مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 91/3/24
نظر

همزمان با سالروز شهادت باب الحوائج، حضرت امام موسی کاظم علیه السلام در شنبه 27 خرداد ماه، پیکرهای مطهر و نورانی 37 شهید دوران دفاع مقدس در کشور، تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در مجتمع غنی‌سازی سایت نطنز (مجتمع شهید مهندس احمدی روشن) استان اصفهان، دانشگاه تربیت معلم کرج استان البرز، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری، دانشگاه آزاد فیروزکوه استان تهران، شهر هرسین و اسلام آباد غرب استان کرمانشاه، شهر سیریک استان هرمزگان، شهرهای تویسرکان، ملایر، اسدآباد، کبودرآهنگ، قهاوند، بهار، مریانج و تیپ32 پیاده انصار الحسین علیه‌السلام استان همدان انجام می‌شود.
تشییع و خاکسپاری شهدای دیگر از جمع 96 شهید که در سالروز آزادسازی خرمشهر به میهن‌مان بازگشتند، در سایر نقاط کشور به زودی اعلام خواهد شد.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با دعوت از عموم مردم شهیدپرور شهرهای یاد شده به ویژه دانشجویان و جوانان عزیز درخواست کرد با شرکت گسترده خود در مراسم تشییع شهدا، بار دیگر با آرمان‌های شهیدان تجدید پیمان کنند.

 

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/3/23
نظر

*نصب المانهای ساخت کشور بیگانه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در میدان یک شهر ایران ، باهزینه های بسیار بالا رخ داده است و در بررسی های میدانی به عمل آمده 80 درصد مردم مشاهده کننده ، مفهوم این نماد ها رابه درستی درک نمی کنند و به جا بود شهرداری محترم آن شهر کمی بیشتر دست به خرج می شد و توضیحی پیرامون این نماد در تابلویی بزرگ می نگاشت و در کنار آن نصب می نمود.

* عدم آسفالت و بهسازی کوچه ها و معابر و پیاده روها و ضعف محسوس در جمع آوری زباله علی رغم در آمد بالای یکی از شهرداری های کشور اسلامی موجبات تعجب برخی از همشهریان آن شهر را ایجاد نموده است. البته برخی وبلاگ نویسان این شهر رقم 11 میلیونی برگزاری یک همایش در یک روز را منتشر نموده بودند که البته از صحت و سقم آن خبری در دست نیست ولی می توان بخشی از هزینه های اضافی را برای راحتی مردم شهر در بهسازی معابر و کوچه ها مصرف نمود. ضمنا در صورت لزوم تصاویر  کوچه های خراب و خاکی و مشکل دار آن شهر ازسوی  همشهریان به ایمیل این وبلاگ ارسال و منتشر خواهد شد.

*در بررسی های به عمل آمده بیشترین زمینه رشد گروههای هنری و موسیقی و کمترین زمینه رشد گروههای تعزیه خوانی در  یکی از شهرهای ایران در زمانی رخ داده است که مدیریت ارشاد آن شهر را یک فرد بسیجی و ایثارگر  برعهده داشته است  و جالب آن است که پس از  سالهای متمادی  اولین کنسرتهای موسیقی در آن شهر مذهبی ودر دوران ریاست یک فرد ایثار گر اجرا شده و اگر همین اتفاق در دورهای ماقبل می افتاد کفن پوشان و طومار نویسان و به اصطلاح نیرویهای ارزشی! قطعا مثل امروز ساکت نمی ماندند.

