مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 91/11/30
نظر

نعمتهای دنیوی زمانی شیرین و دلچسب هستند که مایه خوشی زندگی باشند و وقتی مایه خوشی زندگی هستند که انسان به وسیله آنها به آرامش برسد. اگر بهترین نعمت‌ها برای انسان آماده باشد اما آرامش نداشته باشد هرگز برای او لذت بخش نیست. این آرامش هم زمانی محقق می‌شود که در سایه ایمان انجام اعمال عبادی و شایسته بدست آید. کسی که پیوسته خدا را به یاد داشته باشد دیگر از چه چیزی ترس دارد؟ او می‌داند خداوند همه چیز و کس اوست. او می‌داند غیر از او مولایی و سرپرستی ندارد. چنین فردی اگر دچار سختی‌ها و مشکلات شود، چون می‌داند هر چه می‌رسد از اوست، با دل و جان می‌پذیرد و آنرا تقدیر الهی می‌داند. چرا که می‌داند مولای مهربانش صلاح کارش را می‌داند. پس اگر چیزی را به او دهد خیر است و اگر چیزی را از او دریغ کند باز در آن خیر است. خداوند تبارک و تعالی با بیانی زیبا این حقیقت را بیان کرده: هر کس کار شایسته ای انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن در حالی که مومن است او را به حیاتی پاک زنده می‌داریم و پاداش آن‌ها را مطابق بهترین اعمالی که انجام می‌دادند، خواهیم داد.
در مقابل زندگی کسانی را که از ایمان او بهره ای نبرده اند و او را به فراموشی سپرده‌اند می‌فرماید: و هر کسی از یاد من رویگردان شود زندگی سخت و تنگی خواهد داشت و روز قیامت او را نابینا محشور می‌کنیم.
اگر بدون اغراق بگوییم انسان فقط در سایه ایمان و عمل صالح، رنگ خوشی و لذت در دنیا را می‌بیند، بیهوده سخن نگفته‌ایم. مگر این نیست که او خالق انسان است مگر این نیست که او انسان را آفریده، پس چگونه دور از تصور باشد که آرامش خلقش را با یک فرمول تحقق بخشیده باشد و آن ایمان و عبادت است.
*اَلا به ذکرِ الله تَطمَئِنُ القُلُوب*


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 91/11/29
نظر
در دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم تبریز مطرح شد

فرمایشات امام خامنه ای به اندازه ای صریح است که دیگر نیازی به تاویل و تفسیر برخی مفسران همیشه حاضر در صحنه(!) ندارد. حضرت آقا در نهایت شفافیت و باعنایت به میزان لغزش مسئولان، تذکرات عمومی خود را مطرح فرمودند...

در ضمن اگر امام، امتش را نمی شناخت اینگونه اظهار نمی کرد که: "بنده لازم می دانم مجددا از ملت ایران به خاطر حضور باشکوه خود در راهپیمایی سپاسگذاری کنم. اگر 100 بار نیز این تشکر تکرار شود، زیاد نیست. در مقابل این حضور و بصیرت، باید تعظیم کرد".
این امت نمره ی قبولی خود را از نایبان حجت خدا گرفته اند و بی صبرانه در انتظار عهدی هستند که در رکاب امام حاضرشان امتحان دهند و یاری معصوم نمایند. به امید آن روز...

ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/11/28
نظر

شنبه 28بهمن 1391 برگهای زرین دیگری از افتخارات انقلاب اسلامی و دستاوردهای صنعتی در  خطه کویری اردکان ورق خورد که هر کدام از اینها مصداق کاملی از شعار " ما می توانیم " می باشد.

