مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 90/11/30
نظر

ماهیت جریان انحرافی، هنوز به صورت دقیق شناخته شده نیست و البته معتقدیم در پس افکار و حرکت‌های آن‌ها فتنه‌ای نهفته است که از فتنه 88 پیچیده‌تر خواهد بود.
جریان انحرافی، یک جریان فاسد و فرصت‌طلب است زیرا در مورد مسائل اسلامی با تفکر، منطق و روش شیعه فاصله دارد.
جریان انحرافی یک جریان قدرت‌طلب است و تنها می‌خواهد افراد تابع باشند و تنها حفظ قدرت برایش از هر مسئله‌ای مهم‌تر است.
علامه مصباح یزدی در دولت اصلاحات تذکر دادند که افکار اصلاحات منجر به انحراف میشود که عده ای با این موضوع مبارزه کردند و ایشان را مورد تهمت و افترا قرار دادند.
ایشان در زمان دولت آقای احمدی نژاد به گفته آقای جلالی مسئول دفتر ایشان، خطر انحراف و فتنه را گوشزد کردند اما عده ای مقابله کردند که شخصیت ایشان نیز مورد تخریب واقع شد.
تفاوتها و شباهتهای جریان انحرافی و فتنه این است : آن‌ها می‌گفتند جامعه مدنی و امروز این‌ها می‌گویند مکتب ایرانی که ما با اصل ایرانی بودن مخالف نیستیم بلکه اگر کسی بخواهد کوروش و داریوش را جایگزین قال صادق و قال باقر کند، با آن مخالفم.
 رویکرد و شعار‌های جریان انحرافی، همانند رویکرد و شعار‌های جریان فتنه است. جریان فتنه برای مقبولیت با تابلوی خط امام و دفاع از آرمان‌های آن حضرت به میدان آمد. اکنون نیز جریان انحرافی با همان شعارها وارد عرصه شده و تلاش می‌کند خود را ولایت‌مدار و مدافع ولایت و آرمان‌های انقلاب نشان دهد. جریان انحرافی و فتنه، بزرگ‌ترین مانع برای تحقق اهداف خود، رهبری می‌دانند و تضعیف ولایت فقیه در دستور کار هر دو جریان قرار دارد.
جریان انحرافی، خطرناک‌تر از فتنه سال 88 است. مطرح شدن ملی‌گرایی توسط جریان انحرافی و در مقابلِ ولایت فقیه ایستادن کفر است.
هدف جریان انحرافی شکل گرفته، حذف ارزش‌های الهی نظام اسلامی و مقابله با ولایت فقیه به‌عنوان خیمه اصلی نظام است. فتنه 88 و عوامل آن نیز برای این انتخابات با جریان انحرافی هماهنگ شده‌اند به گونه‌ای که جریان انحرافی با اتکا به پول‌های بی‌حساب و کتاب و ابزار ارزشی قصد ورود به صحنه انتخابات را دارند.
مثلث نظام سلطه، جریان فتنه و جریان انحرافی، برای آسیب‌زدن به ملت ایران تلاش بسیاری می‌کنند اما با هوشیاری، بصیرت و حضور مردم در صحنه پاسخ خود را خواهند گرفت. بیشترین تلاش آنها این است که در مجلس کرسی‌هایی به دست آورند. البته این خیال واهی خودشان است و برای پیشبرد اهداف خود به دنبال هزینه‌های سنگین هستند.
در لزوم و ضرورت وجود شجاعت و صراحت یک نماینده مجلس در مقابل فتنه گران و جریان انحرافی باید گفت: حضرت امیر-علیه السلام- می فرمایند: در شرایط فتنه، مانند بچه شتر عمل کنید که نه به کسی سواری می دهد و نه شیر دارد که از آن بهره بگیرند.
صحبت های رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در شرایط فتنه، عرصه غبار آلود است، شناخت عرصه دشوار است و... نیز بیانگر همین مطلب است که ممکن است شما در جبهه خودی باشی و در ظاهر در حال جهاد ولی در باطن به دشمن خدمت می کنی.
فتنه 88، یک معرکه بزرگ بین حق و باطل بود که به فرموده رهبری عزیز، ازمدت ها قبل توسط استکبار جهانی و مزدوران داخلی برای آن برنامه ریزی شده بود. در اینجاست که نقش ولایت مداری و ولایت محوری به خوبی مشخص می شود.
 به لطف الهی بنده از همان ابتدا با توجه به رهنمودهای گهربار رهبری عزیز در حرم مطهر رضوی در نوروز 88 و همچنین بیانات ایشان در جمع مردم کردستان در اردیبهشت 88، حق را شناخته و راه خود را از فتنه گران جدا کردم.

