مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 91/4/23
نظر
معاون فرهنگی سپاه در برنامه دیروز، امروز، فردا مطرح کرد
عدم توجه به حوادث گذشته که توسط برخی از شخصیت ها تاکید می شود غفلت است. لذا رسانه ها وظیفه مهمی در بازخوانی صفحه های تاریخ دارند.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 91/4/22
نظر

در کتاب شریف المراقبات تالیف عارف کامل میرزا جواد آقا ملکی تبریزی قدس سره که یک برنامه کامل خودسازی است در بخش ایام پایانی ماه مبارک شعبان یک حدیث زیبا از امام رضا علیه آلاف التحیة و الثنا نقل می کنند که بحث از آمادگی برای ماه مبارک است همان ماهی که بنا بر گفته امام مجتبی  (ع) یک مسابقه بزرگ الهی است که یک عده پس از آن پیروز و یک عده شرمنده اند؛وارد شدن در همچنین مسابقه و امتحان بزرگی مطمئنا نیاز به کسب آمادگی دارد که این کلام زیبای امام هشتم به ما می آموزد که در این چند روز باقیمانده تا ماه رمضان برای آمادگی بیشتر چه کنیم؟

اباصلت نقل کرده است که در آخرین جمعه از ماه شعبان بر ابالحسن علی بن موسی الرضا علیه السلام وارد شدم ،ایشان به من فرمود: ای ابا صلت! بیشتر از شعبان گذشت و این آخرین جمعه آن است ، در این باقیمانده  ماه تقصیر های گذشته ات را تدارک کن و بر آنچه به کارت می آید اقبال نما و بسیار در دعا و استغفار و تلاوت قرآن بکوش و از گناهان خویش به سوی خدا توبه کن تا ماه رمضان که فرا می رسد تو برای خدای عزوجل مخلص باشی، امانتی که برگردن داری ادا ساز،هر کینه ای در قلبت از برادران مومنت می باشد آن را بر انداز و هر گناهی بر تو مانده که مرتکب آن شده باشی آن را از دل ریشه کن ساز و از خدا بپرهیز و در آشکارا و پنهان بر او توکل نمای؛چه آنکه خود او فرمود " و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره قد جعل الله لکل شیء قدرا" یعنی آنکس که بر خدای توکل کند خدا او را بس است که خدا امر خود را به انجام می رساند و برای هر چیزی اندازه ای قرار داده است.

و در مابقی این ماه زیاد بخوان : "اللهم اِن لم یکُن غفرت لنا فی ما مضی من شعبان فاغفر لنا فیما بقی منه"زیرا خدای تعالی در این ماه به احترام ماه رمضان گردن هایی را از آتش جهنم آزاد می سازد.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/4/20
نظر

شاید فضای وبلاگ نویسی در اردکان بوِیژه برای وبلاگ نویسان خبری در حوزه سیاسی اجتماعی ، برای برخی از فعالین این عرصه ، ازفضایی تنگ و پر تنش حکایت دارد، و شای برخی استقامت برای ماندن و ادامه دادن ندارند و شاید برخی منافعی را که از این مسیر دنبال می کردند ، قطع شده یا به خطر افتاده ، به هر حال از گوشه و کنار طردبرخی فعالین عرصه وبلاگ نویسی اردکان راشاهدیم که ازطرفی به گاراژ زدن برخی ها مایه خوشحالی و از سویی ، پایین کشیده شدن کرکره برخی وبلاگهایی که هر چند در نوشتار و گفتار سمت و سویی مخالف و متضاد داشتند و گاها از پشفته جات مهربانیهای نیش دارشان درامان نبودیم ، ما را از نبودشان در غصه و دلتنگی فرو خواهند برد.

قطعا فضای آرام و بدون تخریب و در عین حال همراه با نظرات و افکار متفاوت می تواند گره گشای برخی مطالبات دراین عرصه باشد.

امیدواریم دوستان وبلاگ نویس بویژه عزیزانی که در طیف مخالف سیاسی بودند عرصه را خالی نگذارده و کماکان با حضورشان البته به دور از باند بازی و ترویج افکار و اخبار منافی اقتدار و عزت نظام به کارشان ادامه دهند.

درعین حال از گوشه و کنار خبر می رسد که دوستان وبلاگ نویس اردکانی به محض افول فعالیتشان در وبلاگها به سوی فیس بوک روانه می شوند و صفحات فیس بوکی منتسب به  اردکان را به راه می اندازند.

این امر هم خود جای برخی ابهام و سئوال است...

راستی در ایران فیس بوک فیلتر است ... یعنی محتویات آن مورد تایید نظام جمهوری اسلامی نیست!


