مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 90/2/24
نظر

ثبت نام اعتکاف اردکان از 10تا23 خرداد   :  ستاد اعتکاف اردکان اعلام کرد،علاقمندان به ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف ایام البیض ماه رجب می توانند از 10 تا 23 خرداد ماه فقط به صورت حضوری جهت ثبت نام به اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراجعه نمایند.

ساعات ثبت نام: صبحها 8 تا 12 و عصرها 6تا 7 به جز ایام تعطیل

قابل ذکر است مراسم معنوی اعتکاف همه ساله در مساجد کوشکنو ، جامع ، حاج محمدحسین و مساجد جامع روستاهای اردکان در روزهای 13 تا 15 ماه رجب المرجب برگزار می شود.

استقبال از طرح دوچرخه سواری در اردکان: در راستای اجرای طرح سلامت و با هدف ترویج دوچرخه سواری و کاهش ترافیک در سطح شهر اردکان شهرداری اردکان دو هفته ای است طرح تحویل دوچرخه به همشهریان را آغاز نموده است. در این طرح هر شهروند با ارائه کارت ملی می تواند دوچرخه ای تحویل گرفته و حداقل بهمدت 2 ساعت از آن استفاده نماید . قریب به 20 دستگاه دوچرخه در این طرح به کارگرفته شده و افراد بالای 20 سال می توانند دراین طرح مشارکت نمایند.

یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در اردکان یزد تلف شد :معاون زیست محیطی سازمان محیط زیست استان یزد روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: این یوزپلنگ از گونه های نادر حیات وحش کشور بود.
"حسن اکبری"افزود:این یوزپلنگ درجاده اصلی یزد به طبس که دراین منطقه حفاظت شده قرار دارد،براثر برخورد با یک دستگاه خودرو که با سرعت غیر مجاز در حرکت بود، تلف شد.
وی یوزپلنگ تلف شده را بالغ و از جنس نر اعلام و ضرر ناشی از تلف شدن هر قلاده یوزپلنگ آسیایی را حدود 200 میلیون ریال ذکر کرد.
اکبری یادآور شد: از سال 83 تاکنون هشت قلاده از این گونه کمیاب در منطقه حفاظت شده دره انجیر اردکان تلف شده است.
وی تعداد یوز پلنگ های موجود در این منطقه را هفت و تعداد کل یوز پلنگ های نگهداری شده در شش منطقه حفاظت شده استان را 40 قلاده اعلام کرد.
معاون زیست محیطی سازمان محیط زیست یزد، توجه به اصول زیست محیطی در راه سازیها و همچنین آموزش رانندگان را خواستار شد و گفت: زیستگاه های یوزپلنگ باید امنیت داشته باشدکه بخشی از آن متوجه این اداره و بخشی هم متوجه دیگر بخشها است.
کاراکال، گربه وحشی، قوچ، میش، کل و بز، پلنگ و جبیر از دیگر گونه های جانوری موجود در منطقه حفاظت شده دره انجیر اردکان یزد هستند که در زیستگاهی به وسعت 176 هزار هکتار زندگی می کنند.


فریاد داد خواهی فلسطین کویر پس از گذشت 2ماه : پس از گذشت دو ماه از نوروز هنوز هم فریاد داد خواهی نشریه میبدی در راس اخبار میبد نیوز قرار دارد  در این خبر که مسئولین اردکانی را به خاطر حذف نام میبد ازنقشه استان یزد مورد خطاب قرار داده است طراحی و چاپ نقشه ای بدون نام میبد را کاری عنوان کرده که کینه ، عداوت ، حسادت ، رذالت و حقارت از گوشه و کنار آن موج می زند. قطعا مسئولین محترم اردکان هم در قبال نشر و توزیع این نقشه توضیح و توجیهاتی داشته اند و هم در قبل این همه توهین و ... اقداماتی صورت داده اند ... حرف حساب ما این است که هیچ خبری ولو خیلی هم مهم باشد به مدت 2 ماه بر روی خروجی هیچ سایت خبری آنهم در راس اخبار سایت نمی ماند.
 
