مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/2/23
نظر

در حالی که اصلاح طلبان از ورود محسن رضایی به امید کاهش رای احمدی نژاد ذوق زده شده اند خبرها حاکی از سرازیر شدن برخی اعضای ستادای میرحسین به ستاد رضایی است. برخی فعلان اصولگرا که با احمدی نژاد زاویه دارند وپیش از این میرحسین را اصولگرا می دانستند با مشخص شدن مواضع افراطی میرحسین ازوی فاصله گرفته به رضایی پیوسته اند.

شنیده های کلمه نیوز حاکی است در زنجان تعدادی از نفرات اصلی ستاد میر حسین موسوی اقدام به تشکیل ستاد و تبلیغات برای آقای محسن رضایی را آغاز کرده اند.

 

مسئول تبلیغات ستادحامیان احمدینژادمنصوبشد

"سیدعلیرضا سجادپور" تهیه کننده سینما، فعالیت خود را به عنوان مسئول کمیته تبلیغات ستاد هماهنگی حامیان مردمی دکتر محمود احمدی نژاد از اواخر هفته گذشته آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، سجادپور که در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری در سال 84 نیز چنین مسئولیتی را در ستاد انتخاباتی دکتر احمدی نژاد برعهده داشت، علاوه بر فعالیت در عرصه های مختلف سینمایی، مدیریت اجرایی هیأت اسلامی هنرمندان را نیز برعهده دارد.

پیش از این شایعاتی در خصوص انتصاب برخی افراد دیگر در این حوزه در بعضی از سایت ها و پایگاه های خبری منتشر شده بود که بنا بر اطلاعات واصله تنها آغاز به کار رسمی سجادپور و نیز جواد شمقدری در خصوص تولید فیلم انتخاباتی دکتر احمدی نژاد به تأیید رسیده است.

سجادپور در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا ضمن تأیید این خبر و با اشاره به ضرورت یکسان سازی و هماهنگی فعالیت های تبلیغاتی ستادهای مردمی دکتر احمدی نژاد در سراسر کشور خاطر نشان ساخت: در جلسات متعدد کارشناسی تاکنون دستورالعمل ها و شیوه نامه های اجرایی مربوطه تهیه و به زودی در اختیار علاقه مندان فعال در ستادهای مردمی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اصلاح الگوی مصرف و نیز روحیات جناب آقای دکتر احمدی نژاد مبنی بر ساده زیستی و پرهیز از اسراف، در این دوره نیز همانند دوره قبل تنها استراتژی و الگوهای تبلیغاتی به ستادهای مردمی ابلاغ خواهد شد تا در صورت تمایل، گروه های مردمی براساس آن و به صورت هماهنگ عمل نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد همزمان با آغاز فعالیت رسمی تبلیغات کاندیداهای محترم، جزئیات بیشتری از برنامه ها و فعالیت های کمیته تحت مسئولیت خود را تشریح کند

 

توزیع شب نامه توسط حامیان کروبی و موسوی در نمایشگاه کتاب

ساعتی پیش در محوطه خارجی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، حامیان دو تن از کاندیداهای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم، به پخش شب نامه هایی بین بازدیدکنندگان مبادرت کردند.

به گزارش برنا، ساعتی پیش تعدادی از حامیان مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم، مبادرت به پخش شب نامه هایی در محوطه خارجی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کردند.

بنا بر این گزارش، افراد توزیع کننده، دقایقی پس از پخش شب نامه ها در میان بازدیدکنندگان، با ممانعت حراست نمایشگاه مواجه شده و تازه به فکر کسب مجوز برای فعالیتشان افتادند.

گفتنی است، بر روی یکی از این شب نامه ها از قول محمد علی ابطحی تیتر زده شده بود: "پاسخ کروبی به کیهان"، "دعوت کیهان به مناظره"، "کروبی و کیهان" و بر روی شب نامه دیگری نوشته شده بود: "نظر شما درباره رویکردهای تخریبی روزنامه کیهان چیست؟"، "آقای کروبی شما را چه می شود؟"، "انتقاد آیت الله مهدوی کنی و جوانفکر به کیهان"، "منطق آقای شریعتمداری"، "رأی سروش؛ کروبی" و "عبدالکریم سروش: برای ریاست جمهوری مرد عمل می خواهیم"

گفته می شود، شب نامه های حامیان میرحسین موسوی نیز از سوی سایت نواندیش توزیع می شد

حسینیان:ساده زیستترین کاندیدا احمدی نژاد

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس هشتم در خصوص سخنان مقام معظم رهبری گفت: هیچکس به ساده‌زیستی احمدی ‌نژاد نبوده و هیچ کاندیدایی با او قابل قیاس نیست.

