مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 91/5/25
نظر

شنیده بودیم که هارون الرشید برای خودنمایی مسجدی ساخت و نام خود را در تابلوی آن حک کرد و وقتی تابلو را کند و نام خود را بر آن نوشت مورداعتراض هارون قرار گرفت و بهلول گفت اگر برای خدا ساخته ای فرقی ندارد اسم چه کسی روی تابلو باشد.

آری هارون ازاموال خود ساخته بود و حق هم داشت اسمش را روی تابلو بنویسد.

و امروزه می بینیم ، در برخی جاها ، مسجد که هیچ ، مکان عمومی هم که هیچ ، مکان تجاری و شخصی هم که ساخته می شود به جهت ریاو تفاخر یا... تابلو نام که هیچ،  تابلو تصویر مقتدایان و  حامیان احتمالی را بر آن نصب می نمایند. خب طبیعی است شاید صاحب این مکان ساخته شده مدیون و جیره خوار کسی باشد که تابلو محل کارش را به تصویر ایشان مزین کرده! البته این کار میتواند از سر ارادت باشد یا اسارت ، لجاجت و شاید هم تعصب زیادت ... شاید هم حکایت هر که نان دهد فرمان دهد ، باشد...

جای گله بزرگی هم اینجاست... اگر رویه حضرات این طیف بر این منوال استوار است که به محض ساختن خانه یا ویلا یا مغازه یا مجتمع تجاری و مسکونی قرار بر نصب تصویر و تابلوی رهبران یا حامی ( یا همان اسپانسر) باشد  به جا بود برخی حضرات که در رسانه ها و افواه عمومی معروف به سران فتنه می باشند ، تصویر جرج سوروس معروف و همچنین تصویر شاه سعودی  را بر ساختمانها و محل کار خودنصب نمایند!!!

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 91/5/25
نظر

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه خاتمی انگار نمی‌داند که در معرض اتهام سنگین تلاش برای اخلال در امنیت ملی کشور قرار دارد، گفت: خاتمی بهتر است سکوت اختیار کند و جز اظهار پشیمانی چیزی نگوید.
به گزارش جهان، رضا روستاآزاد رئیس دانشگاه صنعتی‌شریف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به تلاش برخی سران اصلاحات برای ورود به عرصه سیاسی کشور، اظهار داشت: محمد خاتمی در انتخابات 88 عملکرد خوبی نداشت و به نوعی در جایگاه متهم قرار دارد.
وی با بیان اینکه فضای عمومی جامعه مصلحت نمی‌بیند که این افراد محاکمه و مورد سوال واقع شوند، تصریح کرد: مقابله سران اصلاحات با اصل نظام در سال 88، آسیب‌ها و صدمات امنیتی، فرهنگی و سیاسی زیادی به پیکره سیاسی کشور وارد کرد لذا بهتر است که این افراد سکوت اختیار کرده و اگر هم قرار باشد حرفی بزنند، بهتر است تنها اعلام برائت و اظهار پشیمانی کنند.
روستا‌آزاد با بیان اینکه خاتمی انگار نمی‌داند که در معرض اتهام سنگین تلاش برای اخلال در امنیت ملی کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: وی باید بداند حتی در صورت اعلام برائت نیز حق ورود به عرصه سیاسی کشور را ندارد زیرا هیچگونه پایگاه اجتماعی، سیاسی و حقوقی در جامعه ندارد.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 91/5/20
نظر

خبر 1:

کارخانجات شیشه اردکان به عنوان کارآفرین برتر ملی انتخاب شد

فرماندار اردکان در جلسه تجلیل از اصحاب رسانه اردکان : افتخار دیگری که نصیب اردکان شده است ، انتخاب کارخانجات شیشه اردکان به عنوان کارآفرین برتر ملی است .

تکمیل خبر : "محمود عزیزیان" روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مراسمی باشکوه تندیس کارآفرین برتر ملی، لوح و نشان افتخار از سوی معاون اول رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیرعامل این کارخانجات تقدیم شد.وی اضافه کرد: این واحد تولیدی با تولید روزانه 900تن انواع شیشه تخت و ایجاد اشتغال برای هزار و 40 نفر به عنوان بزرگترین پروژه بخش خصوصی استان شناخته شده است.

