مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/8/10
نظر
این منشور قرار است چهره ای معتدل، با اندیشه های نو و در چارچوب نظام از اصلاح طلبان ترسیم کند.

در همین زمینه شنیده شده است این اقدام درحالی از سوی اصلاح طلبان در حال انجام است که سید محمد خاتمی در جلسات مختلف بر استفاده از ظرفیتهای حاکمیت برای ادامه فعالیت اصلاح طلبان تاکید کرده است.

وی تصریح کرده است که حاکمیت به دلیل تحریم ها و هدفمند کردن یارانه ها در تنگناهایی قرار گرفته که محبور به پذیرش اصلاح طلبان است و این شرایط بهترین فرصت برای بازسازی اصلاحات می باشد.

همچنین شنیده شده خاتمی با بیان اینکه باید با نظام به چانه زنی پرداخت؛ گفته است: ما باید تلاش فراوانی کنیم که ما دوم خردادی ها را فتنه گر خطاب نکنند.

فعالان سیاسی بر این باورند که این اظهارات خاتمی علاوه بر اینکه یک نوع جدایی وی با فرقه سبز را به نمایش می گذارد از دیگر سو از برنامه هدفمند و هوشمندانه وی برای ورود به داخل حاکمیت حکایت دارد.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/8/6
نظر

 در ساعت 8 و 31 دقیقه و 31 ثانیه روز چهارشنبه، 5 آبان زلزله‌ای به بزرگی 4.2 ریشتر منطقه رباط پشت بادام یزد را لرزاند.
این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی 33.36 درجه شمالی و 55.31 درجه شرقی و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

مسئول ستاد مدیریت بحران شهرستان اردکان با اشاره به زلزله‌ صبح دیروز در رباط پشت بادام استان یزد گفت: این زلزله هیچ خسارت مالی و جانی به دنبال نداشته است.

این زلزله در واقع در مرز استان یزد و استان اصفهان و در 45 کیلومتری رباط پشت بادام استان یزد و 51 کیلومتری استان اصفهان و 93 کیلومتری ساغند استان یزد رخ داده و هیچ گونه خسارت مالی و جانی به دنبال نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: این زلزله در محل مسکونی رخ نداده و کانون زلزله در واقع در بیابان‌های این منطقه بوده است.
با توجه به شدت زلزله ممکن بود اگر این زلزله در منطقه مسکونی رخ می‌داد، خساراتی را نیز به دنبال می‌داشت. 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/8/5
نظر

محمدرضا خاتمی (متولددر اردکان) , دبیر کل سابق جبهه منحله مشارکت مهمترین گروه اصلاح‌طلب ایرانی و عضو شورای مرکزی آن، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره ششم است.

او فرزند آیت‌الله روح‌الله خاتمی  و برادر محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین ایران و همسر زهرا اشراقی نوه خمینی و دختر شهاب‌الدین اشراقی است.

او فوق تخصص نفرولوژی دارد و پیش از قبول معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ایران پس از انتخاب برادرش به ریاست جمهوری تجربه کار پزشکی در ایران و انگلیس را داشت.

محمدرضاخاتمی هشت سال قبل که به جایگاه دبیرکلی جبهه منحله مشارکت رسید،از موقعیت خوبی درون این حزب برخوردار نبود. چنان که خود می‌گوید: «آن زمان همه می‌گفتند به خاطر برادر رئیس جمهور بودن، دبیرکل شده است.» اما بعد ها به دلیل مواضع ضد دینی و ضد ولایتی اش و حمایتهای گروههای خارج نشنی او از  موقعیت و محبوبیتی درون جبهه مشارکت برخوردار شد

وی از متحصنین و سخنگوی نمایندگان مجلس ششم بوده است.

