مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 93/5/27
نظر

ایمیلی از سوی یکی از دوستان برایم ارسال شده که به شرح زیر می آید:

   

چندی قبل به صورت اتفاقی از محله مرزعه سیف عبور می کردم که چشمم به تابلوی ورودی بازارچه معروف مزرعه سیف افتاد با کاشی کاری بسیار زیبایی که به نام" حضرت فاطمه (س)نامگذاری شده بود . (با همه احترامی که برای  بازاریان عزیز قائل هستم و معتقدم کاسب  حبیب خداست . ولی بار فرهنگی در پس این نام گذاری حضرت فاطمه (ُس) چه می تواند باشد ؟ نام حضرت  را بر جایی بگذارند که درنگ زیاد در آن کراهت دارد . همانطور که امامان عزیز ما فرموده اند بازار جای غفلت است و گفته شده که شیطان بیشتر در بازار ها پرسه میزند .
 انتخاب نامی مناسب تر برای مکانی  که جزو آثار باستانی می باشد و در بین عامه مردم به بازار چه مرزعه سیف معروف است.می طلبد .
 توریستی که بازدید کننده این مکان خواهد بود از نام آن سوال خواهد کرد.( اثار باستانی چیزهای قدیمی کهن و باازرش را تداعی میکند)  . بهتر بود متوالیان این امر احادیثی چند پیرامون آداب و مستحبات معامله را در ورودی بازار نسب می کردند بر این مهم می پراختند در آخر حدیثی از حضرت علی علیه السلام  که ستایش ایشان به بازاریان می باشدآورده شود.
پیام حضرت علی(ع) به بازاریان:
امام على علیه‏ السلام وقتى در بازار مى‏ گشت وموعظه مى‏ کرد، چنین مى‏ فرمود:
هان اى گروه بازرگانان،
در آغاز از خدا خیر بخواهید،
و با سهل‏ گیرى برکت بجویید،
و در اخلاق وجایگاه به خریداران نزدیک شوید،
و به حلم و بردبارى آراسته باشید،
و از سوگند باز ایستید،
و از دروغ دورى گزینید،
و از ستمگرى کناره بگیرید،
و حق مظلومین را بپردازید،
و به ربا نزدیک نشوید،
و پیمانه و ترازو را کامل کنید،
و از اموال مردم کم نگذارید،
و در زمین فساد نکنید.
                  نویسنده :  مهدی دهستانی

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 93/5/25
نظر

در متن زیر گزیده سخنان دو شخصیت آورده می شود ، شما باید پس از مطالعه گزیده سخنان ، حدس بزنید گوینده آنها کدام هستند:

متن 1 گزیده سخنان ( ؟) : شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، پرنده ای است که دو بال دارد یک بال سبز و یک بال سرخ » .

بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد ، امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است نمی توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است کسی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور دنیا را پر از عدل داد خواهد کرد .

بال سرخ شیعه، شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است ... شیعه با این دو بال افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهرآگین سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی و... به آن نمی رسد. آن نقطه که خیلی اهمیت دارد بعد سوم شیعه است ...این پرنده زرهی بنام ولایت پذیری بر تن دارد که آنها را شکست ناپذیر نموده است.

متن 2 ، گزیده سخنان (؟؟):سالانه در ایام عاشورا چه پول ها که درمملکت خرج می‌شود،اما بازده اینها چقدر است؟ هیچی. چهار نفر گریه می کنند و تمام می شود!

راهنمایی برای یافتن جواب:

گوینده متن های فوق دو نفر زیر هستند ، شما حدس می زنید گوینده متن 1 و 2 کدامند؟

الف) رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در سالهای 1376 تا 1384  که در 17 آذر ماه 1392 با حکم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر علمی سی و یکمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب شده است .

ب)معاون بخش برنامه‏ ریزى سیاسى وزارت خارجه آمریکا در سالهای 1986 به بعد


.

.

.

.

.

.

.

شاید درست حدس نزده باشید :


متن شماره 1 : گزیده ای از سخنان آقای  فوکویاما معاون بخش برنامه‏ ریزى سیاسى وزارت خارجه آمریکا در سالهای 1986 به بعد و این سخنان را در کفنراس اورشلیم در سال 1986 بیان کرده است.


متن شماره2: گزیده ای از سخنان آقای نجفقلی حبیبی  به عنوان یک شخصیت فرهنگی!!! اصلاح طلب ( رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در دوران خاتمی )   که در عنوان (الف) معرفی شده است. و این سخنان را در رسانه ملی ایران اسلامی به زبان رانده است .



نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 93/5/24
نظر

صفحه خبری کاروان حج 93 اردکان رونمایی شد.

قرار است کلیه اخبار و گزارش تصویری برنامه ها و فعالیتهای کاروان حج شهرستان اردکان بر روی وبلاگ خبری این کاروان درج شود.

از این به بعد کلیه زائرین ، همشهریان گرامی و خانواده زائرین محترم می توانند از ریز برنامه های کاروان از طریق این وبلاگ خبری آگاه شوند.

ضمن اینکه انشاء الله در ایام حج ، گزارش تصویری لحظه به لحظه برنامه های کاروان در این وبلاگ قرار خواهد گرفت و خانواده  حاجیان می توانند از همین جا شاهد تصاویر مناسک و اعمال حج  زائرین خود باشند.

برای مشاهده  وبلاگ خبری کاروان حج 93 شهرستان اردکان اینجا کلیک کنید...


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 93/5/23
نظر

تعدادی از دانشمندان جمع شدند تا با تحقیق در متن قرآن ؛ خطا و اشتباهی در آن بیابند و به این ترتیب قرآن را رد کنند!!!!
لذا بسیار در متن قرآن و کلمات آن دقت کردند تا اینکه به این آیه رسیدند که در مورد داستان حضرت سلیمان است که وقتی مورچه ای
لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید :پناه بگیرید تا لشکر سلیمان شما را خرد نکنند (لایحطمنکم)
در حالی که:
این کلمه در زبان عربی فقط در مورد خرد شدن شیشه به کار میرود اما مورچه ها آن را درباره ی خود بکار برده اند.!!!
پس این اشکالی است که میتوان به متن قرآن گرفت !!!!
بعد از آن یک دانشمند استرالیایی در تحقیقات علمی خود کشف کرد که:بیش از 75 درصد از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل میدهد
و با کشف این معجزه ی قرآن بلافاصله به اسلام ایمان آورد و مسلمان شدنش را اعلام نمود.
لا اله الا اله
الملک الحق المبین.

منبع : گزارش جهان، از نوشتار محمد صادق عبدالهی در یکی از شبکه های اجتماعی


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 93/5/22
نظر


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 93/5/21
نظر

حیدر العبادی متولد سال 1952 بغداد است. العبادی در سال 2006 نماینده مجلس بود و در همان سال به عنوان رئیس کمیته اقتصادی، سرمایه گذاری و بازسازی آن مجلس انتخاب شد و در دولت ایاد علاوی نیز عهده دار وزارت ارتباطات بود.

پدر وی مدیربیمارستان الجمله العصبیه بغداد و بازرس کل وزارت بهداشت عراق بوده و در سال 1979 در لیست 42 پزشکی قرارداشت که به دلیل عدم وابستگی به حزب بعث بازنشسته شدند. 

العبادی همچنین دارای مدرک دکترای برق و فوق لیسانس از دانشگاه منچستر انگلستان و لیسانس مهندسی برق ازدانشگاه تکنولوژی بغداد است.  

در سال 1983 گذرنامه وی به دستور سرویس اطلاعاتی رژیم بعث عراق به اتهام مخالفت با رژیم صدام باطل شد.

رژیم بعث عراق سال 1982 دو برادر العبادی را که یکی استاد دانشگاه و دیگری کارمند دولت بود، به اتهام عضویت در حزب الدعوه اعدام کرد و سال 1981 برادر سومش را که دانشجوی سال دوم دانشکده پزشکی بود، به همین اتهام بازداشت کرد که این برادرش 10 سال در زندان بود.

 سمت های سیاسی پس از سقوط صدام:

العبادی در سال 2003 به سمت وزیر ارتباطات دولت عراق انتخاب شد و پس از آن در سال 2005 مشاور نخست وزیر عراق بود و برای پاکسازی شهر تلعفر از لوث القاعده و تروریست های تکفیری مسئولیت هماهنگ کننده کل این شهر را به عهده گرفت.

وی در سال 2006 وارد اولین مجلس نمایندگان منتخب عراق شد و هم اکنون نیز نماینده مجلس است.

فعالیت های شغلی و تخصصی :

العبادی ریاست مؤسسه تکنولوژی پیشرفته لندن را در سال 1993 به عهده گرفت و تا سال 2003 کارشناس تکنولوژی حمل ونقل سریع السیر در این شهر بود و در همین سال پس از سرنگونی رژیم بعث به عراق بازگشت.

وی در سال 2001 یک اختراع را در زمینه حمل ونقل سریع السیر به ثبت رساند.