هیت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر اردکان: در انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اردکان هریک از اعضا به شرح زیر انتخاب شدند: مهندس امر اللهی (رئیس شورا) سید حسین عطری (نائب رئیس) ابوالفضل رزم آور (سخنگو) سید محمد حسینی پور ( منشی ) حجت الاسلام حسینی پور (خزانه دار).
قابل ذکر است چندی پیش مکاتبات و واکنشهای بسیار تندی مبنی بر عدم صلاحیت برخی اعضای شورای شهر اردکان و مغایرت حضور برخی از اعضاء در شورا بر اساس قوانین مطرح بود که گویا پیگیری های مردمی و گروههای سیاسی برای الزام مسئولین به رعایت قوانین نظام جمهوری اسلامی به جایی نرسید و مطالبات قانونی مردم و گروههای سیاسی همچنان بی پاسخ مانده است.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/2/20
نظر

بر اساس شنیده ها اخیرا یکی از وابستگان جناح مطرود فتنه سبز در اردکان ، در جمع  طلبه های اردکانی به اظهار نظرهای مضحکی پیرامون عدم ولایتمداری دکتر محموداحمدی نژاد و در مقابل به توجیه و تفسیر معیارهای ولایتمداری تمام عیار!!! محمد خاتمی(یکی از سران فتنه) پرداخته است.

قابل ذکر است مباحث مطرح شده در این جمع طلبگی باعث ایجاد تشتت و اختلاف نظر در برخی از طلاب اردکانی حاضر شده است.

گفتنی است این شخص معلوم الحال که از فعالین ستادهای انتخاباتی میرحسین منفور بوده به نقل قول موثق از آقای... از نمایندگان حامی فتنه سبز در مجلس مواردی به مضمون زیر بیان کرده است.( به حق چیزهای نشنیده )

1- محمد خاتمی(ازسران فتنه) ، دردو دوره ریاست جمهوری خود تمامی وزرایش را بانظر  و تایید رهبری انتخاب می نموده است.!!!

2- در موضوع انتخاب وزیرارشاد ، خاتمی مردد درانتخاب مسجد جامعی یا موسوی لاری بوده است که رهبری به خاتمی گفته است ، چرا مهاجرانی راانتخاب نمی کنی ...!!!

3- مهاجرانی در پست وزارت ارشاد - عبدالله نوری و موسوی لاری در پست وزارت کشور و ... از عمده ترین گزینه های موردتاییدرهبری بوده است که با توجه به حساسیت  برخی علما رهبری به خاتمی دستور عزل می دهد...و خاتمی بدون فوت وقت دستور ولایت را تبعیت می کند!!!

4- موارد فوق نشان از تبعیت تمام عیار و صددر صدی خاتمی از ولایت دارد چرا که هیچ وزیری بی اذن ولی فقیه زمان تعیین نکرد و هیچ وزیری را بی اذن ولی عزل و تعویض هم نکرد...!!!

5- احمدی نژاد که مثلا ولایتمدار است حاضر نیست نظر ولایت رابپذیرد !!! و در وقایع اخیر دست ضد ولایتی بودن احمدی نژادشماها  روشده است.

6- در قضیه رابطه مشایی رااحمدی نژاد هم باتوجه به مخالفت های مقام ولایت با مشایی، احمدی نژاد امر ولایت را زیر پا گذاشته است ...!!!

7- ...

توضیح مختصر:

- بامرور اندکی در تاریخ دوران ریاست جمهوری خاتمی به راحتی می توان کذب بودن مطالب این فرد را اثبات نمود.

- با مرورمجدد سخنان و مواضع رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای به اظهار صریح عدم رضایتمندی ایشان از دولت خاتمی می توان رسید.

- متاسفیم که دشمنان ولایت و نظام  خطاهای ظاهری دولتمردان را در بوق و کرنا کرده اند و ازاین موقعیت برای احیای مجدد هیمنه پوشالی خود استفاده میکنند.

...