* شنیده می شود برخی از افرادی که ظاهرا می بایست الگوی رفتاری و کرداری در برخی ادارجات یکی از شهرهای ایران اسلامی باشند ، خود به عنوان نماد فرصت طلبی و زورگویی و تنش آفرینی تبدیل شده اند. برای مثال برخی از عزیزانی که در یکی از شهرهای مذهبی ایران منزل مسکونی داشته و مبلغ کلانی ماهیانه اجاره دریافت می نمایند و همچنین منزل مسکونی در روستای همجوار یکی دیگر از شهرهای ایران اسلامی دارند و گویا بابت اجاره آن نیز مبلغی دریافت می نمایند ، خود در منزل مسکونی سازمانی و  اداری ساکن هستند که ماهیانه 6هزار تومان ناقابل اجاره می پردازند. البته بهره مندی از مزایا و رفاهیات اداری خوب است و حق البته حق همه نه یک نفر ...!!!

*اخیرا در شهری از شهرهای ایران اسلامی فردی (ا.ک) که ظاهرا حافظ شناس و مفسر اشعار خواجه حافظ شیرازی می باشد در جمع های خصوصی و به ظاهر عرفانی به القاء تفکرات الحادی و کاذب اقدام نموده و برخی از جوانان عاشق ادبیات و عرفان را نیز به گرد خود جمع نموده است. شنیده ها حاکی از آن است که تفکرات و اعتقادات باطل این فرد بسیار خطرناک و موجبات فساد و تباهی جوانان را به بار خواهد آورد.

*در برخی از هیئات مذهبی شهری از شهرهای ایران اسلامی بویژه در جلسات هفتگی بانوان ، برخی آداب و رسوم خرافی و عجیب و غریب اجرا می شود که تماما با هدف جلب مشتری و حضور بیشتر مردم و جذب هدایا و نذورات بیشتر می باشد. در این خصوص عده ای کم سواد و فرصتطلب به عنوان متصدی این برنامه های به ظاهر مذهبی می باشند که با القای برخی تفکرات غلط و باطل و با هدف سوءاستفاده از احساسات و علاقه مردم به ائمه علیهم السلام ، رسوم باطل و خرافی را رواج می دهند . برای نمونه صفهای جارو و جارو زدن قبل و بعد از ورود به یکی از این هیئت های مذهبی را می توان مثال زد که رسمی خاص و عجیب و باطل دارد .

* ...