به گزارش برنا، روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام موضع رسمی از سوی فراکسیون اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری دهم اظهارداشت: نامه‌ای از سوی نمایندگان اصولگرای مجلس به هیات‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان ارائه شده که در آن خواستار برگزاری مجمع عمومی فراکسیون شده‌ ایم.

وی با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان به عنوان یک گروه سیاسی نمی ‌تواند نسبت به انتخابات ریاست جمهوری بی ‌تفاوت باشد، تصریح کرد: در مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان جهت حمایت از کاندیدای واحد اصولگرایان تصمیم گیری خواهد شد.

حسینیان با اشاره به دیداری که با رئیس مجلس داشته است، گفت: به لاریجانی گفتم که ما قانع نمی‌شویم که هیات‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان تنها بیانیه ‌ای در کلیات انتخابات صادر کند.

وی همچنین در خصوص احتمال تغییر لاریجانی از ریاست فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه برخی دوستان بحث تغییر رئیس فراکسیون را مطرح می‌ کنند، خاطرنشان کرد: در مواقعی که فراکسیون باید موضع‌گیری می ‌کرده، این کار را انجام نکرده است از این رو معتقدیم که باید در هیات ‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان تغییری ایجاد شود.

نماینده تهران در خانه ملت در خصوص سخنان مقام معظم رهبری از مصداق کاندیداهای ساده‌زیست، احمدی‌نژاد بوده است، یا میرحسین موسوی اظهار داشت: استنباطم این است که هیچ‌کس به ساده‌زیستی آقای احمدی‌نژاد نیست و هیچ کاندیدایی با او قابل قیاس نیست.

وی درپایان درباره تفاوت میان میرحسین موسوی و احمدی نژاد در حمایت از نامزدی احمدی نژاد تاکید کرد: میان موسوی و احمدی ‌نژاد تفاوت از زمین تا آسمان است.

 

تمایل جامعه روحانیت مبارز به احمدی نژاد

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارزگفت: اکثریت اعضای جامعه روحانیت مبارز تمایل به آقای احمدی نژاد دارند و امکان دارد در زمان انتخابات به صورت رسمی اعلام موضع کند.

حسین ابراهیمی، در گفت و گو با برنا در خصوص جلسه روز گذشته این تشکل روحانی و بررسی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکثریت اعضای جامعه روحانیت مبارز تمایل به آقای احمدی نژاد دارند منتهی موضع خود را فعلا به صورت علنی اعلام نمی کنند.

وی افزود: شاید در زمان انتخابات این تشکل روحانی به صورت رسمی اعلام موضع کند.

 

چرخش برخی حامیان موسوی به سمت کروبی

مجید محتشمی گفت: همه آثار و نشانه های مثبت به سمت کروبی در حال چرخش است و این موضوع، برخی از اصلاح طلبان حامی موسوی را به این تصمیم واداشته که برای اصلاحات و به خاطر ملت بزرگ ایران به تجدید نظر دست بزنند.

مجید محتشمی دبیرکل حزب آزادی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی چون نمی‌تواند به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری حاضر شود حداقل می‌تواند با حمایت‌های خود در جهت تقویت مجموع احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب نقش کلیدی خود را انجام دهد.

وی افزود: مواضع هاشمی رفسنجانی از گذشته تا به امروز نشان می‌دهد که وی متمایل به مجموعه اصلاحات است البته آن بخش از اصلاحات که تأکید بر ارزش‌های انقلاب اسلامی دارند.

دبیر کل حزب آزادی تصریح کرد: شرایط رفسنجانی به گونه‌ای است که می‌توان از وی به عنوان بخشی از نهاد لیدری اصلاحات نام برد.

محتشمی گفت: شرایط رفسنجانی به گونه‌ای است که می‌توان از وی به عنوان بخشی از نهاد لیدری اصلاحات نام برد.

وی ادامه داد: جبهه اصول‌گرایی در انتخابات نهم نشان دادند که نسبت به هاشمی متفاوت هستند و از جنس هاشمی نیستند و در جبهه مخالف هاشمی قرار دارند.

این فعال سیاسی افزود: طبیعی است که هاشمی باید به نقش خود برگردد زیرا اصل وی ریشه در اصلاحات دارد و در شرایط کنونی که اصلاحات نیاز به اجماع دارد هاشمی رفسنجانی می‌تواند به اجماع اصلاح‌طلبان کمک کند.