 

نظر یکی از دوستان :

مردم آنقدر درک بالایی دارند که نیاز نیست  به قول شما طلبه ای آنان را روشن نماید.
بهتر است سرتان را از زیر برف تعصب کورکورانه بیرون بیاورید .
کسی که شما آنرا پیرو ولایت می دانید حد اقل در دو مورد مکتوب به رهبرتان پشت کرده است.
اگر از سید محمد خاتمی  این چنین تابویی دارید خواهشا در وبلاگتان رو کنید.
مرد مومنی که به ایمان خود می نازید چطور خود را اهل بصیرت می دانید که از آقایان خاتمی ، جنتی ، صدیقی ، علم الهدی و... بصیرتتان بیشتر شده است.
محمود عزیز ولایت را قبول دارد اما  ولایت امام عصر را نه ولایت فقیه
کمی روی بصیرتتان کار کنید.
البته مثل همیشه یقین دارم چون انتقاد پذیر نیسیتد نظرم را درج نخواهید کرد.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/2/20
نظر

جمعی از اصحاب فتنه 88 مشغول طراحی سناریویی پیچیده هستند تا به ظن خود با فریب نظام خودرا در پوشش جریان انحرافی اصول گرایان به نظام تحمیل نمایند .
اخبار منتشره حاکی از آن است که همسویی بعضی جریانات انحرافی ودرپیش گرفتن خط واسطی که گرایش اصلاح طلبانه آن درخشش بیشتری داشته است ، بعضی از فتنه گران به خصوص لایه های تند این جریان که  قصد براندازی نظام را داشته است را به طمع انداخته است تا از این فضا و انشقاقی که در بعضی لایه های انحرافی اصولگرایان افتاده است بهره برداری نموده وبا تشدید این جریان و گسترش زاویه بوجود آمده ، وبا این تحلیل که رونق این طیف افزون خواهد شد وراه درپیش گرفته شده به تسلط برانتخابات ومراکز قانونی خواهد انجامید ، بهره برداری نمایند .
گفته می شود اقلیت اصلاح طلبان مجلس بانی این تفاهم ودانه پاش جذب وتعامل با جریان موصوف می باشد ، البته کارشناسان معتقدند ، هوشیاری مبادی نظارت ،کنترل ونگهبانی از قانون سد بزرگی برای ورود ضد انقلاب ومعارضین ومنحرفین به مجلس خواهد بود ومطمئنا ، دشمن با هر شکل وقیافه ای ، طرفی از این سناریو ها نخواهد بست .


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/2/13
نظر

در چندین نوبت نامه ای به شرح زیر به اردکان نیوز ارسال شد،هرچند در جواب آن (بنا به مصلحت جالب بود) تعلل صورت پذیرفت ولی اصرار و ارسال مکرر این نامه ما را بر آن داشت تا عین آن رادرج و جوابیه ای ولو کوتاه بر آن بنگاریم...

متن نامه(دوستداران اردکان!!!):   ( با عرض معذرت بخشهای زیادی از نامه  (بنا به مصلحت جالب بود)حذف شده است)

با سلام و احترام خدمت اردکان نیوز

قطعا تاثیر اطلاع رسانی و نقش تبلیغات رسانه ای درقالب وبلاگ خبری اردکان نیوز در بین قشر سیاسی و نخبگان شهر اردکان در ماههای اخیر قابل تامل بوده و می باشدو لذابا توجه به جایگاه خوبی که اردکان نیوز کسب نموده و نگاههای کنجکاو روزانه به سمت آن منحرف می باشد لازم است مواردی مد نظر گرداننده یا گردانندگان آن باشد از جمله:

1-  انتخاب نام اردکان نیوز ، این توقع را ایجاد می کند که روزانه حداقل نیمی ازاخباردرج شده مربوط به حوزه شهرستان اردکان باشد.

2- ابعاد خبر رسانی می بایست از حوزه سیاسی فرا تر رفته و بخشهای فرهنگی و اجتماعی اقتصادی شهرستان رانیز در بر گیرد.

3- سمت و سوی جناحی باید از گردونه خبرها حذف و خبر رسانی ها باهدف اصلاح جامعه از نواقص باشد.

4- مدتی یک سری خبرهایی از اردکان در راستای انتقاد از حوزه های مختلف در این سایت به چشم خورد که بسیار حساس و تبعات و بازتابهای آن قابل تامل و تحسین برانگیز بود(هرچندانتقادهایی هم بر برخی واردبود) مثل(پایین آوردن تمثال رهبری و امام از میدان صدر آباد - تصویر خاتمی در حسینیه ها و مدرسه شرف - تنبیه دانش آموزان دبیرستان شرف - مشکلات کارخانجات اردکان - اخبار طرفداران فتنه در اردکان و...) ولی جالب است در اغلب موارد تکذیبیه یا تغییر در خبر دراین سایت مشاهده گردید که هر عقل سلیمی چنین برداشت می کرد که یا گردانندگان سایت تحت فشار این اخبار را تغییر داده اند یا اینکه مقاصد دیگری در بین بوده یا ... و کم کم این گونه خبرها که مخاطب خوبی هم داشت از گردونه اخبار اردکان نیوزخارج گردید درحالی که انتظار میرفت این امر باجدیت بیشتری ادامه یابد.

