مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/8/23
نظر

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی "روماندی نیوز"،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان در نامه خود به محمود احمدی‌نژاد ضمن استقبال از پیشنهاد وی در راه‌اندازی یک کمیسیون مشترک ایران و واتیکان گفت: من مطمئنم که راه‌اندازی یک کمیسیون دو جانبه در حل مشکلاتی که برای هر دو طرف نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است، از جمله وضعیت کلیسای کاتولیک در ایران به نحو چشمگیری مفید واقع شود.
پاپ بندیکت شانزدهم در این پیام همچنین بر گسترش روابط دو جانبه واتیکان و ایران تاکید کرد و خواستار توسعه هر چه بیشتر مناسبات به ویژه گفتگو در خصوص مسایل ادیان شد.
واتیکان این نامه را در پاسخ به درخواست محمود احمدی‌نژاد که ماه گذشته خواستار روابط دو جانبه محکم‌تر با واتیکان با هدف مقابله با دین‌گریزی شده بود، به تهران فرستاد.
به گزارش شبکه ایران، رییس‌جمهوری کشورمان در پیام خود به رهبر کاتولیک‌های جهان با قدردانی از مواضع وی و شورای پاپی ادیان واتیکان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید، لزوم همکاری تنگاتنگ و تعامل ادیان آسمانی به منظور جلوگیری از انحطاط جوامع بشری به ویژه بنیان خانواده و نسل جوان را ضرورتی غیرقابل انکار برشمرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعی مشترک در جهت تغییر ساختار ظالمانه حاکم بر جهان تأکید کرد.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/8/22
نظر

به گزارش مشرق، زیبا کلام اظهار داشت: قانون اساسی «مسئولیت اجرای قانون اساسی» را برعهده رئیس‌جمهور گذارده اما هیچ سازوکاری تعریف نشده که او این وظیفه را چگونه باید به انجام برساند. در حالی که در نظام‌های دموکراتیک به قوه مجریه اختیارات لازم داده شده تا بتوانند کشور را اداره کند اما این اختیارات با اصل پاسخگویی همراه شده است.
زیباکلام افزود: احمدی‌نژاد در چارچوب همان قوانین و مقرراتی عمل می‌کند که سلف او خاتمی عمل می‌کرد. علی‌رغم همه این‌ها، قدرت وی کجا و قدرت «سیدمظلوم» کجا؟! احمدی‌نژاد همانند اتومبیلی 8 سیلندر و دو دیفرانسیل است که کوه و صخره را در می‌نوردد، و خاتمی همچون ژیان و یا فولکس واگنی بود که روغن‌سوزی هم پیدا کرده بود.
مقاله مزبور ادامه می دهد: چرا هاشمی رفسنجانی از کمبود قدرت شکایت نکرد؟ شاید دلیل آن این بود که برخلاف احمدی‌نژاد یا خاتمی که نقش حیاتی در سال‌های نخست انقلاب و در تمامی دهه 1360 در شکل‌گیری و به وجود آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران نداشتند، هاشمی‌رفسنجانی در حقیقت و در اصل یکی از معماران و طراحین اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران بود. و شاید هم همه این‌ها تصورات ما باشد و هاشمی‌رفسنجانی دلایل دیگری داشته باشد چرا هرگز بیان نکرد که اختیارات رئیس‌جمهور کم است.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/8/22
نظر

 

مسابقه نورالهدی در اردکان برگزار شد
مسابقه تفسیر  قرآن کریم همزمان با سراسر کشور صبح روز جمعه 21 آبان در محل سالن امام علی (ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار و شرکت کنندگان در رشته های تفسیر  اجزاء 9 و 10 و 11 با هم رقابت کردند.

اهدا قرآن و رحل به خانه قرآن ترک آباد اردکان
از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات ا سلامی اردکان به منظور بهره مندی خانه قرآن ترک آباد از قرآن و رحل برای جلسات قرآنی 20 رحل و 20 جلد قرآن به خانه قرآنی طه ترک آباد اردکان اهدا شد.

دعای عرفه در 27 مکان در اردکان برگزار می شود
دعای شریف عرفه در 27 مسجد و حسینیه اردکان برگزار می شود دعای مرکزی شهرستان از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان از ساعت 5/2 روز سه شنبه در محل مصلای اردکان برگزار خواهد شد.

