مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 91/4/14
نظر

از حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) نقل شده است که:

«اگر از دنیا نماند جز یک روز, همانا خداوند تعالی آن روز را طولانی می کند, تا اینکه مردی از خاندان من [از پس پرده غیبت] بیرون بیاید. اسم او، اسم من و کنیه او، کنیه من است. زمین را پر از داد و عدل می کند. آن حضرت خروج خواهد کرد و بساط عدل خواهد گسترانید و داد مظلوم از ظالم خواهد گرفت».

حکیمه خاتون می گوید که من و نرجس خاتون ـ که مادر آن حضرت است، به وقت وضع حمل ـ به فرموده پدرش حسن عسکری ـ «اِنا انزَلْناه» می خواندیم، آن حضرت نیز در شکم مادر می خواند.

چون متولد شد از او نوری ظاهر شد که بر نور چراغ غلبه کرد و به زانو در آمد و سر سوی آسمان کرد. و در بعضی کتب چنین آمده است که پیشانی بر زمین بگذاشت و گفت: «الحمد لله رَبِّ العالمین».

«آن حضرت، امام دوازدهم است. لقب شریفش را مهدی صاحب‌الزمان خوانند... از اولاد علی بن ابی طالب(علیه السلام) است و زینت زمین و زمان و مَهْبط اَمن و اَمان ... خلیفه و امام زمان, ... پسر امام حسن عسکری(علیه السلام) است. به واسطه حکمت مخفیه الهی، در پرده غیبت است و ظهورش نزدیک است انشاءالله.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/4/13
نظر

نیمة شعبان دیگری در راه است. شور و التهاب فراوانی برای برگزاری جشن میلاد موعود امت‌ها، حضرت مهدی(ع) به وجود آمده است . ریسه‌ها، پرچم‌ها و کاغذ‌های رنگی، پلاکاردها  ، جُنگ‌های رنگارنگ تلویزیونی ، همایش‌ها ، کنگره‌های پرهیاهو  و...

بار دیگر در نیمة شعبانی دیگر گروهی متصدی  بساط جشن و شیرینی و شربت برپا می کنند.  از آنها هم بگذریم به خودمان نگاه کنیم . مطمئنا بسیاری از ما در برگزاری جشن های نیمه شعبان شرکت کرده ایم.

جشن های نیمه شعبان سالهای گذشته را در ذهنتان مرور کنید، آیا جامعة ما توانسته است از فرصت نیمة شعبان برای ترویج یاد و نام آخرین حجت خدا و تذکر تکلیف و وظیفة مردم در برابر آن حضرت استفاده کند؟ آیا جشن‌های نیمة شعبان توانسته است مردم را با امام خود آشتی دهد و فاصلة میان امام و شیعیانش را کمتر کند؟ آیا مراسم و جشن‌های این ایام در افزایش معرفت مردم ما نسبت به امام زمان(ع) مؤثر بوده است؟ آیا...؟

جواب بسیاری از پرسش ها روشن است. اگر جواب سوالات بالا بله است چگونه می شود در برگزاری مراسم جشن های نیمه شعبان فرصت های دینی  به تهدید تبدیل می شوند و و عده ای با استفاده از آلات موسیقی غیر مجاز و پایکوبی و استفاده از نوارهای موسیقی حرام حرمت این روز عزیز را زیر پا می گذارند؟

قطعا امسال نیز مانند سال های قبل شاهد همان مراسمات سمبلیک خواهیم بود بدون کمترین اثرگذاری.

کاربران عزیز تبیان یزد دوست داریم نظر شما را در این مورد جویا شویم . شاید این آسیب ها را کمی روشن تر از گذشته درک کنیم و برای رفع آن تدبیری اندیشیده شود.

در ضمن به افرادی که در این نظر سنجی شرکت می نمایند به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد نمود .

لطفا نظرات ، پیشنهادات و مشاهدات خود را تا انتهای تیرماه 91 به آدرس ایمیل    news@tebyanyazd.ir  ارسال نمائید


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 91/4/12
نظر

صراط : مرد عبا شکلاتی جریان اصلاحات ،روز گذشته در جمع گروهی که باعنوان بازماندگان جنگ تحمیلی از آنان یاد شده است ، یکبار دیگر با اعلام سخنان دو پهلو برای نظام اسلامی و ملت ایران خط و نشان کشید .

به گزارش خبرنگار " صراط " ، محمد خاتمی نسبت به ادامه حصر خانگی سران فتنه ابراز نگرانی کرد و با تهدید جمهوری اسلامی نسبت به ادامه این روند گفت : "حاصل حذف و حصر نومیدی از اصلاح در جامعه است و نتیجه تداوم آن این که گروه گروه از جوانان و مردم رو به کسانی بیاورند که می‌گویند اسلام یا حداقل حکومت اسلامی نباشد."

 

این خط و نشان های مرد عبا شکلاتی جریان اصلاحات در حالی مطرح می شود که خبرها از تلاش های انتخاباتی وی برای به میدان آمدن در سال 92 حکایت دارد که با توجه به تکیه وی بر سر مواضع فتنه گرانه اش گمان می رود لیدر اصلاحاتی ها در تلاش است تا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یکبار دیگر با مطرح ساختن عناصر محصور فتنه ، کشور را به التهاب بکشاند .

 

محمد خاتمی که همواره در مجامع سیاسی ، از وی به عنوان فرد محافظه کار جریان اصلاحات یاد می شود ، به نظر می رسد اینبار از به میدان کشیدن نام سران فتنه و خط و نشان کشیدن برای نظام اسلامی سعی در کسب منفعتی جدید برای خود دارد .

 

گفتنی است سخنان این چنینی خاتمی در حالی به سادگی در رسانه های منتصب به جریان اصلاحات منتشر می شود که بنا بر رافت نظام هنوز نسبت به جرائم امنیتی و خیانت های وی به کشور و ملت ایران رسیدگی دقیقی نشده است و وی با سوء استفاده از این گذشت ، هر از چند گاهی با استفاده دیدار با جمع هایی جعلی نظیر : انجمن نویسندگان ، جمعی از رزمندگان و ... اقدام به هتاکی و اعمال تهدید علیه نظام اسلامی می کند .


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 91/4/11
نظر