* پرونده‌ سوابق سیاسی ـ امنیتی محمدرضا خاتمی
قبل از 2 خرداد 1376 محمدرضا خاتمی به عنوان یک پزشک که عضو گروه پزشکان مسلمان و زمانی هم در جمع دانشجویان پیرو خط امام، از افراد اصلی تسخیرکننده‌ سفارت آمریکا در ایران بود، شناخته می‌شد. در بیست سالگی مشاور وزیر ارشاد وقت (عباس دوزدوزانی) شد. وی مدتی هم فرمانده سپاه بوده است. همچنین جزو اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی و با موسوی‌خوئینی‌ها در امور سیاسی مربوط به حج همکاری می‌کرده است.
هفته‌نامه‌ عرب زبان "المجله " در 11 مارس 2000، محمدرضا خاتمی را سیاستمداری سکولار می‌داند: "نام جوانی در جمع دانشجویانی که لانه‌‌ی جاسوسی را فتح کردند، محمدرضا خاتمی بود که چون دانشجو پزشکی بود، دوستانش وی را دکتر صدا می‌زدند.
اغلب دوستان محمدرضا بعد از حادثه‌ اشغال سفارت آمریکا به کارهای سیاسی ادامه دادند ولی محمدرضا به دانشگاه بازگشت تا درس خود را در دانشکده‌ پزشکی دنبال کند. پس از أخذ دکترا، برای خدمت نظام وظیفه به سپاه پاسداران پیوست. در آخرین روزهای وزارت ارشاد برادر بزرگش (محمد خاتمی) در سال 1992، محمدرضا در لندن دوره‌ تخصصی خود در مجاری ادراری را گذرانید...

 پدر محمدرضا خاتمی از مراجع دینی مشهور بود ولی علی‌رغم جو دینی خانوادگی، اندیشه‌ محمدرضا خاتمی به سکولاریسم نزدیک‌تر است تا به مذهب؛ وی می‌گوید که ورود روحانیون به حکومت موجب بی‌ارزشی و بی‌حرمتی دین شده است ".هفته‌نامه‌ عرب زبان "المجله "، 11 مارس 2000

24 مهر 1389

محمد رضا خاتمی از سید حسن نصرالله به خاطر استقبال از رئیس جمهور ایران انتقاد کرد و گفت: «نمی‌توان مدعی مبارزه با رژیم صهیونیستی بود و از این همه ظلم که بر این مبارزان واقعی می رود، تبری نجست یا بدتر از آن با سکوت رضایت‌آمیز آن را تایید کرد.»
وی طی نامه ای به سید حسن نصرالله از وی خواسته است که در خصوص وضعیت زندانیان جریان فتنه در ایران پادرمیانی کند.
خاتمی همچنین در این نامه از سید حسن نصرالله خواسته برای آزادی جریان برانداز در ایران و همچنین رهائی شکوری راد که اخیراً بازداشت شده است، وساطت کند.

24 تیر 1389

مهدی هاشمی و محمد رضا خاتمی برادر رئیس جمهور سابق در آلمان با یکدیگر ملاقات کردند.

 بر اساس منابع موثق در خارج از کشور  چند روز قبل در جریان سفر محمد رضا خاتمی به کشور آلمان ، در شهر مونیخ  با مهدی هاشمی دیداری داشته است .

بنابراین گزارش ؛ محمد رضا خاتمی به همراه زهرا اشراقی به منظور ملاقات با دختر و دامادش که ساکن لندن می باشند و برای تفریح در  آلمان به سر می بردند راهی این کشور شده اند .

شنیده ها از آن حکایت دارد که محمد رضا خاتمی در این سفر ضمن دیدار با مهدی هاشمی ، یک خانه نیز در شهر مونیخ آلمان خریداری کرده است .