دبیرکل حزب آزادی گفت: خاتمی وضعیت بهتری نسبت به موسوی داشت و دارد چرا که موسوی در اذهان نسل دوم و سوم هیچ حضوری نداشته و این خاتمی بوده است که در 8 سال اداره اصلاحات با اقدامات گسترده‌ای‌ که داشته به صورت خاطره خوش در بین افکار عمومی و اذهان مردم قرار گرفته است بنابراین خاتمی می‌توانست نقش مطلوب‌تری از موسوی را بازی کند.

محتشمی گفت: نبایستی شخصیت کروبی نادیده گرفته شود زیرا به اعتقاد ما وضعیت او رو به بهبود است و شرایط به نفع‌ وی رقم می‌خورد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موسوی توان جذب آراء را مثل خاتمی دارد افزود: قطعا ظرفیت لازم را برای جذب آرا افرادی را که به نوعی به دنبال خاتمی بودند را ندارد و این کروبی است که با یک نقش برتری عملا آرا خاموش را به صحنه می‌کشد.

وی افزود:ما از کروبی مواضع شجاعانه‌ای را شاهد بودیم و در چند روز گدشته عملا موجی از شوق و شعف به نفع کروبی در حال خیزش است.

دبیر کل حزب آزادی اظهار داشت: هنوز اجماعی در بین اصلاح طلبان صورت نگرفته ولی امیدواریم که افراد پیرامونی موسوی اصرار خود را بر ماندن موسوی کنار بگذارند چرا که موسوی دیر وارد کارزار انتخابات شده است.

محتشمی تصریح کرد: کروبی توانسته با ورود به موقع خود به عرصه انتخابات و با دعوت از همه کسانی که علاقه‌مند به کاندیداتوری هستند و همچنین با ایجاد شورای حکمیت قواعد بازی را رعایت کند ولی موسوی با دیر آمدن خود این قواعد را زیر پا گذاشته است.

وی ادامه داد: همه آثار و نشانه های مثبت به سمت کروبی در حال چرخش است و این چیزی است که برخی از اصلاح طلبانی که از موسوی حمایت می‌کنند را به این تصمیم وا داشته که برای اصلاحات و به خاطر ملت بزرگ ایران به تجدید نظر دست بزنند.

دبیر کل حزب آزادی در خصوص گرایش برخی از چهره‌های دوم خردادی به کروبی گفت:نوع تصمیمات و واکنش های شجاعانه کروبی در طی روزهای گذشته نشان داده که او می‌تواند سکاندار انتخابات ریاست جمهوری کشور باشد.

 

 

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/2/23
نظر
حجت الاسلام محمد زارع فومنی، مشاور کروبی در امور جوانان در گفتگو با وطن امروز در پاسخ به کلمات وعبارات ذیل چنین گفت:

کروبی؟
پرچمدار اصلاحات

خاتمی؟
تزلزل

میرحسین موسوی؟
20 سال سکوت

عبدالله نوری؟
خیلی تند

حسن روحانی؟
مردی با ادعای زیاد

رفسنجانی؟
قدرت

ناطق نوری؟
شطرنج بازی که خود بازنده بود

باهنر؟
یک مترش زیر زمین است!

لاریجانی؟
دیپلمات

بهزاد نبوی؟
یک کیلومترش زیر زمین است!

تاج زاده؟
10 کیلومترش زیر زمین است!

حجاریان؟
تئوریسین قتلهای زنجیره ای

اکبر گنجی؟
منحرف

عبدالکریم سروش؟
مردی که فکر می کند خیلی می داند.

حزب مشارکت؟
پدر خوانده

سازمان مجاهدین انقلاب؟
پدرسالار

احمدی نژاد؟
مرد خستگی ناپذیر

انرژی هسته ای؟
حق مسلم ماست

مهم ترین کار دولت نهم؟
درک مردم و دردهای آنان

مهم ترین کار خاتمی؟
اصلاً مدیر خوبی نبود

مهم ترین کار رفسنجانی؟
کارگزاران را روی دست مردم گذاشت.

مهم ترین کار اصلاحات؟
چه عرض کنم.....؟!

آینده؟
پیروزی و عظمت ملت ایران.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/2/23
نظر
م

نشور اتتخاباتی آقای دکتر محمود احمدی نژاد در دهمین انتخابات ریاست جمهوری
آقای دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه هر انتخاباتی باید نقطه شروع حرکتی جدید و سکوی پرشی به قله‌های بلندتر و آغازی دوباره برای ملت باشد تصریح کرد: اصل حرکت برای مردم و خدمت به مردم است و انتخابات صحنه حضور ملت، جوشش اراده‌ها و برپا داشتن شرایط و حرکتی نوین است و انتخابات باید مقوم دوستی‌ها و برادری‌ها باشد و زمینه را برای همبستگی ملی و حرکت سریع‌تر به سوی کمال فراهم کند.

