه های کوبنده و پرمغزش نشان از بینش قوی  ولاییش می داد. شاید در کمتر نماز جمعه ای در خصوص مسایل سیاسی روز این چنین تحلیل های شفاف و دقیقی بتوان شنید! موضع گیری در برابر وقایع سیاسی روز و معرفی مصداقی چهره های سیاسی! نام بردن از چهره های سیاسی فعلی و سابق و بیان عملکرد مثبت و منفی آنان در قالب تحلیل های موشکافانه از بارزترین خصوصیات این  خطیب جمعه بود.

انگار خواسته ها و مواضع  مردم از مسئولین و چهره های سیاسی هر جناح ، از تریبون نمازجمعه فریاد زده می شد و لحظاتی آرزو کردیم که ایکاش این فریادها به گوش مخاطبینش می رسید.

دیدار و گف و گفت خودمانی با امام جمعه موقت و مسئولین ستاد نماز جمعه این بخش در انتهای نماز جمعه نیز برایمان به یادماندنی شد.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 91/9/16
نظر

آیین اختتامیه طرح آموزشی قرائت سطح 5 در اردکان

در مراسم پایانی طرح قرآنی آموزش قرائت سطح 5 که در محل موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد ، از ممتازین این طرح تجلیل به عمل آمد.

در راستای برگزاری طرح های تخصصی آموزش قرآن کریم ، 27 نفر از معلمین قرآنی و اساتید نخبه جلسات قرآنی خواهران سطح شهرستان اردکان طی یک دوره آموزشی 3 ماهه فنون قرائت قرآن کریم و هنر های تلاوت آیات وحی را در طرح آموزشی قرآن سطح 5 قرآن کریم فرا گرفتند .

طرح آموزشی قرائت سطح 5 قرآن کریم از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد و در آزمونهای پایانی این طرح 22 نفر از خواهران موفق به کسب نمرات قبولی شدند.

در آیین اختتامیه این طرح ، مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن تقدیر از اساتید و شرکت کنندگان در این برنامه قرآنی ، عمق بخشیدن به آموزه های قرآنی را لازمه پیشرفت اساتید و معلمین قرآنی دانست و بر بهره بردن بیشتر از این کتاب الهی در زندگی روزمره تاکید کرد.

در این برنامه 3 نفر از ممتازین و اساتید این طرح با دریافت لوح سپاس و جوایزی تقدیر شدند.

قابل ذکر است این برنامه عصر روز سه شنبه 14 آذر ماه سال جاری در محل موسسه قرآنی بینات اردکان اجرا شد.

 

اجرای طرح قرآنی نورالرحمن 3 در اردکان به مراحل پایانی خود نزدیک می شود

جلسه پایانی و آزمونهای نهایی طرح نورالرحمن 3  در هفته سوم آذر ماه برگزار می شود.

بنا به اعلام موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان، جلسه نهایی و آزمون طرح قرآنی نورالرحمن 3 در هفته سوم آذر ماه و در روز های یک شنبه و دو شنبه هفته آینده برگزار می شود.

گفتنی است این طرح در قالب آموزش تفسیر تخصصی 3 جزء قرآن کریم از ابتدای شهریور ماه سال جاری آغاز شده است.

کلاسهای آموزشی این طرح با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در محل موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان  ویژه خواهران و یک دوره نیز در محل مسجد بازار نو اردکان ویژه برادران در حال اجرا می باشد.

قابل ذکر است مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان صبح روز چهارشنبه 15 آذر ماه در بازدیدی از کلاسهای این طرح از جزییات اجرایی آن آگاه شد.

 

آزمون تفسیر برگزیده آیات قرآن ویژه کارکنان دولت در اردکان اجرا شد

کارکنان ادارات و نهادهای دولتی اردکان در جلسه آزمون دوره تفسیر برگزیده آیات قرآن کریم شرکت نمودند.

بنا به اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، شرکت کنندگان در دوره های غیر حضوری آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت ، در آزمونهای دوره تفسیر برگزیده آیات قرآن کریم شرکت نمودند.

در این آزمون که از محتوای کتاب تفسیر آیات برگزیده حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بود ، شرکت کنندگان به سئوالات چهارگزینه ای و تشریحی پاسخ دادند.