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 91/4/18
نظر

سردار نظری پس از برگزاری دادگاه کوی دانشگاه هم ضمن شکایت از رئیس جمهور سابق از محمد خاتمی و یاران او خواسته بود با وی درباره حادثه 18 تیر مناظره کنند تا حقایق نا گفته را برای افکار عمومی بازگو نماید.
فرمانده انتظامی اسبق تهران آخرین بار در تیرماه 1386 بود که در واکنش به برخی مسائل درباره حوادث کوی دانشگاه، آمادگی خود را برای انجام مناظره برای روشن شدن حقایق اعلام کرد.
از نظر سردار فرهاد نظری آنچه افراطیون در برخی رسانه ها مطرح کرده اند، با حقیقت فاصله فراوانی دارد و کسانی که دانستن را حق مردم می دانند، باید از طریق شرکت در مناظره در رسانه ملی یا مجامع عمومی و بررسی مدارک و اسناد منتشر نشده، به روشن شدن افکار عمومی کمک کنند.
این فرمانده اسبق ناجا که دادگاه بررسی حوادث تیر ماه 78 کوی دانشگاه از اتهامات وارده تبرئه شده، در همین سال بار دیگر از رئیس جمهور سابق و تنی چند از اعضای کابینه محمد خاتمی از جمله رئیس دفتر رئیس جمهور سابق، وزیر کشور سابق و معاون سیاسی او و وزیر علوم سابق یا فعالان سیاسی دوم خردادی که خود را در این زمینه صاحب نظر می دانند، خواست که با او در رسانه ملی یا مجامع عمومی به مناظره بنشینند.
وی حتی به عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نامه نوشت و از او خواست زمینه برگزاری این مناظره را در راستای روشن شدن حقایق مربوط به حوادث کوی دانشگاه در 18 تیر 78 فراهم نماید.

اما مقامات دولت اصلاحات به دلایلی که به نظر روشن می رسد، تاکنون حاضر به مناظره درباره فتنه 78 نشده اند.

مقالات مرتبط:


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 91/4/18
نظر

فضای مجازی این روزهای اردکان از رکود نسبی و درعین حال آرامبخشی برخوردار می باشد .

در این میان جولان قابل تامل " مطلع اردکانی "  در وبلاگ " عملکرد دیداری-شنیداری پیاده نظام فتنه در اردکان" با پست های روزانه نمایانتر از هر وقت دیگر نظر خوانندگان فضای مجازی را به خود جلب می کند. وبلاگی که به گفته خودش مدتها برای جلو گیری از هر گونه تنشی ، کرکره اش را پایین کشیده بود.

درهمین راستا وبلاگی قارچ گونه و به قولی " بی پدر و مادر " در  قالب تمسخر خطاب به یک وبلاگ قدیمی ، نویسنده ی  اردکانی را زیر سئوال برده و به نوعی  شخصیت نویسنده را به چالش کشیده است که این گونه بازیها در فضای مجازی شایسته و در خور شان اردکان و اردکانی نیست ولی درعین حال ...باید پرسید :

راستی موضوع چیست ؟ این گوشه و کنایه ها برای چیست ؟

آیا پای تصفیه حساب های شخصی در میان است؟

یا عده ای در حال تدارک فتنه های ریز و درشتی می باشند؟

و شاید هم حرکت های زیر پوستی در لایه های حساسیت برانگیز سیاسی ، اجتماعی شهرمان در حال شگل گیری است ؟

شاید هم مصداق آن ضرب المثل ما اردکانی هاست... (( انگشت ... ...گز کن ، دور واسسا و حظ کن))

بایدنشست و نظاره کرد!

یا نه ! باید بادهای موسمی غبار آلود و غبارساز را کنترل نمود و باید ریشه های مشهود فتنه را قطع کرد!

و شاید هنوز هم تسامح و تساهل، برترین ابزار برای ماندگاری و میدانداری و محکم نگهداشتن میز و پست و ریاست باشد!

و شاید اگر همین مقدار غبار و آلودگی هم نباشد ، قدر عافیت و نعمت واقعیت و حقیقت را به درستی درک نخواهیم کرد!

