مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 88/3/29
نظر

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 88/3/29
نظر
معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری اطلاعیه ای را صادر کرد .
به گزارش ایلنا در این اطلاعیه آمده است :
حماسه با شکوه و به یادماندنی مردم شریف ایران اسلامی در 22 خرداد 88 که با مشارکت بی‌سابقه 40 میلیون ایرانی آگاه و آزاده شکل گرفت رأی مجدد به کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
دکتر احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور محترم نیز بارها با تجلیل از این مشارکت عمومی پیروز واقعی این انتخابات را ملت متحد و یکپارچه ایران نامیده‌اند که جدای از گرایش و سلیقه انتخاباتی با حضوری بی‌سابقه و شکوهمند بار دیگر هوشیاری خود را در برابر توطئه‌های استکبار جهانی نشان دادند، اگر چه بدیهی بود اندک افراد نفوذی و اغتشاشگر تلاش کنند شیرینی این حماسه را در ذائقه مردم تلخ کنند.
رییس‌جمهور محترم این افراد معدود را به سان خس و خاشاکی نامیده‌اند که در برابر رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی نمی‌یابند. متأسفانه در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها و جریان‌ها با تحریف آشکار سخنان رییس‌جمهور محترم با سخنان توهین‌آمیز و فرافکنی آن را به عموم تعمیم داده‌اند. این رویه ناپسند در ادامه همان چهار سال خط تخریب و توهین‌هایی است که در کلام مقام معظم رهبری به «بی‌انصافی» درباره رییس‌جمهور مردمی تعریف شد.
متن دقیق سخنان رییس‌جمهور محترم در جشن بزرگ پیروزی مردم در مورخ 88/3/24 در میدان ولیعصر(عج) به این شرح است:
«ملت ایران یک ملت متحد است، امروز خبرنگاری سوال کرد بعضی‌ها گوشه و کنار بعضی از کارها را انجام می‌دهند اغتشاش است، شورش است، و واژه‌های تندی به کار برد. من یک مثال زدم و نتیجه‌گیری کردم.
ملت ایران یکپارچه است در یک مسابقه فوتبال 50 هزار، 70 هزار تماشاچی می‌روند آن کسی که تیمش باخته عصبانی است و به هر دری می‌زند، در ایران در انتخابات 40 میلیون نفر خودشان بازیگر اصلی و تعیین‌کننده اصلی بودند حالا 4 تا خس و خاشاک در این گوشه‌ها یک کاری می‌کنند. بدانید که این رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آنها نخواهد گذاشت.»
مداقه در این سخنان روشن، مبین تأکید رییس‌جمهور بر جدا بودن حساب اخلال‌گران و اغتشاش‌گران از ملت بزرگ ایران است و آنجا که از 40 میلیون نفر نقش‌آفرین اصلی و تعیین‌کننده سخن می‌گویند همه را در این پیروزی بدون توجه به جهت‌گیری آراء و سلایق انتخاباتی سهیم می‌دانند.
متأسفانه بازخوانی این موضوع یک‌بار دیگر نشان می‌دهد که خط تخریب چگونه همواره با قلب واقعیت‌ها،‌تحریف آشکار، تخریب عینی، تفاسیر وارونه و ادعاهای جعلی سعی در فریب افکار عمومی و حصول مطامع ناچیز سیاسی دارند. بدیهی است همه دلسوزان واقعی انقلاب بر این باورند که این معدود آشوبگران که به تخریب اموال عمومی پرداخته و با اساس نظام مشکل دارند جدای از امواج پرخروش ملت ایران هستند.
آیینه ملت زلال و روشن است و ان‌شاء‌الله این زنگارها زدوده خواهد شد، به هر روی امید است اصحاب رسانه با درج حقایق و هوشیاری مانع تشویش اذهان عمومی و گمانه‌زنی‌های باطل دشمنان نظام و انقلاب گردند.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 88/3/29
نظر
<>
runSlideShow1();