به نظر شما مطالب فوق از زبان کیست؟...


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 90/11/30
نظر

راهکار انتخاب  صحیح چیست؟  ....

بررسی عملکرد کاندیداها و نمایندگان فعلی

یک مسئله ی مهم، بررسی عملکرد کاندیدها و نمایندگان فعلی است. تعداد نطقهای پیش از دستور و میان دستور، پیشنهاد طرحها و نظرات در لوایح و طرحهاو موافقتها و مخالفتها و سؤال از وزیر، پیشنهاد تحقیق و تفحص، و درخواست پژوهشهای تخصصی از مرکز پژوهشها، تأخیرها، غیبتها، تذکرات و...بسیار ساده هم از مشروح مذاکرات مجلس قابل برداشت است. الآن اینها در سایت مجلس هم هست.

از چمران پرسیدند: تعهد بهتر است یا تخصص؟   گفت: «میگویند تقوا از تخصص لازمتر است، آن را میپذیرم  . اما میگویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را میپذیرد بی تقواست  .  »

یک عده به خاطر تعصبات محله ای و منطقه ای و فعالیتهای روبنایی در حوزه انتخابیه  و یا بر اساس اینکه در فلان لیست و فلان جناح هستند ،  می روند به مجلس ، این را ما باید اصلاح کنیم و فرهنگ سیاسی جامعه را رشد دهیم. غیر از این ، عملکرد نماینده  را در برهه های حساس و سرنوشت ساز یا جاهایی که جای منافق و مؤمن مشخص شده پیگیری کنیم،  موضع گیری نماینده در قفبال نظرات رهبری و وولایت ، موضع گیری ها  در قبال فتنه ی 88،  موضع وقف و عدم دانشگاه آزاد، مذاکره با آمریکا، طرح نظارت بر نمایندگان، نوع تعامل با دولت و... مواردی است که باید رویش دست گذاشت. مثلاً آن 220 نفری که از جاسبی حمایت کردند و نامه نوشتند، کی ها بودند و...

اصلح بودن را باید ریز کنیم. مثلاً تخصص داشتن نماینده را باید باز کرد. یعنی چه، مردمی بودن را هم چنین و... مثلاً نماینده باید از نظر تحصیلات یا از نظر مطالعات یا از نظر تجربیات شخصی و کاری و مسئولیتی و... در حوزه ی ای خبره باشد یعنی صرفاً یک سیاسی حرفه ای که یک سری پست عوض کرده نباشد، یا صرفاً به خاطر مدرک یا لیست یا رانت یا  ... بالا نیامده باشد.