خبر 2:

فرماندار اردکان در جلسه تجلیل از اصحاب رسانه اردکان :با حمایتهای فرمانداری اردکان، طرح هوشمند سازی مدارس سطح شهرستان در حال اجراست ، و به جرائت می توان گفت ، هیچ مدرسه ای در شهر و روستاهای اردکان نیست که حداقل از یک کلاس طرح هوشمند سازی بی بهره باشد.

خبر 3:

فرماندار اردکان در جلسه تجلیل از اصحاب رسانه اردکان : به زودی خبرهای خوشی در خصوص طرح های فرهنگی بزرگ در سطح شهرستان ارائه خواهد شد. چرا که طرح های بسیار خوبی در زمینه های فرهنگی در دست  برنامه ریزی است که فعلا قابل بیان نمی باشد.

خبر 4:

مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه از سحر گاه 23 تا غروب 25 رمضان المبارک در مسجد جامع اردکان ویژه خواهران و در مسجد امیر المومنین اردکان ویژه برادران برگزار می شود. ستاد اعتکاف اردکان با اعلام این خبر ، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف را از پدیده ی معنوی و فرهنگی بزرگی در عمق بخشی به معنویت در بین جوانان اعلام نموده است.

خبر 5:

مسابقه بزرگ بینات به دنبال برگزاری 53 کلاس طرح بینات در روز 26 مرداد ماه همزمان راس ساعت 6 عصر در برخی مساجد و مراکز دینی اردکان برگزار می شود. قابل ذکر است از ابتدای رمضان امسال در 53 مرکز اعم از مساجد و مراکز دینی و جلسات خانگی قرآنی ، کلاس آموزش تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار شده است که شرکت کنندگان در این کلاسها در روز 26 مرداد در مسابقه ای از محتوای همین طرح شرکت می نمایند. گفتنی است شرکت در مسابقه این طرح برای عموم آزاد است .

خبر 6:

شهدا منتظرند... وداع با رمضان الکریم در قالب مراسم گرامی داشت شهدای گمنام ... مهمان عشق +3 هستیم در شامگاه 27 رمضان المبارک در جوار مقبره شهدای گمنام ، جنب دانشگاه آزاد اردکان.

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/5/17
نظر

 

چند روز پیش سایت طلوع یزد خبری را در خصوص مخالفت نماینده اردکان نسبت به اجرای طرح عفاف و حجاب در دانشگاه پیام نور اردکان و میبد منتشر نمود .

و روز گذشته  و امروز در خبرهای سایت پیام نور اردکان آمده بود که اصلاحیه  نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور اردکاناز سوی سازمان سنجش اعلام شده است .

 ضمن تشکر و قدر دانی از مسئولین محترمی که این چند روزه پیگیری های لازم را در خصوص اصلاح نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور اردکان را انجام داده اند ،  قابل ذکر است ، بر اساس طرح قبلی ، قرار بر این بوده که در دانشگاه پیام نور اردکان در برخی رشته ها تنها دانشجوی مرد پذیرش شود و پذیرش دانشجوی زن در دانشگاه میبد انجام گردد. که با پیگیرهای مسئولین فعلا این طرح منتفی اعلام شده است .

 بر اساس بررسی های انجام شده  اگر طرح قبلی اجرا می شد،مشکلاتی به شرح زیر بروز می نمود:

1- کاهش قابل توجه  پذیرش دانشجو در مرکز پیام نور اردکان و پایین آمدن آمار دانشجویان این مرکز ، شایان ذکر است که پیام نور اردکان از جمله مراکزی است که علاوه برقدمت بیشتر نسبت به دیگر مراکز ، دارای درجه و اعتبار بسیار بالاتر بوده و آمار دانشجویان این مرکز با دیگر مراکز نیز قابل مقایسه نیست .

2-  اغلب مخاطبین رشته های علوم انسانی پیام نور اردکان را خواهران  تشکیل می دهند و  در بررسی های میدانی به عمل آمده ، خانواده های محترم اردکانی به هیچ عنوان با طرح قبلی موافق نبوده و حاضر نیستند دخترانشان را جهت تحصیل روانه دانشگاه پیام نور میبد یا مرکز دیگری نمایند . و عدم استقبال خانواده های اردکانی از تحصیل فرزندان دخترشان در دانشگاه پیام نور غیر از اردکان در همین چند روز گذشته که زمزمه هایش در افواه عمومی پیچید ،کاملا مشهود بود.

3- به نظر می رسید در صورت اجرایی شدن طرح قبلی ( تفکیک دختران در میبد و پسران در اردکان) موجبات دامن زدن به حساسیتها و اختلافات دو شهر همجوار را نیز فراهم می آورد و شاید با انتشار اخبار آن برخی تنش ها از سر گرفته می شد.

4- با توجه به اینکه درصد بالایی از مخاطبین دانشگاه پیام نور دختران می باشند ، قطعا با اجرایی شدن طرح قبلی ، تعداد دانشجویان مرکز اردکان تقلیل می یافت که این امر خود باعث کاهش بسیار شدید منابع مالی دانشگاه می شد ، در حالی که دانشگاه پیام نور اردکان بر اساس برنامه ریزی های قبلی و به پشتوانه منابع مالی حاصل از شهریه دانشجویان ، پله های رشد و ترقی و توسعه و تجهیز را در حال پیمودن است که این روند کند و شاید مسکوت می ماند.

5- به نظر می رسد با توجه به اینکه درصد  بالایی از متقاضیان  برخی رشته ها دختران می باشند و در عوض  درصد کمی از پسران هم متقاضی هستند ، در صورتیکه طرح قبلی اجرا میشد ، بسیاری از رشته ها مورد اقبال پسران واقع نمی شد و شاید تعداد متقاضی آنچنان کم بود که به حد نصاب نمی رسید و این رشته از دانشگاه پیام نور اردکان حذف می شد.

سئوال اینجاست : آیا تنها راه اجرای طرح عفاف و حجاب این بود که حضور دختران را در دانشگاه پیام نور اردکان حذف نمایند؟

پیشنهادی که از سوی برخی  فعالان این عرصه مطرح است این است که : 

با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور تنها 3 روز از هفته را به تشکیل کلاس اختصاص می دهد ، روزهای حضور دختران و پسران را به تفکیک تعیین نموده و از اختلاط پسران و دختران جلوگیری به عمل آید . یا در اصل دانشگاه پیام نور 3 روز اول ویژه پسران و 3 روز دوم هفته ویژه دختران باشد .

دقیقا همین روش در دانشگاههای معتبری مثل " دانشگاه علوم قرآن و معارف اصفهان " در حال اجرای است.

ضمنا طرح های دیگری نیز می توان اجرا کرد که منجر به خدشه وارد شدن به دانشگاه و مردم نشود.

لینکهای مرتبط با اصلاحیه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور :

آخرین اصلاحیه ویژه نامه سازمان سنجش در خصوص پذیرش دانشجوی زن و مرد در پیام نور اردکان

نامه های معاونت سازمان سنجش در خصوص اصلاح پذیرش دانشجو در پیام نور اردکان 

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 91/5/17
نظر

روزنامه کیهان: 17 مرداد 91         صفحه 2       ستون گفت وشنود :

پشت رو (گفت و شنود)

گفت: آقای محمدرضا تابش رئیس فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس ششم، گفته است؛ در شرایط کنونی ورود اصلاح طلبان به انتخابات به منزله خودکشی است!
گفتم: ولی همین آقای تابش در همین شرایط در انتخابات مجلس نهم شرکت کرده بود!
گفت: ایشان گفته است، البته اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می کنند.
گفتم: بالاخره قرار است بیایند یا نه؟
گفت: بعضی از آنها می گویند مشکل اصلاح طلبان این است که راه را از اول اشتباه رفته اند.
گفتم: چه عرض کنم؟! دانش آموزی لباسش را پشت رو پوشیده بود، مادرش بهش می گفت؛ بالاخره من نفهمیدم که تو داری میای یا داری میری؟!