 

 

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 91/4/18
نظر

آیت‌الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره اظهار نظر اخیر محمد خاتمی و حمایت وی از سران فتنه گفت: کسانی که در فتنه 88 نقش داشتند برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف شده و اعتبار خود را در میان مردم، مسئولین و نظام از دست داده اند.
وی با اشاره به اینکه کسانی که حامی فتنه هستند هیچ جایگاهی را در نظام جمهوری اسلامی ندارند، افزود: تمام کسانی که در حوادث پس از انتخاب 88 حضور مؤثری داشتند، همه پل‌های پشت سر خود را خراب کرده و تنها در صورتی که توبه آنها مورد پذیرش نظام، ‌مردم و شخص رهبری قرار گیرد می‌توانند در صحنه سیاسی کشور فعالیت کنند که این امر بعید است.
حیدری با اشاره به سخنان اخیر خاتمی  در حمایت از سران فتنه تصریح کرد: وی چیزی کمتر از سران فتنه ندارد و جزء بدنه آنها محسوب می‌شود. از این رو این گونه اظهار نظرها از وی بعید نیست. ولی انتظار می‌رود کسی که خود را متقاضی ورود به صحنه سیاسی کشور می‌داند، کمی در صحبت‌های خود دقت نظر بیشتری به خرج بدهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امیدی به توبه سران فتنه نیست از این رو فعالیت‌های آنها به خصوص خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده به طور حتم هیچ جایگاه و اعتباری در بین مردم نخواهد داشت.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/4/17
نظر

کمیته راهبردی "تعیین قد اساتید " طی فراخوانی مهلت ارسال آثار علمی و غیر علمی را تا هفت هشت ده روز دیگر تمدید کرد.

بر اساس اعلام دبیرخانه این کمیته ، کلیه عزیزانی که " فقط " داعیه دار علم و اخلاق و فلسفه و هنر و تدین و زعامت و وخامت و رذالت و ... می باشند می توانند آثار خود را در قالب مقاله علمی و غیر علمی در موضوعات زیر ارائه نمایند، از عمده شروط شرکت در این طرح این است که باید شرکت کنندگان از آنچه هستند بزرگتر جلوه نمایند ... خیلی بزرگتر ... ( تا معلوم نشود قد واقعیشان چقدر می باشد )

موضوعات مقالات:

- صلاح مملکت خویش خسروان دانند

- تاثیرات شگرف نظر سنجی یک سال پس از واقعه

- راهبردهای استراتژیک برای بازگشت منابع سرمایه ساز

- جیبهایی که از حسرت منابع باد آورده همچنان در گیجی به سر می برند

- آفرین بر سرمایه گذاری های کلان و خرد

- سعه صدر مسئولین و بزرگان را غنیمت بشماریم

- معلمی با جیبهای خالی و دلی سرشار از امید به بازگشت

- آخر پیری و معرکه گیری

-همه مردم عوامند و ما که عقل کل هستیم قیومت مردم را لایقتریم ولی کسی برایمان تره هم خرد نمی کند

- پادو شدن چه آسان ، رئیس شدن مشکل است

- فقط من همه چیز را می دانم

- همه اشتباه می کنند و در مسیر ناصوابند ، راهکارهای ارائه نشده من آنها را به مسیر صواب سوق خواهد داد

-سرمایه گذاری با سوء استفاده از  عمامه ی سفید و عبای غیر شکلاتی

- هر که بذل و بخشش بیشتر ، طرفدارانش بیشتر

-  عصر روز تودیع و گاو صندوق خالی

---- ادامه دارد...

شما هم می توانید موضوع بدهید : در بخش نظرات موضوعات شما را خریداریم ...

 

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 91/4/14
نظر

وبلاگ بهار بیا نوشت: انتظار گفتاری آن است که با زبان بگوییم که منتظر امام مهدی هستیم، اما در عمل، ممکن است که بر اساس شاخص هایی عمل کنیم که حتی ظهور را به تاخیر می انداز؛ مانند عمل بر پایه شاخص های گفتمان لیبرالی و سرمایه سالاری؛ در زبان بگوییم که منجی ما مهدی عج است ولی در عمل منجی کشور را توسعه اقتصادی و نسخه های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول بدانیم؛ در زبان بگوییم که امام زمان منجی عالم است، ولی در عمل، توسعه سیاسی را منجی کشور و جهان بدانیم، کاری که در دولت هاشمی و خاتمی رخ داد. به نظر می رسد که ذات این کار، بیعت ظاهری با امام زمان و پیمان شکنی و ناکثی در حق ایشان بوده است؛ یک نفاق عظیم گفتمانی. بر این اساس، به تحلیل ملاقات علی بن ابراهیم بن مهزیار با امام زمان و نسبت آن با برخی عملکردهای دولتهای هاشمی و خاتمی می پردازیم.

نکته:ایکاش نویسنده محترم وبلاگ "بهار بیا" در نقد و تحلیلهایش ، برخی ازنقاط ضعف دولت احمدی نژاد در مقوله انتظار را هم مورد توجه قرار می داد.

ادامه مطلب... بهار بیا: انتظار گفتاری یا انتظار گفتمانی؟ راز تاخیر در ظهور امام زمان