به فضل الهی این سد فرو شکسته قوت و توان بازسازی نخواهد داشت، ولی این متضمن حضور عدالتخواهان در صحنه است. از این به بعد، کار مردم، دانشجویان، دولت و شخص احمدی‌نژاد سخت‌تر شده و این سونامی، انتفاضه به راه افتاده و هیچ کس نمی‌تواند در مقابل آن بایستد حتی اگر آن فرد شخصی به نام هاشمی باشد.
ملت انقلابی عزیز همیشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل کند، نپذیرند. با من ارتباطی ندارد ولی الان هم دعا می‌کنم خداوند به او توفیق دهد که از راه انحرافی که پیش گرفته است برگردد و گرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئیس جمهور و مسلمین عزیز را از شر او مصون و محفوظ بفرماید.
از آمارها کپی گرفتم و وقتی مهدی هاشمی از جلسه بیرون آمد آن را به وی دادم تا در جلسه تحویل آقای هاشمی دهد و گفتم ایشان چند میلیون رأی از احمدی‌نژاد عقب است. وی گفت من این آمار را قبول ندارم و بابا برنده است!
احمدی‌نژاد که در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی سخن می‌گفت، "همه 39 میلیون نفر" شرکت‌کننده در انتخابات را بازیگر اصلی و تعیین‌کننده دانست و با اشاره به اقدامات ضد مردمی "آشوبگران"، آن‌ها را چند عدد"خس و خاشاک" نامید.
صدور بیانیه های پی در پی از سوی موسوی که در آن ها مردم به حضورهای خیابانی دعوت می شوند در حالی است که به گفته سخنگوی شورای نگهبان، این نامزد انتخابات اخیر تا کنون برای اثبات ادعای خود درباره مخدوش بودن انتخابات حتی یک برگ سند هم ارائه نکرده است.
این نامزد هویت خود را بر مبنای نفی هویت احمدی‌نژاد تعریف کرده بود و این نفی پا را فراتر گذاشت و به تخریب و تهمت و توهین رسید. مشخصات روحی و فکری احمدی‌نژاد به نحوی بود که جمعی از مدیران گذشته، طبقه مرفه، روشنفکران و برخی دانشگاهیان غرب‌گرا را در برابر خود قرار داده بود.
عطاءالله مهاجرانی که به دلیل افشای تعدد زوجات وی و شکایت برخی همسرانش چند سال قبل مجبور به ترک تهران شد و به لندن رفت، برای اغتشاش در نمازجمعه این هفته تهران نسخه مضحکی پیچیده است که به صورت گسترده نیز از طریق پست الکترونیکی پخش شده است.
اگر نتوان از تولید سلاح اتمی در ایران جلوگیری کرد، حداقل نباید گذاشت که این تکنولوژی در دست رهبران اسلامگرای ایران باشد. سوم اینکه، اگر رژیم دست نشانده امریکا در ایران روی کار آید، حمایت ایران از فلسطین مسکوت می ماند و بدین شکل فلسطینی ها را می توان مجبور کرد تا به خواسته های اسرائیل تن دهند.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 88/3/29
نظر

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/3/27
نظر
همسر سخنگوی دولت، هاشمی رفسنجانی را عامل اصلی فتنه های اخیر خواند و خواستار دستگیری میرحسین موسوی شد.

همسر سخنگوی دولت نهم در انصار نیوز نوشته است:

نحوه حضور، رفتار و گفتار، عقبه داخلی و خارجی، هزینه سرسام‌آور تبلیغاتی، حامیان سگ‌باز و اراذل و اوباش، همه و همه بیانگر آن بود که اصلاح‌طلبی برانداز در پی یک کودتا، علیه ملت و نظام اسلامی است. قلب‌های مریض که مغز علیلی هم به آن اضافه شده، جنگ روانی سه‌ماهه را ایجاد و دامن زدند.