آسیب شناسی ها

یک فرصت مهم و موثر برای آسیب شناسیها هم هست. وقتی میگوییم نماینده و مجلس و انتخابات جه باید باشد، در کنارش چه نباید کردها و چه نباید به اشدها را هم باید تبیین کنیم. این که نماینده نباید نگاه منطقه ای داشته باشد و وعده ی عمرانی بدهد و هو کردن آدمهای این چنینی، عدم نظارت بر نماینده ها و عدم نظارت نماینده ها و ایفای وظایف خودشان، گلوگاه های فساد در مجلس مثل رانت اطلاعاتی، توصیه نامه ها و استفاده از نفوذ، روابط قدرت و ثروت و نقش شهرام جزایری ها و سیاسیون و احزاب دولت ساخته ی بی نشان و با نشان، امکانات و حقوقی که نمایندگان برای خودشان تصویب میکنند. در مقایسه با مجلس اول که تعداد زیادی حاضر نبودند حتی پول از نمایندگی بگیرند و آقای طالقانی که در مجلس خبرگان قانون اساسی حاضر نبود در پشت صندلی اشرافیای بنشیند که نمایندگان مجلس سنای شاه مینشستند و روی زمین مینشست و علی قائمی هم کنارش! اینها را هم باید گفت.

طرد آدمهای ناصالح و کیفهای انگلیسی

این که امام توصیه به جمع کردن تمام قوا برای جلوگیری از ورود بازیگرها، طرد و معرفی به مردم طرفداران اسلام آمریکایی (اسلام سرمایه داری، مستکبرین، مرفهین بی درد، منافقی، راحت طلبان، فرصت طلبان)، جدیت با تمام قو برای ندادن سرنوشت اسلام و مسلمین به غیر لایق، به انزوا کشیدن ملی گرایان پیوسته به آمریکا و مواظبت تشکلهای اسلامی به خوب انجام گرفتن و خود را خوب جا زدن اشخاص ناباب موضع داشته باشند را چه کسی قرار است عینی کند؟ این که رهبری می گیوند کسانی که دهان مردم را برای نمایندگی چرب میکنندشایسته ی نمایندگی نیستند را که باید پی بگیرید؟ . خیلی راحت هم قابل شاخص بندی است، اکبر جوجه اصغر جوجه دهنده ها و پول خرج کن ها و تبلیغات پرخرج، اینها را باید افشا کرد با اسم و داغ ننگ به صورتشان زد، به تعبیر امام کسانی که حریم اسلامی و مالی را در تبلیغات رعایت نمی کنند، قطعاً نمیتوانند در مجلس نقش آفرینی پاک داشته باشند، ولو لیست جبهه کذا و کذا باشند. باید پرسش از محل هزینه های لیستها کرد؟ کسی که حاضر نیست بگوید یا نمیداندهزینه ی تبلیغاتش از کجا آمده، آماده است کیف انگلیسی قبول کند.

متن فوق گزیده ای بود از مباحث طرح شده در اردوی انتخاباتی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف 14بهمن90


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/11/26
نظر

رسانه ها نوشته اند خاتمی برای حادثه تروریستی نروژ پیام تسلیت صادر کرده و افراطی گری را محکوم می کند اما در مقابل قتل عام شیعیان بحرین و مسلمانان یمن سکوت می کند. چرا پاسخ این دروغ‌ها را نمی دهید؟ حامیان شما چگونه باور کنند سخن کسانی را که در گوش ها زمزمه می کنند زبان خاتمی را درهم و دینار آل خلیفه و آل سعود بسته است؟

 به گزارش 598:

 به دنبال افشای جزئیاتی از مبالغ دریافتی « محمد خاتمی» از کشورهای عربی در رابطه با فتنه 88،‌و نیز افشای فیلم و عکس حضور عطاءالله مهاجرانی تئوری پرداز دولت خاتمی و وزیر ارشاد وی در دربار سعودی، «سید یاسر جبرائیلی»‌ نویسنده کتاب «سودای سکولاریسم» که به جریان شناسی سکولاریسم در ایران بر مبنای زندگی و کارنامه «محمد خاتمی» پرداخته است،‌ در نامه ای سرگشاده از خاتمی خواست تناقض ادعاهای «استبدادستیزی» سران اصلاحات و «سعودی ستایی» آنان را حداقل برای حامیانش حل کند.

  متن این نامه به شرح زیر است:...