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 91/3/21
نظر

22 خرداد 1388 - حماسه ای با اراده ی مردم

مجموع مشارکت مردم فهیم ایران اسلامی : 40 میلیون

مجموع آرای رئیس جمهور منتخب : 24 و نیم میلیون

نزدیک به نیم قرن است خرداد ماه، ماه شکوفه زدن درخت استقامت و آزادگی به شمار می‌رود. درختی که شاید اولین جوانه‌اش در نیمه‌ی خرداد 1342 به ثمر نشست؛ در حالی‌که کور دلان پنداشته بودند کشتار، این نهال نوپا را از پا خواهد انداخت. خون شهدای این واقعه نهال استقامت را در دل سربازان حضرت روح‌الله که آن روزها هنوز در قنداقه بودند، دواند. آن‌چنان که بعدها امام امت در اعتقاد به ثمربخشی خون شهدای این روز، انتظار فرج از نیمه‌ی خرداد کشید... 
خام اندیشان چندباره تلاش کردند وقایع این ماه را به نفع خود مصادره کنند، اما لطف الهی سبب شد در همیشه‌ی تاریخ، حوادث این ماه، خلاف خواست ایشان نقاط عطفی برای ملت ایران قرار گیرد. 
اگر خرداد ماه، امام امت را به آسمان‌ها برد در این سو رهبری فرزانه به انقلاب اسلامی عطا کرد که به قلم تدبیرش، بسیار آسمان را به خدمت پابرهنگان عالم گرفت. 
اگر خرداد آیت‌الله سعیدی، بخارایی، امانی، صفارهرندی، نیک نژاد و چمران را بر خاک شهادت نشاند، از این سو جوانان غیور وطنمان را میوه‌ی خون این شهیدان قرار داد تا با خون ایشان معامله‌ی "سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ?" کرده باشد. 
اما آنچه دراین سالهای اخیر کانون توجه همگان شده، حوادث مربوط به انتخابات خردادماه 1388 است. حوادثی که گرچه با تلخی‌های بسیاری در سطوح مختلف همراه بود، که به حمد لله حماسه هایی چون 9 دی، 22 بهمن های پس ازآن ،انتخابات مجلس نهم و ... توانست صدمات ناشی از این دسیسه ها راجبران کند.
در این میان آنچه مورد غفلت قرار گرفته تضییع حقوق بسیاری مردم توسط عده‌ای زیاده‌خواه است. زیاده‌خواهانی که مقابل نتیجه‌ی صندوق‌ها، عوض تمکین در مقابل جمهوریت جاری در متن جامعه‌ی اسلامی‌مان، موضع انتقام از ملت را پیشه کردند و نشان دادند نه فقط اسلامیت، که جمهوریت این نظام را نیز تا وقتی به رسمیت می‌شناسند که نتیجه‌اش منفعت آنان باشد. 
رای ملت نادیده گرفته شد. ملتی که با حضور بی‌نظیر خود در 22 خرداد 1388 دنیا را مبهوت حماسه‌آفرینی هوشمندانه‌ی خود کرد. مردمی که امام آنها را ولی نعمتان خود می دانست. مستضعفینی که بار اصلی انقلاب و نهضت بر دوش آن‌ها بوده است. که جماعتی با تقسیم بندی آراء کمی و کیفی می خواستند آراء مرکزنشینان را بر سایر مردم رجحان دهند. 
حمله به مراکز نظامی، مساجد، اماکن عمومی و حریم خصوصی، زیر پا گذاشته شدن مقدسات و آرمان‌های امام و امت، توهین به امام و رهبری، بازی با حیثیت نظام، همه‌ی این‌ها با شعار و ادعای تقلبی شروع شد که حتی یک دلیل منطقی بر آن ارائه نگردید. 
ایراد تهمت و افترا و توهین به نهادها و افرادی که یادگاران امام خمینی بوده‌اند، از سپاه و بسیج گرفته تا شورای نگهبان که با ابتکار امام به وجود آمده‌اند؛ تا ولایت فقیه که میراث معنوی حضرت روح‌الله بشمار می‌رود؛ توهین به رئیس جمهور منتخب ملت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، همه و همه فقط گوشه‌ای از جرائمی است که در طول این مدت به دست و فرمان فتنه‌گران صورت پذیرفته. چه آنکه جرم بزرگ به فرموده‌ی رهبر معظم، ادعای بی‌مدرک تقلب در انتخابات بود. 
حقوق ملتی ضایع شد که می‌توانست با تکیه بر این شکوه و اقتدار ملی حماسه40 میلیونی ، غبار مظلومیت را از چهره نظام و انقلاب خود در عرصه‌ی دروغ‌ پردازی‌ها و سیاه‌نمایی‌های بین‌الملل بزداید. جشن کوچکی به یمن پیروزی ملت بر استبداد بگیرد و آرامشی دل‌انگیز بعد از هیاهوی آن‌چنان بی‌سابقه‌ی انتخابات داشته باشد. امنیت مالی و جانی و البته احترام مضاعف به ارزش‌هایی را که پیروز انتخابات بود، تجربه کند و... 
این‌ها بخش کوچکی از حقوق پایمال شده‌ی ملت غیور ایران بود. ملتی که با حضور خیره ‌کننده‌ی خود در 9 دی ماه و 22 بهمن 88 اعلام کرد در مقابل تمام حقوق پایمال شده‌ی خود، تنها به تسویه حساب با عاملین و گردانندگان اصلی این حوادث تلخ قانع است که این نیز خود خبر از بزرگی این ملت حسینی می‌دهد. 
ذیل فرمایشات رهبری عظیم‌الشان انقلاب، اگرچه نظام ناگزیر به دفع برخی نیروهای بعضاً سابقه‌دار خود شده است؛ اما به شرط مانع شدن از هرگونه اهمال، اصرار نظام بر ریزش حداقلی است. 
چه آنکه متاسفانه احساس می‌شود در پوشش شعار جذب حداکثری و دفع حداقلی، موضوع ناگزیر دفع عناصر دنیازده و بداخلاق نادیده گرفته می‌شود. 
اگرچه امت حزب‌الله هماره به رسالت خود یعنی تحذیر جبهه‌ی باطل در راه خطا اصرار و همچنان بزرگوارانه به ایشان گوشزد می‌کند که "أَلَمْ یَأْنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ" اما در موازات، همچنان از مسئولین ذیصلاح قوا مطالبه‌ی حقوق تضییع شده‌ی خود را دارد. 
و صد البته اگر حرکتی مبنی بر برخورد قاطعانه با عناصر فتنه به اطلاع مردم نرسد، امت روح‌الله هرگز منتظر خواص خفته، مرعوب و مردود نخواهند ماند، مستقلا حقوق پابرهنگان خمینی کبیر را با استناد به بند م وصیت‌نامه الهی سیاسی پیرجماران اعاده خواهند کرد.....

