مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/5/27
نظر

ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/5/27
نظر
یک روزنامه آمریکایی تاکید کرد میرحسین موسوی برای ادامه تقابلش با نظام، استراتژی روشنی ندارد و تشکیل جبهه سیاسی از سوی وی صرفا تاکتیکی برای فرار از بازداشت و دادگاهی شدن است.

لس آنجلس تایمز می نویسد میرحسین موسوی به دلیل نداشتن یک استراتژی در ادامه اعتراض ها شکست می خورد و اقدام اخیر وی برای تشکیل یک جبهه سیاسی به عنوان راهی برای جلوگیری از بازداشت و دادگاهی شدن است.

لس آنجلس تایمز می افزاید: رویکرد میرحسین موسوی در ادامه اعتراض ها نامشخص است و با این که وی اعلام کرده است یک جبهه سیاسی را تشکیل می دهد اما به این دلیل که استراتژی مشخصی ندارد شکست می خورد.

این روزنامه می افزاید: «راه سبز» می تواند به موسوی کمک کند که از اتهاماتی که برخی از تندروها وارد می کنند و می خواهند وی را دستگیر کنند رهایی یابد و در پرتو این کار موسوی بتواند به فعالیت های سیاسی خود ادامه دهد بدون این که لازم باشد تا مجوزی را برای ایجاد یک حزب سیاسی دریافت کند.

گفتنی است چند سال پیش ططری یکی از حامیان کروبی در مصاحبه با کیهان تاکید کرده بود در نشست هایی که با هم داریم به ما می گویند حزب تشکیل می دهیم تا پشت به پشت هم بدهیم و نتوانند ما را به دادگاه ببرند!


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/5/27
نظر
اعضا و هواداران منافقین در پاکستان در مراسم ختمی برای یکی از کشته‌شدگان خود، با استفاده از نمادهای تبلیغاتی کاندیدای ناکام انتخابات ریاست جمهوری ایران، حمایت خود را از اقدامات آشوب‌طلبانه وی اعلام کردند.به گزارش شبکه ایران، با پایان گرفتن اغتشاشات اخیر پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران، برخی حرکت‌ها نشانگر این است که گروهک‌هایی تروریستی نظیر منافقین نیز به این اغتشاشات دل بسته و همچنان به آن امیدوارند.
در یکی از آخرین اغواگری‌های این گروهک و در پی هلاکت تعدادی از اعضای این گروه در عملیات مشترک با گروهک تروریستی جند‌الله به سرکردگی "عبدالمالک ریگی" در مرز ایران و پاکستان، تعدادی از اعضا و هواداران منافقین در پاکستان و در شهر اسلام‌آباد، مراسم ختمی با استفاده از نمادهای تبلیغاتی "میرحسین موسوی" کاندیدای ناکام انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار کردند.
در این مراسم که عکس منافق به هلاکت رسیده قاب گرفته شده بود، از رنگ سبز به وفور در مراسم استفاده شده بود و جالب اینکه پلاکارد "دوباره می‌سازمت وطن" که شعار اصلی "مصطفی معین" نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره نهم ریاست‌جمهوری بود، در این مراسم زیاد به چشم می‌خورد.
ادامه مطلب...
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/5/27
نظر
در دنیای امروز که حتی خصوصی‌ترین رفتارها و اظهارات شخصیت‌ها نیز از تیررس رسانه‌های اینترنتی، صوتی و تصویری در امان نیست، هر روز اخبار تأمل‌برانگیز، شگفت‌آور، ترسناک و گاه خنده‌آوری از اظهارات و مواضع افراد شناخته شده، فضای رسانه‌ای موجود را در می‌نوردد و چشم‌ها و گوش‌های بسیاری را به خود متوجه می‌سازد.

این موضوع بویژه در ایام پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در ایران، مصادیق زیادی یافت و طی آن بارها مواضع و سخنان شخصیت‌های مختلف بر صدر رسانه‌ها قرار گرفت و موجی از واکنش‌ها را برانگیخت.

این بار اما نوبت به شیخ یوسف صانعی رسیده تا از نردبان مطالب سایت‌های خبری و دیگر رسانه‌ها بالا رود و بر قله آن‌ها بنشیند.