همسر سخنگوی دولت افزود : هاشمی و خاتمی سردمداری معرکه را بر عهده گرفتند، فرزندان هاشمی با راه‌اندازی سایت‌ها و هتاکی و فحاشی مطابق با فرهنگ هاشمی علیه احمدی‌نژاد جولان دادند و افرادی چون کرباسچی غارتگر و دیگران امدارسان کودتای امریکایی البته از نوع «سبز لجنی» گردیدند. اما امداد فاطمی آگاهی مردم خداجو را صدچندان کرد و ولایت‌مداران با عزمی جزم، «احمدی‌نژاد» را برگزیدند. برگزیدند تا اسلام بماند، انقلاب بماند، نظام اسلامی بماند، ولایت‌فقیه بالنده و متعالی بماند، مردم بمانند و ایران بماند.

خاتمی، هاشمی و مهره‌های آنان به ویژه موسوی فرتوت و بی‌انگیزه در راستای اهداف براندازانه امریکا حرکت کردند و مثل گذشته به مشتی اراذل و اوباش و البته سگ‌بازان سبز‌پوش دل‌ خوش نمودند و به آنها تکیه کردند. بیانیه غیرقانونی و براندازانه محمد خاتمی سرسپرده غرب در ساعات نیمه‌شب و اعلان دروغین پیروزی، همراه با بیانیه‌های آشوبگرانه موسوی و کروبی نماد بارز مأموریت آنها در انجام کودتای نافرجامی است که با حضور چهل میلیونی مردم سرکوب شده‌ است.

همسر الهام افزود: زهرا رهنورد زنی که اندیشه و عمل و علم و دین او در پرونده تحصیلی‌اش به ارزیابی گذارده شد، در گفت‌وگو با رسانه ضدانقلاب بی‌بی‌سی ناتوان و ناامید آشوب‌گری را افتان و خیزان دنبال می‌کند. همسر رفسنجانی بنا بر فرهنگ فرعونی این خاندان مردم را به شورش خیابانی دعوت کرد. فرق این دو زن فرتوت چیست؟

به هر حال:

1. دستگیری سرکردگان آشوبگری که با صدور بیانیه‌های غیرقانونی مجریان سرسپرده طراحان کودتا هستند، ضروری است.

2. افشای پشت پرده ماجرای چهارساله مخالفان احمدی‌نژاد، یعنی دشمنان ملت و نظام اسلامی برای رسوایی هرچه بیشتر این غارتگران و متجاوزان خودکامه، و سرنوشت کشور و ملت، امری حیاتی است. پشت پرده‌ای که گوشه‌ای از آن در ماجرای موسویان و نامه هاشمی افشا شد.

3. در این مسأله، برخورد قاطع با هاشمی رفسنجانی به عنوان عامل اساسی فتنه‌های اخیر که به وسیله نامه اخیرش عریان به صحنه آمد، اولویت اساسی دارد.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/3/27
نظر
فرزند هاشمی رفسنجانی طی گفتگویی در حاشیه مراسم غیرقانونی روز دوشنبه در میدان آزادی گفت: من عامل اصلی این دیکتاتوری ها را خاتمی می دانم ؛ در حادثه 18 تیر خاتمی ،مسیر را به سمتی برد که اسامی را اعلام کرد و دست همه اصلاح طلبان را رو کرد تا 18 تیر بوجود آمد و نظام هم هوشیار شد که اگر نجنبد مثل زمان شاه ، خواهد رفت و از اینجا دیکتاتوریها آغاز شد . 

ما یک دموکراسی نیم بندی در کشور داریم مثلا من یک دوره در انتخابات شرکت می کنم و با رأی بالا رأی می آورم ولی در یک دوره دیگر رأی نمی آورم .اساسا تاریخ ما مشکل دارد و به لحاظ روانشناسی ، جامعه ما "قهرمان ساز و اسطوره کش " است یعنی عده ای را یک روز می بریم بالا و یک روز می اندازیم پایین. سیستم روانشناسی جامعه ما اشکال دارد. 