به هر یک از قبولشدگان در این آزمونها گواهینامه ضمن خدمت به ارزش 28 ساعت آموزشی اعطا می شود.

قابل ذکر است این آزمون ظهر روز چهارشنبه 15 آذرماه سال جاری در محل سالن نمازخانه اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

 

 

آزمون های ورودی دوره تربیت معلم تجوید قرآن در اردکان

متقاضیان شرکت در دوره های تربیت معلم تجوید قرآن کریم در آزمونهای ورودی این دوره شرکت نمودند.

از سوی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) و با همکاری موسسه قرآنی بینات اردکان ، و بنا به اعلام قبلی متقاضیان شرکت دردوره های تربیت معلم تجوید قرآن کریم با شرکت در آزمونهای ورودی این دوره ها مجوز شرکت در این طرح را کسب خواهند کرد.

آزمون کتبی شامل سئوالاتی از کتابهای حلیه القرآن سطح 2 ، هنر تلاوت و کتب مفاهیم جلد 5و6 و آزمونهای شفاهی شامل قرائت قرآن کریم گرایش تدویر و تحقیق بود.

در این برنامه داوران قرائت قرآن کریم از مرکز استان امر داوری و تعیین قبولشدگان را برعهده داشتند.

قابل ذکر است آزمون های ورودی دوره های تربیت معلم تجوید قرآن کریم با حضور 30 نفر از متقاضیان ، در روز چهار شنبه 15 آذر ماه سال جاری در محل موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان برگزار شد.

 

اعزام تیم داوری و ممتحنین دوره های تربیت معلم قرآن اردکان به طبس

آزمونهای پایانی سه دوره تربیت معلم قرآن کریم در شهرستان طبس با داوری ممتحین قرآنی از شهرستان اردکان اجرا خواهد شد.

بر اساس دعوت دار القرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد ، 5 نفر از داوران قرآنی و ممتحنین مجاز شهرستان اردکان کار داوری و برگزاری آزمونهای پایانی دوره های تربیت معلم قرآن کریم شهرستان طبس را برعهده دارند.

گفتنی است ، 3 دوره تربیت معلم قرآن کریم در بخش های عشق آباد و مرکزی طبس که در سال گذشته و امسال برگزار شده که قرار است آزمونهای پایانی آن با حضور 3 نفر از خواهران و 2 نفر از برادران ممتحن اردکانی در روز جمعه 17 آذر ماه سال جاری برگزار شود.

آزمونهای روز جمعه شامل آزمون روش تدریس قرآن کریم به صورت اجرای تدریس و آزمون قرائت به روشهای سه گانه می باشد.

قابل ذکر است قبولشدگان در این آزمونها به عنوان معلم قرآن کریم مشغول به فعالیت خواهند شد.

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/9/14
نظر

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/9/14
نظر
روزگاری جویندگان وصال و عاشقان کهنسال چون حبیب بن مظاهر و بریر بن خضیر (علیهما السلام) در بازار محبت اربابشان ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) خضاب خون خریدند و انصار شیب الخضیب شدند...
وامروز این پیرغلامان امام حسین (علیه السلام) هستند که با گرد خدمت به آستان قدس حسینی محاسن سفید نموده و عمر مدیدی مصروف داشته اند تا به همت جاودانه خویش ثابت کنند که از عاشورای امام حسین تا قلب های عاشورای فاصله نیست.
برماست که از کوچه دلهای بی قرارتان تا کربلا راه بپیمایم .
به گزارش روابط عمومی شهرداری اردکان این همایش برای اولین بار به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان جمعه مورخ 1391/09/17 مصادف با 22 محرم الحرام ساعت 17/30 در کانون تربیتی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. محمودی افزود : تجلیل از شخصیت های برجسته ای که ده ها سال از عمر پر برکت خود را در خدمت ترویج مکتب امام حسین (ع) بوده اند. تجلیل از فرهنگ متعالی و حیات بخش عاشورا است و مقرر شد طی جلسات هم اندیشی برگزاری این آئین از 15 نفر از پیرغلامان شهرستان اردکان به نحوی شایسته تجلیل به عمل آید.