مواضع محمد رضا خاتمی در انتخابات 88 و بعداز آن

رضا خاتمی،
دبیرکل سابق حزب مشارکت در سیستان و بلوچستان:
ما هم از اینکه توده‌ها و محرومین به احمدی‌نژاد رأی دهند، نگرانیم
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=29291

رضا خاتمی؛ انتخاب خاتمی، سالم اما انتخاب احمدی‏نژاد ناسالم بود !؟
محمدرضا خاتمی:
احمدی نژاد در انتخابات گذشته با حمایت یک حزب پادگانی توانسته آرای مردم را در شهرها و روستاها بخرد !
وی بی آنکه به حضور هم حزبی های خود در ارکان وزارت کشور در دولت سابق اشاره کند ...
http://www.bultannews.com/pages/?cid=12620
http://kayhannews.ir/Detail.aspx?cid=13674
معلوم نیست چرا مردم وقتی به آنها رأی می دهند خوب هستند
ولی به دیگران که رأی می دهند انگ بی تدبیری به آنها چسبانده می شود.
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=28855

ضاخاتمی:
احمدی‌نژاد اگر رأی هم بیاورد مشروعیت ندارد !
چون آن نفوذی که باید در دل مردم داشته باشد، ندارد !
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8803200079

سه گمانه عوامل فتنه درباره محمدرضا خاتمی (خبر ویژه)
یک عضو حزب مشارکت سعی کرد نشان دهد غیب گویی هم به دیگر هنرهای جریان فتنه اضافه شده است.
محمدرضا خاتمی که با روزنامه شرق گفت وگو می کرد با اطمینان تاکید کرد که 95 درصد مردم ایران مخالف و معترض هستند ولی جرأت بیان اعتراض خود را ندارند. برادر همکار جرج سوروس در ایران بی آن که توجه کند در حال توهین به هواداران ادعایی خود است، گفت: «به جرأت می توان گفت 95 درصد جریان محافظه کار(!!) ناراضی است و پنج درصد هستند که گرفتاری ها را برای مملکت ایجاد می کنند اما آن 95 درصد قدرت و شهامت آنکه آن پنج درصد را مهار کنند ندارند و همه امور مملکت در دست آن پنج درصد افتاده است».
خاتمی در این باره چیزی نگفت که اولا چگونه چنین برآوردی را به دست آورده و آیا شیوه محاسبه ایشان به شیوه نبوغ آمیز پیرزن اصلاحات در استدلال برای پیروزی همسرش در انتخابات ربطی دارد یا نه و ثانیا چگونه امکان دارد که یک جمع 95 درصدی قادر به غلبه بر حریفان 5 درصدی خود نباشند؟!
گفتنی است که محمدرضا خاتمی و تاجزاده در میان گروه های اصلاح طلب به «گنده گو» شهرت دارند و بارها برخی از عوامل فتنه از آنها خواسته اند در مصاحبه ها و اظهارنظرهای خود حرفی نزنند که به سوژه ای برای تمسخر اصلاح طلبان تبدیل شود.
اظهارات کودکانه و مضحک محمدرضا خاتمی به احتمال زیاد با برخورد شدید برخی از عوامل فتنه روبرو خواهد شد. مخصوصا آن که در میان گروه های مدعی اصلاحات، خودداری نظام از بازداشت محمدرضا خاتمی به یک معمای سؤال برانگیز تبدیل شده است. برخی با کنایه های گزنده معتقدند که وی برای نظام ارزش دستگیری و بازداشت نداشته است و استدلال می کنند که چگونه افراد دیگری که در حزب مشارکت جایگاه بسیار پایین تر و کم اهمیت تری از محمدرضا خاتمی داشته اند در جریان فتنه بازداشت شده اند ولی محمدرضا خاتمی که از ابتدای تشکیل این حزب برای چند سال متوالی دبیرکل آن بوده است بازداشت نشده است؟! شماری از مدعیان اصلاحات نیز در این توهم به سر می برند که محمدرضا خاتمی با دستگاه های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران همکاری پنهان دارد و اینگونه اظهارات وی با اشاره وزارت اطلاعات و برای بدنام کردن(!!) حزب مشارکت صورت می پذیرد! در میان مدعیان اصلاحات یک نظر دیگر نیز درباره وی وجود دارد و آن، این که مراکز اطلاعاتی نظام با آگاهی از بی تجربگی و خام بودن محمدرضا خاتمی در امور سیاسی، عمداً وی را آزاد گذاشته اند تا از طریق او به لایه های پنهان و روابط پشت پرده اصلاح طلبان با کانون های بیرونی پی ببرند!
این گمانه ها در حالی است که گفته می شود محمدرضا خاتمی به علت گنده گویی های رسواکننده اساسا در چرخه پنهان حزب مشارکت چندان به کار گرفته نمی شد که عضو بااهمیتی تلقی شود.
نقش عوامل فتنه و محمد رضا خاتمی در رابطه با عوامل بیگانه
موضوع هماهنگی‌ها و ارتباطات حلقه‌های فتنه‌گران در طول زمان برپایی غائله فتنه، پیش و حتی مدت‌ها پس از آن با شبکه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی - که البته به طور غیر علنی وابستگی به سرویس‌های بیگانه دارند- و حتی در علن ارتباط گیری‌ها با سرویس‌های بیگانه و دشمن از جمله موارد ملموس و قابل بررسی در جریان فتنه بوده است .متن منتشر شده نام عده‌ای از حلقه‌های فتنه‌گران با کشورهای بیگانه و متخاصم را برده که خوب است این افراد نسبت به چگونگی این ارتباطات و احیانا ارائه توضیحات تکمیلی به افکار عمومی واکنش نشان داده و نحوه این مراودات و نتایج آن‌ها را بیان کنند.در این متن در رابطه با برخی از افراد و نحوه ارتباط آنان آمده است:

حلقه کروبی
تقی کروبی ( انگلیس و امارات ) عطاء ا … مهاجرانی ( انگلیس ) هنگامه شهیدی ( انگلیس ) جمیله کدیور ( انگلیس ) ابطحی ( عربی و غرب ) فیاض زاهد ( انگلیس ) نوری شاهرودی ( عربی ) شیرین عبادی ( غرب = آمریکا )

حلقه خاتمی
محمد خاتمی ( غرب،آمریکا وعربی ) محمد رضا خاتمی ( انگلیس ) صادق خرازی ( غرب و آمریکا ) امین زاده ( غرب ) البرزی ( غرب و آمریکا ) خوشرو ( غرب ) ابطحی ( عربی - غرب ) مهاجرانی ( انگلیس ) علی خاتمی ( غرب ) هادیان ( آمریکا ) سمتی ( آمریکا ) عطریانفر ( آمریکا ) بهزاد نبوی ( غرب و آمریکا ) سراج الدین موسوی ( آمریکا ) دختران خاتمی ( انگلیس ) علی طباطبایی اردکانی ( غرب ) ( داماد تاجزاده )

حلقه هاشمی
مهدی هاشمی ( عربی-غرب ) فائزه هاشمی ( انگلیس-غرب ) محسن هاشمی ( عربی-غرب ) کرباسچی ( غرب ) یاسر هاشمی ( عربی-غرب ) حسین مرعشی ( غرب ) فاطمه هاشمی ( اروپا ) نوری شاهرودی ( عربی ) محمد هاشمی ( آمریکا ) عطریانفر ( آمریکا )

حلقه موسوی که علاوه بر حلقه خاتمی به طور کامل در اختیار موسوی قرار گرفت عبارت است از:
شاهپور کاظمی ( غرب ) سارا موسوی ( انگلیس ) ابوالفضل فاتح ( انگلیس )

 

دستورالعمل160جین شارپ

محمدرضا خاتمی به آیت‌الله سید احمد خاتمی نامه می‌نویسد و به وی وعده برگزاری دادگاهی در همین دنیا برای رسیدگی به اظهارات این روحانی برجسته و انقلابی را می‌دهد.از طرفی علیرضا نوری‌زاده یکی از ضد انقلابیون فراری از پرونده‌سازی برای بیش ا زدو هزار نفر از فعالان نظام خبر می‌دهد و مدعی است این پرونده‌ها در دادگاه رسیدگی به جرائم علیه بشریت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت! این دو  خط موازی که هر دو  به یک نقطه می‌رسند، بیانگر یک حقیقت است؛ حقیقتی که به انقلاب‌های رنگی ختم می‌شود و در دستور العمل شماره  یکصد و شصت مبارزات بدون خشونت جین شارپ نمود پیدا می‌کند.