5-  6-  7- (با عرض معذرت از نگارنده نامه (بنا به مصلحت جالب بود) به دلیل محرمانه تشخیص دادن سئوالات 5 تا 7از درج آنها معذوریم و آمادگی پاسخگویی خود را به صورت خصوصی از طریق ایمیل یا حضوری اعلام می داریم )

                                                                                                               با تشکر - دوستداران اردکان

جوابیه اردکان نیوز:

1-قبول داریم که نام اردکان نیوز برازنده این وبلاگ خبری نیست (شرمنده اردکانیهای  عزیز ... بضاعتمان همین است ... هم اکنون به یاری اهل قلم و خبر نیازمندیم...)

2- علی رغم روحیه سیاسی اردکان نیوز سعی شده خبرهای غیر سیاسی هم داشته باشد...انشاء الله

3-خبر سیاسی بدون سمت گیری جناحی !!!... می شود ؟ در ضمن بارها دراردکان نیوز درج شده که مبنای ما ولایت و ولایتمداری است ... خط و ربطهای سیاسی را تا وقتی  تابع هستیم که در مسیر ولایت باشند.

4- در خصوص خبرهای اردکان و بعضا انتقاد از مسئولین و عملکردها و ... هر چند می خواستیم بند 4 را هم  (بنا به مصلحت جالب بود)مانند 5و6و7 حذف کنیم ولی دوست عزیز بدانید که در اردکان ما ، مسئولین و دست اندرکاران و صاحبان نفوذ با نیت انتقاد پذیری بر پشت میزهایشان ننشسته اند. بارها و بارها اخباری متعدد  در  بیان ضعف  و کاستی در عملکرد مسئولین و صاحبان قدرت و ثروت و نفوذ درج شده و با واکنش تند و خشن آنها رو برو شده است .

 برخوردهای زننده و دور از شان

تهدید و ارعاب

نصحیت های پدرانه از گوشه و کنار

توصیه های بزرگان شهر و استان که مصلحت شهر و استان و کشور راخیلی بهترو بیشتر ازما جوانترها می شناسند

مصلحت اندیشی ها(بنا به مصلحت جالب بود)

رگبار پیامکها و تماسهای تلفنی

همه و همه ... و در نهایت بی تاثیر بودن درج اخبار انتقادی (بنا به مصلحت جالب بود) ما را بر آن داشت تا فتیله انتقاد از مسئولین و پشت میز نشین ها و صاحبان قدرت و ثروت و نفوذ را پایین بکشیم... باز هم  (بنا به مصلحت جالب بود)

دوست عزیز بیا و بی خیال ضعف ها و کاستی های بزرگان شویم ...

چرا که اگر در مقام انتقاد ضعف های سیستم اداری و مسئولین را برملا نمایی  به جای حذف عیب و نقص ، عوامل برملا شدن عیب و نقص را حذف خواهند نمود...بماند...

اگر قرار باشد برای درج هر خبری از قبل از مسئولین ذیربط هماهنگ شود(نکته اساسی انتقادی و درخواستهای متعدد مسئولین ذیربط ) که این نشد وبلاگ خبری ... ما که روابط عمومی ادارات دولتی و موسسات و شرکتها نیستیم که هرآنچه باب تبع اقایان باشد بنگاریم ... و به محض کسب خبری وظیفه امان این باشد که مسئولین ذیربط هماهنگ کنیم وخبر را طوری درج نماییم که به گوشه قبای هیچ احد الناسی برنخورد و ایضا (بنا به مصلحت جالب بود)هم باشد.

و ختم کلام : گوشه قبای آقایان آنقدر پهن و گسترده و حساس می باشد که کوچکترین تلنگری آسایش و راحتی را بر هم زده و خواب ازچشمان خمار آلودشان خواهد گرفت...

تازه ما خودمان سراپا عیبیم ... رطب خورده منع رطب کی کند...