خبرهای مرتبط:

شبکه ایران / دکتر محمود احمدی نژاد عصر شنبه در ادامه سفر به استان یزد در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و صنعتی این استان با بیان اینکه امروز ساختن ایران اسلامی مأموریت الهی همه بوده و این باید به آرمان عمومی ملت ایران تبدیل شود، گفت: ملتی که دارای مکتب، هدف و آرمانی بلند است ... ادامه

شبکه ایران/ رییس جمهوری روز شنبه پس از افتتاح چند طرح صنعتی و عمرانی در نقاط مختلف استان یزد، گفت: ایران باید با دستان وهمت و اندیشه ایرانی ساخته شود. -  محمود احمدی نژاد  پس از حضور در مراسم افتتاح رسمی کارخانه فولاد ارفع اردکان، افزود: همه جهانیان با الگو گرفتن از ملت ایران باور کرده اند که اگر ... ادامه

شبکه ایران/ دکتر محمود احمدی نژاد بعد از ظهر شنبه در جریان ادامه برنامه های سفر به استان یزد و افتتاح پروژه های عمرانی و صنعتی گوناگون در شهرستان های مختلف این استان با سفر به شهرستان اردکان بزرگترین کارخانه تولید شیشه در خاورمیانه را به طور رسمی مورد بهره برداری قرار داد ... ادامه

شبکه ایران / محمود احمدی نژاد  ضمن قدر دانی و تشکر از تمام پرسنل و مدیران کارخانه برای آنان آرزوی موفقیت در اداره هر چه بیشتر این کارخانه کرد. - به گزارش ایرنا رییس جمهوری پس از افتتاح رسمی کارخانه شیشه اردکان از قسمت های مختلف آن بازدید کرد و به گفت و گوی صمیمی با برخی از کارگران و کارکنان این ... ادامه

شنبه 28بهمن 1391 برگهای زرین دیگری از افتخارات انقلاب اسلامی و دستاوردهای صنعتی در  خطه کویری اردکان ورق خورد که هر کدام از اینها مصداق کاملی از شعار " ما می توانیم " می باشد.

طرح بزرگ آهن و فولاد ارفع اردکان با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی و 800 هزار تن شمش فولادی با سرمایه گذاری مجموع ریالی و ارزی 600 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم بیش از 1000نفر و غیرمستقیم 20000نفر در زمینی به وسعت 86هکتار و در مجاورت گندله سازی اردکان یکی از این طرح هاست که توانسته با ساخت همزمان دو واحد احیای مستقیم و فولادسازی در یک مجموعه ، حلقه مفقوده تولید فولاد یعنی تولید همزمان آهن اسفنجی و فولاد را رفع کند .
این مجتمع بزرگ مدتی است وارد فاز تولید شده و در انتظار افتتاح رسمی است .

همچنین شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان نیز که به عنوان نخستین واحد معدنی تولیدکننده گندله در کشور است به تازگی خط پنجم فرآوری خود را با ظرفیت سالانه یک میلیون و هفتصد هزار تن کنستانتره آهن و اعتبار بیش از 125 میلیارد تومان راه اندازی کرده است .
کارخانه فرآوری مجتمع معدنی و صنعتی سنگ آهن چادرملو ابتدا در سال 1377 با سه خط تولید راه اندازی و بهره برداری آن آغاز شده، سپس خط چهارم تولید کارخانه ساخته شده است و در حال حاضر مجتمع با پنج خط تولید با ظرفیت سالانه 5/8 میلیون تن کنسانتره سنگ اهن با اشتغال بیش از سه هزار نفر در دست بهره برداری و تولید است .


کارخانه شیشه اردکان نیز با تولید روزانه 800 تن انواع محصولات شیشه و اشتغال مستقیم بیش از هزار نفر و غیرمستقیم ده هزار نفر و با اعتبار 170 میلیارد تومان یکی دیگر از این طرح هاست.
این کارخانه با دارا بودن بزرگترین کوره تولید شیشه در خاورمیانه و ارائه سبد کاملی از انواع محصولات شیشه تخت، یکی از کامل ترین مجتمع های تولید شیشه محسوب می شود.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/11/21
نظر

محمد مهدی حق گویان که شب گذشته مهمان مردم قرآن دوست اردکان بود در اجرای برنامه های قرآنی خود حاضرین را متحیر کرد.

اجرای بخشی از 62 روش حفظ قرآن کریم توسط این نوجوان حافظ قرآن بارها و بارها حاضرین را به  تحسین و تکبیروا داشت.