البته صانعی در جریان آشوب‌هایی پس از انتخابات نیز، چندین بار به مدد بیانیه‌هایی که در حمایت از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و آشوبگران معترض و مخالفت با احمدی‌نژاد منتشر کرد، به خبر اول رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های بیگانه تبدیل شده بود.

این روند اما، ادامه یافت و رسانه‌های خبری پرده دیگری از "کینه" شیخ یوسف را از رئیس جمهور دهم، افشا کردند.

بر این اساس، صانعی که در هفته‌های گذشته بارها در حمایت از آشوبگران، نظام را متهم کرده و تلویحاً شخصیت‌های انقلابی را مورد اهانت قرار داده بود، اخیرا نیز در اقدامی عجیب احمدی‌نژاد را "حرامزاده" خواند.ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/5/26
نظر
مراسم امروز تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید قوه قضاییه دارای حاشیه‌های جالبی بود.

-هر چند که آغاز مراسم تودیع آیت‌الله هاشمی شاهرودی و معارفه آیت‌الله صادق لاریجانی ساعت 10 صبح اعلام شده بود اما برخی از شخصیت‌های کشوری و لشگری از جمله محسن رضایی ، حجت‌الاسلام ابوترابی‌‏فرد، سردار صفوی و آیت‌الله جنتی و سردار رادان از حدود ساعت 9:30 در جلسه حضور یافتند.

-دبیر شورای نگهبان قانون اساسی که چند دقیقه پس از حضور نایب رئیس اول مجلس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه پاسداران، حضور یافت، به سمت آنها نرفته و تا دقایقی تنها نشست.

-در حدود ساعت 10 صبح آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت‌الله صادق لاریجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد سالن شدند که حضار با دیدن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صلوات بلند فرستادند.

-هر چند که جلسه بدون حضور روسای‌جمهور و مجلس آغاز شد اما بعد از گذشت 20 دقیقه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه حضور یافت.
-محمود احمدی‌نژاد با یک ساعت و هشت دقیقه تاخیر در جلسه تودیع و معارفه روسای قوه قضائیه حضور یافت.
-زمانی که صادق لاریجانی از سیاست‌ها و برنامه‌هایش سخن می‌گفت اعلام کرد ”که هیچ‌کس نباید جرائت کند و به خود حق دهد که خلاف قانون حکم کند و حقوق شهروندان را تضییع نماید و من در این راستا نسبت به احدی گذشت نخواهم کرد“ که این سخن احسنت‌های پی‌درپی حضار را در برداشت.

-احمدی‌نژاد سخنران پس از رئیس جدید قوه قضائیه بود که با اشاره به سخنان لاریجانی خواهان محاکمه صاحبان قدرت و ثروت شد.

-پس از سخنان احمدی‌نژاد، از زحمات هاشمی شاهرودی با اهدای لوح و قرآن نفیسی از سوی رئیس‌جمهور تقدیر به عمل آمد.

-احمدی‌نژاد که پس از مناظره انتخاباتی باموسوی، تنها در مراسم ارتحال امام خمینی با هاشمی رفسنجانی مواجه شده بود، امروز پیش از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلسه را ترک کرد هر چند هاشمی رفسنجانی در بدو ورود احمدی‌نژاد به احترام وی از جای برخاست.

-حضور احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی در یک مراسم و نشستن آنها در یک ردیف سوژه مناسبی برای عکاسان بود.
-هر چند که سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از سخنان احمدی‌نژاد، این امر را به ذهن متبادر می‌ساخت که شاید رئیس مجمع تشخیص به اظهارات وی پاسخ دهد، اما آیت‌الله رفسنجانی در سخنانش به این موضوع اشاره‌ای نکرد.

-علی لاریجانی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که سخن خود را این‌گونه آغاز کرد: ما فرزندان حوزه و مرجعیت هستیم که بر حسب اتفاق وارد کار اجرایی شده و گمراه شدیم که این سخن رئیس مجلس خنده حضار را در پی داشت.

-رئیس مجلس در سخنان خود ”صادق لاریجانی“ را آقا صادق خطاب می‌کرد.

-در پایان مراسم رایزنی برای گرفتن پست وزارت از سوی برخی وزرای پیشنهادی، رایزنی برخی از مسئولان با نزدیکان رئیس‌جمهور برای پایان یافتن اختلافات رئیس‌جمهور و رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت.