مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/5/28
نظر

عکس عید فطر

"زکات فطره" یا همان "فطریه" بر تمام کسانى که قبل از غروب شب عید فطر، "بالغ" و "عاقل" و "غنى" باشند واجب است. 

  فطریه به نیازمندان و کسانی که محتاج هستند پرداخت می‏شود.

کسی که فطریه بر او واجب است باید براى خود و کسانى که نان‏خور او هستند، به ازای هر نفر به اندازه یک صاع (تقریبا سه کیلو) از آنچه غذاى نوع مردم آن محل (یا اصطلاحاً قوت غالب او) است ـ اعم از "گندم"، "جو"، "خرما"، "برنج"، "ذرّت" و ... ـ را به مستحق بدهد. اگر فرد معادل پول سه کیلو از مواد غذایی بالا را نیز بدهد کافى است. 

از شب عید فطر که ماه دیده می‏شود مستحب است که این هزینه کنار گذاشته شود و در روز عید قبل از نماز عید فطر به فقیر برسانند.

زکات فطره را باید فقط به نیازمندان پرداخت کرد و در کارهای دیگر از زکات فطره نمی‌توان استفاده برد.

توصیه های امام جمعه اردکان ( در خطبه های نماز جمعه )  در موضوع فطریه :

1- مبلغ  فطریه بر اساس قیمت گندم در اردکان  برای هر نفر حداقل 2000تومان

2- فطریه باید به مصرف مستمندان و فقرا برسی.

3- شایسته است درصورتیکه دربین اقوام و خویشاوندان فقیری هست، فطریه به آنها پرداخت شود.

4- کمیته امداد و بهزیستی مراجع مناسبی برای دریافت فطره هستند چون افراد فقیر تحت پوشش این دو نهاد بوده و مطمئنا به مصرف واقعی خواهد رسید.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/5/28
نظر

                           بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه بسیج دانشجویی شهرستان اردکان به مناسبت روز جهانی قدس

ای اهل ایمان، یهود و نصارا را به دوستی نگیرید که آنان برخی دوستدار برخی دیگرند و هرکه از شما با آنها دوستی کند به حقیقت از آنها خواهد بود. همانا خدا ستمکاران را هدایت نخواهد نمود.

خواهی دید گروهی از منافقان که دلهایشان بیمار و ناپاک است در راه دوستی ایشان(یهود و نصارا)می شتابند و می گویند: ما از آن می ترسیم که مبادا آسیبی از ایشان به ما رسد! باشد که خدا برای مسلمین فتح یا امر دیگری پیش آوردتا منافقان از آنچه در دل پنهان کردند سخت پشیمان شوند. (سوره مائده آیات 51 و52)

این کلام حق است که از حنجره رسول اسلام از 1400 سال قبل فریاد شده است. اینها همه هشدار الهی است، پس چرا اینان عبرت نمی گیرند.

برادر و خواهر مسلمانم!

به پا خیزید، دیگر زمان آن فرا رسیده که روزه های سکوتمان را بشکنیم، چون رود جاری شویم و چون سیل فرو شوییم این همه ننگ را از دامان بشریت. باید که هویت مسلمانی را با حنجره های حق گوی و روزه دار خویش فریاد کنیم و به جهانیان بگوییم:در همین سرزمین فلسطین که امروز قوم یهود به فساد در آن مشغولند روزی دامنه اقتدار و قدرت فرعونی گسترده بود که شلاق بی عدالتی و ظلم خود را بر سر اجداد بشر افکنده و با ادعایی گزاف و بیراهه ندای (انا ربکم الاعلی) سر داده بود، اما حال بنگرید سرانجام آن همه تکبر و غرور را. این است سنت الهی که دشمنان خدا در اوج غرور سرنگون می شوند.

بیایید تا در کنار هم، هم آوا به دنیا بگوییم:

حال که دروغ بزرگ هولوکاست به دست مردی از تبار سلمان به جهانیان ثابت گردیده، وقت آن نرسیده تا شما نیز درفش دادخواهی کاوه را به دوش کشید و در این جدال دود و آتش و خون خق را فریاد کنید؟!

بیایید تا با فریاد سنگهای مانده در مشتهای گره خورده ای که در هجوم گلوله های نفرت بر قلبهای شکسته، هرگز پرتاب نشده، هم آوا شویم و فریاد کنیم: چرایی خشکیدن خنده های فراموش شده بر لبان کودکان و داغ های ماسیده بر قلبهای مادران فلسطینی را.

ما ضمن پیروی از منویات سلسله جنبان و بنیان گذار نهضت اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالحش رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای(دامت افاضاته) صراط مستقیم خویش را یافته و شهادت در راه حق را بنا به فرموده مقتدای خویش فوز عظیم دانسته و در کسب این مقام الهی سبقت گرفته و به حول و قوه الهی چنان بر دشمن زبون تاخت که رژیم اشغالگر را در هم شکست و جهانیان را به تعجب واداشت و نقشه پلید دشمنان قسم خورده اسلام و شیعه را در طرح خاورمیانه جدید ناکام گذاشت و آنان را مستاصل و وادار به عقب نشینی نمود.

اینک دنیا در برابر یک آزمایش قرار دارد و جبهه کفر و ایمان در مقابل هم ایستاده اند و وظیفه مسلمین جهان به ویژه ایران اسلامی مضاعف گردیده لذا ما قاطبه دانشجویان بسیجی ضمن حمایت کامل مادی و معنوی از انتفاضه مردم فلسطین و مبارزات به حق حزب ا... لبنان و سایر حکومت های آزادی بخش ضد استعماری در جهان، استمرار حرکت ظلم ستیز را از برادران لبنانی تا محو کامل غده سرطانی اسرائیل بر پیکره امت اسلامی خواهانیم و اعلام می داریم که:

1-      مسئله فلسطین، لبنان و سوریه را مسئله جهان اسلام می دانیم.

2-      به اسرائیل غاصب و ددمنش هشدار می دهیم که تفکر از نیل تا فرات را برای همیشه به فراموشی بسپارد.

3-      سکوت ننگین مجامع بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل را در مسئله سوریه که یکی از کلیدی ترین حلقه محور مقاومت بوده و مورد آماج فشارهای استکبار جهانی و حامیان حلقه به گوشش علی الخصوص دول خائن ترکیه، قطر و خاندان آل سعود قرار گرفته را شدیدا محکوم می نماییم.

4-      از مسئولین نظام می خواهیم موضوع حساس فلسطین و در زمان حال بحران سوریه را که به سرنوشت اسلام و مسلمین که: (( طرح مساله فلسطین برای جمهوری اسلامی ایران یک امر تاکتیکی نیست، بلکه یک امر بنیادی است که از اعتقادی اسلامی ناشی می شود)) توجه کافی را داشته و در این مسیر گام بردارند.

5-      از تمام مسلمانان آزاده جهان می خواهیم که مردم مظلوم لبنان و فلسطین را در این برهه حساس با حمایت های معنوی و مادی خویش همراهی نمایند. والسلام                         بسیج دانشجویی اردکان رمضان 1433 هجری قمری


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/5/28
نظر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

 

سلام علیکم

فرمان تشکیل بسیج دانشجویی در آذرماه سال 1368 که به تعبیر حضرت امام خامنه ای (مدظله) یکی از بزرگترین یادگارهای امام راحل بزرگوارمان است، اقدامی بس ضروری و مورد نیاز فضای دانشگاه ها بود. کاری هوشمندانه که امام راحلمان به طور قطع برای جلوگیری از تهاجم همه جانبه فرهنگی که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی برای حمله به یکی از حساس ترین نقاط آموزشی کشور انجام دادند. امروزه نقش حساس و تعیین کننده بسیج دانشجویی به عنوان یکی از نهادهای پیشگام در جبهه جنگ نرم بر هیچ کس پوشیده نیست و دانشجویان بسیجی به عنوان افسران جوان جنگ نرم در طول این 23 سال ثابت کرده اند که همیشه خار چشم دشمنان داخلی و خارجی بوده اند.