تبلیغات دوره تربیت مربی قرآن در مصلای اردکان
روز گذشته اطلاعیه های ثبت نام دوره تربیت مربی قرآن کریم از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان در محل مصلای اردکان و درجمع نمازگزاران جمعه اردکان توزیع گردید.
ثبت نام این دوره تا انتهای آبان ادامه خواهد داشت.

توسط استاندار یزد انجام شد
تقدیر از فرماندار اردکان بعنوان فرماندار برتر استان در عرصه فرهنگ ازدواج
استاندار یزد در جشنواره زوجهای آسمانی از تلاشهای فرماندار اردکان بعنوان فرماندار برتر استان در عرصه فرهنگ ازدواج تقدیر نمود .

مدیر کل ثبت احوال یزد خبر داد:
ثبت 7066 ازدواج در شش ماهه اول سال جاری
38 ازدواج در هر 24 ساعت در استان

نتایج پیگیری نماینده تفت و میبد در خصوص تکمیل کنار گذر میبد- اردکان


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 89/8/21
نظر


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/8/20
نظر

 حالی که یکی از نهادهای مشاوره ای اطراف رئیس جمهور با برگزاری همایشهای میلیونی قصد دارد تا تاثیر گذاری خود را نشان دهد ، از گوشه و کنار خبر می رسد برخی از اعضای این گروه مشورتی که دست بر قضا از اقوام رئیس جمهور هم می باشند با سفرهای استانی خود تحت عنوان جلسات هم اندیشی به سخنرانی و تبلیغات برای یکی از نزدیکان رئیس جمهور می پردازند .

به گزارش صراط "ح - الف" که از اقوام احمدی نژاد بوده و با فرزند وی رفاقتی نزدیک دارد اخیرا با سفر به استانهای کرمانشاه ، لرستان ، گرگان مشهد و . . . در جلسات خود اقدام به توضیح محسنات رئیسش و جذب افراد برای تشکیل جلسه با وی پرداخته است.

بنا بر این گزارش فرد مذکور که به لطف سمت دست و پا شکسته اش در ریاست جمهوری امکانات خاصی را در اختیار دارد در اقدامی دیگر به راه اندازی یک سایت خبری - با هزینه شخصی - نموده که در آن به انتشار صحبتهای آقای "م" می پردازد.

گفتنی است صراط نیوز به زودی اسناد ویژه ای را از امکانات خاصی که در اختیار این افراد در نهاد مشورتی مذکور است منتشر خواهد کرد .


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 89/8/11
نظر

* جلسه تودیع و معارفه رسمی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) اردکان در محل فرمانداری و با حضور امام جمعه ، فرماندار و مدیرکل کمیته برگزار و در این جلسه از زحمات برادر ندایی از مسئولین خدوم و زحمتکش تقدیر و برادر خلیلی به عنوان مدیر جدید این نهاد معرفی گردید.

** حرف و حدیثها در خصوص تغییر مدیریت بخشداری خرانق در گوشه و کنار شهر به گوش می رسد چنانچه خوانندگان گرامی مطلعند چند روز پیش اسماعیلی از این سمت تودیع و خواجه سروی به جای ایشان معارفه گردید.

*** امام جمعه اردکان و نمایندگان اوقاف و فرمانداری در بازدیدی از مهد شکوفه های قرآنی موسسه بینات اردکان با برنامه های این موسسه قرآنی مردمی آشنا شدند.

قابل ذکر است موسسه قرآنی بینات اردکان و موسسه قرآنی نور الزهرا(س)‏از تنها موسسه های رسمی وفعال در زمینه های قرآنی در سطح شهرستان می باشند. که مجوز فعالیت آنها از سوی دار القرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور صادر شده است.

در این موسسه فعالیتهای آموزشی و ترویجی قرآن کریم صورت می گیرد.

**** راهپیمایی روز 13 آبان از خ 7 تیر به سمت مصلای امام خمینی(ره) اردکان برگزار خواهدشد.

***** دوره تربیت مربی قرآن کریم از سوی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان اجرا می شود علاقمندان می توانند  همه روزه ساعت 8 تا 12 به محل موسسه واقع در خ شهید باهنر بعد از دبیرستان نمونه خ پاسداران مراجعه نمایند.

****** مسابقات قرآنی اداره اوقاف اردکان برگزار می شود علاقمندان جهت ثبت  نام در رشته های ترتیل ، صوت و لحن ، مفاهیم و تفسیر می توانند به این اداره مراجعه نمایند.