1. انتخابات باید به تقویت وحدت و همبستگی ملی و تجلی قدرت ملی منجر شود
2. انتخابات متعلق به ملت و جائی است که ملت می خواهد آینده کشور را رقم بزنند
3. در انتخابات نباید فضایی برای ترویج بددلی در کشور ایجاد شود
4. احدی حق ندارد در روند تصمیمگیریمردم در انتخابات اثر گذاری سوء داشته باشد
5. کاندیداها و هوادارانشان باید حرف خود را بزنند و غلو نکنند
6. هیچ کس حق نداردبه خصوص به بهانه طرفداری بنده علیه دیگران حرف بزند.
7. از طرف خودم هیچ ستادی ندارم و وظیفه من اعلام آمادگی برای خدمت است.
8. هیچ منابع مالی برای تبلیغات ندارم و اگر هم داشتم هم ضرورتی نمیدیدم که هزینه ای شود
9. کسی حق ندارد به نام بنده به دیگران تعرض کند.
10. هرکس بد کسی  رابگوید و در جهت تخریب تلاش کند هیچ ارتباطی با بنده ندارد.
11. کسی حق ندارد بزرگنمایی و غلو کند و کسی هم حق ندارد در برابرانتقادات مقاومت کند.
12. عرصه اتخابات باید عرصه برنامه ریزی درست برای آینده باشد و نباید ستاد ها برای مردم مزاحمت درست کنند.
13. اگر کسی می خواهد برای تبلغ هزینه کند آن را در خدمت به محرومین به کارگیرد .
14. هیچ کس حق گرفتن وجه و یا پولی را به نام بندهاز مردم ندارد.
15. احدی حق ندارد از بیت المال و امکانات عمومی برای تبلیغات استفاده کند اگر کسی از بیت المال استفاده کرد از ما نیست و محکوم است.
16. همکاران در دولت حق ندارند ثانیه ای را در خدمت رسانی به مردم فرو گذاری کنند و دولت با همان شتاب و سرعت به خدمت خودش به فضل الهی ادامه خواهد داد تا ثانیه که مردم میخواهند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/2/23
نظر
نظرات فوتبالی سیاستمداران در آستانه انتخابات ( طنز)
میرحسین: افتخارم این است که در لیگ قدس(لیگ فوتبال کشور) اجازه ندادم فوتبالیست‌ها از گرسنگی تلف شوند.
کروبی: حتی اگر گروهبان قندلی، مدرک ژنرالی بگیرد باز هم از نامزدی انصراف نمی‌دهم
کرباسچی: سیستم بازی فولاد در برابر ذوب‌آهن، الگوبرداری از همان طرح 50 هزار تومان کروبی است.
رفعت بیات: با اعلام کاندیداتوری محسن رضایی، مربیان لیگ برتری از بلاتکلیفی در می‌آیند.
هاشمی‌رفسنجانی: نحوه پنالتی زدن آرش برهانی، گداپروری است.
محمد خاتمی: اصلاح‌طلبان باید با یک کاندیدا در انتخابات شرکت کنند.
اون یکی خاتمی (محمدرضا): درباره سقوط پیام خراسان با سفیر آلمان مذاکره خواهم کرد.
علی لاریجانی: پاسخ ایران به تیم‌های عربی در رقابت‌های آسیایی به شکل گزنده خواهد بود.
مایلی کهن: پارتی قطبی، اوباماست!
تاج‌زاده: اگر جنبش دانشجویی زنده بود، ایران تا الان به جام جهانی رفته بود.
بهزاد نبوی: تنها راه اصلاح ادبیات تماشاگرنماها، برقراری رابطه با آمریکاست.
محسن امین‌زاده: قهرمانی استقلال به خاطر توزیع دو میلیارد تومان آش میان داوران است.
محمدرضا خباز: نوجوانانی که به سن 18 سال تمام نرسیده‌اند، حق اظهار نظر درباره فوتبال را ندارند.
ابطحی: کروبی می‌تواند به افزایش سرعت پیستون‌های کناری کمک کند.
سعیدلو: گل «جان‌واریو» از برکات سفر استانی دولت به اسلامشهر بود.
قالیباف: اگر بوقچی‌های استادیوم روی من اجماع کنند، می‌آیم.
هیلاری کلینتون: عامل سقوط داماش به لیگ یک، القاعده بود!
حسن روحانی: باخت 5 بر 1 پرسپولیس مقابل الغرافه ناشی از دیپلماسی ضعیف دولت نهم است.
رسول منتجب‌نیا: حتی توپ جمع‌کن‌ها هم نسبت به نامزدی کروبی نظر مساعد دارند.
صفارهرندی: در این دوره میزان کتابخوانی نسبت به دوره قبل 35 درصد رشد داشته است.
جمیله کدیور: اگر کروبی رئیس‌جمهور شود حداقل یک فوتبالیست را به‌عنوان وزیر انتخاب می‌کند.
محسن رضایی: تعدد کاندیداها به نفع فوتبال پاک است.
جاسبی: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از سالم‌ترین نهادهای کشور است که در آن تبانی وجود ندارد.
محمد هاشمی: سخنان احمدی‌نژاد در دوربان و گل «آل نعمه» به ذوب‌آهن، باعث تقویت اسرائیل شد.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/2/23
نظر
یکی از نامزدهای انتخابات در دیدار با دانشجویان، به سوالات آنها پاسخ داد. مشروح این جلسه در زیر می‌آید.
می‌بخشید، برنامه شما برای مبارزه با تخریب محیط‌زیست چیست و آیا با اعدام پیرمردهای بالای 80 سال مخالفید؟ و اگر جواب شما مثبت است، بفرمایید با کدام راهکارها می‌خواهید در نیل به اهداف چشم‌انداز، ما را رهنمون کنید؟ در نهایت دو میلیون تومان وام دارید؟‌ دوماهه پس می‌دهم.
این سؤال شما چند بخش دارد. درباره بخش اول، من برای حفاظت از محیط‌زیست و احترام به طبیعت، جلسات هیات دولت را هفته‌ای یک بار در محیط باز برگزار می‌کنم و اما من کلا با اعدام مخالفم. سوابق من را هم که نگاه کنید من تا به حال کسی را اعدام نکرده‌ام. آن دو میلیون تومان را ندارم اما مشکلی نیست؛ اصلا پس ندهید.
شماره پیراهن شما چیست؟ لارج؟ xلارج یا دوxلارج؟
این سؤال را بعد از انتخابات جواب می‌دهم.
الان چقدر پول در جیب‌تان است؟
سیزده هزار تومان.
آخرین باری که گریه کردید؟
یادم نیست.
آیا شما با کشتن پشه‌ها موافق هستید؟
من موافق استفاده از «پیف‌پاف» برای تارومار کردن پشه‌ها نیستم و ما باید برای دیگر جانداران نیز احترام قائل باشیم و به آنها نیز اجازه اظهارنظر بدهیم.
شما استقلالی هستید یا طرفدار پرسپولیس؟
من طرفدار مظلوم هستم.
آیا شما با آمریکا رابطه برقرار می‌کنید؟
بستگی دارد به اینکه اوضاع چطور باشد.
نظر شما راجع به گرانی چیست؟
گرانی تقصیر دولت نهم است و اگر من بیایم قیمت‌ها را به زیر صفر می‌رسانم و همه چیز را رایگان عرضه می‌کنم.
راست می‌گویید؟
نه!
آیا رابطه شما با دیگر ارگان‌ها خوب است؟
اِی، بدک نیست. گاهی هم را می‌بینیم.
 

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/2/23
نظر

هرچند در نگاه اول و سطحی به فضای انتخاباتی کشور اثری از حضور و نقش علنی "اکبر هاشمی رفسنجانی" نمی بینیم اما در واقع نمی‌توان چشمان خود را بر تأثیرات آشکار و نهان وی بر تصمیم‌گیریهای انتخاباتی و شکل‌گیری آرایش انتخاباتی این روزهای کشور، به راحتی بست.

نقش رئیس مجمع تشخیص در "آمدن ها"و "نیامدن ها"ی همه رقیبان احمدی نژاد، در حالی از ماهها قبل علنی شده است که شخص وی تمایلی به این مسئله نداشته و ترجیح داده تا موضع انتخاباتی‌اش تنها درباره "اصل انتخابات" و "نگرانی درباره سلامت آن" رسانه ای شود.

شاید به همین دلیل بود که هرگاه خبری از دیدارهای انتخاباتی هاشمی با چهره های سیاسی منتشر می شد، دفتردار وی در ساختمان مجمع تشخیص بلافاصله تکذیبیه صادر و "این خبر" را "از اساس" تکذیب می کرد.

با این حال فضای سیاسی انتخابات همیشه و خصوصاً در سال های اخیر که رسانه ها تنوع گسترده ای هم یافته اند، آن قدر داغ هست که خبری پشت پرده نماند و همه چیز دیر یا زود "شفاف" شود.ادامه مطلب...