تحلیل علمی امکان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری

بازخوانی بیانات و مواضع مقام معظم رهبری در انتخابات88 و رخدادهای بعد از آن

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم در مورد دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری
روز شمار انتخابات 88

بررسی آماری 9 دوره انتخابات ریاست جمهوری


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/3/20
نظر

* مرد خاکستری اصلاحات با ابراز ناامیدی از چشم انداز آینده جریان اصلاحات گفته است:" علیرغم منت کشی های فراوانی که برخی افراد داشتند اما پاسخ مثبت و روشنی از نظام برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور دریافت نکردیم. ما به 14 خرداد امید فراوان بسته بودیم اما هیچ چراغ سبزی برای ما روشن نشد.

* یک همکار فراری نشریات زنجیره ای با مرور رفتار پرتناقض کسانی چون خاتمی و موسوی خوئینی ها طی سال های اخیر تصریح کرد آنها افراد قابل اعتمادی نیستند. 

*شنیده ایم محمد خاتمی در جلسه ای درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف گفته است:"من شخصا عارف را دوست دارم.او آدم با حجب و حیایی است اما نقطه ضعف او این است که در بزنگاه ها موضع و مرزبندی مشخصی با طرف مقابل ندارد."

*در میان اکثر اعضای حزب کارگزاران سازندگی تمایل به معرفی اسحاق جهانگیری برای ریاست جمهوری یازدهم مشاهده می شود. اولویت این حزب معرفی نامزد ریاست جمهوری از اعضای مرکزی کارگزاران است.

*در یک عملیات تخصصی توسط ماموران آگاهی ناجا در غرب تهران، دو تن از اراذل و اوباش که اقدام به گروگان گیری دو تبعه خارجی نموده بودند شناسایی و کشته شدند. این عملیات در چند دقیقه آغاز و به پایان رسید.

*برسی تحولات مربوط به کاهش باروری و هرم جمعیتی کشور در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.کارشناسان از کاهش باروری و عدم چشم انداز روشن در این زمینه سخن می گویند. گفته می شود رتبه ایران در رشد جمعیت در دنیا 147 و عقب تر از آمریکا، روسیه ، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

*مرد خاکستری اصلاحات با ابراز ناامیدی از چشم انداز آینده جریان اصلاحات گفته است:" علیرغم منت کشی های فراوانی که برخی افراد داشتند اما پاسخ مثبت و روشنی از نظام برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور دریافت نکردیم. ما به 14 خرداد امید فراوان بسته بودیم اما هیچ چراغ سبزی برای ما روشن نشد."