اطلاع یافتیم که با رایزنی های مسئول محترم دانشگاه پیام نور استان یزد و کوشش های بی شائبه جنابعالی مبنی بر تفکیک جنسیتی دانشگاه ها، اختصاص ورودی های جدید دانشگاه پیام نور اردکان به برادران و پیام نور میبد به خواهران، به تصویب رسید. اما نماینده محترم مردم شهید پرور اردکان در مجلس شورای اسلامی به محض اطلاع از این خبر، با برقراری ارتباط با وزارت علوم با سر و صدا و ظاهرا با تهدید مانع از اجرای چنین طرحی شده است.

اکنون بر خود لازم می دانیم تا به چند نکته اشاره کنیم:

1-    دشمنان انقلاب پس از جنگ تحمیلی 8 ساله به این نتیجه رسیدند که دیگر نمی توان با جنگ سخت، مردم ایران را تسلیم کرد؛ تنها یک راه باقی مانده و آن هم تهاجم نرم بر ضد کشور بود. آنها یکی از حساس ترین و خطرپذیرترین نقاط را که همان دانشگاه هاست، نشانه گرفتند و سعی نمودند تا با هر وسیله ای که در چنته دارند، بهترین مراکز پژوهشی کشور را از اهداف آرمانی اش دور سازند. ما امروزه به چشم خود می بینیم که به راه انداختن عرفان های خرافی و نوظهور، مبتذل ساختن روابط دختر و پسر و سوء استفاده های جنسی در دانشگاه ها تدریجا به امری عادی و مطلوب بدل شده است. ما دانشجویان بسیجی تمامی دانشگاه ها از طرح تدریجی تفکیک جنسیتی دانشگاه ها که گامیست در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن قاطعانه حمایت می کنیم و کسانی را که به هر نحو از اجرای این طرح ممانعت می ورزند، خائنین به نظام می دانیم.

2-    ما دانشجویان بسیجی از دولت عدالت محور جناب آقای دکتر احمدی نژاد و وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری انتظار داریم تا با دستور لغو تعلیق اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه پیام نور اردکان و میبد، دل امام زمان (عج) مقام معظم رهبری، خانواده های شهدا و مردم این دو شهرستان را شاد نمایند و به هیچ وجه تحت تاثیر نظرات غیر کارشناسی نماینده اصلاح طلب شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی که پس از گذشت 3 سال از فتنه 88 نه تنها سکوت، بلکه به طور پنهانی با سران فتنه ملاقات و حمایت نموده است، قرار نگیرند.

3-    ما هنوز خیانت های اصلاح طلبان افراطی از جمله فتنه 18 تیر 78، نامه موسوم به جام زهر به رهبری، تعلیق چرخه صلح آمیز سوخت هسته ای، دیدار با جرج سوروس صهیونیست، خیانت های فتنه 88 و سردادن شعار((مرگ بر اصل ولایت فقیه)) در عاشورای همان سال توسط بعضی از خائنین به کشور را فراموش نکرده ایم و هرگز اجازه نخواهیم داد تا چنین افرادی برای ما کسب تکلیف کنند.

4-    باید این سوال را از آقای نماینده پرسید که چرا اشان به جای اینکه به مسایل کلان مملکتی از جمله موضوع سوریه، مساله گرانی و تحریم های غرب بر ضد کشور توجه داشته باشند، وقت خود را صرف مسایل کوچک که بعضا هم مربوط به ایشان نمی شود، می کنند؟

اگر چه این طرح نیاز به کارشناسی بیشتر و دقیقتری از جانب مسئولین دارد، اما از جنابعالی و همکارانتان در وزارتخانه درخواست می کنیم تا به خواسته چندین ساله و بر حق علما و مراجع عظام تقلید جامه عمل بپوشانید.

                                                                                   والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

                                                            شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان اردکان

نکته :  دوستان شورای تببین  نامه را ارسال وتقاضای درج آن را داشته اند ، ضمن احترام به نامه فوق ، توصیه می شود. لینک زیر از اخبار اردکان نیوز در خصوص موضوع فوق را نیز بخوانید:

اردکان نیوز : شرحی بر خبر طلوع یزد در خصوص پیام نور اردکان