یکی از مشکلات اساسی ما این بود که خاتمی کاره ای نبود .
فائزه هاشمی درباره اینکه چرا هاشمی و خاتمی در دوران فعالیتشان نیروهای خود را برای مقابله با چنین موضوعاتی در سازمانها قرار ندادند تا این روند فعلی را کنترل کنند ،گفت :باید بگویم خاتمی در دوره فعالیتش عرضه نداشت و آنقدر در دوران فعالیتش تقلب شد که حاج آقا (هاشمی رفسنجانی) نتوانست با آنهمه تقلب ،رأی بیاورد ؛ آخرش هم خاتمی اعلام کرد که انتخابات سالم برگزارشده چون خودش برگزار کننده بوده و در این باره خیانتهای بسیاری کرد . 

هاشمی ادامه داد: ما اصلاح طلبان هم هرجا که بوده ایم سوخته ایم و بعد از دوم خرداد هم بین اصلاح طلبان تفرقه شد . 

وی با انتقاد ازاصلاح طلبان درباره حضور همزمان 5 نامزد در دوره قبل ریاست جمهوری گفت :اگر در آن دوره ، اصلاح طلبان این 5 نامزد را یکی می کردند و پشت سر هاشمی قرار می گرفتند کار همان مرحله اول تمام شده بود ؛ معین و مهرعلیزاده با حضورشان می خواستند چکار کنند ؟! 

دختر هاشمی رفسنجانی در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: خاتمی مشکلات زیادی دارد واگر هم می آمد نمی توانست کاری بکند، مگر خاتمی دفعه قبل چکار کرده بود فقط رأی داشت و گرچه رأی آورد اما دشمنانش هم زیاد بودند اما موسوی چون نبوده دشمن هم نداشته است و اصولگرایان هم حامی او بودند و حامی خاتمی نبودند؛اصلا موسوی خیلی بهتر است. 

وی با اشاره به اینکه لاریجانی و روحانی می توانستند در این دوره شرکت کنند و اگر می آمدند این اتفاقات نمی افتاد ،درباره صحبت های احمدی نژاد در مناظره با موسوی گفت: ما از احمدی نژاد شکایت کردیم و به صداو سیما اعلام کردیم که می خواهیم جواب دهیم اما صداو سیما مجوز نداد . دیروز شکایت نامه دادم و فکر می کنم اول هفته مطرح شود . 

فائزه هاشمی معتقد است که آنها (مراجعی که به آنها شکایت کرده است) نمی توانند بپیچانند چون مدرکی ندارند . ضمن آنکه ازآنجایی که بخش هایی از مردم عوام هستند پدرش مجبور شده راجع به احمدی نژاد نامه بنویسد . 

وی در پایان درباره صحبتهای پدرش با احمدی نژاد هم گفت:پدرم در حرم امام به احمدی نژاد گفته که هم درباره من وهم درباره بچه هایم و دیگران اشتباه می کنی یا این حرفهایت را خودت اصلاح کن یا اگر بخواهی شعار بدهی پیگیری می کنم و ما ول نمی کنیم .
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/3/27
نظر
قلم - مهندس میرحسین موسوی با انتشار بیانیه ای از مردم شریف ایران خواست برای همدردی با خانواده های شهدا و مصدومان وقایع اخیر، روز پنج شنبه با نماد سوگواری در مساجد و تکایا اجتماع کنند و یا به راهپیمایی مسالمت آمیز بپردازند.


به گزارش خبرنگار قلم نیوز ، متن بیانیه میرحسین موسوی به این شرح است:

بسمه تعالی 

ملت شریف ایران 

همانگونه که می دانید طی روزهای گذشته و در نتیجه برخوردهای غیرقانونی و خشونت بار با منتقدان و معترضان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری شماری از هموطنانمان مصدوم و تعدادی نیز به شهادت رسیده اند. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدا و همدردی با مصدومان و مجروحان از همگان درخواست می کنم بعد از ظهر روز پنج شنبه بیست و هشتم خردادماه به هرصورت ممکن، اعم از اجتماع در مساجد و تکایا و یا برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز با استفاده از نمادهای سوگواری همدردی خود را با بازماندگان اعلام کنند و بدیهی است که خود نیز در این مراسم شرکت خواهم کرد. 