*صدور مجوز برای چاپ قرآن های صرفا با ترجمه زبان فارسی ( بدون همراه بودن متن عربی)، موجب اعتراض های گسترده ای به ویژه در قم و مشهد شده است. برخی ناشران با ارائه بهانه هایی چون"زبان ما فارسی است نه عربی"،"عربی را نمی فهمیم و نیازی به آن نیست"،"لزوم صرفه جویی در کاغذ و ارزان تر شدن قیمت و..." اقدام به این کار انحرافی نموده اند.

*به دستور یک نهاد نظارتی کار بازگشت 500 هکتار از زمین هایی که به یکی از بدهکاران بزرگ بانکی و صاحب یک بانک خصوصی به صورت غیرقانونی واگذار شده بود، صادر شده است. این فرد که ارتباطات نزدیک سیاسی با برخی مسوولان دارد دارای بازار مبل و موبایل هم می باشد.

*یک مبلغ به ظاهر مسیحی به نام "رها" که دوره های آموزشی خود را در خارج کشور دیده است توسط ماموران امنیتی در کرج بازداشت شد. وی در پوشش پرستاری اقدام به فساد گسترده در میان جوانان کرده بود.

*سفیر آمریکا در بیروت گفته است ما برای ریاست جمهوری آینده لبنان روی"محمد شطح" مشاور بین الملل سعد حریری کار می کنیم چرا که وی مورد اعتماد و دارای مرزبندی روشنی با حزب الله لبنان است.

*تبلیغ گسترده وسایل ورزشی "تن تاک" در صداوسیما باعث اعتراض بینندگان به ویژه مخاطبان شبکه بازار شده است. حجم گسترده تبلیغ این محصول به ضد تبلیغ تبدیل شده است.

*یکی از چهره های فعال اقتصادی - سیاسی که دارای گرین کارت آمریکا است اخیرا فعالیت های انتخاباتی خود را برای ریاست جمهوری یازدهم آغاز کرده است. عمده دیدار وی با تولیدکنندگان و مدیران صنعتی بوده است.

*دولت ترکیه به همراه قطر و عربستان و چند کشور عربی درصدد راه اندازی شبکه"سلام ورد" است. قرار است در این شبکه اسلام فردی و سکولار تبلیغ شود.

*ضعف صداوسیما در تکریم و تعظیم میلاد امیرمومنان(ع) همچنان با اعتراض گسترده کارشناسان دینی و فرهنگی مواجه شده است. مسوولان رسانه ملی تحت تاثیر روز 15 خرداد نتوانستند برنامه درخور توجهی در بزرگداشت میلاد آن معجزه عالم هستی ارائه دهند.

*یکی از دیپلمات های آمریکایی در بیروت گفته است : سیاست "دست دوستی با ایران" در میان مقامات آمریکا همچون اوباما، هیلاری کلینتون ، ویلیام برنز و دنیس راس طرفداران ویژه دارد.

* به منظور حفظ حریم بانوان قرار است مجریان برنامه هایی که مهمان و کارشناس آنها خانم ها هستند توسط مجریان خانم اداره شوند.همچنین برای مهمانان مرد در برنامه های صداوسیما از مجریان مرد استفاده خواهد شد. این تصمیم درست اما دیر هنگام رسانه ملی در برخی شبکه ها اجرایی شده است.

*شنیده ایم آقای م-م مدیر بازرگانی و ح-ت مدیر مالی یک نهاد بزرگ فرهنگی در ارتباط با اختلاس توسط یک نهاد نظارتی احضار شده اند. همچنین م- م مدیرکل سابق بازرگانی این نهاد فرهنگی در بازداشت به سر می برد.

*یکی از پادوهای جریان انحرافی ضمن تماس با برخی مساجد تهران که در آنها مراسم اعتکاف برگزار شده از امامان جماعت یا هیات امنای مساجد خواسته شماره حسابی را اعلام تا مبلغی از یک تا دو میلیون به حساب آنها واریز نمایند.