عوامل برانداز قصد دارند با شکایت و به دادگاه کشاندن نیروهای امنیتی، دستور‌العمل شماره  صد وشصت  جین شارپ درباره برگزاری محاکمه معکوس را جامه عمل بپوشانند.
 بولتن نیوز نوشت: محمدرضا خاتمی به آیت‌الله سید احمد خاتمی نامه می‌نویسد و به وی وعده برگزاری دادگاهی در همین دنیا برای رسیدگی به اظهارات این روحانی برجسته و انقلابی را می‌دهد.
از طرفی علیرضا نوری‌زاده یکی از ضد انقلابیون فراری از پرونده‌سازی برای بیش از  دو  هزار نفر از فعالان نظام خبر می‌دهد و مدعی است این پرونده‌ها در دادگاه رسیدگی به جرائم علیه بشریت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت! این  دو خط موازی که هر  دو  به یک نقطه می‌رسند، بیانگر یک حقیقت است؛ حقیقتی که به انقلاب‌های رنگی ختم می‌شود و در دستور العمل شماره 160 مبارزات بدون خشونت جین شارپ نمود پیدا می‌کند.
طرحی که پیش‌تر با شکایت سرکردگان حوادث پس از انتخابات از روزنامه‌های افشاگر جریان فتنه آغاز شده بود و امروز، مرحله جدید این سناریو کلید خورده است.
بر اساس این گزارش نیروهای برانداز خود به‌خوبی می‌دانند که ابعاد برنامه‌های براندازانه آنها تا چه حد است و از آن مهم‌تر همین افراد به‌خوبی مطلع هستند که در زمان زندان و رسیدگی به جرم‌های آنان همه اسناد خیانت خود را برای نیروهای امنیتی افشا کرده‌اند.
بنابراین بیم آن دارند که با افشای بخش‌های جدیدی از طرح‌های براندازانه آنان توسط نیروهای امنیتی آبروی آنان بیش از پیش نزد مردم برود. بنابراین با این شکایت اقدام به فرار به جلو کردند تا بتوانند با ادعاهای واهی اسناد خیانت خود را که قرار بود در آینده توسط همین نیروهای امنیتی منتشر شود، مخدوش جلوه دهند.
از سوی دیگر این جماعت تلاش می‌کنند با این شکایت از توسعه و فراگیر شدن گفته‌ها و مستندات نیروهای امنیتی جلوگیری کنند، چراکه با دستور مقام معظم رهبری درباره روشنگری پیرامون فتنه، برخی نیروهای امنیتی در جمع‌های خصوصی با سخنرانی نسبت به روشنگری در این باره اقدام کرده بودند که همین موضوع باعث خشم فتنه‌گران شده است.
این شکایت اما پایان بخش سناریو نیست، چراکه عوامل برانداز هنوز معتقدند که دستور‌العمل‌های جین شارپ معلم براندازی نرم همچنان کارآیی دارد و قصد دارند با این شکایت و به دادگاه کشاندن نیروهای امنیتی، دستور‌العمل شماره  صد و شصت  جین شارپ درباره برگزاری محاکمه معکوس را جامه عمل بپوشانند.
برگزاری محاکمه‌ یکی از دستورالعمل‌های 198 گانه جین شارپ است که با هدف بالا بردن روحیه سربازان انقلاب رنگی و القای پیروزی‌های کاذب به آنها برگزار می‌شود تا از این طریق در کنار اهداف از پیش تعیین شده، در مخالفان و مقابلان انقلاب رنگی ایجاد رعب و وحشت‌کنند تا شاید دست از افشاگری علیه آنها بردارند.



لینکها :

ماموریت خاتمی درشکل دهی کوتای سبز و براندازی نظام

حزب منحله مشارکت از انحراف تا فرجام