******* تعدادی از فعالین قرآنی و جوانان و طلاب شهرستان اردکان در نامه ای به دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه و دیگر ارگانهای ذیربط اعتراض خود را مبنی بر معرفی خانم فاطمه خاتمی به عنوان قرآن پژوه برتر اعلام داشتند در بخشهایی از این نامه آمده است فردی که حتی از تحصیلات ساده کلاسیک و حوزوی برخوردار نیست و تاکنون هیچ فعالیت ثمر بخش پژوهشی در زمینه قرآن کریم انجام نداده و تنها به منظر بهره برداریهای سیاسی در جلسات قرآنی شرکت می نماید و به کرات شاهد تناقض گویی های ایشان در برداشت از آیات کریمه الهی بوده ایم اکنون به عنوان قرآن پژوه برتر معرفی شده که جای بسی تاسف و تامل است .و باید به روند تعیین نخبگان در جامعه شک و تردید وارد آورد که اگر در همه زمینه ها این گونه عمل شود واحسراتا به آینده علم و تحقیق و پژوهش در کشورمان ...

در این نامه که به نهادهای مختلف رونوشت شده است بر عدم کارشناسی بودن این انتخاب  تاکید شده است.

******** رفتار حسنه اسلامی یکی از خصوصیاتی است که لازمه هر کارگزار در دولت اسلامی است لذا از جمله معیارهای سنجش محبوبیت و عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی  برخورد ظاهری آنهاست . در این خصوص چند تن از مدیران و کارکنان ادارات دولتی نسبت به برخورد سنگین و خشک یکی از مدیران ارشد شهرستان گلایه مندند که انشاء الله این مشکل مرتفع خواهد شد. توضیحات بشتر در صورت لزوم در بخشهای بعدی درج خواهد شد.

********* اخیرا تعدادی از جوانان که خود را مریدان رئیس جمهور معرفی نموده اند در نامه ای به نهاد ریاست جمهوری و دیگر ارگانهای ذیربط نسبت به رانت خواری و تخلفات بسیار کلان  یکی از نمایندگی های بیمه اردکان اعتراض نموده و ضمن اعلام ظاهر کاری مسئول این نمایندگی در حمایت از دولت در عین مشی مخالف با دولت وابستگی او به یکی از اعضای ستادهای انتخاباتی را دلیل پیشرفت بسیار کلان این نمایندگی دانسته اند. جزییات این خبر در صورت تاییدو صحت آن درج خواهد شد.

**********  هر چند تا انتخابات مجلس شورای اسلامی مدتی زیادی فاصله است ولی از گوشه و کنار به گوش می رسد که قرار است بازهم تجربه تلخ انتخابات مجلس قبلی در اردکان تکرار شود و آن تجربه تلخ چیزی نیست جز تلاش دو رکن قاعده یک مثلث برای ارتقا و رای آوری راس مثلث... حال بیابید مجهولات مثل روز روشن این مثلث را ... !!! در عین حالی که دو قاعده این مثلث هرکدام به تنهایی برای از میدان به در کردن راس مثلث آمده بودند ولی در مجموع هر دو در واقع در کنار هم در رای آوری و ارتقاء راس کوشیدند.

ای کاش مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید کمی وحشت کند ...

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/8/10
نظر
محمدرضا خاتمی اخیرا با ناطق نوری دیداری داشته است و در آن جلسه درخواستی را در خصوص آینده اصلاح طلبان مطرح می کند.

یک منبع آگاه با بیان این مطلب به خبرنگار جهان گفت:درخواست محمدرضا خاتمی از ناطق نوری درباره پی گیری موضوع آشتی ملی بوده است.وی از حجت الاسلام ناطق خواست است که به هر تقدیر با برخی از مسئولین نظام از جمله آیت الله جنتی صحبت کند تا بحث آشتی ملی مجددا مطرح شود.

این منبع اگاه همچنین افزود:محمد رضا خاتمی قبل از دیدار با ناطق نوری این موضوع را با سید حسن خمینی و محمد هاشمی نیز در میان گذاشته بود و انها وی را برای طرح چنین درخواستی از حجت الاسلام ناطق نوری تشویق می کنند.

وی اضافه کرد:اما حجت الاسلام ناطق نوری در پاسخ به محمدرضا خاتمی می گوید که اگر این موضوع بخواهد طرح شود ابتدا باید نسبت ان با تذکرات رهبر انقلاب درخصوص حوادث سال گذشته بررسی شود.من بدون تائید رهبر انقلاب کاری را انجام نمی دهم.