مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/6/30
نظر
شاخص عدالت را می‏توان کاربردی‌ترین معیارهای طبقه‌بندی اقتصاددانان ایران محسوب کرد چرا که بیشتر اختلاف نظرها و چالش‌های اقتصاددانان کشور در سه دهه اخیر در حول همین موضوع عدالت بوده و یا از آن ریشه گرفته است.

اقتصاددانان ایران را از نظر اعتقاد به سیاستگزاری بر مبنای «عدالت» به دو گروه «معتقدان سیاستهای صرفا رشد محور» و «معتقدان سیاستهای رشد توام با عدالت» تقسیم‌بندی می‏شوند. گروه اول معتقد است نباید نگران تقسیم کیک اقتصاد و سهم نسبی افراد از آن بود، بلکه باید برای بزرگ شدن کیک (تولید ناخالص ملی) تلاش کرد تا سهم مطلق شهروندان از کیک افزایش یابد. گروه دوم معتقد است هم باید کیک اقتصاد را بزرگ کرد و هم تلاش کرد کیک عادلانه میان عوامل اقتصادی توزیع شود چرا که بی‌عدالتی نه تنها مغایر دستورات دینی است بلکه در میان مدت و بلندمدت، باعث کندی یا حتی توقف رشد اقتصادی می‌شود.
ادامه مطلب...
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/6/30
نظر

جریان دروغ در کشور که با رای قاطع مردم در انتخابات گذشته از کسب قدرت بازماند و این روزها با مشخص شدن ماهیت ضد اسلامی آنها در آستانه اضمحلال کامل به سر می برد، در تازه ترین دروغ پردازی خود مدعی شد دلیل پخش نشدن یک مسابقه فوتبال به صورت زنده، سبز پوش بودن یک دست تماشاگران در استادیوم بوده است.

 پس از پخش نشدن زنده مسابقه فوتبال استقلال و استیل آذین در نیمه اول که با حضور 80 هزار نفر در استادیوم آزادی برگزار شد، رسانه های داخلی و خارجی جریان دروغ، مدعی شدند که این عدم پخش به علت همراه داشتن پرچم و نماد سبز در استادیوم آزادی بوده است.

البته این ادعای مضحک 45 دقیقه بیشتر دوام نداشت و  با رفع مشکل فنی نیمه دوم بازی پخش شد و خبری هم از نماد سبز در استادیوم آزادی نبود!

با این وجود عملکرد هماهنگ رسانه های بیگانه و عوامل داخلی آنها در این زمینه قابل تامل بود و تحلیل این قبیل موضوعات به شناخت بیشتر مردم از این جریان دروغ پرداز کمک می کند.

این تفکر که پس از ایجاد شایعات مختلف و رسوایی ها پیاپی، دیگر هراسی از بی اعتباری خود ندارد، پس از انتشار شایعاتی از این قبیل توسط اربابان خود در سایتها و شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب، برای دامن زدن و منتشر کردن بیشتر آن، در رسانه های داخلی خود به نقل قول این شایعات با نگاه بی طرفانه می پردازند تا ضمن انتشار شایعه، از مشکلات حقوقی و فیلترینگ و توقیف احتمالی در امان بمانند.

ادعای تجاوز به زندانیانی که بعدها مشخص شد اصلاً زندانی نبوده اند، کشته شدن افرادی که بعدها خودشان، کشته شدن خود را تکذیب کردند، شرکت در مجلس ختم افرادی که زنده بودند و ... تنها بخشی از رسوایی های پیاپی دروغ پردازان مدعی تقلب در انتخابات بوده است.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/6/30
نظر
میزگرد سعید حجاریان، محمد عطریانفر و سعید شریعتی در خصوص مسائل اخیر کشور و علل واقعی تغییر نگرش و تحولات فکری آنها، سه‌شنبه و چهارشنبه از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید حجاریان، محمد عطریانفر و سعید شریعتی با حضور در میزگرد ویژه‌ای در استودیوی سیمای جمهوری اسلامی ایران به تبیین دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف نظری، سیاسی و اجتماعی پرداختند.
این میزگرد که مرتضی حیدری اجرای آن را بر عهده داشته است سه‌شنبه و چهارشنبه بعد از اخبار ساعت 21 از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.
در این میزگرد در خصوص مسائل مختلف از جمله آسیب شناسی ترویج علوم انسانی غربی در دانشگاه‌ها، پیامدهای سیاسی و اجتماعی تبعیت نخبگان و فعالان سیاسی از نظریات غربی بدون توجه به شرایط عینی ایران، آسیب شناسی حوادث و رویدادهای عرصه مطبوعات در دهه اخیر، آینده جریانات و جناح های سیاسی و برخی مسائل و حوادث اخیر بحث و بررسی شد.
حجاریان، عطریانفر و شریعتی همچنین در این میزگرد به سؤالات صریح مجری برنامه درباره علت واقعی تغییر نگرش ها و دیدگاه‌هایشان و روند سریع این تحولات فکری رو به رو شدند و به تشریح علل و چگونگی این تحولات فکری و نظری پرداختند.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/6/30
نظر
صادق محصولی وزیر کشور برکنار شده دولت نهم که در ضلع مقابل تفکرات مشایی و دوستانش قرار دارد در آستانه قرار گرفتن در پست جدید است.

وزارت دفاع و نیرو از آخرین گمانه زنی هایی بود که در زمان جذب و معرفی وزیران دولت جدید درباره محصولی مطرح می شد اما با اعلام نظر منفی نهادهای مسئول در تصدی وزارت دفاع توسط وی، وزارت نیروی او نیز به محاق فرو رفته و عملا محصولی که در دوره ای از نزدیک ترین افراد و تاثیر گذارترین آنها به رئیس جمهور محسوب می شد یک شبه از تمامی مناصب خود کنار گذاشته شد.

اما این پایان، آغازی بر ناراحتی و ناخشنودی محصولی و دیگر دوستانش که همگی از نزدیکان 30 ساله دکتر احمدی نژاد بودند شد و به همین خاطر، رایزنی ها برای برگرداندن محصولی به وضعیت سابق و آشتی دوباره مشاور ارشد سابق با کابینه دهم شدت گرفته است.

بنا بر این گزارش، در آخرین گام برای برگرداندن محصولی به صحنه سیاسی و اجرایی کشور با توجه به بی وزیر بودن وزارت رفاه اعضای تیم نزدیک به رئیس جمهور صادق محصولی را برای تصدی این وزارتخانه به رئیس جمهور معرفی کرده اند. هر چند از قبول یا عدم قبول آن توسط محصولی اطلاعی در دست نیست اما به نظر می رسد در صورت پذیرش این وزارتخانه که به دلیل ادغام آن در آینده ای نزدیک به دولتی مستعجل بیشتر شبیه است تا وزارتخانه ای مستحکم، محصولی باز هم به کانون توجهات سیاسیون تبدیل خواهد شد.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/6/30
نظر


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/6/30
نظر
فرزندان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/6/30
نظر
پس از رسوایی های پی درپی اصلاح طلبان در اثر افشای حقیقت دروغگویی های مکرر آنها علیه نظام، اخیراً برخی سران جریان اصلاحات از دوستان خود خواسته اند فعلا کمتر حرف بزنند تا «دردسرهای جدید درست نشود».

بنابر یک گزارش دریافتی، اصلاح طلبان اخیراً و خصوصاً پس از رو شدن دست مهدی کروبی در دروغ بافی علیه نظام و بوجود آمدن آبروریزی در داستان ربوده شدن صوری دختر جوادامام (که اکنون روشن شده طراحی مشترک مدعیان اصلاحات و یک جریان بیرونی بوده است) درباره ادامه این پروژه ها به تردید افتاده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که برخی بزرگان جریان اصلاحات عقیده دارند اگر این رسوایی ها به همین شکل ادامه پیدا کند مطالبه عمومی برای برخورد با آنها چنان بالا خواهد گرفت که نظام حتی اگر تمایل نداشته باشد ناچار به این کار خواهد شد. این عده توصیه کرده اند تا زمان به دست آمدن «بهانه های مناسب تر» بهتر است فعلاً مدتی سکوت کنند تا حاشیه امنیت بوجود آمده از دست نرود!


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/6/30
نظر
محمدتقی رهبر نماینده اصفهان و رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی نظری متفاوت با دیگر نمایندگان درباره انتصاب رحیمی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور دارد.

گفت‌و‌گوی بی‌مقدمه‌مان را در ادامه بخوانید: 

آقای رهبر انتقادات زیادی به انتصاب آقای رحیمی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور شده است، نظر شما در این باره چیست؟
این انتخاب پس از معرفی آقای مشایی به عنوان معاون اول دولت دهم که با گله و شکایت‌های بسیاری روبه‌رو شد، می‌تواند گزینه معقول و مناسبی باشد.

فکر می‌کنید وی چه ویژگی دارد؟
 آنچه که مسلم است ایشان در طول مدت خدمتش همواره تعامل خوبی با مجلس داشته است. از یک سو سابقه انجام فعالیت‌های اجرایی برای مدت طولانی در کارنامه کاری وی به ثبت رسیده و از سوی دیگر همواره به عنوان مسئولی مجرب و متعهد خوب ظاهر شده است.

یعنی سوابقشان در مجلس؟
بله! فعالیت او در دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم تا چهارم خود گواه این مسئله است که توان انجام کار اجرایی قوی دارد.

برخی درمورد ایشان حواشی خاصی را مثل مدرک تحصیلی مطرح می‌کنند، نظرتان درمورد حاشیه‌های منتصب به ایشان چیست؟
متأسفانه عده‌ای بدون داشتن اسناد و مدارک قابل قبول، فعالیت چندین و چند ساله وی را زیر سؤال می‌برند و می‌خواهند با پیش کشیدن بحث معتبر نبودن مدرک دانشگاهی، مانع ادامه فعالیت‌های او شوند. اما به نظر بنده این گونه اعتراض‌ها و پیش کشیدن مسایل حاشیه‌ای صحیح نیست و صرف ادعای غیر مستند و بدون سند و مدرک نمی‌تواند مانع خدمتگزاری شود.

آیا با وجود آقای مشایی باز هم وجود فردی به عنوان معاون ضرورت دارد؟ یا در این صورت چه اختیاراتی به دست وی سپرده می‌شود؟
بنده در این زمینه نیز هیچ شک و تردیدی ندارم که نقش رئیس دفتر، فقط تنظیم کارهای رئیس‌جمهور است و هیچگاه نمی‌تواند اختیارات معاون اول را داشته باشد. اداره جلسات هیأت‌وزیران در صورت غیاب رئیس‌جمهور و داشتن حق امضای تصویب‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، مقررات و تصمیمات و. . . فقط در اختیارات معاون اول است و هیچ فرد دیگری با هیچ سمت خاص دیگر نمی‌تواند این اختیارات را داشته باشد. 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/6/30
نظر

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: ?? نوع برنج خارجی وارداتی به عنوان برنجهای غیراستاندارد و غیرقابل مصرف اعلام شد.

مهدی پورهاشم در گفتگو با مهر افزود: کارشناسان این اداره با جمع آوری نمونه هایی از چند نوع برنج خارجی وارداتی، اقدام به آزمایش در مورد میزان سم مایکوتوکسین، سرب، آرسنیک و کادمیوم کردند.

وی ادامه داد: پس از این آزمایشها مشخص شد، ?? نوع از برنجهای خارجی وارداتی مشکل دارند و مصرف آنها برای مردم زیان آور است.

این مسئول بیان کرد: بر اساس استانداردهای بین المللی (کدکس) و استانداردهای داخلی باید میزان این سموم صفر باشد زیرا سرب، آرسنیک و کادمیوم از فلزات سنگین هستند.

سرب در همه برنجهای آزمایش شده وجود داشته است

پورهاشم در بخش دیگری از سخنان خود نیز عنوان کرد: آزمایشات کارشناسان نشان داد، میزان سم مایکوتوکسین در حد صفر است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد ولی سرب در همه برنجهای مورد آزمایش موجود و در برخی انواع آن، این میزان بسیار بالاست.

مدیرکل استاندارد استان تهران یادآور شد: آرسنیک موجود در این برنجها از حد مجاز استاندارد نیز بالاتر است و از این جهت خطرناک محسوب می شود، البته برنجهای یادشده از نظر وجود کادمیوم در حد استاندارد هستند.

وی خاطرنشان کرد: کلیه برنجهای وارداتی با نامهای آریا، خاطره، ???، مینویک، پاندا، محسن، مه کلاسیک ، آفرین ، مژده ، کریستال ، جادوگر ، کمال ملکی و طوبا طلایی با استانداردهای بین المللی و داخلی مغایرت دارند و شهروندان باید از مصرف آنها خودداری کنند.