فعالیت های مذهبی و سیاسی :

العبادی در کنار تخصص و شغل خود از فرایض دینی جدا نبود؛ وی استاد علوم قرآنی دانشکده اسلامی لندن از سال 1999 تا سال 2003  و کتابی درباره اسلام با عنوان "المختصر فی علوم القرآن" و همچنین کتابی درباره علوم قرانی به زبان انگلیسی تالیف کرده است.

العبادی اکنون جانشین نوری المالکی سیاست‌مدار 64 عراقی و رهبر حزب اسلامی دعوه شده است که در آوریل 2006  جانشین ابراهیم جعفری شد.

حزب دعوت اسلامی سازمان سیاسی اسلام‌گرای شیعه‌ای در عراق است که در سال 1957 توسط علامه سیدمرتضی عسکری و شاگردان و پیروان محمدباقر صدر تأسیس شد.

این حزب در ابتدا به ترویج ارزش‌های اسلامی، افزایش آگاهی سیاسی و مقابله با سکولاریسم می‌پرداخت. در دهه? 1970 با افزایش نفوذ این حزب در میان جوانان و شخصیت‌های مذهبی و سرکوب آن از سوی حکومت حزب بعث، الدعوه به یک جریان انقلابی تبدیل شد که برای مقابله با حکومت صدام به مبارزه مسلحانه نیز روی آورد.

دشمنی حزب الدعوه و حکومت صدام حسین پس از شهادت محمدباقر صدر رهبر معنوی این جنبش در سال 1980 به اوج خود رسید. این حزب پس از براندازی حکومت صدام به یکی از مهمترین احزاب سیاسی عراق تبدیل شد. نخست‌وزیر سابق عراق ابراهیم الجعفری و نخست‌وزیر کنونی این کشور نوری المالکی هر دو از اعضای این حزب بوده‌اند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 93/5/21
نظر

چند روز پیش تو یه جلسه ی غیر رسمی ، مباحثی مطرح شد در خصوص عدم همکاری برخی از مسئولین و متولیان یک شهر در یک استان در یک کشور در یک قاره در یک کره در یک کهکشانی...

که متولیان و مسئولین امر در این شهر در خصوص برنامه های فرهنگی و قرآنی اصلن توجه خاصی ندارن و خوششون نمیاد دست اندرکاران مردمی فعالیتهای دینی و قرآنی برن سراغشون و ازشون بخوان از امکانات و بودجه های شهری برای این امور مایه بذارن!!؟؟

مثلن برای نمونه ، یکی از اعضای جلسه ، کلی با غر و لوند از اینکه یکی از نهادها و ادارات اون شهر در نصب  بنرهای تبلیغی با موضوعات قرآنی همکاری شایسته و در خور توقع انجام نداده بود و نوع برخورد و نوع دستور مبارک رئیس اون مجموعه در زیر نامه ی  درخواست اونا ، رو مطرح می کرد و هر چند جای تعجب بود تو شهری که این همه بودجه و امکانات و ... داره ، ادارات و نهادهاش از برآوردن این توقعات ساده فرار می کنن ولی بازم احتمال می شه داد که  صلاح و مملکت خویش خسروان دانند...

ولی وقتی تو همون شهر قدم بزنی و هر از چند گاهی نگاهی به موضوع ساده ی بنرهای سطح شهر بندازی از ظاهر اون شهر می شه این برداشت رو کرد که  : مسئولین و متولیان ( در این موضوع ) یک شهر ، دوره های شناخت هر جونور و حیونی براشون از  دوره های شناخت کتاب آسمونی  مردم اون شهر مهمتر و پر فضیلت تره ...

نعوذ بالله : توصیه مهم به این دوستانی که قصد دارن در شهر کارای فرهنگی و دینی انجام بدن اینه که : این همه حیوون و جونور تو قرآن و روایات اسلامی هست ، چرا شما نمی خوای دوره های مختلف شناخت و معرفی اونها برگزار کنین ،  اصلن کلی سوره قرآن دارم که  به اسم حیووناس ... بقره ، نمل ، عنکبوت ... هم مشتریش بیشتره!!! هم مورد توجه متولیان امر قرار می گیره !!! هم بابت نصب نشدن بنر هاش لازم نیست کلی حرص و جوش بزنین  چون مطمئنن نصب می شه ، تازه یه مجسمه بزرگ ازش می سازن و میدون هم که تو شهر برای نصب مجسمش کم نداریم ،  اصلن چه معنا داره میادین شهرمون بدون مجسمه حیوونا بمونه !!!

هر کی هم معترضه ، به جهنم ...