تسلط خارق العاده این نوجوان ایرانی بر حفظ آیات و کلمات قرآن از یک سو و تسلط اعجاب انگیز این افتخار میهن اسلامیمان بر تفسیر و مبانی و مفاهیم عالیه قرآن کریم آنچنان شور و شوقی در حاضرین ایجاد نمود که گذر زمان را کسی حس نمی کرد.

مسئولین رده بالای شهرستان ، مردم خوب و مهمان دوست اردکان ، دانش آموزان و دانشجویان ، از هر قشر و سنی آمده بودند تا در محضر قرآن کریم این نوجوان قرآنی که افتخار شیعه و ایران اسلامی است را تشویق نمایند و انگیزه ای باشد برای گام نهادن در مسیر یادگیری و حفظ قرآن کریم.

شاید حسرت اینکه چرا ما و فرزندانمان چون محمد مهدی حق گویان به این جایگاه نرسیده اند بزرگترین دغدغه ی این روزهای شرکت کنندگان در این مراسم باشد.

پیام محمد مهدی حق گویان به خانواده های اردکانی : کار حفظ قرآن خیلی سخت نیست از حفظ کردن متنهای کتاب جغرافی آسان تر است . از همین الان برای ثبت نام خود و فرزندتان در کلاسهای حفظ قرآن کریم اقدام کنید.

نکته :

محل ثبت نام کلاسهای حفظ قرآن کریم  با روشهای توصیه شده از سوی آقای حق گویان :

1- اردکان خیابان شهید باهنر  موسسه قرآنی نورالزهرا(س)  تلفن تماس 7239747

2- اردکان خیابان شهید قانعی موسسه قرآنی بینات اردکان   تلفن 7239748


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/11/17
نظر

در این همایش که باحضور فرماندار ،روسای ادارات و کارکنان بخشی از دستگاه های دولتی رسمیت یافت "احمد برزگر"کارشناس ارشد مطالعات استراتژیک به تشریح و تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی و ضرورت اجرای آن با توجه به نیاز جامعه در شرایط کنونی و دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه پرداخت.

سخنران این همایش با ارائه تعریفی ساده از اقتصاد مقاومتی آنرا شیوه ای خودکفا و درعین حال مولد دانست که می تواند در مقابل هرگونه فشار و تحریمی مقاومت نماید.

وی افزود:تعریف اقتصادمقاومتی با ریاضت اقتصادی که نوعی مسکن کوتاه مدت برای درمان دردهای اقتصادی است متفاوت است چرا که اقتصاد مقاومتی یک پروسه بلند مدت تعریف می شود که برای اجرای آن یکسری تغیبر باورها باید شکل بگیرد .

برزگر با بیان برخی مصادیق اقتصادی و حقایق موجود در اجتماع اجرای این شیوه اقتصادی را مستعد شرایط کنونی کشور ایران دانست و گفت:یکی از دلایل تاکیدات اقتصادی مقام معظم رهبری در سالهای اخیر در قالب شعارهای سال ،نگاه بصیر ایشان است که همین نوع نگاه اگر به باور مردم و سایر مسئولین هم تبدیل شود اجرای اقتصاد مقاومتی را با نتایج مثبت در پی خواهد داشت .

وی مهمترین شاخص های اقتصاد مقاومتی را رهایی از اقتصاد متکی به نفت ،حمایت از تولید ملی و همچنین اقتصاد دانش محور بیان کرد و در مورد هریک از این شاخص ها بر مبنای سیاستهای اصل 44توضیحاتی را ارائه نمود.

گفتنی است در همین راستا همایش دیگری روز پنجشنبه با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و اداره تعاون،کارو رفاه اجتماعی با عنوان سرمایه جاودان وباحضورکارگران این شهرستان درسالن بسیج برگزار خواهد شد.

قابل ذکر است این همایش صبح روز سه شنبه 17 بهمن ماه سال جاری در محل سالن امام علی(ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/11/14
نظر

خبرهای قرآنی آغازین روزهای دهه فجر  91  اردکان

اطلاع رسانی :