میرحسین موسوی


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/3/27
نظر

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/3/27
نظر
نامه سرگشاده‌ هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان، به رهبر انقلاب در خصوص ماجراهای پیش آمده در جریان مناظره موسوی و احمدی نژاد با بازتابهای مختلفی در بین رسانه‌های جهان مواجه شد، به‌نحوی که برخی همچون «سی.ان.ان» آن را نشانه بازتر شدن فضای سیاسی در ایران دانستند و برخی دیگر نظیر واشنگتن پست نیز سعی کردند از این نامه برای القای وجود یک فضای غبارآلود سیاسی در ایران قبل از انتخابات استفاده کنند.
به گزارش عصر ایران، شبکه «سی.ان.ان» در گزارشی ارسال این نامه را «ماجرایی نادر و غیرمنتظره» در آستانه انتخابات توصیف کرد که این بار به پاسخگویی‌هاشمی رفسنجانی به اتهامات وارده از سوی احمدی‌نژاد منجر شد.
براساس این گزارش، ‌هاشمی رفسنجانی در واکنش به حملات لفظی احمدی‌نژاد علیه خود در جریان یک مناظره تلویزیونی، با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رهبر ایران، اتهامات وارده را بی اساس و غیرمسئولانه دانست.
به نوشته سی.ان.ان، حملات علنی رهبران سیاسی ایران به یکدیگر، کم سابقه به نظر می‌رسد، اما انتخابات امسال شاهد تغییراتی شگرف است که نقطه آغاز آن مجموعه، مناظرات تلویزیونی اخیر میان کاندیداها بوده ‌است.
به علاوه، این هفته نخستین بار گردهماییهای سیاسی بزرگی در خیابانهای تهران برگزارشد که نمونه آن تشکیل یک زنجیره انسانی از هواداران موسوی از جنوب به شمال تهران بود.
سی.ان.ان بدون نام بردن از فردی خاص می‌افزاید: یا زمانی که یکی از هواداران احمدی نژاد به اردوگاه رقیب پیوست، جار و جنجال به پا شد اما هیچ خشونتی رخ نداد.
در مقابل، برخی رسانه‌ها نیز سعی کردند به نوعی از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و از این رو این نامه را بهانه‌ای برای القای وضع بحرانی و تشدید اختلافات سیاسی در ایران در آستانه انتخابات قرار بدهند.
روزنامه واشنگتن پست در این خصوص نوشت: این نامه غیرعادی، نشانه تعمیق شکافهای سیاسی و احساسات دردآور(!) در چارچوب نظام ایران است.
به نوشته واشنگتن پست از زمان مناظره احمدی‌نژاد با موسوی، هر دوطرف گردهماییهای پرشماری را برگزار کرده‌اند. براساس این گزارش، احمدی‌نژاد از اتهام زنی علیه سران نظام ظاهراً برای کاستن از هواداران روحانیون و سیاستمداران قدیمی انقلاب که پیش از به قدرت رسیدن او نقشی مهم در ایران ایفا می‌کردند، استفاده می‌کند.
در همین حال، روزنامه ایندیپندنت انگلیس نیز در تلاش برای غبارآلود نشان دادن فضای انتخاباتی ایران، ارسال نامه اخیر‌هاشمی به رهبری را بازتابی از «تنش‌های انفجاری» در آستانه انتخابات نامید.
براساس این گزارش، دیگر نشریات و خبرگزاریهای دنیا نیز به نقد نامه انتقادآمیز ‌هاشمی از احمدی‌نژاد پرداختند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس، اقدام‌هاشمی را عامل افزایش تنش سیاسی در ایران دانست و نوشت: «اصلاح‌طلبان و بسیاری از اصولگرایان می‌گویند تاکتیکهای انتخاباتی احمدی‌نژاد وجهه کشور را لکه دار کرده و اتهامات او علیه‌هاشمی و دیگرمقامات، کل نظام حاکمه ایران را زیر سئوال می‌برد.»